Месечният доход - отражение на автомобила, който караме...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот muns61 » Съб 09 ное 2013 18:14


Парите, които давате за покупка на скъп автомобил, по-добре дайте за образование на децата си. Не е гаранция, че доброто образование ще им осигури високи доходи, но липсата му гарантира ниски.
А заем за покупка на кола...




bmwww
Мнения: 909
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот bmwww » Съб 09 ное 2013 18:14


Философска тема ! Верно,че всеки иска да кара най най колата и това може да го кефи с цената на много компромиси като например да не можеш да си изведеш приятелката на едно кафе ,а да ходиш само на работа от работата у вас и като имаш пари да сипваш колкото да навъртиш 20-30 км за да те не забрават хората каква кола имаш .... е това ли е "да си живееш живота както искаш" . Аз такъв живот не възприемам ама явно всичко си е до психиката на човека ! Аз лично карам кола която е много над 6-те месеца от заплати ама така се случи ,че паднаха пари ... сега се чувствам късметлия защото уцелих красива кола със евтина подръжка , нова година и на малко километри ! От тук натам аз лично за друга кола нема и да си помисла поне в следващите 10 години ! За една година разходите ми по нея са 120 лв масло и 30 лв. ангренажен ремък , филтри още 50 лв. и това е !


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот Bai Sando » Съб 09 ное 2013 18:22


Естествено,че е отражение.Има и изключения на разни дУпета дето са продали нивите на село да си купят нещо по-така,но всичко е временно явление.Нямаш ли доходи рано или късно опираш пак до евтина кола.
Няма лошо да караш нова и хубава кола,стига да можеш да си го позволиш и да я поддържаш после.
За това не мисля скоро да си сменям тройката.Има си клима,ел стъкла газ и няма грам ръжда.За мен това е важното една кола да има.


Потребителски аватар
nosex
Вечен БАН
Мнения: 2416
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София (Волуяк/Бояна)

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот nosex » Съб 09 ное 2013 18:31


Bai Sando написа:Естествено,че е отражение.Има и изключения на разни дУпета дето са продали нивите на село да си купят нещо по-така,но всичко е временно явление.Нямаш ли доходи рано или късно опираш пак до евтина кола.
Няма лошо да караш нова и хубава кола,стига да можеш да си го позволиш и да я поддържаш после.
За това не мисля скоро да си сменям тройката.Има си клима,ел стъкла газ и няма грам ръжда.За мен това е важното една кола да има.

Абсолютно правилно :th_up


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот icoico » Съб 09 ное 2013 20:11




:beer :drunk


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот Iezekil » Съб 09 ное 2013 21:07


И да и не.Всеки пост съдържа истина,ще я обобщя за себе си.
Първо-дали ще е 6 нетни заплати,или пък 16-все тая,без заем не става.Ако говорим за хора с заплата 500-1000лв,то не вярвам някой да може да извади въпросната сума спестена от закуски примерно.
Второ-навремето се напънах да ме одобрят за заем именно за да взема 11 годишния си Пасат.Логиката ми беше желязна-кефеше ме модела,исках по-нова от тогавашната си 23 годишна кола,понеже много се трошеше и не беше рентабилно да я поддържам.Отделно още тогава поддръжката на Фолксваген беше по-евтина от на останалите марки.
Пасата ми беше 16 мои заплати,вноската по заема ми близо 1/3 заплата,точно толкова давах и за цигари.Сиреч,ако трябваше щях да спра да пуша,но да си плащам колата.Само дето тогава някак живота беше друг,парите стигаха.
Сега давам близо 1000лв. годишно за поддръжка на колата с налози и такси.Компромиси в това отношение не правя.
Трето.Ако сега трябва да купувам кола-не бих дал повече от 2 заплати.Първо,че мога да ги изгладувам по-лесно второ,че наистина нищо не си заслужава.Отделно поодъртях,сменят се цели и мирогледи,детето расте.Ако на младини се заглеждахме по колите с желание и бихме дали всичките си пари да седнем в готина кола,то сега първо мислим за поддръжката и.Това е то житейския опит,а и разликата в поколенията/вече/.


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1073
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот eng » Съб 09 ное 2013 21:31


Много добра тема, браво на автора.Трудното е, че не може да се обобщи с едно две изречения.Има хора практични и не толкова, има хора целящи показност, мислейки, че колата ще им я осигури-вярно е но до първите 3 минути разговор с човека, има и трета група хора-такива като мен, които искат малко по-нова кола единствено с цел, че има по-добри системи за сигурност (разбира се това не е гаранция за нищо), имат си и ес пи, климатроници и еърбеци.Напълно споделям логиката на колегите по-горе, че колата не трябва да превишава нето 5 работни заплати.И едно малко тъпо сравнение но на място-двама съседи имам и двамата семейни и двамата са кажи речи еднакви доходи, единия от които обаче се оказа по-умен.И двамата заделиха приблизително по около 5 к.Единия взе Фокус комби 1,8 Джия, другия с 4-5 години по-старо Ауди А6 1,8Т.Втория с Аудито събира парици да му сложи газов инжекцион, че не се издържало на бензин и колата я изкарва само петък следобед, отделно 8-те локумени носача са се разтекли и ще трябва подмяна преди да ги хване зимата и леда (да-говорим за Ауди за 5 бона не за 10, но все пак)Оня с Форда не го гази сложи му и ГИ и яко на педала.Разбира се сравнение между двата автомобила не може да става Аудито Ц5 е 10 класи като кола над тоя Форд и след 5 години пак Аудито ще е по-скъпо, но там парите са поддръжка са съвсем други.А в крайна сметката нещото което са осъзнали и на запад е, че колата трябва да ТИ ВЪРШИ РАБОТА, не ти на нея (не говорим да се занемари поддръжката и)
Мойто шефче в чужбинско караше за личен автоНобил Вектра Ц комби дизел, взимаше около 80к. евро годишно и можеше да си позволи доста по-сериозен автомобил, но семеен човек все пак. Бранд меринджея пък караше Мазда 5 за личен автомобил дизел отново, а можеше да си позволи къде по-сериозна машина.
Единственото ш...но нещо в Бг е, че масовия работник ( не казвам среден клас щото такъв няма), не може да си позволи подмяна на автомобила на всеки 5 години, и налива и налива в стария навес, за съжаление има по-важни неща в живота, като да са нахранени децата и да са облечени.
Личното ми мнение по въпроса обаче е че кола повече от 4 к.лв за Бг не си заслужава макс. 5, нито горивата са ни горива, нито пътищата -пътища, отделно ония отгоре всеки ден се чудят как да ни го нахлузят с още нещо - както случая сега с газовите уредби, никой не си слага газ защото му е кеф, а защото иска да му ляга по-малко парици на 100км. пробег.Смешна история .......................... неам думи.


Потребителски аватар
mk5_gti
Мнения: 179
Регистриран на: Пет 21 дек 2012 19:23
Автомобил: Golf 5 GTI DSG
Двигател: BPY 2008

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот mk5_gti » Съб 09 ное 2013 22:47


То на нас българите манталитета ни е малко такъв... да имам хубава кола, пък може и да я карам само по-празници. Например моят шеф може да кара каквото си пожелае, но кара Волво комби, което даже няма и вградена навигация. Шефът на една фирма която работи за наща има 2 Ламборджинита, и един път бъзнах моя шеф, че ония има 2 Ламборджинита...отговора на моя шеф беше: Мойта кола си ми върши чудесна работа. А българина ще тегли кредит, утре може да няма какво да яде, но е важно да кара скъпа кола, която ако се счупи ще тегли друг кредит да я прави. В момента карам хубава кола, защото живея в чужбина. Но един ден когато се прибера да живея в България, първото нещо е да си продам колата, защото не мога да я поддържам там, и след това да си купа кола до макс 4 хиляди, която да ми върши работа. Когато бях на 18 карах наще да продадат един паррцел, за да ми купат кола. Така и не се случи, но сега като се сета сам си се смея..


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1073
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот eng » Съб 09 ное 2013 22:53


[quote="mk5_gti"][/quote]
Едно към едно мисля и аз явно живота в чужбина си оказва влияние за лошо или добро.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот pakumba » Съб 09 ное 2013 22:57


Българина е масово глупак по отношение на колите си. Не стига, че се надскача, ами и после обгрижва дъртия кош все едно му е дете, същия този кош, който италиянеца е шпорил с масло под минимума, несменяно 5 години, подпирал е на всеки паркинг колите и ги е разбутвал, а тук като му го чукнеш коша и се лее кръв. Тепърва се кара с пълна синтетика за 150 лв кола на 13-15 години. :gruebel
Относно колко заплати трябва да струва, въпрос на приоритети. Моята кола ми струва 2 месечни заплати, но не хлопа, не тропа и е в добро състояние. За сметка на това като ми излезе смяна на съединител не го мисля, не пестя 6 месеца, а го сменям. Освен това съм си направил така сметката, че колата не се спира и дали нафтата е скочила с 10 стотинки или не, то ми е все тази.
Според мен 6 месечни заплати са много за кола.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот Bai Sando » Съб 09 ное 2013 23:26


Тва е същото като да бачкаш цяло лято и да пестиш от закуските за айфон 5,а в същото време да няма какво да ядеш от лишения :screwy


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19159
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот stefan4o » Съб 09 ное 2013 23:38


Най-големият проблем не е да лишаваш себе си. Аз като бях ученик и събирах пари за книги-игри ми се е случвало да пропускам закуски по ден-два-три :mhihi Лошото е, когато лишаваш и семейството си, само заради гъзарията icon_idea


Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот AmW » Нед 10 ное 2013 1:53


Не сте много обективни сравнявайки кола на 15+ години която се плаща кеш (в повечето случаи) и кола на 2 години която почти винаги е лизингова...
Давате примери с хора които се надскачали и нямали пари за такива коли но много общо звучат нещата... българина това, българина онова... но в крайна сметка всеки си преценява сам... и ние не може да сме запознати със всеки и да си вадим заключения на база на "кара кола за 40к, ама едната обувка му се е разлепила" нали ?
Това, че някой търси части втора употреба ми се струва съвсем в реда на нещата... всеки който си изкарва парите сам би прегледал опциите преди да счупи 5-6 или 10к при дилъра... нали ?
Аз когато търся кола за себе си (а и не само) винаги много ама много старателно се запознавам с поддръжката на колата и чак след това определям бюджет... все пак покупката е най малкия разход както се казва :mhihi


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот Aprilia » Нед 10 ное 2013 4:36


mk5_gti написа:То на нас българите манталитета ни е малко такъв... да имам хубава кола, пък може и да я карам само по-празници. Например моят шеф може да кара каквото си пожелае, но кара Волво комби, което даже няма и вградена навигация. Шефът на една фирма която работи за наща има 2 Ламборджинита, и един път бъзнах моя шеф, че ония има 2 Ламборджинита...отговора на моя шеф беше: Мойта кола си ми върши чудесна работа. А българина ще тегли кредит, утре може да няма какво да яде, но е важно да кара скъпа кола, която ако се счупи ще тегли друг кредит да я прави. В момента карам хубава кола, защото живея в чужбина. Но един ден когато се прибера да живея в България, първото нещо е да си продам колата, защото не мога да я поддържам там, и след това да си купа кола до макс 4 хиляди, която да ми върши работа. Когато бях на 18 карах наще да продадат един паррцел, за да ми купат кола. Така и не се случи, но сега като се сета сам си се смея..

Шефът ти също е рядкост за Италия, знаеш че тука всеки който е видял малко повече лев скача в скъпа кола, манталитета им е същия като нашия. Преди няколко дни имах работа в представителство бмв където току-що беше влязло м3 е46 за продаване с предни дискове като вестник и с накладки на желязо :scare3 (ще кача и снимки като имам малко време) и си говорихме точно по този въпрос, колата е купена нова от Бмв човека е пазарил 1000 вида отсъпки, купил е почти базово М3 и в сервизната книжка има 2 печата на БМВ а колата е на 130 000+++ км, гумите съответно също галоши и се заговорих с един от продавачите който ми е познат и той ми сподели същите впечатления, масово се купуват коли които не могат да се поддържат, влизат по 2-3 пъти в официалния сервиз и после колата почва да се прави на 'шано' места с италиански/испански части и то говорим за скъпички коли не за дачия логан.
Иначе реално погледнато ако следим логиката на темата то почти всеки автомобилист в Европа се надценява (или по-скоро до преди 4-5 години беше така, сега процента е по-малък) като купува кола на лизинг, при заплата 1000-1200 евро в Италия колите които масово се купуват са за около 10к-12к евро процента на тези които плащат кеш е едноцифрено число .... И така като се замисля не знам кое е по-добре дали колата да ти е 3-5 заплати и да си си я платил кеш, или да е 10-12 и да е на лизинг, защото когато колата ти е нова (на 3г извън гаранция, но все още с течащ лизинг) и сгъне маховик за 600 евро +още 500 за труд и освен вноската от 300 евро ти дойде и сметка 1100 евро за ремонт отделно каско +гражданска са поне 150-180 евро на месец и става че този месец трябва по колата да дадеш повече пари от колкото ти е заплатата....
И тука се теглят кредити за коли, ама така по-модерно са наречени лизинг :h020
Не сме само ние, целия свят е в г/д същото положение само размера на финансовата част е различен


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.

Мнениеот Iezekil » Нед 10 ное 2013 6:58


Както загатнах в предния си пост,говорим за сблъсък на поколения.Нали това е в основата,че младите по-немислят и по-рискуват.За тях е важна гъзарията,а и имат мама и тате зад гърба,да помагат за ремонт или сметки.
И в същото време родителите дето са осигурили на това дете да е модерно.Тоя родител,дето мисли няколко месеца напред и няма как да даде 10 заплати за кола,защото е подсигурил на детето да е добре.Да,караме дърти кочини ама децата ни имат таблети,лаптопи,скъпи дрехи и смартфони с обща стойност-нова дърта кола.Сменят се приоритетите с възраста разбира се.А утре ние родителите ще се бръкнем пак по един или друг начин за кола а детето.Ма ходило в Италия,ма изкарало 5-6 хилки там...Ми да си купи кола детето,ние ще го храним и поддържаме докато се захлеби пак.
Това са двете страни на медала,всеки гледа през неговата призма и оправдава действията си.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта