Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
Какви са минусите на колата с газ извънграда, и плюсове на бензина?
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3931
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Градско/извънградско шофиране
е тва е въпрос за сто хиляди лева
- Lupender
- Мнения: 710
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
За 5+ литров V 8-мак ли става въпрос, или за 1,4 и по-малък ДВГ. За атмосферка, или за турбак се пита?
- fur1ous
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
Какъв вид газ? обикновенна/ инжекцион / течна фаза ?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11927
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
Голям бензин турбо или компресор и всичката газ, предимството е голям кеф
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
Това петъчната тема ли е?
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: Нед 18 окт 2020 8:44
- Автомобил: cc
- Двигател:
Re: Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
Ако е петъчната: Какви са предимствата на олиото срещу дизела при градско шофиране?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
Съвсем обективно, минус е, че бутилката за газ заема някакво място в колата, което е по-вероятно да ти е необходимо на извънградско, отколкото на градско. Има и някакви изключения, когато бутилката е на място, което и без друго не се ползва.
Отделно, LPG е по-малко калоричен на литър, и мощността спада с някакъв малък процент, а разхода в литри се покачва. Първото не е много забележимо, зависи от колата, а и може да се компенсира с впръскване и на бензин(или изцяло превключване на него) при определени режими. Второто се компенсира от по-ниската цена на пропан-бутана, но остава като недостатък по-малкия пробег до нуждата от следващо зареждане, в зависимост колко голяма бутилка за газ се ползва.
Също така при пътуване в чужбина, трябва да се знае, че има различни стандарти на накрайниците за зареждане по бензиностанциите, но най-често на място предлагат подходящи преходници. В някои държави мрежата от газостанции не е толкова гъста колкото у нас, а също има и страни с ограничения за зареждане на газ през нощта.
За самия двигател, работата на газ води до ускорено износване на клапани и легла на клапаните, което при различни двигатели е различно. То пък е свързано и с нуждата да се регулира топлинната хлабина на клапаните на някакъв пробег, ако не е предвидено това да става автоматично. Съответно този пробег, след който е нужна тази процедура, при работа на газ намалява(А пък и при извънградско каране се достига по-бързо, предвид повечето минавани километри). На някои двигатели процедурата по регулиране на клапаните е относително доста усложнена, докато на други въобще е предвидено да няма нужда от нея. Има разбира се и междинен вариант, при който реглаж се налага, но се прави достатъчно лесно, евтино и бързо. Това е хубаво да се съобрази при избор на автомобил и конкретен двигател за работа на газ.
...
ПП: За плюсове нищо не казах, ама то е ясно - разхода в пари спада значително. Е, поне у нас, че не навсякъде в чужбина разликите в цените на тия горива са такива.
Също така при газта не се образува конденз в цилиндрите, няма нагар, по-трудно "запичат" буталните пръстени, маслото запазва качествата си по-добре.
Отделно, LPG е по-малко калоричен на литър, и мощността спада с някакъв малък процент, а разхода в литри се покачва. Първото не е много забележимо, зависи от колата, а и може да се компенсира с впръскване и на бензин(или изцяло превключване на него) при определени режими. Второто се компенсира от по-ниската цена на пропан-бутана, но остава като недостатък по-малкия пробег до нуждата от следващо зареждане, в зависимост колко голяма бутилка за газ се ползва.
Също така при пътуване в чужбина, трябва да се знае, че има различни стандарти на накрайниците за зареждане по бензиностанциите, но най-често на място предлагат подходящи преходници. В някои държави мрежата от газостанции не е толкова гъста колкото у нас, а също има и страни с ограничения за зареждане на газ през нощта.
За самия двигател, работата на газ води до ускорено износване на клапани и легла на клапаните, което при различни двигатели е различно. То пък е свързано и с нуждата да се регулира топлинната хлабина на клапаните на някакъв пробег, ако не е предвидено това да става автоматично. Съответно този пробег, след който е нужна тази процедура, при работа на газ намалява(А пък и при извънградско каране се достига по-бързо, предвид повечето минавани километри). На някои двигатели процедурата по регулиране на клапаните е относително доста усложнена, докато на други въобще е предвидено да няма нужда от нея. Има разбира се и междинен вариант, при който реглаж се налага, но се прави достатъчно лесно, евтино и бързо. Това е хубаво да се съобрази при избор на автомобил и конкретен двигател за работа на газ.
...
ПП: За плюсове нищо не казах, ама то е ясно - разхода в пари спада значително. Е, поне у нас, че не навсякъде в чужбина разликите в цените на тия горива са такива.
Също така при газта не се образува конденз в цилиндрите, няма нагар, по-трудно "запичат" буталните пръстени, маслото запазва качествата си по-добре.
- Stivi
- Мнения: 8308
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
Няма какво да си говорим глупости, единственият + на газта е, че е много по-евтина от бензина, ако хипотетично в един момент цената на газта стане такава, че разходите да са колкото на бензин, няма да има НИТО ЕДНА кола която да кара на газ ! Само да не излезе сега някой пишман еколог, който да каже, че ще кара на газ, понеже с нея е по-екологично
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
Точно. На няколко пъти съм репликирал колеги твърдящи, че е по-"еко" на газ.
Ми не е . Тезата при тях е, че на другите горива смърдят и автоматично значи , че са зле.
Т.е. не мирише ли ( или ако е приятна миризмата ) - добре е.
Ми не е . Тезата при тях е, че на другите горива смърдят и автоматично значи , че са зле.
Т.е. не мирише ли ( или ако е приятна миризмата ) - добре е.
- fur1ous
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
Газта ли не мирише? Направо ми трови живота..
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
Ще мирише ако имате теч, инак на нищо не мирише... Иначе ако искаш икономично, караш на газ, ако си тарикат - караш на бензин :D Ако искам колата да върви повече - карам си я на бенз, ако искам да ми е икономично - цъкам си на газчица :)
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
А, който не му се занимава - има дизел...
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
Stivi написа:Няма какво да си говорим глупости, единственият + на газта е, че е много по-евтина от бензина, ако хипотетично в един момент цената на газта стане такава, че разходите да са колкото на бензин, няма да има НИТО ЕДНА кола която да кара на газ !
Хубави теории, но по тая логика, ако заплатите станат по 5000 евро, пак няма да останат коли на газ. Естествено, че цената е основна причина да има коли на газ. Макар че и откъм вредни емисии май води пред бензина.
- fur1ous
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Градско/извънградско шофиране газ бензин плюсове минуси
zografski написа:Ще мирише ако имате теч, инак на нищо не мирише... Иначе ако искаш икономично, караш на газ, ако си тарикат - караш на бензин :D Ако искам колата да върви повече - карам си я на бенз, ако искам да ми е икономично - цъкам си на газчица :)
И да и не, много мой познати сложиха газ и после съжалиха защото се почнаха проблеми с газаджии, прекъсвания и тн. Та си е малко трън в гащите тая газ. има много "ако"-та в уравнението.
За мен лично съм си преценил,че нямам нужда от газ, аз правя 10к км годишно.
Имам приятел който дълго време кара на газ, сега отвори мотора, видя щетите и каза,че ще пропусне за напред.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 46 госта