теч от скоростна кутия?Помощ.......Готово!Да живее силикона!
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
теч от скоростна кутия?Помощ.......Готово!Да живее силикона!
Оня ден като се навирах да отвивам пробката на картера,за смяна на маслото се зазяпах в скоростната кутия и видях 1 болтче за еврейска звезда което държи някаква пластина(ако мога така да нарека това нещо)а между пластината и скоростната кутия има гарнитура.Главата на болтчето имаше сълзичка масло,изчистих я смених маслото на ДВГ-то и се прибрах.Ама се размислих бая и пак я качих на канала да видя какво става отдолу.Погледна пак тази пластина и пак масло,а като се огледах по добре ми се струва че май пуска гарнитурата.А до тази пластина(тапа)има още 1 същата.Пробвах се да я стегна ама не мърда.Та въпроса ми е какво да правя.Каква е тая тапа,че и две ...и ако се помъча да сменя гарнитурата ще ми изтече ли маслото на с.к. и може ли да се прецака нещо скоростната от този теч/.Иначе като стои на едно място(гледам я от ден и половина)няма петна от масло по асфалта,което ще рече че не се лее ама тази сълзичка ме притеснява.Някой ако има идея какво да правя нека сподели
Последна промяна от Plumber на Нед 15 окт 2006 22:40, променено общо 1 път.
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Такам.... казвам защото съм още пресен с тия истории.
Това е ос на вилката за превключване на предавките.Има две отгоре и две отдолу на кутията.За да спре да тече правиш следното:
Возиш се с колата да загрее поне на 70 град.Спираш точиш маслото ( шестограм 17) - пробката се на намира на диференциала.След като си източил маслото оставяш на положение изключено от скорост ( демек N ).Намираш си torx ( 45 май му беше номера) и отвиваш болчето.С отверка леко подхващаш и издърпваш тази ос много внимателно ( дълга е към 3 см. ).На нея има 'О' пръстен.Сменяш го и внимателно си сглобяваш пак.Сипваш маслото и си готов.
Това е ос на вилката за превключване на предавките.Има две отгоре и две отдолу на кутията.За да спре да тече правиш следното:
Возиш се с колата да загрее поне на 70 град.Спираш точиш маслото ( шестограм 17) - пробката се на намира на диференциала.След като си източил маслото оставяш на положение изключено от скорост ( демек N ).Намираш си torx ( 45 май му беше номера) и отвиваш болчето.С отверка леко подхващаш и издърпваш тази ос много внимателно ( дълга е към 3 см. ).На нея има 'О' пръстен.Сменяш го и внимателно си сглобяваш пак.Сипваш маслото и си готов.
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Колега този О пръстен от къде да го взема?Предполагам се намира,да не е като го сваля и никъде да не мога да го намеря:)Направо да отивам в някои авточасти и да искам О пръстен за вилката за превключване на предавките,предполагам че знаят какво да ми дадат.Щот като почвам да имам всичко.И още един въпрос:ако се окаже че доста масло е заминало с какво да го сменя.Някоя марка за препоръчване...?И с какъв вискозитет да е?
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Силикона е добро решение.Маслото ако е малко (ако изтече 1.5 литра да кажем ) го смени.Скоростите и диференциала побират 2 литра ( на мен толкова ми събра ).Маслото е 75 w90 синтетика.За марка .... Lemfeorder е за препоръчване.Ако не намериш такова гледай да е за над 15 кинта литъра.
ПП: Питай в Ауто+ за 'О' пръстена
ПП: Питай в Ауто+ за 'О' пръстена