Ситуацията е следната - в края на август месец тази година фирмата, която представлявам, закупува (аз купувам) автомобил от Холандия от KleynVans (може да ви говори нещо, сериозен дилър на употребявани автомобили от 100 г. на пазара). Колата е била собственост на белгийска фирма, която я продава на холандската автокъща. Холандците я отчисляват в тяхната служба по регистрация RDW и остава при тях на паркинг без номера, чакайки новия си собственик. Абсолютно нормална процедура - белгийските номера и талони са върнати от холандското RDW на белгийското такова. Аз купувам колата и получавам транзитен талон холандски, транзитни номера холандски и копие от белгийското свидетелство за регистрация. Същите ги прикачвам към темата:
При пристигането ми в България и в частност КАТ Русе началникът на регистрация ми обясни много любезно, че с тези документи не мога да регистрирам колата и следва да представя оригинал на белгийския талон. Съгласно чл. Чл. 12а. (Нов - ДВ, бр. 57 от 2007 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2012 г.) За първоначална регистрация на превозно средство с регистрация в държава - членка на ЕС, ЕИП, или Конфедерация Швейцария, собственикът представя:
3. (изм. - ДВ, бр. 67 от 2012 г.) свидетелство за регистрация - част 1 и част 2 (ако е издавана), издадени от съответния компетентен орган на държавата - членка на ЕС, ЕИП, или Конфедерация Швейцария;
И тук започва идиотската драма. КАТ искат оригиналното белгийско свидетелство. Свързах се с холандското и белгийското RDW и получих следния отговор, който е напълно логичен:
Subject: RE : [INFO] Info DG - RECEIVING AN ORIGINAL LICENSE CERTIFICATE [TICKET=INFO:144574:DIV:001]
Veuillez s.v.p. conserver le numéro du ticket dans le sujet de votre réponse. Merci.
Gelieve a.u.b. het ticketnummer in het onderwerp van uw antwoord te behouden. Bedankt.
Hello, Здравейте,
The last legal official registration is the Dutch one with transit plate. Последната официална регистрация на автомобила е холандската с транзитни номера
To register you only need the last registration certificate, the dutch one. За да регистрирате колата ви е необходимо само регистрационния сертфикат нот Холандия
Then there is no need for Bulgarian registration authority to ask for the belgian registration. Затова няма никаква нужда/логика българската служба по регистрация да иска белгийската регистрация
RDW has legally kept and destroyed the belgian regiustration certificate Служба по регистрация Белгия официално е задържала и унищожила белгийското свидетелство
Regarding the European directive 1999/37/CE, Art. 5 § 2, the registration authority of the country where the car is export must contact the official registration authority of the country from where the car come from, to obtain identification of the car and to confirm that the car may be registered. Във връзка с чл. 5 ал. 2 от европейска директива 1999/37/СЕ (2. С оглед на пререгистрацията на превозно средство, регистри- рано преди това в друга държава-членка, компетентните органи изискват всеки път представянето на част I от предишното свиде- телство за регистрация и представянето на част II, ако е била изда- дена. Тези органи изтеглят от употреба частта/ите от представеното предишно свидетелство за регистрация и съхраняват последната в продължение най-малко на шест месеца. В рамките на два месеца, те уведомяват органите на държавата-членка, която е издала сви- детелството за регистрация, за неговото изтегляне от употреба. Те връщат изтегленото от употреба свидетелство за регистрация на тези органи, ако последните направят такова искане до шест месеца от неговото изтегляне.) службата по регистрация в страната, в която колата е внесена (България) трябва да се свържат с регистрационната служба в страната, от която колата идва, за да получат идентификация на колата и потвърждение, че колата може да бъде регистрирана
Nothing can be done by the new owner of the car. Собственикът на колата не може да направи нищо.
These email address can be used by the registration service from your country to ask for informations. Този имейл адрес може да бъде използван от службата ви по регистрация, за да питат за каквато и да е информация.
Regards
Nicolas Vandekerkhove
Expert administratif - Call center DIV
Direction générale Mobilité et Sécurité routière
SPF Mobilité et Transports
Tél.: +322 277 30 50
Подадох заявление, за да се свържат КАТ Русе с холандското и белгийско RDW и да получат необходимите им справки. Писмото е тръгнало от КАТ-Русе през София към холандското RDW на 30.08 съгласно писмо на КАТ Русе от 01.09.2015, което ние в Русе получаваме на 09.09. 9 дни път от КАТ Русе до центъра на града, преглъщам го.
След много разговори и мое разследване се оказва, че в Холандия не са получили до момента документ/писмо от нашите власти. Не мога да разбера как си кореспондират нашите с тях - по мейл не е, защото днес проверяваха хората в Холандия, висях 15 мин на телефона, хартиено писмо също няма. От КАТ Русе ми казаха, че нямат отговор до момента, което е много странно. Не мога да разбера кой кретен в София трябва да напише един мейл до Холандия и колко време му отнема това нещо. В цялата тази кореспонденция с холандското и белгийското RDW на мен лично ми отговарят в рамките на 2 дни максимум. Как на запитването на МВР няма да отговорят вече 45 дни. Очевидно проблемът е при нашите.
Аз лично не мога да получа никакви справки от Холандия и Белгия и оставам на благоволението на Господ и българския КАТ. Бусът ми за една шапка пари стои в един склад и пуска корени вместо да работи.
Как може хората в две държави да ми заявяват, че може да го регистрирам, а тук да ми казват, че документите не са достатъчни? Какво да правя, освен да чакам, вече не знам...
Благодаря на тези, които прочетоха всичко това, и на тези, които могат да дадат някакъв смислен съвет.