Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Чет 18 Сеп 2014 15:41

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
POST Заглавие: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 10:55 
Offline
Аватар

Регистриран на: 03.08.2006
Мнения: 718
Местожителство: София
Skype: lozan67
Маршрута по, който се движа сега има 6-7 светофара, които ме спират за по повече от 70 сек. . Съответно аз си гася двигателя, докато не дойде време да тръгвам. Като знам, колко врътня се сменя клеморед мисля да подобря системата. Кофти е също където ми се изключва и ДРЛ-а. Полсле докато зацепи пак и туко виж ми писали некой акт. Засега съм замислил стартера да го изкарам на бутон и с едно ключе да прекъсвам и бобината. Хубаво е че към нея ми е вързан и изпарителя така, че нема да пуска газ при спрян мотор. В момента още го обмислям, затова всякакви идеи са добре дошли. Някой ще кажат, колко може да изгори за тия 10мин. мога да кажа, че има разлика в положителен смисъл.Пък трябва да мислим и екологично. Не знам дали е за тоя раздел или за електротехника, за което се извинявам.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 11:06 
Offline

Регистриран на: 28.02.2009
Мнения: 523
Местожителство: Царево / Бургас
За един час средно двигателя изгаря около 1л. гориво на празен ход.

Бендекса на стартера, четките, както и венеца на маховика са разчетени на определен брой включвания.
Контактният ключ също има определен брой стартирания.
Лампите на фаровете и те имат определен брой святкания.
След спиране на двигателя няма мазане, което влияе на следващото пускане на КМГрупа.
Какво друго може да се влияе от повишеният брой стартирвания на двигателя?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 11:31 
Offline
Аватар

Регистриран на: 28.11.2008
Мнения: 3562
Местожителство: София
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Това не е вярно. Загрял двигател (без значение бензин или дизел) гори около 0,5 л./час :idea: :deal

На всички коли, които съм карал е варирало между 0,4 и 0,8, като 0,8 беше най-високото и еидничен случай, на Форд Мондео 2010. Всички останали са били 0,4-0,6.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 12:06 
Offline

Регистриран на: 05.03.2009
Мнения: 413
Местожителство: София, Леон 1,6 16V/ BCB
Така като четох колегата е на газ, не се ли харчи повече гориво за стартира на двигателя отколкото престой на място за 70 сек.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 12:09 
Offline

Регистриран на: 28.02.2009
Мнения: 523
Местожителство: Царево / Бургас
Писах един литър, за по-голяма достоверност и да не се заяжда някой дребнавко в грамовете.
Различните двигатели имат различна консумация при работа на празен ход, която не надхвърля 1л.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 12:26 
Offline
Аватар

Регистриран на: 28.11.2008
Мнения: 3562
Местожителство: София
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Не става дума за дребнавост, става дума за 50% от това, което написа ти, което е сериозна разлика. Старт-Стоп системата така или иначе цели пестене на милилитри, така че сравнението спрямо липсата на такава система е от огромно значение! Разликата между 8 милилитра на минута и 16 милилитра на минута е огромна отнесена към 1 месец или 1 година градско :idea:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 12:54 
Offline

Регистриран на: 28.02.2009
Мнения: 523
Местожителство: Царево / Бургас
Съгласен, колега. Нека приемем 0.5л/час

Но въпроса е друг: Има ли смисъл от такава система? Или разходите, в по-късен етап, за ремонти, ще бъдат повече от спестените пари за гориво?
Забравих да пиша, че стартирането на двигателя на всеки светофар ще влияе и на акумулатора.

Нека да мислим за екологията, но когато в Бг една стара барака, която гори повече масло от бензин, има МНОГО по-малък данък от нов автомобил, бъкан със системи за по-ниски емисии на изгорелите газове, за които ти плащаш, въобще не ми се говори на тази тема.
Като допълнение за екологията:
Всички ФАП филтри на Пежо имат определен живот - средно от 80000 до 160000 км пробег. Първите ФАП филтри (на 307 2.0 HDi 110 к.с., 607 2.2 HDi 136 к.с. и 406 със същите двигатели) животът им е около 80000 км.
2 литра адитив ( около 260 лв)
справка за цената на ФАП филтъра - 1940 лв


Последна промяна от kiril_bulgaria на Пет 28 Сеп 2012 13:05, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 13:04 
Offline
Аватар

Регистриран на: 28.11.2008
Мнения: 3562
Местожителство: София
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Разбира се, че няма смисъл :) Дори от фабрична такава, при която и стартера и акумулатора са пригодени за това, а камо ли от самоделка!

Не разбрах колегата дали го спират за общо 70 секунди или по 70 на светофар, но нека да е по минута на светофар - това са грубо 40 минути (и то ако те спрат всичките светофари за по минута! ... това е доста кибичене, според мен нереалистично за всеки ден).

но нищо.
Това е около 300 мл. гориво. При старт стоп двигателя трудно ще достигне и поддържа оптимална температура, т.е. ще харчи повече в покой, между светофарите и също и при самото палене. Т.е. чиста икономия е вероятно 150мл. - 50 стотинки
А колко струва един акумулатор? А нов стартер? А други компоненти, които ще се амортизират?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 13:16 
Online
Аватар

Регистриран на: 02.12.2005
Мнения: 5104
Местожителство: Правец-Поморие Golf 4 TDI AHF 110кс
Скоро четох в една друга тема мнение на колега по въпроса за тази система което гласеше " На кола съа старт-стоп система я изключвам още преди да сложа колана" и моето мнение напълно съвпада с неговото :idea: За мен това е поредната тъпотия на тема псевдоекология с мноооого мъгляв ефект,но всеки си има право на мнение и за някой може да е супер мега яка екстра mhihi


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 13:19 
Offline
Аватар

Регистриран на: 28.09.2008
Мнения: 2714
Местожителство: София
За чисто нова кола, която ще караш 5-7 години и ще продадеш преди първите сериозни ремонти може и да си струва в определени случаи. Но за нашия масов автопарк... Макар че като се загледам по кръстовищата новите коли за 40 000 и нагоре са много сериозен процент mhihi

Иначе аз бих го сметнал така, да приемем 0.6л на час на празен ход, значи за 10мин имаме 100мл или около 28 стотинки. Ако минаваш всеки ден през сериозни задръствания като например Евлоги Георгиев може би докарваш едни 20мин в двете посоки, тоест към 56стотинки на ден. 20 дни - 10-12 лева месечно. В Западна Европа реалностите може и да са други, Haralmpi ще каже виси ли се по задръствания.

Иначе екологичния елемент е много хубаво нещо, ама все пък това е двигател с вътрешно горене. Ако сме загрижени толкова за екологията да работим в насока електрически двигатели, водородни клетки (за по-сериозна икономия), Тесла и т.н. Иначе е малко като 120кг афроамериканка в макдоналдс, която си купува 3 биг мак-а и диетична кола mhihi


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 14:09 
Offline
Аватар

Регистриран на: 28.11.2008
Мнения: 3562
Местожителство: София
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Stivi - именно моето мнение бе това в една друга тема :lol:
Веднъж за малко не ми докара катастрофа и това вече преля чашата на толерантността ми и търпеливото главоболие от постоянния шум на гасене и палене!


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 14:15 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11.04.2005
Мнения: 1180
Местожителство: София
Автомобил: Subaru Impreza GL
Двигател: EJ20E
Haralampi написа:
Това е около 300 мл. гориво. При старт стоп двигателя трудно ще достигне и поддържа оптимална температура, т.е. ще харчи повече в покой, между светофарите и също и при самото палене. Т.е. чиста икономия е вероятно 150мл. - 50 стотинки
А колко струва един акумулатор? А нов стартер? А други компоненти, които ще се амортизират?

това категорично не е вярно
преди 5-6 години карах по този изнервящ начин за около 2-3месеца и реализирах икономия от около 1.5л- 2л./100км с Пасат 1.8
как се достига до посоченото от мен количество незнам но е факт!
друго което е факт че на стартера и месинговата втулка им се еххха мхххта
та по посочения начин не карам, но съм наясно с ефекта от него :beer
до lozan67 според мен няма смисъл да измисляш каквото и да е


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 15:11 
Offline

Регистриран на: 03.10.2006
Мнения: 1067
Местожителство: София
alexx написа:
Haralampi написа:
Това е около 300 мл. гориво. При старт стоп двигателя трудно ще достигне и поддържа оптимална температура, т.е. ще харчи повече в покой, между светофарите и също и при самото палене. Т.е. чиста икономия е вероятно 150мл. - 50 стотинки
А колко струва един акумулатор? А нов стартер? А други компоненти, които ще се амортизират?

това категорично не е вярно
преди 5-6 години карах по този изнервящ начин за около 2-3месеца и реализирах икономия от около 1.5л- 2л./100км с Пасат 1.8
как се достига до посоченото от мен количество незнам но е факт!

еваси, че колко харчи това чудо - 20/100 софийско?!


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 15:19 
Offline
Аватар

Регистриран на: 28.11.2008
Мнения: 3562
Местожителство: София
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Браво на теб.
От моя скромен опит от няколко хиляди км с 3 марки (Audi, VW, BMW) със старт-стоп преди да почна моментално да изключвам системата, нямаше абсолютни никаква осезаема разлика спрямо борд. комп.

За мен системата е абсолютна порнография с рекламна цел. Който иска да пести или да пази - има хибриди, има и изцяло електромобили.

Никога не бих платил и лев за наличието на тази система.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Стоп-старт система на автомобил Публикувано на: Пет 28 Сеп 2012 18:56 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11.04.2005
Мнения: 1180
Местожителство: София
Автомобил: Subaru Impreza GL
Двигател: EJ20E
restless написа:
еваси, че колко харчи това чудо - 20/100 софийско?!

13-13.5 газ градско и върховото постижение беше 10,5 ама е голяма мъка ... :screwy
всичкото е заради един авер пак от тук дето му харчи 10-10,5 градско същия Пасат


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: _B4_, bambo80, Golf 3 Yahting GT, Johnsword, kimb, mrpetrov, myrshavija, rostislav1998, w_smith, zlos7ar и 43 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design