относно батериите ... в електричките масово за момента се ползват li-ion батерии. И така ще е още известно време ... гигафакторито на тесла прави такива батерии, гледам и второ се задава даже.
Има обаче една технология solid state batteries, която е много подходяща за колите. Като концепция изобщо не е нова, но поради икономически причини до сега не се е обръщало много внимание. Най-общо при не се използва течен електролит, а твърд. Като казвам, че е подходяща за колите, имам предвид неща като безопасност (не гори), капацитет (плътност), оптимални размери, много бърз заряд (примерно при колата ще е в рамките на минути). Единственият проблем е цената ... поне за момента. Доколкото съм чел доста фирми от автомобилната индустрия вече са си купили, или са дали пари на някой университет или стартъп, който в момента търси най-оптималните материали, от които тази батерия може да се произведе (Примерно VW даваха пари на някъв университет май, докато BMW и Daimler бяха инвестирали в едни евреи, които имаха клипче в тубата, как зареждат SSB за телефон за някакви секунди. ТЕСЛА работят с Панасоник, които също ровят в тази посока).
Ето и линк с инфо по темата:
https://www.howtogeek.com/393503/what-i ... -problems/
примерно към 2012-та една такава батерия за телефон излиза около 15 000$, за кола 100 000$ :) Това е най-вече защото се правят основно в лаборатории и подобни. Но ако се организира реален производствен процес, нещата сигурно ще се променят. А и от тогава до сега са минали 6-7 години, това в технологичен смисъл хич не е малко ... та ша видим ...
Има и други концепции, но за сега тази ми се струва на мен специално най-близко до колите.
TESLA електромобил...
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: TESLA електромобил...
dobrin написа:Не знам защо се говори само за Тесла. За мен това е един преекспониран балон от гледна точка имидж, възможности и нужди. Да, старите производители започнаха по-късно, но в момента напредват със сериозни темпове...
В техническо отношение (пробег и динамика) Tesla са лидерът. От към дизайн, поне лично на мен, e-tron и котето повече ми харесват. Много ми е интересно какво е нивото на шум при 130 км/ч на e-tron при положение че Q7 се оказва по-тиха от Model X.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Тесла са здраво субсидирани от държавата. Ако отидат на изцяло пазарен принцип, нещата ще изглеждат съвсем по друг начин. А ето какво каза нашият човек Матиас Мюлер:
https://www.inc.com/justin-bariso/by-publicly-insulting-elon-musk-volkswagens-ceo-revealed-his-companys-biggest-problem.html
https://www.inc.com/justin-bariso/by-publicly-insulting-elon-musk-volkswagens-ceo-revealed-his-companys-biggest-problem.html
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: RE: Re: TESLA електромобил...
dobrin написа:Тесла са здраво субсидирани от държавата...
Ако човек се поразрови и за другите компании на Мъск, спокойно може да се каже, че са държавно субсидирани, без значение дали са печеливши. Като грейт уол у нас - пощенска кутия с вкус на захар [emoji12]
Re: TESLA електромобил...
Защо ТЕСЛА да е държавно субсидирана?
Принципът на разпределението на тези субсидии е абсолютно пазарен и от него се възползват всички производители. За Щатите специално субсидията се дава на клиентите на първите 200 000 автомобила от дадена марка, т.е. важи и за Нисан, Тойота, GM. Подобно нещо имаше и в Дания, и Норвегия (но там май свърши). Тесла може да са се възполвали в най-голяма степен от тези субсидии, но това е защото повечето хора са предпочели техният продукт пред алтернативите.
Не знам вие как разбирате статията с нашият човек, но за мен тя е доста критична. Странно е ФВ с техните 11 000 000 продадени коли да хейтят в прав текст няква компания с 80 000 продажби. Говори се за завист, ненаучени уроци и пропуснати ползи.
Относно самото видео нищо не мога да кажа, малко ми е извадено от контекста, не знам какво е провокирало Мюлер да говори по темата ... може би някой журналист го е провокирал с въпрос и той просто обяснява, че няма база за сравнение, а може и да го "боли" нещо по темата, не става ясно.
Принципът на разпределението на тези субсидии е абсолютно пазарен и от него се възползват всички производители. За Щатите специално субсидията се дава на клиентите на първите 200 000 автомобила от дадена марка, т.е. важи и за Нисан, Тойота, GM. Подобно нещо имаше и в Дания, и Норвегия (но там май свърши). Тесла може да са се възполвали в най-голяма степен от тези субсидии, но това е защото повечето хора са предпочели техният продукт пред алтернативите.
Не знам вие как разбирате статията с нашият човек, но за мен тя е доста критична. Странно е ФВ с техните 11 000 000 продадени коли да хейтят в прав текст няква компания с 80 000 продажби. Говори се за завист, ненаучени уроци и пропуснати ползи.
Относно самото видео нищо не мога да кажа, малко ми е извадено от контекста, не знам какво е провокирало Мюлер да говори по темата ... може би някой журналист го е провокирал с въпрос и той просто обяснява, че няма база за сравнение, а може и да го "боли" нещо по темата, не става ясно.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
VWGT написа: гигафакторито на тесла прави такива батерии, гледам и второ се задава даже.
Строи се 3ти номер в Шанхай и се планира 4ти номер в европа. Спрягаше се Турция ...
Добри преди 2-3 години си говорихме за Тесла и ми каза, че е балон за теб. Те минаха 7 години от първата S, 10 от първата им кола изобщо. Строят фабрики в цял свят. ЕС ги допусна в Европа. Ти па - балон били.
Каква субсидия визираш? Той получи едни пари, ама за Space X и те бяха предплата за изтрелвания на сателити. Иначе за Тесла не знам да е имало държавна помощ. А ако визираш тази субсидия от 7500$, която тази година е май 3500$ - то тя се дава за всеки закупен електромобил. Догодина няма да я има вече. И реално я получава клиента, а не Тесла или друг производител. Има разлика. Същото го имаше в Германия с 5к евра ама за подмяна на стар автомобил.
Чел съм биографията и на Мъска и на човека, с който го оприличават - Джобс. И при двамата има една такава логика, че едно нещо трябва да се направи достъпно за да може да се развива. Доста години минаха от първия персонален компютър, до тези с изкуствен интелект в джобовете ни. Трябва и време на тази идея за да стане по-достъпна и съвършена. Преглеждам форумите на Телса чат пат и да ти кажа хората са си доволни. Имат чат пат някои проблеми, но като цяло ми се струва, че собствениците на Тесла прекарват повече време с колите си - тоест от закупуване до продажба. Не съм попадал на данни - лично впечатление.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
VWGT написа:Защо ТЕСЛА да е държавно субсидирана?
...не знам какво е провокирало Мюлер да говори по темата ...
За мен отговорът е породен точно от провокативен пореден въпрос от журналист на една конференция за алтернативните задвижвания или нещо подобно. Изказването обаче за мен съвсем не е плод на завист или пропуснати ползи. Нека не се лъжем - всеки бизнес има една основна цел - да печели. И при условие, че до сега са печелили и продължават да го правят, сравняването на ФВ с една реално губеща компания, пък била тя и свръх иновативна, е несериозно и за мен е нормално да предизвика рано или късно подобна реакция.
За мен Тесла се крепи на словоохотливостта и харизмата на Мъск, комбинирани с безмозъчното следване на модерни трендове от американците, особено ако са прокарвани от хора като Мъск, които те приемат за идоли. Самият факт с безумното доверяване на автономността на тези автомобили и вече наличните първи смъртни случаи са достатъчно красноречиви. Отсам океана обаче нещата не стоят по този начин и пазарът на Тесла е далеч по-ограничен.
Ето малко допълнителна информация за субсидиите, които получава Тесла:
https://www.cnbc.com/video/2018/10/22/how-taxpayers-have-boosted-elon-musk-and-tesla.html
Ето и още една статия по въпроса:
https://www.wikitribune.com/article/70039/
А и като вземем предвид изискването за субсидиране на първите 200 000 автомобила, не е учудващо, че Тесла пуснаха нов модел, при който отново да започне получаването на пари.
Re: TESLA електромобил...
малко отзад, напред ...
Субсидията се получава от всеки производител за всяка продадена от него кола до момента, в който има 200 000 регистрирани коли от бранда му, независимо от модела. Определящото е бранда. GM и TESLA вече са достигнали ограничението и от тук насетне следва преходен етап и ограничаване на размера ѝ. Субсидията варира според мощността на батерията. На ТЕСЛА колите са с по-мощни батерии от тези на GM, така че реално са взели повече пари в абсолютна стойност. Отделно GM плаща въглеродни квоти (щото основното им производство все още кара на бензин), докато ТЕСЛА генерира допълнителен приход от това, че няма коли с ДВГ, и си продава квотите (това от видеото, хубаво е да се изгледа). Т.е. до тук всичко е пазар. Основният проблем на ТЕСЛА е да успее да създаде стабилен бизнес, който да се самоиздържа след прекратяването на субсидирането.
Относно видеото, да, така е, Мъск развива бизнеси (не е само ТЕСЛА), които са много зависими от държавните субсидии в три основни направления, транспосрт (ТЕСЛА, ХИПЕРЛУУП), енергетика (Гигафактори, солар сити) и космичесеки технологии (СпейсХ). И по-интересното е, че и в трите посоки проектите му са game changer, т.е. прекрояват изцяло статуктвото.
Особено със СпейсХ, който успешно се налага в сфера, която до този момент е била изцяло държавна територия. НАСА е най-големият фен на СпейсХ по много причини. За да не се отклонявам от темата ТЕСЛА мисля да спра до тук, на който му е интересно може да продължим в отделна тема.
Само нещо за гигафакторите да кажа ... разбира се, че ще получи държавни преференции. Той се явява институционален инвеститор в умрял пустинен район, който ще създаде работа на хиляди хора в дългосрочен план, тези хора ще си плащат данъците, осигуровките и тн, т.е. ако нещото работи, държавата ще спечели. VAG като си местят завода сега, дали избират новата локация само по инфраструктурата ... тепърва почват търговските пазарлъци с държавата и всичко ще зависи от нивото на свалените гащи. Това е нормално, стига сметките на политиците да са точни в дългосрочен план нещата би трябвало да се наредят.
Мъск е като рок звезда и като луд с картечница едновременно ... или по-скоро с railgun. Tова са хората, които променят нещата, а не закостенелите корпоративни CEO-та. Създават хаос и необходимост от промени в един структуриран и подреден бизнес модел. А това е най-големият страх за една корпорация. Toва ми е мнението по въпроса с реакцията на Мюлер. Дали са готови за това, което следва ... не знам :)
Субсидията се получава от всеки производител за всяка продадена от него кола до момента, в който има 200 000 регистрирани коли от бранда му, независимо от модела. Определящото е бранда. GM и TESLA вече са достигнали ограничението и от тук насетне следва преходен етап и ограничаване на размера ѝ. Субсидията варира според мощността на батерията. На ТЕСЛА колите са с по-мощни батерии от тези на GM, така че реално са взели повече пари в абсолютна стойност. Отделно GM плаща въглеродни квоти (щото основното им производство все още кара на бензин), докато ТЕСЛА генерира допълнителен приход от това, че няма коли с ДВГ, и си продава квотите (това от видеото, хубаво е да се изгледа). Т.е. до тук всичко е пазар. Основният проблем на ТЕСЛА е да успее да създаде стабилен бизнес, който да се самоиздържа след прекратяването на субсидирането.
Относно видеото, да, така е, Мъск развива бизнеси (не е само ТЕСЛА), които са много зависими от държавните субсидии в три основни направления, транспосрт (ТЕСЛА, ХИПЕРЛУУП), енергетика (Гигафактори, солар сити) и космичесеки технологии (СпейсХ). И по-интересното е, че и в трите посоки проектите му са game changer, т.е. прекрояват изцяло статуктвото.
Особено със СпейсХ, който успешно се налага в сфера, която до този момент е била изцяло държавна територия. НАСА е най-големият фен на СпейсХ по много причини. За да не се отклонявам от темата ТЕСЛА мисля да спра до тук, на който му е интересно може да продължим в отделна тема.
Само нещо за гигафакторите да кажа ... разбира се, че ще получи държавни преференции. Той се явява институционален инвеститор в умрял пустинен район, който ще създаде работа на хиляди хора в дългосрочен план, тези хора ще си плащат данъците, осигуровките и тн, т.е. ако нещото работи, държавата ще спечели. VAG като си местят завода сега, дали избират новата локация само по инфраструктурата ... тепърва почват търговските пазарлъци с държавата и всичко ще зависи от нивото на свалените гащи. Това е нормално, стига сметките на политиците да са точни в дългосрочен план нещата би трябвало да се наредят.
Мъск е като рок звезда и като луд с картечница едновременно ... или по-скоро с railgun. Tова са хората, които променят нещата, а не закостенелите корпоративни CEO-та. Създават хаос и необходимост от промени в един структуриран и подреден бизнес модел. А това е най-големият страх за една корпорация. Toва ми е мнението по въпроса с реакцията на Мюлер. Дали са готови за това, което следва ... не знам :)
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Малко избихме в посока различна от автомобилите, но е нормално. Все пак да се опитаме да върнем автомобилния нюанс.
Някой ако се е интересувал повече от Нисан Leaf, може да сподели някакви характеристики? Лично аз съм я пропуснал тази кола, а гледам Spark пазаруват и тях.
Другото, което би ми било доста интересно е някаква информация точно от Spark и проблемите/поддръжката на колите им. Вече имат над 150.
Някой ако се е интересувал повече от Нисан Leaf, може да сподели някакви характеристики? Лично аз съм я пропуснал тази кола, а гледам Spark пазаруват и тях.
Другото, което би ми било доста интересно е някаква информация точно от Spark и проблемите/поддръжката на колите им. Вече имат над 150.
Re: TESLA електромобил...
Като гледам новите електромобили на Тесла и разбрах че те са със 100 години напред пред другите марки. А ние сме с 300 назад.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
MMX написа:...Извод - става, ама за градска кола.
Aми, става си
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: TESLA електромобил...
пфф с гуми с шипове и баба знае :D и голфа ще го качим там ако му боднем едни такива гумета :D
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Даже и въже се вижда аххаха
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Туй жицата за тока бре Ако сериозно- прилича ми на осигурително въже.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта