Летните или зимните гуми спират по-добре при температури над
- Stivi
- Мнения: 8308
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Летните или зимните гуми спират по-добре при температури над
Интересно ми е какво мислите по този въпрос ! Естествено става въпрос за сух или мокър път,не заснежен но с плюсови температури на въздуха
-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
- Автомобил: Opel Vectra
- Двигател: 22ZE 2009
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
Стига де, какъв е смисъла от анкета по отношение на някакви физични явления? На всички ни е ясно от какво зависи спирачния път на една гума. С какво мнението на форумците ще промени физиката?
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
Зависи колко над 5 градуса. При 8 градуса зимните ще спрат по-добре, при 38 - летните.
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
Условието трябва да е за нови гуми от един клас
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
Всичко зависи от това как ще спреш. Ако сриташ педала на спирачката, нито лятна нито зимна гума ще те спре да не полетиш към канафката. Затова се шофира с разумна скорост за да не се налага да разбира човек, коя гума спира по-добре.
Според мен зимната спира най-добре до 10 градуса. А лятната след 15 градуса.
Според мен зимната спира най-добре до 10 градуса. А лятната след 15 градуса.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
А между 10 и 15?
- Stivi
- Мнения: 8308
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
Темата е породена от спор по въпроса,приемаме че става въпрос за един клас гуми на произволна марка с различна сезонност !
- buller
- Мнения: 2166
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
Гласувах за зимните.
Ще се обоснова и защо.
Летните ми са Continental SportContact 2, от които съм много доволен. Но, при температури под 10 градуса и сух асфалт нерядко се случва да превъртат при нормално тръгване. Явно смесите, от които са направени стават на камък при студено време. При дъжд и студено време превъртат и на 2-ра и понякога на 3-та, стига да се постарая.
Същевременно - студено време и зимни Continental WinterContact TS850 - без проблеми на сухо и студено, мокро и студено и дори леко по-топло време. Не съм чувал свирене и друго при тези по-високи дневни температури последните седмици. Явно асфалтът е достатъчно студен, че да не се нагрява твърде много.
Ще се обоснова и защо.
Летните ми са Continental SportContact 2, от които съм много доволен. Но, при температури под 10 градуса и сух асфалт нерядко се случва да превъртат при нормално тръгване. Явно смесите, от които са направени стават на камък при студено време. При дъжд и студено време превъртат и на 2-ра и понякога на 3-та, стига да се постарая.
Същевременно - студено време и зимни Continental WinterContact TS850 - без проблеми на сухо и студено, мокро и студено и дори леко по-топло време. Не съм чувал свирене и друго при тези по-високи дневни температури последните седмици. Явно асфалтът е достатъчно студен, че да не се нагрява твърде много.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
То хората тестове са направили, от анкета няма смисъл: http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/93109/summer-tyre-review-continental-contisportcontact-5
100% в този тест е най-дбрата зимна гума в теста.
100% в този тест е най-дбрата зимна гума в теста.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7823
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
Какъв спор, каква дискусия? Тестове по този въпрос са правени 1000 пъти в контролирана среда. Летните винаги имат по-добър спирачен път, когато експеримента е проведен коректно.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
По меката гума винаги би трябвало да спира по добре,но това е за сметка на износването.Фактор обаче е и различната шарка на зимната и лятната гума и от там извода че зимната не спира добре.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
Една сутрин преди няколко години ми се случи на едно кръстовище да се завъртя на 180 гр.Това се случи на сух път и беше Ноември или Декември месец.Просто влязох с по-висока скорост завивайки на ляво и задницата поднесе.
Бях с летни йокохама и температурата на въздуха да е била около 4-5 градуса.Сигурно на асфалта е била 1 градус.
Със зимните на сух асфалт се усеща много по-добро сцепление при ниски температури,отколкото със летните.
Те хората са го измислили,ама Бай-Ганьо да не се мине си кара с летни и се самозалъгва колко били добри във всякакви условия
Бях с летни йокохама и температурата на въздуха да е била около 4-5 градуса.Сигурно на асфалта е била 1 градус.
Със зимните на сух асфалт се усеща много по-добро сцепление при ниски температури,отколкото със летните.
Те хората са го измислили,ама Бай-Ганьо да не се мине си кара с летни и се самозалъгва колко били добри във всякакви условия
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/93109/summer-tyre-review-continental-contisportcontact-5
In the dry, the Continental had a clear advantage – this is the test those contemplating all-season rubber or running winter tyres all year round should focus on
В линка пише, че на сухо летните имат голямо превъзходство.
Wet braking 104.10%
Wet handling 102.40%
Wet circle 108.40%
Dry braking 112.10%
Dry handling 112%
цитати от тест на adac.de публикувани в Аутобилд бг
По замръзналите езера на Северна Швеция и при температура минус 10 градуса открихме идеалните условия за нашите тестове.
Спиране
Най-добрата при спиране зимна гума Nexen Winguard Sport се нуждае от цяла автомобилна дължина повече от лятната гума.
И наистина – при мокра и суха настилка поради по-меката каучукова смес и множеството ламели при зимните гуми лятната гума е многократно по-добра. Зимната гума по-рано губи сцепление в завой, има значително по-лоши показатели по отношение на аквапланинга, както и доста удължен спирачен път, даже и при много ниски температури. Това е безспорно. Въпреки това митовете за температурната граница от +7 градуса са много разпространени и хората да продължават да вярват в тях.
Малко факти от последните тестове през октомври в Швеция (зимни условия, сняг и студ). Спирачен път на сух път при сух студ (минус 5 градуса Целзий) - лятна гума - 38,9 метра, най-добрата зимна гума (Континентал) - 45,6 метра, най-лошата зимна (Бриджстон Близак ЛМ-25)- 50,8 метра. 12 метра по-дълъг спирачен път.
In the dry, the Continental had a clear advantage – this is the test those contemplating all-season rubber or running winter tyres all year round should focus on
В линка пише, че на сухо летните имат голямо превъзходство.
Wet braking 104.10%
Wet handling 102.40%
Wet circle 108.40%
Dry braking 112.10%
Dry handling 112%
цитати от тест на adac.de публикувани в Аутобилд бг
По замръзналите езера на Северна Швеция и при температура минус 10 градуса открихме идеалните условия за нашите тестове.
Спиране
Най-добрата при спиране зимна гума Nexen Winguard Sport се нуждае от цяла автомобилна дължина повече от лятната гума.
И наистина – при мокра и суха настилка поради по-меката каучукова смес и множеството ламели при зимните гуми лятната гума е многократно по-добра. Зимната гума по-рано губи сцепление в завой, има значително по-лоши показатели по отношение на аквапланинга, както и доста удължен спирачен път, даже и при много ниски температури. Това е безспорно. Въпреки това митовете за температурната граница от +7 градуса са много разпространени и хората да продължават да вярват в тях.
Малко факти от последните тестове през октомври в Швеция (зимни условия, сняг и студ). Спирачен път на сух път при сух студ (минус 5 градуса Целзий) - лятна гума - 38,9 метра, най-добрата зимна гума (Континентал) - 45,6 метра, най-лошата зимна (Бриджстон Близак ЛМ-25)- 50,8 метра. 12 метра по-дълъг спирачен път.
Последна промяна от goldy на Пет 20 ное 2015 20:07, променено общо 2 пъти.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7823
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
Не отчитате един куп фактоти. Летните ви гуми винаги са на по-голям пробег(карате ги 8 месеца в годината) и много често са различен размер от зимните. Марката и класа пък в общия случа нямат нищо общо. Коректните тестове дават ясно предимство на лятната гума в граничните климатични условия, но субективното усещане много често е в полза на зимната гума.
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Летните или зимните гуми спират по-добре при температури
Много хора забравят и факта, че гумата не отговаря само при спиране, също така и при потегляне. До сега винаги съм карал колите си само с летни гуми и през зимата, защото нямах голям пробег, и карах само градско. Но от както почнах да карам доста км. си поръчах нови зимни гуми. И се усеща разликата, особено при сцепление, и гумите не са "Чикор" и не са толкова шумни както летните. Също така потеглянето със зимните гуми няма нищо общо с това на летните. А понякога се налага да излизаш от близко паркирани коли отзад и отпред и с летни гуми си е риск, особено когато приплъснат и нямаш тракшан контрол. Има и още мн. фактори в които летните губят. Българите сме такива, ще носим вода от 1001 кладенеца, само и само да изкараме сухия кладенец здрав. А той пробит. С две думи не търсете проблемите си сами. Няма да ви убие бюджета поне на предната ос да сложите 2 зимни гуми, макър и от ниския клас на клебер, и семперит!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov и 29 госта