TESLA електромобил...
- Кайзен
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: TESLA електромобил...
Цена нова през 12/2022 - 58 070 Euro.
След 5354км с 27% отстъпка.
В сайта на SIXT могат да се намерят и други модели с отстъпка от над 30%.
- Кайзен
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: TESLA електромобил...
TM3 Highland LR нова от Словакия с черен цвят и автопилот е €51 670
Re: TESLA електромобил...
Интересно, ако наистина са с купен FSD, а не са предвидени за план си заслужават (от бизнес гледна точка няма смисъл да се купуват с FSD, защото те не си задържат колите толкова много време и винаги могат да пускат/спират на база интерес на пазара). Всички в описанието им е сложен FSD. Буквално има model 3 за 38 хиляди на 35 хиляди км. Пак 12/2023.
Ще е любопитно да се провери и потвърди. Ако се окаже, че са на план с FSD, по-добре да си купиш нова, а не от тях (Sixt). Просто черна е 45 хил евро и вземаш фейслифта, с нормален автопилот.
Официално FSD не е приет в Европа все още, сега Януари 2024 се чака одобрение.
Ще е любопитно да се провери и потвърди. Ако се окаже, че са на план с FSD, по-добре да си купиш нова, а не от тях (Sixt). Просто черна е 45 хил евро и вземаш фейслифта, с нормален автопилот.
Официално FSD не е приет в Европа все още, сега Януари 2024 се чака одобрение.
- Каспър
- Мнения: 2214
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
FSD в България към момента е абслютно излишно и обикновен Autopilot върши същата работа. Подозирам, че още няколко години ще е така и затова парите за такава екстра са грешно похарчени.
В момента едва ли някой ще вземе от SIXT стария Model 3 на хиляди километри при положение, че за 5 000 евро отгоре може да вземе чистонов Highland бил той и без излишното FSD.
В момента едва ли някой ще вземе от SIXT стария Model 3 на хиляди километри при положение, че за 5 000 евро отгоре може да вземе чистонов Highland бил той и без излишното FSD.
- Petrolhead
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Аз като една злобна чичка искам да похейтя още малко.
Американският съд пришляпа другаря мъск с 56 милиарда. Оказва се че колегите не са прави и че тесла се ръководи пряко от мъск и че не може сам на себе си да си плати 56 милиарда за добре свършена работа
Edit. И всички американски тесли се оказват с прекалено малки шрифтове за важни съобщения на таблото. Уж ще го оправят с ъпдейт. 2.2 милиона ъпдейта, яко
Американският съд пришляпа другаря мъск с 56 милиарда. Оказва се че колегите не са прави и че тесла се ръководи пряко от мъск и че не може сам на себе си да си плати 56 милиарда за добре свършена работа
Edit. И всички американски тесли се оказват с прекалено малки шрифтове за важни съобщения на таблото. Уж ще го оправят с ъпдейт. 2.2 милиона ъпдейта, яко
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: TESLA електромобил...
Може ли някой по-запознат да даде по-подробна информация каква е разликата между обикновения автопилот, европейския вариант на FSD и американския му вариант (какво включват/правят).
Предварително благодаря
Предварително благодаря
Re: TESLA електромобил...
1. Най-базовия автопилот си има радар (в сегашните модели е без физически радар - разчита на камерите и това беше сериозен аргумент срещу това решение, но явно е за да намаля разходи) и може да си поддържа скорост и дистанция, ако някой идва засилен зад теб - колата няма да направи нищо. Сменяш ленти сам.
2. Следващия "advanced" може сам да сменя ленти. Колата следи по камерите преди да вземе решение да сменя ленти, но пак няма да направи нищо, ако някой идва засилен зад теб.
3. FSD - слагаш дестинация и не пипаш колата, а само следиш да не направи грешка (накратко най-ниска мисловна дейност). В повечето места е забранено тотално да не внимаваш. Тук са видеата където не са на шофьорската седалка, спят, четат вестник и т.н. Ако ти идва някой засиелен от зад на теория или трябва да се мръдне колата или да увеличи скоростта. FSD Проблема му е, че не разчита само на камери а и на допълнителна информация. Т.е. за да вземе решение, той знае на какъв път е, има информация за трафика и има информация за колите около себе си. Системата е проектирата да е много песимистична и от нея тръгва термина Phantom braking (където без очевадна причина колата решава да набие спирачки /все едно от 130 да падне на 100 за 2-3сек/)
FSD общо взето е Sounds great ! - Doesnt Work. В Щатите се предлага с абонаментен план, ако не искаш да плащаш 7500 допълнително. Ако си на 1во ниво е 200 долара на месец, ако си на 2ро ниво е 100 долара. Още много много работа има докато се стигне до комфортно ниво на FSD, където наистина да пуснеш дестинация и да дремеш в колата.
Мерцедес уж официално вече имат по-добър FSD. В Европа FSD официално не е легитимно приета технология.
Накратко е това. Ако някой се сеща за нещо друго, нека допълни.
2. Следващия "advanced" може сам да сменя ленти. Колата следи по камерите преди да вземе решение да сменя ленти, но пак няма да направи нищо, ако някой идва засилен зад теб.
3. FSD - слагаш дестинация и не пипаш колата, а само следиш да не направи грешка (накратко най-ниска мисловна дейност). В повечето места е забранено тотално да не внимаваш. Тук са видеата където не са на шофьорската седалка, спят, четат вестник и т.н. Ако ти идва някой засиелен от зад на теория или трябва да се мръдне колата или да увеличи скоростта. FSD Проблема му е, че не разчита само на камери а и на допълнителна информация. Т.е. за да вземе решение, той знае на какъв път е, има информация за трафика и има информация за колите около себе си. Системата е проектирата да е много песимистична и от нея тръгва термина Phantom braking (където без очевадна причина колата решава да набие спирачки /все едно от 130 да падне на 100 за 2-3сек/)
FSD общо взето е Sounds great ! - Doesnt Work. В Щатите се предлага с абонаментен план, ако не искаш да плащаш 7500 допълнително. Ако си на 1во ниво е 200 долара на месец, ако си на 2ро ниво е 100 долара. Още много много работа има докато се стигне до комфортно ниво на FSD, където наистина да пуснеш дестинация и да дремеш в колата.
Мерцедес уж официално вече имат по-добър FSD. В Европа FSD официално не е легитимно приета технология.
Накратко е това. Ако някой се сеща за нещо друго, нека допълни.
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Темата малко позагуби интерес :) Какво мисли общността тук относно очакваните характеристики на новия Роудстър? Вчера потвърдиха, че се работи по него и оповестиха доста смели очаквания за ускорение. Ускорение от около 1 сек до 100 е впечатляващо за мен най-вече от към технологията, която би го позволила. Би трябвало батериите да позволяват много бързо отдаване на енергия. Също се замислям дали са успели да направят по-малка и по-лека батерия, която също да можа да отдава толкова енергия. Тъй като теглото е единият от ключовите фактори, а батерията е най-тежкия компонент в електромобила.
- Petrolhead
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
В момента има един единствен автомобил с ускорение до 100 за под 1 секунда.
Можете да си го потърсите самостоятелно в Гугъл.
Надявам се сами да разберете, какви глупости плещи мъск, пак
Можете да си го потърсите самостоятелно в Гугъл.
Надявам се сами да разберете, какви глупости плещи мъск, пак
Re: TESLA електромобил...
Ако става въпрос за технолоия, преди 4-5 месеца се постави рекорд за електрически автомобил с ускорение под 1.0 секунди до 100км/ч от AMZ Racing Swiss
Тесла и Мъск не са уповестявали ускорение от 1 секунда никъде, никога. Говори се за 1.1секунди с допълнителен бустер и около 1.97 секунди при стандартната кола.
Римак Невера прави 0-100 за 1.82, обаче е кола с 1900к.с. и 2360 Nm. Roadster-a ще е далеч от тези стойности и ако успее под 2.0 секунди да направи при идеални условия пак ще е впечатляващо.
Ако основният фокус е ускорение на всяка цена, драгстерите имат време от 0-100 за около 0.6-0.7 секунди.
Ако по някакви неведоми пътища Roadster-a успее да има 80% от пърформънса на Rimac-a и все пак спазят цената от 250 хиляди, пак ще е уникално, защото ще е почти 10 пъти по-евтин от колкото Rimac-а.
Както и това, че колата при идеални условия може да направи нещо, не означава, че на пътя с произволен шофьор и произволен асфалт ще стане същото.
Тесла и Мъск не са уповестявали ускорение от 1 секунда никъде, никога. Говори се за 1.1секунди с допълнителен бустер и около 1.97 секунди при стандартната кола.
Римак Невера прави 0-100 за 1.82, обаче е кола с 1900к.с. и 2360 Nm. Roadster-a ще е далеч от тези стойности и ако успее под 2.0 секунди да направи при идеални условия пак ще е впечатляващо.
Ако основният фокус е ускорение на всяка цена, драгстерите имат време от 0-100 за около 0.6-0.7 секунди.
Ако по някакви неведоми пътища Roadster-a успее да има 80% от пърформънса на Rimac-a и все пак спазят цената от 250 хиляди, пак ще е уникално, защото ще е почти 10 пъти по-евтин от колкото Rimac-а.
Както и това, че колата при идеални условия може да направи нещо, не означава, че на пътя с произволен шофьор и произволен асфалт ще стане същото.
Re: TESLA електромобил...
Чичо Мъск ме изпревари с 1 ден. За реални възможности за Roadstera можем да вземем Rimac Nevera като база за сравнение. Roadster-a да има значително по-добри характеристики от Nevera-та ще е чудо и ще се продава, като топъл хляб (ако може да ги произвежда достатъчно бързо) но шанса за нещо такова е нищожен.
Nevera-та е както следва: 1912к.с.; 2360Nm ; 0-100 - 1.82сек ; макс скорост - 412км/ч; 0-400-0 ускорение и спиране 29.93сек ; 490км обхват по WLTP и това всичкото за над 2 милиона долара
Ако роадстера може реално да покрие примерно 75-80% от резултатите на Rimac-a за 1/4 от цената ще е изключително голям успех.
Докато не я видим на живо, както Сайбъртръка общо взето всеки си говори каквото иска. Най-голяма достоверност трябва да има официалния сайт на Tesla, и изявления на Мъск към инвеститори, и най-малко трябва да се вярва на Мъск по интервюта и какво си пише в туитър.
Към момента роадстера му дават 0-100 за 2.1 сек от сайта на тесла
Интересно ще бъде, дали Тесла ще поддаде на BYD
Nevera-та е както следва: 1912к.с.; 2360Nm ; 0-100 - 1.82сек ; макс скорост - 412км/ч; 0-400-0 ускорение и спиране 29.93сек ; 490км обхват по WLTP и това всичкото за над 2 милиона долара
Ако роадстера може реално да покрие примерно 75-80% от резултатите на Rimac-a за 1/4 от цената ще е изключително голям успех.
Докато не я видим на живо, както Сайбъртръка общо взето всеки си говори каквото иска. Най-голяма достоверност трябва да има официалния сайт на Tesla, и изявления на Мъск към инвеститори, и най-малко трябва да се вярва на Мъск по интервюта и какво си пише в туитър.
Към момента роадстера му дават 0-100 за 2.1 сек от сайта на тесла
Интересно ще бъде, дали Тесла ще поддаде на BYD
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Лъжливото овчарче показа сайбъртръка на драг как дърпа Порша, пък се оказа, че всъщност е на 200 метра. Сега под секунда до 96 км/ч с помощта на “около 10 малки ракетни двигателя, подредени около колата”
Отлага се за 2025 г, но за мен това е пародия. Мъск е прекалил с наркотиците отново.
Отлага се за 2025 г, но за мен това е пародия. Мъск е прекалил с наркотиците отново.
Re: TESLA електромобил...
Инвеститорите следят всяка дума на Мъск, а той доста блещи.
Не знам защо се акцентира на това ускорение толкова много. На никой не му трябва няколкотонен пикъптрък, който да ускорява до 100 за няколко секунди и не е ясно дали става за някаква работа. Ако търсиш емоция от скоростта, ще си вземеш нещо спортно, което да може и да завива. Ако искаш пикап за работа, надали те интересува 0-100.
Така че това са точно приказки за пред инвеститорите, откакто спряха субсидиите по Европа, печалбата спадна и ... няма емоция вече.
Не знам защо се акцентира на това ускорение толкова много. На никой не му трябва няколкотонен пикъптрък, който да ускорява до 100 за няколко секунди и не е ясно дали става за някаква работа. Ако търсиш емоция от скоростта, ще си вземеш нещо спортно, което да може и да завива. Ако искаш пикап за работа, надали те интересува 0-100.
Така че това са точно приказки за пред инвеститорите, откакто спряха субсидиите по Европа, печалбата спадна и ... няма емоция вече.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта