Walnut Blasting , Oil Catch Can, Seafoam - Борба с въглеродните отлагания при двигатели с директно впръскване

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Walnut Blasting , Oil Catch Can, Seafoam - Борба с въглеродните отлагания при двигатели с директно впръскване

Мнениеот Каспър » Пон 01 апр 2024 15:18


Здравейте.
Тези дни се замислям как да освежа двигателя на Опелчето понеже вече е на 120к и не мисля, че някой преди мен се е занимавал с това. Тъй като е с директно впръскване и искам да почистя въглеродните отлагания по всмукателните клапани, разучавам различни варианти как да се случи:

1. Виждам, че англичаните много хвалят Walnut Blasting и казват, че е ефективен, като част от тях дори го правят в домашни условия със специален кит.
В България виждам тази услуга да се предлага само от D-Bros, като дори не знам дали ще се съгласят да го направят на Опела предвид, че са сервиз предимно за VAG автомобили. Някой знае ли да се предлага и на друго място в страната?
2. Водородно почистване на двигател - предлага се в доста сервизи в страната. Дали върши работа, нямам идея?
3. Oil Catch Can - такова кенче дори и да си купя, не виждам кой ще се съгласи да ми го монтира кадърно?
4. Seafoam - към тази пяна съм най-недоверчив, че ще свърши въобще нещо.

Споделете вие как се борите с въглеродните отлагания при двигателите с директно впръскване?
Кой метод използвате? През какъв пробег? У дома или в някой от сервизите в страната?




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Walnut Blasting , Oil Catch Can, Seafoam - Борба с въглеродните отлагания при двигатели с директно впръскване

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 01 апр 2024 15:41


За София, сервиз CARS FOR YOU също имат walnut blasting може да се свържеш с тях за повече информация


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6157
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Walnut Blasting , Oil Catch Can, Seafoam - Борба с въглеродните отлагания при двигатели с директно впръскване

Мнениеот ktamen » Сря 03 апр 2024 21:35


Водородното почистване ще ти почисти само портфейла. Другите шукарийки ги чувам за сефте.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Walnut Blasting , Oil Catch Can, Seafoam - Борба с въглеродните отлагания при двигатели с директно впръскване

Мнениеот Каспър » Чет 04 апр 2024 9:18


Благодаря на колегата DoH_KuXoT за насоката за сервиз. И аз намерих още един сервиз в София и един в Пловдив които ремонтират BMW и предлагат Walnut Blasting. В Дунев също се предлага, но там не бих отишъл за каквото и да е.
Изглежда бластинга, монтирането на кенче, качествено гориво и качествено масло, чести извънградски разходки, са начините да поддържаме бензинов двигател с директно впръскване в добра кондиция.


telefunken
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Walnut Blasting , Oil Catch Can, Seafoam - Борба с въглеродните отлагания при двигатели с директно впръскване

Мнениеот telefunken » Чет 04 апр 2024 9:33


Ако колата не е купувана нова и маслото не е сменяно ежегодно или на 8000 километра, главата се сваля, преглежда се и се почиства всичко по нея. Това се прави и ако бензинът е с високо съдържание на етанол. Имам някои препоръки от американски сервизи за почистване на смукателните клапани, но като цяло е пълна глупост, грешни пари за химикали и опасност от надиране на цилиндрите


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Walnut Blasting , Oil Catch Can, Seafoam - Борба с въглеродните отлагания при двигатели с директно впръскване

Мнениеот Каспър » Чет 04 апр 2024 14:31


Това което виждам за Walnut blasting не ми се струва глупост и е доста по-малко рисково от това да сваляш глава за почистване на клапани. Да, ако не са затворени клапаните на съответния цилиндър, може нещо да пропусне надолу, но чак надран цилиндър не мисля. Бластинга освен с орехови черупки се прави и със сода.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Asko VW и 181 госта