TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Пон 22 яну 2024 17:02


Елементарната математика показва, че ако си стигнал до Бургас и имаш останал капацитет за 50 км (8 кв), значи си минал 380 км с 61 квт и си имал среден разход 16/100. Това според тебе възможно ли е със 130 км/ч или щом някой го е казал в YouTube, значи е 1000% истина?!?

Други хора са измерили, че Тесла харчи 16 квч/100 при скорост 100 км/ч, а при 130 км/ч харчи 22.9 kWh/100 km., което напълно съвпада и с разхода на колегата, цитиран по-горе. Ето линк: https://techzle.com/tesla-model-y-long-range-range-measured-at-100-and-130-km-h




Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Ivo_ » Пон 22 яну 2024 17:24


Не виждам смисъл от подобни спорове. Това че някой е успял, не гарантира че за друг ще е същия разхода. Факторите са много. В БГ тази дистанция се счита за утопия, което не мога да разбера. Най-вероятно това е ЛР с по-голямата батерия, която е 74,5 кв.ч.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Каспър » Пон 22 яну 2024 17:58


Vlad777 написа:Елементарната математика показва, че ако си стигнал до Бургас и имаш останал капацитет за 50 км (8 кв), значи си минал 380 км с 61 квт и си имал среден разход 16/100. Това според тебе възможно ли е със 130 км/ч или щом някой го е казал в YouTube, значи е 1000% истина?!?

Други хора са измерили, че Тесла харчи 16 квч/100 при скорост 100 км/ч, а при 130 км/ч харчи 22.9 kWh/100 km., което напълно съвпада и с разхода на колегата, цитиран по-горе. Ето линк: https://techzle.com/tesla-model-y-long-range-range-measured-at-100-and-130-km-h

Какво се опитваш да направиш? Да докажеш с други линкове и сухи сметки, че автора на клипа лъже ли?
Ами има и други клипове с други автори и резултата е същия.
И те ли лъжат?
И защо да вярвам на теб, който с всякави схеми и грешни сметки се опитваш да докажеш как не може да се мине София - Бургас с едно зареждане, а да не вярвам на собствениците на такива коли които снимат в реални условия как се прави това, докато тук четем линкове и слушаме как е невъзможно?
Разход 24 за LR по магистрала и 130 скорост е висок и това dzrasd го знае и предполагам знае и на какво се дължи в конкретния случай. Така, че да търсиш линкове с разход който е около неговия за да докажеш тезата си е безсмислено. Много хора могат да докарат висок разход при определени условия.
Дадох линк с реална обстановка София - Бургас с едно кратко спиране.
По-напред в темата имаше и линк с EV Tour. Ама сигурно и там всички лъжат като става ясно, че разхода на LR е между 15-20 / 100 :mhihi
Та пробвай с линковете как такъв трип може да се случи, а не с тези с които искаш да покажеш как другите лъжат и това е невъзможно :c020


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Пон 22 яну 2024 18:13


Ама ти май си вярваш. Жив и здрав! Във всички тестове, които гледах разход 16/100 се постига със скорост 100-110. Аз не казвам, че не може. казвам, че не може със 130. пък ти си вярвай колкото искаш на инфлуенцарите!


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6155
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Вто 23 яну 2024 11:08


Във форума има една вечна тема за разход, където всеки е пускал снимки на всякакви разходи при ДВГ, така че май е време за такава ел тема :) Аз също съм писал там :)

С такава Тесла съм пътувал няколко пъти до Бургас и Карлово, и от моя опит със скорост по магистрала около 130, разхода винаги е бил над 20квч. Винаги сме спирали да се зарежда един път (човека си следи някакви оптимални параметри на зареждане на батерията, и я кара основно м/у 20 и 80%). Дали може по-малко, сигурно може, но ще е при по-ниска скорост. Доколкото знам, различните марки електрички мерят потреблението по различен начин, някои само в движение, други с консумация на място. Отделно и при самото зареждане има някакви загуби, не знам те дали са в тази сметка. Не знам дали има общи стандарти, или се съобразяват с регионални такива (според това, за кой пазар е произведена колата). Не знам дали можеш сам да си бъзикаш режима на отчитане, но ако дори едно от изроените е възможно, това ще води до големи разлики в уж еднакви разстояния.
Според мен най-коректно е да се гледа long term разхода за последни 10к км примерно, при ясно определен сетъп на отчитането.

Последна промяна от VWGT на Вто 23 яну 2024 14:04, променено общо 1 път.


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Ivo_ » Вто 23 яну 2024 13:11


Апликацията на Тесла за разход е много информативна. Показва каква част от разхода по време на движение отива за движение, за отопление и пр. Каква част от разхода се дължи на изкачване, спестяване заради спускане, комфорт и пр. Също така може да се провери къде отива енергията докато автомобила е бил паркиран - например сентри мод, температура на купето, мултимедия.

Хората които правят тестове на електромобили и публикуват резултатите в медиите, обичайно задеждат до 100% и след това тръгват. За да са съпоставими резултатите, някои от факторите са маршрута, скоростта, температурата на външната среда, трафика и т.н.

Едно е да се измерва енергията за предвижване от А до Б, друго е общото количество енергия консумирана за период и пробег. Нормално те се различават, защото известно количество енергия се губи дори в паркирало състояние. Отделно би могло да се отчете не само електрическата енергия която е излязла от батерията, а тази която е използвана за да се зареди батерията. Там също има загуби, които в общи линии са по-високи при по-нисък ампераж на зареждане.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Каспър » Вто 23 яну 2024 22:41


Ето го и поредния лъжец инфлуенцър. И той си е повЕрвал :mhihi
https://youtu.be/5ijgr4b2h1E?si=M32cmyyp4pBhDE4Z
Tesla Model 3 Standart Range само на задно 2022 год. с 60 kWh на 30к с около 4% деградация.
Магистрала Тракия с тръгване от София и скорост 140 км./ч. на климатик и фарове. Външна температура около 24 градуса.
Обръщане в средата на маршрута за да е максимално точен разхода.
Денивелация 45 метра.
Средна скорост на финала на тестa 125 км./ч.
Среден разход 18,8 / 100.
Интересно. И тоя лъжец, и онзи от предния показан от мен клип, дават сравнително еднакъв разход от около 18-19 въпреки, че онази е LR AWD със 75 kWh батерия (съответно е по-тежка), а тази е SR RWD с 60 kWh батерия.
Явно се познават и са се наговорили да докарат сходен разход :no
И тук е мястото да се разкаям и да призная, че с Long Range със 75 kWh батерия и 140 по магистралата, не можеш да направиш София - Бургас с едно зареждане :banghead
Можеш да направиш °само° София - Айтос :mhihi
А, ако евентуално искаш да направиш София - Бургас със 140, ще трябва като спреш да пикаш някъде, за около 10 мин. да сипеш малко ток.
Или ако това е твърде голямо забавяне, може от 140 да паднеш на 130 за няколко километра и пак ще се случат нещата.
Така че, наистина тегав избор. Дали да утрепаш няколко минути повече докато го изтръскаш или да паднеш с няколко километра скорост надолу :gruebel
Най-добре, нито едно от тия двете злини. Палиш ДВГ-то, никъде не пикаш, никъде не хапваш, не почиваш, жена и деца не слизат защото те не са хора и нямат нужди и най-важното - никъде не намаляваш скоростта под 140 или 150 (тя и магистрала Тракия е много подходяща за непрекъснато шофиране с такива скорости), защото така ще стигнеш 27 мин. по-късно на плажа и изпускаш мангала с царевичката.
Ей, много ядове с тоя малък пробег създават тия електрички :c010


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Вто 23 яну 2024 23:17


Тъпо е да спорим постоянно за едно и също.

Все едно да кажем кой ще мине повече километри с 10лв "гориво" И ДВГ-то няма право да бъде пускано от самолет. Влад е по неговите думи динамичен шофьор и електричка за него не става към момента, освен ако не е EQE или EQS. Не е нужно да се дъвчем повече.

Model S има рекорд за над 1000км, ама там никой няма нерви да кара по този начин.

За теслите ще е интересно да видим дали ще могат да направят нещо за кола до 25 хил евро. Дори и да е по-базова (без панорама, без подгрев на задните седалки, без summon и другите опции, на примерно 17 инча колело) и при нея да няма Performance модел. Аеродинамично купе само на задно с около 200к.с. при 1600кг и батерия от порядъка на поне 50kWh използваеми за тази сума, ще е чудесно. Ама чичо Мъск няма да има капацитет да я направи, понеже в момента си печели добре от 3 и Y.

Интересно ми е, дали някой от колегите с български тесли си е купувал SEXY Buttons на Enhance Auto и дали е доволен.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Вто 23 яну 2024 23:50


Model 3 на задно има каталожен разход на сайта на Тесла от 13.2 kw/100 км.
Model Y LR има каталожен разход пак там от 16.9 kw/100 или 28% повече.
Ето: https://www.tesla.com/de_DE/support/eur ... edirect=no

При среден реален разход на M3 от 18.8, може да се предположи, че при същите условия MY LR ще има разход от 28% повече или 24kw/100. О чудо - точно толкова са измерили и в тестовете, а и колегата приблизително.

И това при 24 градуса. Ами зимата?


nikmar
Мнения: 347
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот nikmar » Сря 24 яну 2024 9:39


Докато се стигне до заветните 1000 км (моя лична неангажираща преценка) при най-екстремни условия (и студ, и пек), ще изтече още много вода. На сегашните модели (не само при Тесла) народът им казва прощъпулници... :banghead


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Каспър » Сря 24 яну 2024 9:43


Заблудил съм се, че колегата dzrasd е с Model 3, а не с Model Y, и да - за Model Y разход от 24 с 130 и 2.5 часа престой е нормален.
Но не за това беше горния ми пост. А за това че има Тесла с която можеш да направиш София - Айтос (примерно) с едно зареждане и 140 км./ч. по магистрала. Можеш и повече да направиш, ако не те мързи да боднеш щепсела докато се облекчаваш.
Иначе той Влад нека си бъде динамичен шофьор, но да се правят внушения как тия Тесли със 140 пробега им става смешен, това не е редно. Пробег от 350 км. с Model 3 и 140 км./ч. е напълно постижим и достатъчен за голям процент потребители. Друг е въпроса, че за такъв пробег масата шофьори спират поне веднъж и бидейки с електричка логично е да я заредят. Да не говорим, че купувайки такъв автомобил, малко или много мисленето и стила ти на шофиране се променя и си склонен да спираш по-често и да шофираш по-спокойно.
Та да се занимаваме вече няколко страници с един частен случай за който теслата не ставала, верно почва да става тъпо.
Отностно S3XY Buttons. Много хора ги ползват и са доволни. Като цяло идеята и реализацията им са брилиантни :bowdown
Ако искаш отзиви, в тая тема не мисля че някой ще ти даде много информация. В Youtube и Дани, и Чочо, и Supercharged имат клипове.
https://youtu.be/6zD8CGCuT2g?si=EDAA40jVzmLhUvTe


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот fur1ous » Сря 24 яну 2024 10:49


От последните мнения разбирам,че Бургас е центъра на вселената и е от изключителна важност от София до там да се стига бързо и без да се спира абсолютно никъде. Също е важно средната скорост да не пада под 140 км/ч :mhihi


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Ivo_ » Сря 24 яну 2024 11:10


МУ ЛР е с каталожен разход от под 15, рекламират го с 533 км при конфигурация с 19ки джанти. Аз съм слизал с моят МУ ЛР доста пъти на стойности около 15 на дълги разстояния, влключително дълго каране по магистрали. Твърдя че е постижима такава консумация на енергия, но това е на моят стил на шофиране, който е много плавен. Не съм си променял стила на шофиране при смяната от ДВГ към ЕЛ кола. Отделно че такъв разход постигам по европейски магистрали, където настилката е добра, ограниченията на скороста са различни и трафика е с високо интензивност. Моят среден разход за 20 хил км е 17, като може би половината от разстоянията са магистрали. Не карам със 100 по магистралата, както по-голямата част от аудиторията вярва че се шофират електричките. Карам си с трафика, 120 - 130. Спазвам много стриктно ограниченията, защото толерансите са много малки. Бях го установил с дизела, сега го потвърдих с електричката, моят стил на шофиране е по-икономичен от карането на автопилот. Автопилота намалява доста по-рязко, много по-често променя скоростта. За разхода голямо значение има ускорението, но това всички го знаем от ДВГ колите. Как се рекуперира също е от значение. Агресивната рекуперация връща много по-малко енергия в батерията от колкото плавна приложена за дълго време. По мои наблюдения софтуера следи множество показатели които определят колко енергия да върне като заряд - тепература на батерията, степен на заряд, енергия която се връща и т.н. Пробвал съм рязка рекуперация от доста високи скорости, за моя изненада високите нива за заряд бяха за много кратки мигове, след което колата ограничава енергията която се генерира. Това в Тесла се вижда по една зелена линия, която променя дължината си. Много къса линия означава малко енергия, дълга е за голямо количество енергия. Допускам че такива пикове не са добре за здравето на батерията и затова софтуера ги ограничава. Разхода е безкрайна тема и мисля че трудно бихме успели да се убедим едни други. Няма и нужда. Можем съвсем спокойно на приемем че при стил на шофиране при който използваш потенциала на колата разхода средно е около 20 или малко над това.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Сря 24 яну 2024 12:09


fur1ous написа:Бургас е центъра на вселената и е от изключителна важност от София до там да се стига бързо и без да се спира абсолютно никъде.
Да кажем така - познавам хора, които са пътували многократно България - Франция 2400 км в посока с Тойота Ярис без климатик и лято и зима. Очевидно е възможно и то повече от веднъж, когато се налага. Така че - да може. Дали ще ми е приятно? Всеки сам си решава.

По моя преценка електрическите автомобили все още не са достигнали задоволителен пробег, независещ от условията, за да бъдат основен автомобил. Затова и не съм си купил все още.

Ivo_ написа:МУ ЛР е с каталожен разход от под 15, рекламират го с 533 км при конфигурация с 19ки джанти.
Но на сайта на Tesla пише MY LR WLTP 16,9 kWh/100 km?
Пробвал съм рязка рекуперация от доста високи скорости, за моя изненада високите нива за заряд бяха за много кратки мигове, след което колата ограничава енергията която се генерира.
Същото се вижда и в клипа на Bjørn Nyland при неговия тест по магистралата, когато има закачен и измервателен уред. Рекуперацията има ограничен капацитет и ако се прави рязко, много енергия се губи.
Ivo_ написа:Бях го установил с дизела, сега го потвърдих с електричката, моят стил на шофиране е по-икономичен от карането на автопилот.
Ами ето тук е ключът от палатката :mhihi Моето шофиране е точно в другата крайност и не смятам, че хора, които са в горните 50% на таблицата с разхода, електрическите коли са подходящи. Както и не си купувам обувки 43-ти номер, при положение, че нося 47-ми.

Ето нагледно - в приложението Spritmonitor в статистиката Consumption Ranking съм на 89-то място от 90 подобни автомобила с настоящата кола, с предишната 64/64, а с по-предишната 843/853. За невярващите - прикачам и Screenshots.
Прикачени файлове
passats.jpg


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот fur1ous » Сря 24 яну 2024 14:28


Vlad777 написа:
fur1ous написа:Бургас е центъра на вселената и е от изключителна важност от София до там да се стига бързо и без да се спира абсолютно никъде.
Да кажем така - познавам хора, които са пътували многократно България - Франция 2400 км в посока с Тойота Ярис без климатик и лято и зима. Очевидно е възможно и то повече от веднъж, когато се налага. Така че - да може. Дали ще ми е приятно? Всеки сам си решава.

По моя преценка електрическите автомобили все още не са достигнали задоволителен пробег, независещ от условията, за да бъдат основен автомобил. Затова и не съм си купил все още.




По твоя преценка и спрямо теб може. Спрямо мен обаче 300-400км са напълно достатъчни за моето ползване на автомобил. С условието,че се прибирам и я слагам на станцията, която е в гаража. Не ми се налага да зареждам другаде, освен ако не пътувам далече което е 4-5 пъти годишно.
През другото време 300-400км са ми достатъчни за отиване и връщане обратно в гаража.

Тоест Бургас не ми е фактор дори 5 пъти в годината да ходя до там, не ми пречи да спра веднъж на отиване и веднъж на връщане за по 10 мин.

Просто тия коли вършат работа на един отпределен тип хора.
Ако минавах на ден по 200-300км изобщо не е вариант, естествено че може да стане, ама няма да е удобно нито оптимално. Или ако в седмица 3 пъти имаш по 600 км също.

Дизела също е за определен тип хора и в България все повече хора се виждат които са си избрали грешната моторизация.
Тия всичките с махнат DPF и EGR са с грешно подбрани коли които изобщо не са се ползвали по предназначение и за каквото са създадени, а се ползват за градски преходи по 2-10км. и за това са стигнали на това дередже



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pietrokaja и 204 госта