ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16285
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот Pichaga » Чет 23 юни 2005 13:33


аз бях до тук....присъствах на един спор, във връзка с икономия на гориво и кога е по-икономично да се спускаш на ПХ или на скорост...и какво аджеба е това ППХ
много се обърках от 1001 обяснения на технически грамотни хора към един лаик :cry:




Потребителски аватар
opipva4a
Палячо
Мнения: 1347
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот opipva4a » Чет 23 юни 2005 14:11


ПХ мисля всички знаем кво е - Питай си Х...я
ППХ би следвало да е - Пак си Питай Х-то
а за по-икономично е ПАК ДА ПИТАШ
разбира се на скорост (поне при пълна спринцовка)


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Чет 23 юни 2005 15:03


ППХ - спира ти горивото


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 23 юни 2005 16:15


Аз до колкото разбрах става въпрос за така нареченото каране по инерция. Според мен когато се кара с 120 и двигателя работи на 3000 оборота би следвало разхода да е по-висок в сравнение с това да се кара с 120 и двигателя да работи на 1000 оборота. Но въпреки това аз предпочитам да се спускам на скорост отколкото да пестя гориво.

Между другото познавам хора които нямат серво на спирачките и направо гасят двигателя. Тогава разход няма


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Чет 23 юни 2005 16:35




Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Чет 23 юни 2005 16:55


Прочетох темата от линк-а, но пак не разбрах, а наскоро и аз чух нещо такова като колегата - за спирането на притока на гориво при "реверс". Обаче двигателят си работи, т.е. разходва гориво...?! Очевидно е, че Е ВРЕМЕ ДА СЕ НАМЕСИ СПЕЦИАЛИСТ!!! В А С И Л Е Е Е ! ! ! ! ! !


vento5
Мнения: 57
Регистриран на: Вто 17 май 2005 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот vento5 » Чет 23 юни 2005 17:16


Ами просто при инжекцията когато пускаш на скорост компа спира дюзата и не харчи гориво.Мисля че имаше условие оборотите да са над определен стойност, ама не съм сигурен.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Чет 23 юни 2005 17:50


Lawyer написа:В А С И Л Е Е Е ! ! ! ! ! !


mhihi mhihi mhihi ...да...? mhihi mhihi mhihi

при диджифанта над 1.5к оборота ако позиционера на дроселната клапа индикира че дросела е затворен компира преустановява управлението на дюзите.
моното си ги има тия атрибути всиките така че подозирам че и там е така.
принудителния празен ход е налице когато двигателя е развъртян на обороти над празен ход а същевременно дросела на газта не се отваря=газ не се подава.
карбураторите ограничават слива на гориво в цилиндрите но разхода им на ППХ е по голям от спринцовките.
ако пускаш баир на скорост (ППХ) си определено по икономичен отколкото ако освободиш от скорост (ПХ).

пооплетено го казах ама дано сте разбрали... :oops:


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Чет 23 юни 2005 18:30


Тъъй! Горе-долу "стоплих", ама пак да питам: нали мотора си "бучи", товари се и би следвало да гори бензин, например на 3000 оборота, а пък излиза по-икономично, отколкото ако е на 1000 и изключен от скорост, но пък тогава нали няма товар...?!


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Мнениеот nii » Чет 23 юни 2005 18:33


Ми кво като бучи, нали компа "казва" на инжекторите да не пускат никъв бензин. В цилиндъра си влиза само въздух, през ауспуха излиза въздух.....


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Чет 23 юни 2005 18:40


Оххх! Аз като "прост юрист" трудно вдявам някои неща. Струва ми се невероятно да "гори" само въздух, някак си...


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Чет 23 юни 2005 18:52


просто колелата на автомобила въртят дигателя, а не обратното. ако може да се вярва на MFA-то, разхода е по-голиам при ПХ


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Чет 23 юни 2005 19:45


Ваското достатъчно добре го е обяснил, но аз да вмъкна, че дори на ладата го има ППХ, а на ABS двигателя с какъвто съм /а и на другите моно и мулти инжекциони/ даже има проверка работота на системата състояща се в натискане на педала на гаста примерно да вдигне 3000 оборота след което рязко го пускаш и като си разкачил /не помня какво :oops: / трябва за момент да прекъсне пръскането на гориво.
Абе в общи линии е много по-икономично спирането на скорост, но... един колега казва и то има доза истина, че си хабиш съединителя :roll: , което ти излиза в един момент май по-скъпо от накладки и бензин.


Потребителски аватар
CyberBlade
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CyberBlade » Пет 24 юни 2005 13:23


Аз като се пускам по голям баир си спирам горивото от копчето (с газово съм, ако не се сещате за кое копче говоря). Така съм сигурен че не харчи гориво ;)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13442
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 24 юни 2005 13:43


vaskoto1 написа:
Lawyer написа:В А С И Л Е Е Е ! ! ! ! ! !


mhihi mhihi mhihi ...да...? mhihi mhihi mhihi

при диджифанта над 1.5к оборота ако позиционера на дроселната клапа индикира че дросела е затворен компира преустановява управлението на дюзите.
моното си ги има тия атрибути всиките така че подозирам че и там е така.
принудителния празен ход е налице когато двигателя е развъртян на обороти над празен ход а същевременно дросела на газта не се отваря=газ не се подава.
карбураторите ограничават слива на гориво в цилиндрите но разхода им на ППХ е по голям от спринцовките.
ако пускаш баир на скорост (ППХ) си определено по икономичен отколкото ако освободиш от скорост (ПХ).

пооплетено го казах ама дано сте разбрали... :oops:

В добавка да припомня, че навремето като се въведе имаше доста спорове по износването на двигателя .С даване на предимстов на екологията и изследвания и споровете замряха.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 68 госта