Ръст на електрическите автомобили в България

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот Vlad777 » Чет 25 яну 2024 17:04


Всеки може да е кон с капаци. Асистиращите системи са в отделна графа. Има си отделни резултати при челен, страничен и удар отзад. Съответно:
Челен удар 6.1 / 16 Pts
Страничен удар 10.6 / 16 Pts
Удар отзад 2.8 / 4 Pts

Заключение през Google Translate:
Пътническото отделение на Spring остана стабилно при теста за предно изместване. Показанията на няколко параметъра в краката на манекените бяха високи, което показва лоша защита, а структурите в арматурното табло представляваха риск от нараняване за пътници с различни размери и за тези, които седят в различни позиции. Защитата на гърдите на манекена на водача също беше оценена като лоша въз основа на показанията за компресия на гръдния кош по време на теста. Тазът на водача също беше слабо защитен с показания на манекена, надвишаващи препоръчителните стойности. Анализът на забавянето на ударната количка по време на теста и на деформацията на преградата след това разкри, че Spring би бил благоприятен "партньор" при катастрофа с други превозни средства. При теста за твърда бариера с пълна ширина главата на пътника отзад беше наказана за степента, до която се премести напред, а защитата беше оценена като лоша. Защитата на гръдния кош на двамата пътници беше оценена като незначителна въз основа на измерванията на компресията. Както при теста на страничната бариера, така и при по-тежкия страничен удар в стълб, компресията на ребрата показва маргинални нива на защита на гърдите, но тази на други критични части на тялото е добра. Spring не е оборудвана с централна въздушна възглавница, която да предпазва от наранявания между пътници при странични удари. Тестовете на предните седалки и облегалките за глава показаха добра защита срещу наранявания от камшичен удар в случай на сблъсък отзад. Въпреки това, геометричната оценка на задните седалки показва лоша защита срещу камшичен удар. Spring има усъвършенствана система eCall, която частично изпълни изискванията на Euro NCAP, а колата няма спирачна система за много сблъсъци, за да предотврати вторични удари. Резултатът беше наказан за високите сили, необходими за отваряне на вратата след удара.




thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот thanis » Чет 25 яну 2024 17:52


Влад, никой не е кон с капаци. Не съществува автомобил в класа на Spring, който да е с 5 звезди. Както казах, напълно е възможно да е последна кола. Заради методиката и начина на изпитване резултатите от EuroNCap вече трудно могат да се сравняват. От 2020 година насам има предадени само 10 автомобила в клас City и Supermini. В този клас попада най-безопасната кола VW Polo и Dacia Spring, където ги делят почти 200кг разлика и габаритите са също не малки. За цената която е автомобила, предоставя не малка защита. Просто в момента няма производители, които да правят електрички в този клас. VW eUP и сестрите му от Skoda, Seat са спрени. Други производители няма с които да сравним.
Активните системи дори и да ги изключим, колкото повече площ има за "сгъване" толкова по-малко напрежения ще се пренесат в купето към пасажерите, затова винаги този клас са били зле в защита.

Производителите са предлагали през годините Safety pack-ове за колите си, само и само да си вдигнат рейтинга.

Също така Spring-a има curtain airbag - https://www.youtube.com/watch?v=2indFTVpQ_Y може би е грешка в превода това или аз не мога да разбера какво имат предвид с " Spring не е оборудвана с централна въздушна възглавница, която да предпазва от наранявания между пътници при странични удари"

Масово в Европа се сменя фокуса от това като се удариш да оцелееш, към това да не се удряш първоначално.

Има експериментално в няколко града да се свали скоростта на 30км/ч вместо 50км/ч.

Edit: еърбега където се цитира е между водача и първия пасажер. При страничен удар да не си ударят главите. Въпреки това, няма автомобили от малкия клас с такива бегове тествани от еуронкап. Концепцията е от 2011-13 година на GM. Като Хюндай имат мерак да внедрят във всички автомобили

EDIT2: Тук https://insideevs.com/news/444542/evs-4 ... -make-ice/ има базов анализ за разходите на производителите за ICE срещу BEV. Към 2030година прогнозата е разходите за производство да бъдат под 10% При електрокарите все още водещ разход е батерията.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8296
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот Stivi » Сря 28 фев 2024 11:17


От 1.7.2024 бойлерите спират да са икономични през нощта, същото става и с нощното зареждане на електрокара, тарифата става само една !

Последна промяна от Stivi на Сря 28 фев 2024 12:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот railfan » Сря 28 фев 2024 11:27


Беше ясно, че и това кранче ще спре да капе рано или късно.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот thanis » Сря 28 фев 2024 13:18


Това е стъпка към либерализирането на пазара на електроенергия и целта е да се усвоят 1.5млрд към бюджета от плана за възстановяване и да има нещо като преходен период.

Към преминаване на свободния пазар и висока конкурентност, може да се оптимизират разходите на домакинствата спрямо нуждите. Т.е. пак можеш да си имаш нощна тарифа ако искаш, ама може да има евтин ток и в други диапазони на база потреблението.

Все пак почти 1/3 от електроенергията ни е от възобновяеми източници през деня и трябва да може да се използва ефикасно.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот fur1ous » Сря 28 фев 2024 13:21


Предвид зелената енергия в слънчеви дни направо трябва да е без пари тока за домакинствата.
А вечер да е най скъп, но това е мое мнение.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2116
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот Petrolhead » Пет 08 мар 2024 6:52


Електрически голф кънтри???
Прикачени файлове
IMG_7275.jpeg
IMG_7275.jpeg (41.6 KиБ) Видяна 1392 пъти


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот thanis » Пет 08 мар 2024 10:53


Колега petrolhead, това е Rivian R3

https://www.youtube.com/watch?v=k0Gt_PUyldc Интериора почва от 11 минута

Последна промяна от thanis на Пет 08 мар 2024 11:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2116
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот Petrolhead » Пет 08 мар 2024 10:55


Не думай, жива да не бях.
Мислех че е голф.

/s


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Ръст на електрическите автомобили в България

Мнениеот Каспър » Пет 08 мар 2024 17:57





Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 232 госта