Някой кара ли на вода?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Вто 24 юни 2008 10:51


Проблема на водорода е че поглъща повече енергия при отделянето му, отколкото отдава при изгарянето си. Демек трябва ток. Ако намалят количеството енергия за образуването му всичко ще е наред и ще се развие технологията доста бързо. А да стане бомба не може, защото детонатора на водорода е малък ядрен плутониев взрив. То ако ставаше така бомба американците нямаше да са такива тежкари и всеки щеше да си има водородна бомба включая и Бен Ладен и компания. Има идеи тока от вятърни и слънчеви колектори да се използва за добива на водород. Така реално ще се намалят парниковите газове. Иначе файда няма с ток от ТЕЦ да правиш водородно гориво. Трябват някакви си 30 години да изчакаме :wink: Дотогава ще си караме хибриди и коптори с АГУ за евтинийка:lol:




Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3535
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Вто 24 юни 2008 11:16


embi4a написа:...

Има и друг метод за извличане на водорода от водота.
Слагат се водорастли които спомагат за целта. Това съм го гледал по дисковери как го правят. Взимат водорастли от едно блато и с помоща на много малко ток.
Обястняваха го защо в блатата смърдяло така гадно а то било от отделянето.
Но нали хората пратиха човек на луната още през 50'те години. А автомобилната индустрия си седи от 1920 г. с съвсем леки промени и никаква разлика в основата на двигателите ;).


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Вто 24 юни 2008 13:39


Adnan написа:
embi4a написа:...

Има и друг метод за извличане на водорода от водота.
Слагат се водорастли които спомагат за целта. Това съм го гледал по дисковери как го правят. Взимат водорастли от едно блато и с помоща на много малко ток.
Обястняваха го защо в блатата смърдяло така гадно а то било от отделянето.
Но нали хората пратиха човек на луната още през 50'те години. А автомобилната индустрия си седи от 1920 г. с съвсем леки промени и никаква разлика в основата на двигателите ;).

Прав си колега, но политиката доста се видоизмени през последните 5-6 години. Запада го е страх от Русия и те си викат: руснаците станаха тежкари при 130 $ за барел,правят нови ракети, а какви ли ще станат след 10-20 години кат стане барела 250-300 долара. Отделно Иран почна много да се пъчи. Вече не могат да свалят петрола както направи Рейгън и изпи силата на СИВ, а започват да мислят други методи за добив на енергия, отделно от това на всеки му стана ясно, че ако се повиши температурата с още 1 градус до Румъния всичко ще е пустиня, а ще ходим на море в Сибир при чукчите. Дано тия доводи им натежат на кратунковците и да вземат да развият водородната технология. Сега изкуствено подържат въглеводородите заради шепа хора собственици на петролни компании. Искренно се надявам да си взема 5 кила водорасли и да си ги гледам на терасата и да си зареждам новата водородна 10 годишна бричка :lol: :wink:


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 24 юни 2008 14:47


Момци,
Докато има изкопаеми горива никой, повтарям - НИКОЙ (тук имам предвид корпорации и правителства) няма да задвижи алтернативните енергийни източници. И това не е световна конспирация. Това са просто власт и пари. И то МНОГО власт и пари. Някой ще си рече - За шейховете и корпорациите е ясно - едните искат да продават, другите не искат да инвестират в нови неща, при условие че и сегашните им осигуряват мноого пари, ама пък правителствата защо?!?!. Две думи - Данъци и Акцизи. И това на локално ниво. На международно ниво - само си представете какъв контрол ще загуби да речем Русия, ако Европа няма вече нужда от нейният природен газ?
Като инж. Физик съм убеден че има все още неизследвани форми на материята и полетата и със сигурност в един момент, когато това стане, ще новият качествен скок в енергетиката.
И съм убеден че има готови разработки, които просто чакат подходящият момент.
Както да речем нещо просто като CD-то - отдавна остаряла технология от 1982-83 година. На всички е ясно че бъдещето е във Флаш паметите за еднократен и многократен запис - малки, удобни, без движещи се елементи и т.н., но бизнеса продължава да бълва CD & DVD-та - нали требе да се избие инвестицията с приемлива печалба!
Някой ще си рече - "Митака нещо изпатка!" :lol:
НЕ, Митака е учил достатъчно за да знае че НИЩО не знае (цитирам велик учен)
Само си представете ако преди 80-100 г. някой започне да разправя на тогавашните корифеи по добиване на енергия от въглищата че от 20-30 кг. от странното нещо, наречено Уран ще добият енергия, колкото от хиляди тонове антрацитни въглища каква би била реакцията? Да, точно такава - смях и отрицание!
Такава, каквато е в момента нашата реакция към всичките странни и налудничави (за повечето хора според техните разбирания) идеи и теории.
Примери такива има много, мисълта ми е да сме толерантни към инакомислещите - твърде често те движат прогреса!
А по темата - добиването на водород чрез електролиза е само един от начините (брутален и прост, и за това и енергийно неефективен), но не и единственият - по-горе Adnan споменава един от евтините нискоенергийни методи на бъдещето - микроорганизмите.
Има и други - правят се експерименти с паладиеви дифузьори и подобни материали за преодоляване на свързващити електрохимични сили вътре във водната молекула посредством прекарване на молекулата през кристалната решетка на материали, чиито междумолекулни сили на привличане са толкова огромни, че могат да разкъсат Н2О молекулата, а енергията, която се влага е само да прекараш водата в тази кристална решетка, другото го вършат физичните закони.
Примери подобни има много - нискотемпературната евтектика да речем. За тези, които не са учили металознание и това им звучи като джигайско-санскруски :D - възможността да направиш сплав от 2 метала, без да ги топиш (нагряваш) а само като ги смесиш по определен начин. И интересното е че повечето от нас имат в себе си такава сплав! (добрите стари живачно-калаени пломби - забелязвали сте как разбъркват двата метала и те после се сплавяват и стават твърда пломба - е те това е!)
Та дали ще караме на водород скоро - най-вероятно - не и в близките 10-15 г. Това е реалистично-песимистичната прогноза - требе да дойде голяма световна енергийна криза и тогава ще стане перхода.
Оптимиста и романтика в мен обаче смята че качествения скок ще е директно към нов тип енергия, не от окисление (горене) а на база полета и вълни от нов тип (генератори на база гравитационни вълни да речем).
Фантастика?
Не мисля.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Съб 12 юли 2008 10:52


Това съм го пробвал, става но трудно. Хаби зверски ток, товари алтернатора, а от там идва и повече разход. Иначе има икономия, но HHO се вади доста трудно по този начин... Хибридите, които работят изцяло на HHO са с така наречените вакумни двигатели. Защо са вакумни? Защото при изгарянето на HHO се получава Имплозия а не Експлозия. Също много важно нещо е скоростта на изгаряне. Скоростта на изгаряне на HHO е в пъти по-бърза, от тази на обикновенното гориво. Оттам всичко се измества, най вече предварение, или по скоро вече става закъснение на запалването. Това което колегата иска да си закупи и да го пробва на аудито е един прост HHO генератор, които ще произвежда между 1-3 литра HHO на минута. Горе долу между 5-20% икономия. Това което го пише там 70% не е вярно! Няма как да стане с 1 клетка! На един 2000 Кубика двигател му трябват между 25-50 литра в минута смесен газ от водород и кислород! Има решения но са доста сложни и трудно направими! :wink:

ПС

Иначе колата, върви доста по-добре... А и температурата на мотора е по-ниска с 5-10°, заради изгарянето на HHO.... :roll:

Последна промяна от Tinko на Пон 29 юни 2009 9:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Съб 12 юли 2008 21:40


Tinko, дай да видим снимки как си го направил?


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Съб 12 юли 2008 23:21


gyb написа:Tinko, дай да видим снимки как си го направил?


Ами Хайде тези дни ще го сложа на колата и ще го снимам... ;)


ПП. Опитите се отлагат, имам лични проблеми и нямам време да се занимавам с това. СЛед септември може би.... Махнал съм всичко от колата просто количеството водород е слабо за моят мотор.... Ще се наложи нов експеримент за свръх електролиза. ;)


ted
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 7:46
Автомобил: VW GOLF 1800 GTI 82kW
Двигател: PB
Местоположение: София

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот ted » Чет 16 юли 2009 12:02


Колеги, тук не става въпрос за съхранение на водород, а за произвеждането му в реално време. Вчера си конструирах електролизатора, посочен в сайта www.water4gas.com. Смея да твърдя, че моя е с по-добри материали. Снощи изминах с него 126 км. и изгорих 1/3 от водата. Още не съм готов с показателите от теста. Ще ги съобщя по-късно. Гледам цени от 900 USD. Мога да го монтирам за 500 USD. В процес съм на прилагане на електроника. Не трябва да отделяте водорода от кислорода. HHO са 2 молекули водород и една кислород. Водородът гори, а кислорода поддържа горенето, както всички сме учили по химия в училище. Съотношението е перфектната комбинация!


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот ChimeyJimmey » Чет 16 юли 2009 12:14


Цък тук. mhihi


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот velinsl » Чет 16 юли 2009 18:53


Тези устройства впръскат вода в цилиндите, заедно с горивото. Прави се с цел да се повиши мощността на автомобила(като впръсква водата в цилиндрите се намалява обема на говната камера). Ефективно е, не е като магнитните пръстени за горивото.
Лошото е, че с повишаването на мощността сериозно скапва двигателя, заради увеличената компресия и направо съсипва изпускателната система(водата под формата на пара излиза от там, а високата и температура подсилва сериозно разрушителния и ефект).
Но не гори вода САМО, тя е една малка част и не гори и не се отделя кислорода от водорода, за да изгори и водорода.
Това го знам с абсолютна сигурност, гледал съм го по телевизията, не помня коя.

Мисля, че в двигател с вътрешно горене не може да се създадат условия за отделяне на кислород и водород.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот vasstop » Чет 16 юли 2009 18:56


velinsl написа:...(като впръсква водата в цилиндрите се намалява обема на говната камера)..
Ще ме скъсаш от смях... :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот velinsl » Чет 16 юли 2009 19:15


Да се късаш и да не се късаш това истината за 900 долара се инсталира точно такава система - намалява се пространството, в което трябва да изгори горивната смес, не се променят размерите на цилиндрите.
Гешката е моя за изказването, не се изразих правилно. Виновен :oops: .
И горивото и водата не влизат през една и съща дюза.

Torsi Заглавие: Публикувано на: Пет Юни 20, 2008 17:01


Според мен е напълно възможно просто петролната мафия потулва всичко, за да се допродаде останалият петров в света...
:horror: :evil: :twisted: :beat_butt2

Тази петролна мафия е наистина много гадна, да освободим колегата петров


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот musura » Пет 17 юли 2009 11:51


ted написа:Колеги, тук не става въпрос за съхранение на водород, а за произвеждането му в реално време. Вчера си конструирах електролизатора, посочен в сайта http://www.water4gas.com. Смея да твърдя, че моя е с по-добри материали. Снощи изминах с него 126 км. и изгорих 1/3 от водата. Още не съм готов с показателите от теста. Ще ги съобщя по-късно. Гледам цени от 900 USD. Мога да го монтирам за 500 USD. В процес съм на прилагане на електроника. Не трябва да отделяте водорода от кислорода. HHO са 2 молекули водород и една кислород. Водородът гори, а кислорода поддържа горенето, както всички сме учили по химия в училище. Съотношението е перфектната комбинация!


А колко енергия се хаби за да се направи тази електролиза? Според науката, трябва да е точно толкова, колкото ще се отдели при обратната реакция (изгарянето на водорода)?
Също така запозна ли се с тарифите за реклама на форума, че предлагаш услугите си за скромните 500$?
death


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Някой кара ли на вода?

Мнениеот radotom » Съб 18 юли 2009 14:00


velinsl написа:Тези устройства впръскат вода в цилиндите, заедно с горивото. Прави се с цел да се повиши мощността на автомобила(като впръсква водата в цилиндрите се намалява обема на говната камера).

... и не гори и не се отделя кислорода от водорода, за да изгори и водорода.

Мисля, че в двигател с вътрешно горене не може да се създадат условия за отделяне на кислород и водород.

Близо си до истината, но не точно!
Разработките бяха или на СААБ или на Волво.
Системата включва стандартен мотор, но разреден (с ниска компресия), воден резервоар, генератор на прегрята пара и дюза за парата.
Водата се загрява под налягане до температури над 200* и се впръсква в смукателните колектори. Следствие на високите температури при попадането на парата в цилиндрите молекулите й лесно се разпадат на водорот и кислород (не забравяйте и допълнително вкараната енерия от удара на буталото)
Резултата е допълнително количество кислород за горенето и отделно- доста калорично гориво като водорода.
Разработките се провеждаха не толкова във връзка с повишаване на мощността на двигателя (при все, че и това се получава) а по-скоро с цел екология.
Цели се двоен ефект: Повишена мощност от малоритражка и неизпускане на вредни газове.
Недостатъците са изброените от теб пагубни влияния над мотора (основното е отмиването на масления филм по цилиндрите), скъпия, енергоемък и тежък генератор на пара и.... предполагам - петроВната мафия :)


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re:

Мнениеот myrshavija » Нед 19 юли 2009 16:30


restless написа:... То вярно че образуванието в днешно време е занемалено, ама чак пък толкоз?!

Мда, за съжаление.

@Тинко, кефиш - имаш точно такова устройство, но си го махнал и три месеца няма да можеш да го сложиш на колата отново. То след три месеца кой ли ще помни :mrgreen:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen_gramatikov и 228 госта