Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6164
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Сря 03 юли 2019 21:19


Petrolhead написа:
- голф 3 150 000 при мен за 14 години, сметката е над 10 000 лева за ремонти

Може ли малко по-подробно да напишеш какво толкова му се троши на този голф.




Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот quattro^^ » Сря 03 юли 2019 23:33


samo_pechka написа:
forski написа:
samo_pechka написа:Ако някой производител заложи на "американския" тертип, атмосферни мотори с по-голям обем и без турбо , ще е печелившата карта. Мое мнение, времето ще покаже и отсее "талаша" от колите.


Те тамън се отказаха, ти ги караш да се връщат, въпреки че какво по-хубаво от това да яхнеш някой 5 литров Мустанг или Чалинджър, ама като ги гледам и те бая са свалили обемите, и са ги накичили с турбинки 2.3 EcoBoost :biggrin

Глобална политика, усетиха се и те, сервизи, части ала-бала, нови коли, старите се изхвърлят преждевременно.
Не говоря чак за 5литрови мотори . Примерно да не са под:
за малък клас ( Поло ) 1.6-2.0 ,
кола от типа на Голф-2.0-2.5. ,
Пасат-2.5-3.0 и т.н.
Има един "минимум" под който никой не би слязъл , за да се запази ресурс , КПД и т.н. Конкретно за колите и трита цилиндъра, това е последното което би се изтъквало като довод ( за триенето) . Ми да ги направят с два ( или недай си с един) . Да видим кой ще ги купи. Правя аналогия с мотоциклети , понеже съм карал много и различни ( и продължавам) . С един ( и голяма кубатура ) е кошмар за каране, с два редовак бива, с V-образен и голяма куб. има едни особености. На три цилиндрови само съм сядал ( триумф ) , доста редки по начало и като концепция не се наложиха при други производители масово. Най-гладко си работи и най-лесно се карат, дори и на по-висока предавка с ниска скорост 4 цилиндровите и нагоре ( 6 боксер ). Та отклонихме се :redface


Съгласен съм че 5, 6,7 кила мотор ще е дънкан маклауд :icon_lol ама не в даунсайзинга е проблема а в пазарната икономика която удобно се води по еко нормите. Ти нали харесваш дизел е а кажи къв мотор ще избереш ако взимаш да кажем 6-10г кола, същото е и с бензините... Варела от приста в гаража и доливане в несвяст.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Lupender » Чет 04 юли 2019 8:19


Аз лично имам цялостен поглед само върху един дизелов двигател, но за сметка на това върху целия му еволюционен път, а именно фиатския 1.9 - карал съм го в различни автомобили от 105 к.с. (комън рейл първо поколение) до последното му издание със 190 коня с туинтурбо. Общо взето всички тези мотори са О.К. и естествено, последния с най-много проблеми, при това създадени от инженерни недомислици и влагане на евтини материали. На 180000 се откъсват вихровите клапи и правят мармалад (едното бутало беше с дупка), а уплътнението на привода на маслената помпа става на кокал след 4-5 години и ако не се смени затяга вала. По една случайност, в момента и първия мотор 105 к.с. в автомобил от 2000 година, и последния със 190 к.с. в автомобил от 2010 са още в експлоатация и мога да кажа, че първия е по-надежден - по него не е барано нищо освен ремъци и ролки, а пробега му е далеч отвъд отметката от 500000 км.
Това по отношение на стария надежден 1.9, който беше заменен от 1.6, за който обаче, не могат да се кажат същите хубави думи... или не съвсем. При него проблемите започват още преди да стигне отметката от 150000. Но, още по-голяма е драмата с двулитровия мотор, който дойде на смяна на също така успешния и здрав мотор 2.4 (който също в последното си издание страда от много проблеми, макар с 210 коня). При 2.0, който влиза на смяна масово след 2008-а, проблемите не само са повече, но и по-тежки - там направо цялото долнище е лом след 150-180 хиляди, при това в голяма част от случаите пак поради калпавото уплътнение на привода на маслената помпа. Но това е само единия проблем, следват проблеми в главата свързани с повдигачи, разпределителни валове, смукателни колетори и пр., проблеми с филтри за твърди частици, дизел в горивото и пр. познати проблеми и от други "съвременни" дизели.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2119
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Petrolhead » Чет 04 юли 2019 9:36


ktamen написа:
Petrolhead написа:
- голф 3 150 000 при мен за 14 години, сметката е над 10 000 лева за ремонти

Може ли малко по-подробно да напишеш какво толкова му се троши на този голф.


катализатор, помпа на АБСа, нова мека връзка, нова ламбда сонда - над 1000 лева, това е последния ремонт


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6164
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Чет 04 юли 2019 9:44


Много си изчерпателен :th_up Нещо за останалите 9 000?
Меката връзка - добре, но останалите неща, поне според мен са нужни само на фейсбук потребителите.
Има ли газ колата, серионо ли я караш или само в събота за разходки?
Доколкото те познавам от мненията ти - ти си типичен представител на съвременния потребител и производителите се съобразяват точно с такива като теб. Не го приемай като някакво лошо обвинение, това е просто констатация.
ПП Ако въпросният голф беше мой, парите за консумативите на Кадито за първите 2 години, щяха да ми стигнат за поддръжка за тези 10 години и 150 000км.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2119
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Petrolhead » Чет 04 юли 2019 10:25


колата беше при мен 14 години и съм се грижил за нея така, че никога да не ме остави на пътя и да няма нищо което да ме дразни. след този посления ремонт, трябваше да мине технически преглед в Швейцария и успя. въпреки че е на 25 години.

подържам колите си еднакво, независимо дали са стари или нови, точно заради това не ми излиза сметката да карам стари коли.

Май достигнахме до дъното на проблема. Ако трябва да поддържаш стар автомобил на нивото нужно за да мине технически преглед в Европа, то трябва да разполагаш с толкова средства, ча закупуването на нов автомобил не би бил проблем.

Подръжката на всеки, дори и най-здравия 30 годишен автомобил, струва огромни пари. Това че масово се карат коли, които са в състояние за скрап не ги прави хубави коли


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Чет 04 юли 2019 12:14


Последното е така, с уговорката, че у нас все още труда е евтин, и части се слагат всякакви, според на кой колкото са му възможностите.
Живея в Германия от няколко години - тук е трудно да намериш сервиз, в който да работят с части различни от оригиналните, в най-лошия случай някои допускат(рядко) и не оригинални, но поне най-скъпите алтернативи. И няма такива неща като "части с отстъпка", продават си ги на сериозни цени. Няма и начин да работят с части донесени от клиента, оправдават се, че не могат да дадат гаранция, ако частите не са купени от тях(лично съм го играл тоя филм с чисто нови амортисьори, оригинални, купени от официален дилър на Фолксваген тук, накрая си налегнах парцалите и си ги смених сам).

Е, това за нормалните немци, за разни източноевропейци и турци, се намира и по някой бачкащ на черно, или всеки си ремонтира сам. Можеш да си наемеш дори и малък сервиз с подемник и инструменти, примерно за ден. Някои немци също си правят по нещо сами по колите, но това са много малка част такива ентусиасти.
Труда почва от около 20 евро на час при някой познат на черно, а в нормалните сервизи е в пъти повече(пък да не говорим за при официален сервиз на някоя марка).

Последно, мой приятел, колега, българин, си взе един Туран 1,9 дизел, на първата седмица му светна лампата за зареждането на акумулатора. В сервиз казват, ще погледнем, но вероятно трябва да се смени алтернатора, около 1000 евро(нов естествено, че сигурно и оригинален). Питам ги, не може ли да погледнат четките и релето...ми не, те не ги ремонтирали алтернатора, даже нямат отделно релето с четки на склад...срок доставка, една седмица(за да си го купиш, а за монтаж не се занимават). От официалния дилър го доставиха на другия ден(макар и за 105 евро), и аз му го смених за няма и десет минути.
Същия Туран го даде колегата за смяна на ангренажа и водната помпа, в някакъв нормален сервиз към ADAC, уж сравнително изгоден, дават и гаранция... 700 и кусур евро... писали в документите, че сваляли и фара отдясно за да имат достъп, пък го настройвали после...сигурно така им излиза по програма.
Закачам го аз на лаптопа да видя какво са направили със синхронизацията, какво да видя, тя на -2,5 градуса, почти на границата на допустимото...даже и не са го гледали това... В документите за ремонта, подписи, имена...единия майстор бил сърбин, другия румънец...много важно, че сме у Германия, че струва толкова, че гаранция...работа са си свършили колкото квартален майстор в България, че и по-зле.


Потребителски аватар
valka
Мнения: 274
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот valka » Чет 04 юли 2019 20:39


Кайзен написа:Не, аз показвам как един човек в Германия може да измине 1 000 000км с Шкода от 2000г и после с МИНИ от 2014, което е вече на 430 000км.
Колко безпроблемни километра трябва да може да измине един автомобил според теб, за да бъде наречен здрав/надежден и т.н.?


Щом старите правят 200 000 без особени проблеми, толкова трябва да правят и новите. Ама не и да похапват по 1л, 1.5 л масло до тогава. Не и скоростната кутия да се счупи на 135 000 км.

Аз пък знам за човек с нов Mercedes S клас, който блокира всеки път в по-дълбока дупка. Месец, та два ли е висял по сервизи и не могат да му оправят колата. А е дал една торба пари. Знам и за един друг, който работи в BMW. Та като се заговорихме за стари-нови коли, Ауди 80 той ми спомена, че новите модели BMW се правят да изкарат 9-10 години. Виждал съм и Audi A7 2014 да блокира на Сточна Гара, баш там под жп моста. И я изнасяха с репатрак. Друг си продаде БМВ-то E36, купи си E46. Наби 2000 за ремонти по двигателя и като разбра, че трябва да даде още 1200 за съединител продаде колата. Сега го е яд, че се раздели с E36, още се кара. Един друг пък за Opel Vectra 2007 даде 2400 лв за смяна на съединител. Дори за Infinity хора са ми се оплаквали колко трошливи били. Приятел с Jeep Cherokee 2003 пък реши да го сменя с Volvo XC60. И като се поинтересува ми вика, че било голям боклук, отказа се.


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Matematiks » Чет 04 юли 2019 21:10


forski написа:Ако старвним едно Ауди 80 от началото на 90-те с едно Ауди А4 от 2019, къде точно Ауди са влошили качеството? :rolleyes

Изображение

Това е мотор на под 100К км , 2.0TFSI .... с вече задрали валове в главата. Това е положението в картера, всичко е пълно с черна гнас.
Предполагам, че отчасти е така, заради Лонглайф маслата. :neutral

Иначе всичко се прави по кекаво и по екологично. Това е резИлтата....


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6087
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 04 юли 2019 21:11


valka написа:
Щом старите правят 200 000 без особени проблеми, толкова трябва да правят и новите. Ама не и да похапват по 1л, 1.5 л масло до тогава. Не и скоростната кутия да се счупи на 135 000 км.

Аз пък знам за човек с нов Mercedes S клас, който блокира всеки път в по-дълбока дупка. Месец, та два ли е висял по сервизи и не могат да му оправят колата. А е дал една торба пари. Знам и за един друг, който работи в BMW. Та като се заговорихме за стари-нови коли, Ауди 80 той ми спомена, че новите модели BMW се правят да изкарат 9-10 години. Виждал съм и Audi A7 2014 да блокира на Сточна Гара, баш там под жп моста. И я изнасяха с репатрак. Друг си продаде БМВ-то E36, купи си E46. Наби 2000 за ремонти по двигателя и като разбра, че трябва да даде още 1200 за съединител продаде колата. Сега го е яд, че се раздели с E36, още се кара. Един друг пък за Opel Vectra 2007 даде 2400 лв за смяна на съединител. Дори за Infinity хора са ми се оплаквали колко трошливи били. Приятел с Jeep Cherokee 2003 пък реши да го сменя с Volvo XC60. И като се поинтересува ми вика, че било голям боклук, отказа се.



По един чут случай да се генерализира е доста погрешно. И аз чух за едно Ауди 80 и за един голф 2 много лоши истории, но ktamen не ги е чул и си се вози и си ги харесва. За предния ми В5.5 много лоши легенди съм чел пък го карах 6 години и в момента вече втора година го кара баща ми, вярно не се кара много, но има едни 150хил след като е взет на незнайни 140хил


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7822
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот hooligan_sk » Чет 04 юли 2019 22:59


Matematiks написа:
forski написа:Ако старвним едно Ауди 80 от началото на 90-те с едно Ауди А4 от 2019, къде точно Ауди са влошили качеството? :rolleyes

Изображение

Това е мотор на под 100К км , 2.0TFSI .... с вече задрали валове в главата. Това е положението в картера, всичко е пълно с черна гнас.
Предполагам, че отчасти е така, заради Лонглайф маслата. :neutral

Иначе всичко се прави по кекаво и по екологично. Това е резИлтата....


Ама я си кажи сега, това Б9 ли е... или Б8 с предишното поколение TFSI? Щото разликата между 2те е балкан... :mhihi


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Matematiks » Пет 05 юли 2019 6:03


B7 е това с още по предишното поколение 2.0 TFSI,или иначе казано EA113


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот toraborat » Пет 05 юли 2019 6:32


Някой купувал ли си е голф 2 нов? Да каже как е била цената за това което получава тогава...


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот forski » Пет 05 юли 2019 9:01


25-30 000 марки най вероятно, края на 80-те какво да получиш за тези пари ... централно и какво още, каштуфон :rolleyes
В момента за 20 000 евро си купуваш автомобил от класа на Голф пълен с екстри.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9878
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот group® » Пет 05 юли 2019 9:41


Принципно много интересна тема, с много добри мнения.
Ама вече взе да се размива, кое нов, кое стар автомобил, тезите се размиват ...

Най-важните неща, за които не съм си давал сметка и в темата се казаха:
- hooligan_sk - ремонтопригодност. Всъщност това е един от основните проблеми. Това определя и значителната цена на всеки ремонт.
- Кайзен - промяната в начина на експлоатация. Действително сега се карат много повече колите, в по-тежки условия (трафик). Това със сигурност оказва влияние.

Голф2 имаше проблем с дръжките. Ама си взимаш една за 10лв или магяриш нещата и си готов.
Пасат Б5.(5) имаше пак проблем с дръжките, ама трябваше микроключета, да се отваря цялата врата, значително по-сложен ремонт. Ама вратата и цялата кола са по-добре обезшумени и т.н.
Пасат 9 ще има проблем с дръжката, който може да струва 1000евро и да се сменя камера, модули и т.н., защото е с лицево разпознаване.
Та екстрите и новата технология си имат цена.

Иначе еко нормите и заложеното остаряване са банално познати проблеми.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта