Имам няколко въпроса за по напредналите. Става въпрос за пълен инжекцион. Например АЕК.
Как се измерва количеството въздух на двигатели без MAF сензор?
Как се регулира въздуха при увеличаване на оборотите - увеличава се или не се променя?
Как се измерва количеството въздух на двигатели без MAF сензор (с кой сензор/елемент става това)?
Как се измерва количеството въздух на двигатели без MAF...
Колкото повече се натиска газта, толкова повече се отваря дросела и постъпва повече въздух в колекторите (защото там има по ниско налягане от атмосферното заради движенията на буталата и не само), това води до обедняване на сместа в горивната камера, съответно изгорелите газове съдържат повече въздух в т.ч. и кислород и сензора за кислород т. нар. ламда сонда отчита това и еку-то решава да увеличи времето за инжектиране на гориво и така се регулира. Подобно се получава ако вкара повече гориво, тогава еку-то намалява времето за инжектиране на гориво. MAF-a помага за по бърз "респонс" и еку-то да не променя в големи диапазони времето за инжектиране на гориво, а в по малки, което пък пести гориво.
- Radoslav_Radev
- Мнения: 141
- Регистриран на: Съб 20 авг 2005 10:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ре,,,,,,,,,,,
лекцията от Huse e превъзходно обеснение .браво-макар да си кажа направо колегата просто искаше да попита за възможен дефектен сензор или????????????????????????????????????
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 23:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
ето ви и един жокер,колеги-някои мотори нямат дебитомери(MAF),но пък имат сензор за налягане във всукателния колектор,кчерез него ECU следи разреждането в колектора,через TPS следи ъгъла на дросел клапата и така преценя натоварването на мотора-съответно определя времето за отваряне на инжекторите и определя аванса.повечето сензори за налягане са комбинирани и със сензор за температура на постъпващия въздух-така,че от MAF няма нужда.
- vlukarev
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 10 юли 2006 14:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Точно отговора на колегата apostol имах предвид.
Вижте какъв е резултатата от VAG-COM
Червеното са оборотите а зеленото "Mass Air / Rev."
Колата е VW Lupo с мотор 1.0 AHT. Няма MAF сензор.
Та въпроса ми е какво точно е Mass Air / Rev. и каде се мери (преди или след дроселната клапа)?
Нормално ли е да не се променя с увеличаване на оборотите?
Тук може да намерите всички резултати:
http://store1.data.bg/como/Lupo/
Вижте какъв е резултатата от VAG-COM
Червеното са оборотите а зеленото "Mass Air / Rev."
Колата е VW Lupo с мотор 1.0 AHT. Няма MAF сензор.
Та въпроса ми е какво точно е Mass Air / Rev. и каде се мери (преди или след дроселната клапа)?
Нормално ли е да не се променя с увеличаване на оборотите?
Тук може да намерите всички резултати:
http://store1.data.bg/como/Lupo/
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 23:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
колега,АЕК(74 kw)има дебитомер,та не разбирам причината за твоето любопитство(точно пък за AEK мотор).за този мотор дебитомера е hitachi и е по-скъп от повечето дебитомери.щом пък имаш vag-com би трябвало да си наясно(поне виждаш как се променят стойностите от дебитомера)да не говорим,че vag-com показва(стига да знаеш къде)какви трябва да бъдат стойностите на това,което гледаш.ако искаш инфо-в коя група какво се гледа мога да ти помогна.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tone6192 и 58 госта