Здравейте колеги,
Търсих, търсих, ама не намерих някой с точно такъв проблем. Та: Преди десетина дни ми се счупи перката на радиатора по време на движение. Смених я, но оттогава перката на климатика (климатроник) не се включва изобщо, а студено духа да си ... майката. Преди проблема, още на първата минута работа на ДВГ-то и климата перката си тръгваше без проблем. Дайте ми съвет моля, ви, че си мисля, че нещо не е както трябва. И друго нещо. Преди, когато всичко си беше ОК, при изгасяне на двигателя се чуваше как компресора спира да работи - познат на всички звук. Сега обаче този звук го нямаааа.
Б5 неработеща перка на климатика ?!?
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
провери си предпазитела....намира се под кормилото катопърво се сваля кората...предпазителя е голям 40А
- trunner
- Мнения: 1624
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
- Контакти:
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
Други предположения...? И какво става ако продължа да карам така?
- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
Ами нама кои да охлади фреона при нужда,и така вдига налягане.
Според мен не е добре да се кара така!!!
Според мен не е добре да се кара така!!!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
При сегашната околна температура не е толкова голям проблем да караш така,понмеже фреона успява да се охлади достатъчно и от виско перката и заради ниската температура на околната среда.Стане ли над 25-6 градуса навън,започваш да имаш проблем.При отпадане на перката,фреона не може да се охлажда правилно и започва да вдига сериозни налягания в системата.Аварииния датчик,ако изобщио сработи (рядко се случва при В5 и В5.5) сработва на 30 бара...обаче преди достигането им или гърми някой маркуч за високо налягане по системата или компресора блокира и става на салата.Роедовно срещан е втория вариант и финансово изразен е доста болезнен.
Вземи си една нова перка,смени си я,ако новата не проработи си смени предпазителя на голямата бушониера,която се намира под волана навътре (или е голям зелен 30А или голям оранжев 40А) и всичко трябва да си заработи.
До тогава ако навън е над 24-5 градуса,караш само на Econ .
Вземи си една нова перка,смени си я,ако новата не проработи си смени предпазителя на голямата бушониера,която се намира под волана навътре (или е голям зелен 30А или голям оранжев 40А) и всичко трябва да си заработи.
До тогава ако навън е над 24-5 градуса,караш само на Econ .
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово / София
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
Да питам нещо подобно ама малко по-разично като проблем.
Незнам за степените за които говорите, НО днеска забелязах за първи път че перката не въртеше нормално, смисъл "мяташе"(въртеше на криво). Направи го само веднъж, защото после като го спрях и пак го пуснах след 20 мин климатроника си въртеше нормално перката.
Въпроса ми е трябва ли да сменям цялата перка (и ако да то какви пари ще е?) и къде точно е проблема(ако може да сменя нещо по-малко)?
Става въпрос за Пасат б5, АФН мотора
Незнам за степените за които говорите, НО днеска забелязах за първи път че перката не въртеше нормално, смисъл "мяташе"(въртеше на криво). Направи го само веднъж, защото после като го спрях и пак го пуснах след 20 мин климатроника си въртеше нормално перката.
Въпроса ми е трябва ли да сменям цялата перка (и ако да то какви пари ще е?) и къде точно е проблема(ако може да сменя нещо по-малко)?
Става въпрос за Пасат б5, АФН мотора
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
Ако ти мята перката значи имаш разбита втулка на статора и имаш 3 варианта:
1.Сменяи с нова перка от магазина....цените почват от около 110 лева нагоре
2.Сменяи с някоя втора употреба перка от някоя морга за 50-60 лева
3.Занеси перката на някои маистор където ремонтира стартери....ако ти не е изгорял ротора...може и да я спаси....мисля че 20-тина лева ще те оправят
1.Сменяи с нова перка от магазина....цените почват от около 110 лева нагоре
2.Сменяи с някоя втора употреба перка от някоя морга за 50-60 лева
3.Занеси перката на някои маистор където ремонтира стартери....ако ти не е изгорял ротора...може и да я спаси....мисля че 20-тина лева ще те оправят
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово / София
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
Ако е изгорял ротора няма ли перката вообще да не върти. Тя все пак го направи за 1 път, но наистина "мяташе" здраво, затова ме притеснява. Ако я оставя така може ли да направя голяма беля, защото я чух и случайно я забелязах, а другият път може и да не успея?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
Голяма беля вече не,понеже времето захладня,но ако в е доста горещ ден - определено. Тя служи за охлаждане на фреона,когато колата работи на едно място и няма добро иобдухване на климатичния радиатор (той седи пред водния).Когато деня е горещ и колата е предимно в градски условия,тази перка е много много важна,защото без нея фреона не се охлажда ,държи много високи налягания и компресора се износва много бързо в такъв режим на работа (чето пъти направо блокира).
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово / София
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
Проблема е че перката си върти с нормална скорост и предполагам си охлажда нормално, но се върти на криво. Това означава ли че скоро да очаквам да спре да се върти вообще?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
andrey_hr написа:... но се върти на криво...
А вибрации няма ли когато се върти така..накриво?
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово / София
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
усеща се че има, и имаше странен шум и затова отворих капака и я видях как се върти на криво, но след това не го правеше след като я спрях веднага и след 20 мин я пробвах да видя какво е положението.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
Това е много странно как ще се върти накриво и от само себе си се изправя...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
Често го правят.Чупи им се задната втука и измества ротора,заедно с витлата.В даден момент парчетата на втулката се наместват и работи като хората,никой не знае докога.Често се случва да изметне за момент накриво,да счупи четкодържателите,да окъси и да и и изгори предпазителя,след което я гледаш здрава,права ама като смениш предпазителя после отново умира по някое време. Често им се случва на тези перки подобен сценарии. Дори може ако сега я погледнеш да няма почи никакви луфтове и в предната и в задната втулка.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?
Колега zfa....Ротора не се държи на 2 втулки има само 1 втулка и тя е отзад а отпред е лагер.Аз се опитах да намеря по магазините такава втулка но никъде не намерих....може би ще трябва да се прави от стругар....опитах също и ротор да намеря,но пак ударих на камък,а лагера които е отпред на ратора си е направо неразглобяем...толкова яко е капсулован.Така че колегата направо да си купи една нова перка за 100-тина лева и да не мисли повече за това.
П.С. До няколко дена ще добавя и снимки за да се види за какво точно става въпрос,пък и за да стане по ясна ситуацията
П.С. До няколко дена ще добавя и снимки за да се види за какво точно става въпрос,пък и за да стане по ясна ситуацията
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта