Немска прецизност.. митове и легенди.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот Symptom » Пет 28 дек 2012 21:32


След като се разходих до Немско се прибрах с количката която бях запазил по интернет. Като цяло всичко съвпада, докарах я на ход,няма забележки. За протокола Caddy Life 2.0 TDI.

След велики мизерии по регистрацията,заради навряния номер на мотора няма да казвам къде я закарах при приятел да и подновим консумативите.

Междувременно смених въздушния филтър ..толкоз мрусен филтър в моя кола не е имало никога..

Да поясня колата е обслужвана, с книжка печати от VW официален дилър,от него я и взех.

На щеката маслото черно като катран..по документи сменено октомври тази година.Немога да му имам вяра.. айде масло от "евтините" по спецификация 507.00 :)
Горивен филтър.. за 61 000 км на колкото я взех.. не е виждал смяна.. черен като масления...псувни..

Масления си е черен не немога да кажак колко е бил мръсен.
Маслото сменяно от първите километри направо на сервизните интервали..няма разработване няма 5000 км нищо.
Е не да са от стомана ми незнам какво тез коли ще предават богу дух на 100 хил. км .
Онзиден друг познат който прави коли, една Астра ( полицейските) ръчкаше ,строшен разпределителен вал..120 000 км.. Маслото дето източи го видях.. бозата е рядка в сравнение с тоя глеч... немска..

Примери безброй.. но май и тези така педантични люде са стани комерсиална паплач.




Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот blade84 » Пет 28 дек 2012 21:38


И аз съм на това мнение. Преди 2 години и нещо вече купих от немскo една Октавия 1.8 Т с газово от Германия първи собственик, на реалани 170к. Въздушния филтър беше оригиналния от 2000 год. Само да кажа колата имаше още една година ТЮФ :mrgreen: . За това вече гледам да е подържана колата и да е изгодна цената независимо дали е от бг или Германия.

P.S. А тия лонг лайф режими дето много обичат да карат там та да не дават пари за честата смяна двигателя на 200к вече е пълен с нагар и смрад :beat_butt2


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3926
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот joro_kem » Пет 28 дек 2012 21:46


Symptom написа:На щеката маслото черно като катран..по документи сменено октомври тази година.Немога да му имам вяра.. айде масло от "евтините" по спецификация 507.00 :)

това не е критерий, колега! аз карам 1.9TDI PD 74kW и маслото почернява моментално след 1-во палене при смяна! така си е откакто я купих (нова). всички специалисти твърдят, че е нормално и след като двигателя е в отлично здраве, не намирам причина да не им вярвам.


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот Symptom » Пет 28 дек 2012 21:50


Long life масло short time engine life деее....а аз масло на 15 000 еле на 20 000.. за толкова термично натоварени мотори,турбо, ЕГР и прочее. Мой опит въздушен филтър на 5 000 и примери мога да давам.

Ти прави каквото трябва па нека да се скапе мотора ,пак ще изкара повече от тяхната поддръжка.


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот Symptom » Пет 28 дек 2012 21:52


Приемам го като теза, не го отхвърлям, и ми е ясно ,че от мотор до мотор има разлика... на джипката Митсубиши. стои чисто над 3000 км.. само като информация го казвам.

Не пречи сега както съм го сменил, поне знам кога е сложено.

:)


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот 110afn » Пет 28 дек 2012 22:10


Градски, това с разработването са стари руски легенди. Три Кадита от магазина съм изкарал. През 15000км се обслужват, като само маслото и масления филтър са всеки път. Въздушния, горивния и поленовия през смяна.Оригиналния Ангренаж на 120000, после през 90000. За черното масло не се плаши. Първото Кади като го докарах на Враца показваше около 200км. На сутринта като извадих щеката беше толкова черно както и на 15000км. Много добра кола е ,стига да я караш с акъл.Понеже третото Кади най-много го задържах, ще ти кажа какво съм сменил за 300000км. Две биалетки отзад и съединител комплект на 265000, като съединителя на около 220000 се беше раздрънчал вече.Оригиналните накладки ги хвърлих на 100хиляди, като при тия модели винаги задните свършват преди предните. Ходовата част нищо не съм пипал, само един профилактичен реглаж. За разход на масло е както се уцели. Първите две коли лапаха по около 1-1.5 литра до смяна, което по принцип е нормално за тия мотори, а съм ги пазил като очите си, повече от 2500 оборота не съм вдигал първите 15-20000км. Сегашното Кади е със същата "разработка" и просто не пипа грам, но пък и никога не е вървяло като другите
С една дума не съжалявай, ако е на тия километри на които пишеш, просто ще се отвозиш

Забравих една подробност. Тия километри са минати само в северопропаднала България, смятам знаеш къв лунен пейзаж сме

Последна промяна от 110afn на Пет 28 дек 2012 22:15, променено общо 1 път.


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот Symptom » Пет 28 дек 2012 22:15


Не съжалявам колега :) споделям впечатления. Мерси за информацията ще е от полза. :) Аз си ги пазя количките и каквото трябва се прави. Старото Голфе си върви на ракета ,ама пусто изгни ,ражда,,до кога ще го държа ще видя.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот 110afn » Пет 28 дек 2012 22:36


А и за ЛонгЛайфа ти си преценявай, но във ФВ-Враца един път ме убедиха да сипя такова. Не знам какво му е лонга на лайфа, ама за 15000 си беше същата пикня като Кастрол 505.01 и лайфа го направих кратък mhihi


Потребителски аватар
Ikov_VR
Мнения: 827
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 0:19
Автомобил: Vw Passat b5.5
Двигател: AVF
Местоположение: В Р А Ц А
Контакти:

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот Ikov_VR » Пет 28 дек 2012 23:02


110afn написа:А и за ЛонгЛайфа ти си преценявай, но във ФВ-Враца един път ме убедиха да сипя такова. Не знам какво му е лонга на лайфа, ама за 15000 си беше същата пикня като Кастрол 505.01 и лайфа го направих кратък mhihi


На повечето 2.0TDI маслото им си е черно,дори след първото палене.Иначе ако е било служебно нищо чудно,че не са сменяни филтри.Имам познат,работещ във Германия,който кара Ново Кадди и до този момент 120 000 реално не му е сменял маслото, по фактури доста пъти го е сменил maikomila

:офф Фв-Враца няма колега :beer.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот 110afn » Пет 28 дек 2012 23:07


Ами щом са оторизирани от Порше да обслужват гаранционни коли какви са? Верно, че нема шоурум ама....


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот kr1s0 » Съб 29 дек 2012 0:28


За да стане маслото черно,значи чисти мотора.Освен да смазва,охлажда маслото трябва и да чисти нагари и такива неща.Щом е почерняло е "обрало" нагара.Масло,което стои до 3000 км "бистро като сълза" не мисля,че е за хвалене :beer


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот Symptom » Съб 29 дек 2012 11:06


Истината е някъде по средата всички съждения са верни но не са абсолютни. Не казвам ,че е бистро като ново но не е и черно . :) Маслото е Motul X-cess 5W-40.

Явно си зависи и от мотора. Намерих си пдробен pdf за 2.0 ТДИ и като гледам колко аннджаклами има,.. Подробно описана и процедурата и алгоритмите за DPF филтъра.Кога се затлачва какво става.


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2394
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот StS » Съб 29 дек 2012 11:34


Масло се сменя на 10 000 км или 1г/ на мене ми казаха на 20 000 км ама това няма да стане,поне си ми казаха абе най-добре до 1г. А на кутията пише 2г... Ако сме за 120-30лв за едно хубаво масло с филтъче , по-добре се откажете от тия коли..


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот Благовест » Съб 29 дек 2012 12:20


Зависи от съотношението пробег градско/извън.Примерно ако колата се кара предимно извънграда,то хубавата синтетика може да се сменя и на 15 000 км като интервала отново е 1г.Но ако от 10 к км,8+ к са градско,то действително интервала е 10 000 км.
Колкото до почерняването-ами почерняват,та не случайно им викаме "печки". :Mr Green Fun Няма какво да му се плашите,колегата над мен е обяснил защо е така...А тези с бистрите масла на печките да си преосмислят "масларя",от който си купуват маслото.Новото масло веднага "мие" мАторЯ :applause: Според някои колеги,щом маслото ми почернява след първото палене,то би трябвало да си хвърля колата :screwy :063:
Но...темата е за немската прецизност!


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8296
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Немска прецизност.. митове и легенди.

Мнениеот Stivi » Съб 29 дек 2012 12:28


Symptom написа:Междувременно смених въздушния филтър ..толкоз мрусен филтър в моя кола не е имало никога..

По-добре мръсен от мръсната страна, но спиращ финните прашинки /тоест качествен/ отколкото Филтрон на всеки 5000км


Symptom написа:На щеката маслото черно като катран.

Както казаха хората това си е напълно нормално особено за PD

Symptom написа:Горивен филтър.. за 61 000 км на колкото я взех.. не е виждал смяна.. черен като масления...псувни..

Не знам какво значи черен горивен филтър освен ако в нафтата са слагали горено масло ,но иначе с тяхната нафта няма никакъв проблем да караш толкова щом и тук може

Symptom написа:Масления си е черен не немога да кажак колко е бил мръсен.

За това важи същото като за маслото

Symptom написа:Маслото сменяно от първите километри направо на сервизните интервали..няма разработване няма 5000 км нищо.

Какво разработване какви 5лв в днешно време,това го има сигурно само в БГ понеже като събере човек пари за нова кола и му е по-скъпа от детето а за западняка си е куп ламарина която ще смени след няколко години :idea:

Symptom написа:Примери безброй.. но май и тези така педантични люде са стани комерсиална паплач.

За това важи по-горното ми мнение особено за коли тип баничарка каквото е Кадито /нищо че е Лайф/!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 129 госта