аз бях до тук....присъствах на един спор, във връзка с икономия на гориво и кога е по-икономично да се спускаш на ПХ или на скорост...и какво аджеба е това ППХ
много се обърках от 1001 обяснения на технически грамотни хора към един лаик
ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Аз до колкото разбрах става въпрос за така нареченото каране по инерция. Според мен когато се кара с 120 и двигателя работи на 3000 оборота би следвало разхода да е по-висок в сравнение с това да се кара с 120 и двигателя да работи на 1000 оборота. Но въпреки това аз предпочитам да се спускам на скорост отколкото да пестя гориво.
Между другото познавам хора които нямат серво на спирачките и направо гасят двигателя. Тогава разход няма
Между другото познавам хора които нямат серво на спирачките и направо гасят двигателя. Тогава разход няма
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Lawyer написа:В А С И Л Е Е Е ! ! ! ! ! !
...да...?
при диджифанта над 1.5к оборота ако позиционера на дроселната клапа индикира че дросела е затворен компира преустановява управлението на дюзите.
моното си ги има тия атрибути всиките така че подозирам че и там е така.
принудителния празен ход е налице когато двигателя е развъртян на обороти над празен ход а същевременно дросела на газта не се отваря=газ не се подава.
карбураторите ограничават слива на гориво в цилиндрите но разхода им на ППХ е по голям от спринцовките.
ако пускаш баир на скорост (ППХ) си определено по икономичен отколкото ако освободиш от скорост (ПХ).
пооплетено го казах ама дано сте разбрали...
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Ваското достатъчно добре го е обяснил, но аз да вмъкна, че дори на ладата го има ППХ, а на ABS двигателя с какъвто съм /а и на другите моно и мулти инжекциони/ даже има проверка работота на системата състояща се в натискане на педала на гаста примерно да вдигне 3000 оборота след което рязко го пускаш и като си разкачил /не помня какво / трябва за момент да прекъсне пръскането на гориво.
Абе в общи линии е много по-икономично спирането на скорост, но... един колега казва и то има доза истина, че си хабиш съединителя , което ти излиза в един момент май по-скъпо от накладки и бензин.
Абе в общи линии е много по-икономично спирането на скорост, но... един колега казва и то има доза истина, че си хабиш съединителя , което ти излиза в един момент май по-скъпо от накладки и бензин.
- CyberBlade
- Мнения: 426
- Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13442
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
vaskoto1 написа:Lawyer написа:В А С И Л Е Е Е ! ! ! ! ! !
...да...?
при диджифанта над 1.5к оборота ако позиционера на дроселната клапа индикира че дросела е затворен компира преустановява управлението на дюзите.
моното си ги има тия атрибути всиките така че подозирам че и там е така.
принудителния празен ход е налице когато двигателя е развъртян на обороти над празен ход а същевременно дросела на газта не се отваря=газ не се подава.
карбураторите ограничават слива на гориво в цилиндрите но разхода им на ППХ е по голям от спринцовките.
ако пускаш баир на скорост (ППХ) си определено по икономичен отколкото ако освободиш от скорост (ПХ).
пооплетено го казах ама дано сте разбрали...
В добавка да припомня, че навремето като се въведе имаше доста спорове по износването на двигателя .С даване на предимстов на екологията и изследвания и споровете замряха.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 68 госта