НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот stefan4o » Съб 02 дек 2023 8:58


nikidimow написа:Купувате си кран ,вишка или друг специализиран автомобил и си джиткате навсякъде ,те нямат еко ;)

Много хубава шега, колега. Но ще ни се стъжни :neutral




Потребителски аватар
valka
Мнения: 274
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот valka » Нед 03 дек 2023 21:25


На мен много ми хареса като казаха как ще обявят резултата от въвеждането на забраната. Аз и сега мога да им кажа какъв ще е - кръгла 0. :mrgreen Даже се надявам снежния :censored2 капан (Киро Брейка бел.ред. :mhihi ) да е още по-голям. Тия с къщите да издумкат повече дърва, братчедите и те да не спират. Та тия кретени от общината после да се чудят "к'во става бе, нали спряхме старите коли". :d045


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот mukot » Нед 03 дек 2023 22:50


valka написа:На мен много ми хареса като казаха как ще обявят резултата от въвеждането на забраната. Аз и сега мога да им кажа какъв ще е - кръгла 0. :mrgreen Даже се надявам снежния :censored2 капан (Киро Брейка бел.ред. :mhihi ) да е още по-голям. Тия с къщите да издумкат повече дърва, братчедите и те да не спират. Та тия кретени от общината после да се чудят "к'во става бе, нали спряхме старите коли". :d045

Ако резултатът е нула следващата стъпка е да спрат по-рано най-старите коли в по-голям периметър, а в малкия ринг да спрат следващата еко категория. :mhihi


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот fur1ous » Нед 03 дек 2023 23:05


И резултата от това пак ще е 0 зимата, ако спрат всички коли в центъра ще подобрят въздуха с има-няма 10%, мангалата като запалят печките и горят гуми толко, после ще тръгнат в друга посока с друго и така.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот vasko__2 » Нед 03 дек 2023 23:56


То резултата ясно ,че ще е нулев.Въздушните течения как ще ги спреш...Пясък от сахара носят насам,те ще го спрат течението от бул.Сливница до Патриарха..


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2164
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот buller » Пон 04 дек 2023 9:57


Няма лошо да има такива ограничения и да бъдат спазвани, обаче...
1. ГТП е пародия - прехвалени хонди, тойоти и всякакви други марки автомобили пушат като печки и минават ГТП, хващайки 3-та категория... По-малко ще замърсява един изряден Евро 2 автомобил, с катализатор или на газ, а не тия димящите, без катализатори и ДПФи.
2. Целта е да се ограничи уж задимяването в центъра през зимните месеци - отново въпрос: откъде идва основното замърсяване в градовете, предвид че коли се карат целогодишно? От хората, дето се топлят на твърдо гориво - има още такива в самия център, до НДК дори. Замислете се кога има пик на ФПЧ в София зимата - през нощта, когато на пътя има 1/100 от автомобилите, основно таксита и то на газ или метан. Тогава? Тогава остават печките за отопление, които никой не закача...
Проблемите се решават от там, откъдето могат да вземат пари, а да не където трябва да се дават... Лека полека ни тласкат към електрички...


batjoro
Мнения: 98
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 15:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот batjoro » Пон 04 дек 2023 13:21


Въздушните течения как ще ги спреш...Пясък от сахара носят насам,те ще го спрат течението от бул.Сливница до Патриарха..


Точно това щях и аз да напиша...
Пък и новият кмет да успее да спре въздушните течения :mhihi , защо в центъра да са по-привилегировани да дишат чист въздух.
Мисля, че в София основният замърсител на въздуха са ежедневно прелитащите ниско над града 50 (100?) самолета. Но за това никой не говори.


rld
Мнения: 548
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот rld » Вто 05 дек 2023 11:41


buller написа:Тогава остават печките за отопление, които никой не закача...


само се противопоставят едни хора на други защо в котловината е замъглено. Нека тогава спрат строежите, които вдигат прахоляка, тежките камиони, които разнасят кал из града, както и паркирането в калта. Или да изселят всички и да станем като някои призрачен северно корейски град :icon_lol


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2164
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот buller » Вто 05 дек 2023 12:19


rld написа:
buller написа:Тогава остават печките за отопление, които никой не закача...


само се противопоставят едни хора на други защо в котловината е замъглено. Нека тогава спрат строежите, които вдигат прахоляка, тежките камиони, които разнасят кал из града, както и паркирането в калта. Или да изселят всички и да станем като някои призрачен северно корейски град :icon_lol

Не е до противопоставяне, колега. А до това дали тази мярка ще даде нужният резултат. Защото и аз, и ти, и всички дишаме тия ФПЧ зимата и после се чудим защо има белодбробни проблеми и т.н.
Логиката да се атакуват колите под Евро 2 удря по много, които нямат възможност да карат по-нов автомобил, а им е необходимост. Ако ще всички коли да забранят, ФПЧ между 03 и 07ч пак ще са почти непроменени...


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот railfan » Вто 05 дек 2023 13:52


batjoro написа:
Въздушните течения как ще ги спреш...Пясък от сахара носят насам,те ще го спрат течението от бул.Сливница до Патриарха..


Точно това щях и аз да напиша...
Пък и новият кмет да успее да спре въздушните течения :mhihi , защо в центъра да са по-привилегировани да дишат чист въздух.
Мисля, че в София основният замърсител на въздуха са ежедневно прелитащите ниско над града 50 (100?) самолета. Но за това никой не говори.


Не е от самолетите. Самолети има и зиме, и лете, даже лятото са доста повече, обаче само зимата е проблема с въздуха в града. Да не говорим, че примерно Heathrow airport е почти в центъра на Лондон, с десетократен трафик спрямо София, а там такъв проблем също няма.


humanic
Мнения: 141
Регистриран на: Чет 23 ное 2006 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот humanic » Сря 06 дек 2023 9:05


Вчера към 17:30 ч с детето оставяме колата в гаража, излизаме на повърхността на земята и тя ми вика:

- Тате, защо навсякъде има дим?

- Ми печки, тате.

Това е в Горна Баня, газифицираната гордост на София.

Няма да има особен смисъл според мен от тези НЕЗ, просто София си е такава.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот thanis » Сря 06 дек 2023 9:40


София на фона на другите български градове винаги е имала проблеми и те са комплексни. От Ноември до Март са най-мръсните месеци за София. Погледнато в перспектива не е супер зле на фона на комшии и други големи градове в Европа.

Нови Пазар, Баня Лука, Милано, Скопие, Катовице , Модена, Падуа, Василика, Иракли (Гръцкото), Загреб, Белград и много други. Общо взето по средногодишни стойности на PM2.5 София си е доста назад на фона на останалите. Македония, Гърция, Румъния, Полша, Италия, Португалия, Черна Гора, Босна и Херцеговина, Чехия, Словакия имат градове, където въздуха е по-зле от колкото в София.

Източник: iqair.com

Може ли да се подобри - Да. 2018-та до сега (2022, тъй като данните са от тогава) драстично намалява концентрацията на PM2.5 с 30%, което не е зле. Пародия ли е ГТП -да, има ли проблеми в държавата - да, трябва ли да се вземат мерки за подобряване - да.

Все от някъде трябва да се почне. Законите никъде не е казано, че трябва да са честни за всички еднакво и едновременно, защото е невъзможно. Автомобил да получи Евро 1 и да му е забранено да влиза в малкия кръг не мисля, че е толкова голяма рестрикция при положение, че в Западна Европа тази практика я имат отдавна и не само в столични градове.

Еко 1 за бензин е преди 1996 година, за дизел преди 2002. Не съм убеден, че в София преобладават автомобили дизел преди 2002, които да са потърпевши от тази промяна. Вместо да мрънкаме, че нямало смисъл от тази забрана, по-добре да има натиск да се направят публични паркинзи, да се помисли за изграждане на повече детски градини, да се увеличат детските кухни и т.н. В момента има нови хора в местната власт и има някакъв минимален шанс да се случват неща по различен начин.

Последна промяна от thanis на Сря 06 дек 2023 10:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот railfan » Сря 06 дек 2023 10:27


Със сигурност не са много такива коли вече, но все пак въпроса е по-скоро принципен.
Сравненията със Западна Европа няма да станат релевантни докато не заприличаме на Западна Европа по другите показатели, които там са дошли преди тези рестрикции - удачен начин на определяне на категорията(това е нещо много важно, което тук е много побългарено), големи рингови булеварди, удобен, уреден и бърз ГТ, достатъчно места в градини, ясли, кухни, нямат свръхзастрояване, държавата не стимулира хората да ходят в столицата като единствено място, което ще им предложи поне някакъв нормален начин на живот без лишения, с що-годе прилично здравеопазване и тн. ,и не на последно място - финансовата възможност на хората да карат по-нови коли(тук дървените философи ала админчето да не ме оборват - няма смисъл, защото такива са фактите), както и манталитет(изграждан с години по този начин)...толкова много фактори са в това уравнение, че няма да ми стигне мнението да ги изброя поне отгоре отгоре.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот thanis » Сря 06 дек 2023 10:38


Колега, първо недей да обиждаш екипа от форума (има го в правилата) и второ, никъде не е спомената Западна Европа (големи градове от Европа, а не сравнение със Западна Европа). Ако пример за западна Европа е Румъния, Сърбия, Македония, Гърция, Черна Гора и Босна и Херциговина - Евала !


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: НЕЗ (Нискоемисионни зони) София и автомобили без ЕКО стикер

Мнениеот railfan » Сря 06 дек 2023 10:51


Тъжното е, че всички изброени държави са все по-добре от нас. Даже и македонците, макар, че са с много сходен манталитет.
Лично аз каквото мога да направя съм го направил - колата ми покрива Еко 4(макар, че е Eвро 5А) с цялата карантия по нея. НО, ако детето ми го приемат в градината догодина, държавата може да ме постави в позиция да съм част от трафика(колкото и да не искам, и това са наистина много родители в това положение), защото би приела детето в градина, където просто има свободно място и без значение, че живея от Х години в Х квартал. Това е само един пример, от многото, където ти се опитваш да спазваш правила, условия, а обстоятелствата, които държавата ти създава ги нарушават. Втори тъкъв би бил когато всички си плащаме чинно данъците, но пък за сметка на това никой не иска да пипне кюнците на твърдо гориво по махалите(където не само, че е незаконно построено, ами и замърсява в пъти). Ето затова аз казвам, че въпроса е принципен и мантрата, че все отнякъде трябва да се почне не е удачна в това й приложение(защо не започнаха от махалите примерно?).

Ганчовците с пушилниците не ги коментираме - и там има нужда от здраво затягане по отношения на контрола, за да се спират такива коли от движение директно.

Същите тези хора, които сега са в новата местна власт искат да вдигнат прага на максималната осигурителна сума още - ето отново пример как държавата иска да вземе още пари от редовният платец(защото това са фирми, предимно от IT сферата), които плащат като попове, но за сметка на това - отново сивият сектор остава неосветлен(кога и как задължиха ресторантьори, автомонтьори и всякакви други хубостници да си осигуряват хората на реалните заплати?).

П.С. Обиди няма. Тълковен речник ако има нужда - ще изпратя линк.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 285 госта