Ремонт на кормилото.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ремонт на кормилото.
При преминаване през големи неравности имам неприятно чукане във волана. Проблема е /надявам се/ в голяма хлабина в лагеруването на кормилния прът. Няма да ходя в сервиз. Интересува ме къде мога да намеря втулките за подмяната. И второ могат ли да се сменят втулките без да се сваля кожуха, т.е вала да се откачи от карето и да се издърпа. Тъй като четох в една книга че за да се свали кожуха трябва да се разпробият част от винтовете с които се закрепва . Не че е проблем но да знам каква подготовка да направя.
- blackpearl
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 11:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Здравейте. Писал съм някъде по тази тема, беше станало въпрос...
Специално при мен го имам същия проблем, то е едно неприятно почукване. Има един лагер, който се прецаква с течение на времето, но мисля, че не се сменя само той. Трябва да се сменят доста нещица и излиа определно доста соленко. За да се уверите, че говорим за едно и също нещо хването волана и го разклатете нагре надолу. Сигурен съм, че ще чуето този шум, от който се оплаквате. Все пак това не е опасно, но е дразнещо, а и си е повреда де, а никоя повреда не е приятно!
Специално при мен го имам същия проблем, то е едно неприятно почукване. Има един лагер, който се прецаква с течение на времето, но мисля, че не се сменя само той. Трябва да се сменят доста нещица и излиа определно доста соленко. За да се уверите, че говорим за едно и също нещо хването волана и го разклатете нагре надолу. Сигурен съм, че ще чуето този шум, от който се оплаквате. Все пак това не е опасно, но е дразнещо, а и си е повреда де, а никоя повреда не е приятно!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Кормилния прът лагерува на два лагера. Горен, който е набит в скобата която държи контактния ключ и долен лагер който е при педалите. Горния лагер за съжаление не можах да намеря никъде дори в Юнито не са наясно особено, щото едва ли не ми предложиха цяло кормило барабар с кожуха. Руснаците пишат че този лагер се продава в комплект с ключалката в което има резон но така или иначе аз не можах да го намеря. Утехата е че все пак ако се намери -ремонта е сравнително лесен. Трябва с подходяща скоба да се измъкне втулката на която се стяга волана и лагера е на колене. Долния лагер го има в Юнито, не мисля че е скъп, струва 7лв. обаче смяната му е доста по-сложна. Поне аз не виждам как би могъл да бъде сменен без да се сваля цялото кормило барабар с кожуха. А това е свързано с махането на един болт и разпробиването на още два.
Конкретно при мен се появиха три проблема.
1-вия беше особено неприятен за моите очи разхлабен болт на срезната втулка на горното каре в която влиза кормилния вал и естествено хлабина и то доста голяма. Стегнах я и навих още една контра гайка.
2. Осезаема хлабина в долния лагер която подминах за сега.
3. Видима с просто око хлабина в горния лагер. Малко в самия лагер и малко повече между самия лагер и леглото му в скобата на контактния ключ. Там нямаше какво друго да правя освен да гресирам добре и да поударя някой друг секач по скобата за да убера хлабината в леглото на лагера, която след интервенцията изчезна-засега.
Резултата е че горе във волана вече нямам хлабина при разклащане на кормилото настрани и нагоре надолу. Но хлабината в долния лагер си остана и се чува като почукване при въртене на волана на място- наляво,надясто. Но за сметка на това го нямам чукането при преминаване през прелези трамвайни линии и път се неравности по време на движение.
Дано на някой му бъде полезна тази информация.
Конкретно при мен се появиха три проблема.
1-вия беше особено неприятен за моите очи разхлабен болт на срезната втулка на горното каре в която влиза кормилния вал и естествено хлабина и то доста голяма. Стегнах я и навих още една контра гайка.
2. Осезаема хлабина в долния лагер която подминах за сега.
3. Видима с просто око хлабина в горния лагер. Малко в самия лагер и малко повече между самия лагер и леглото му в скобата на контактния ключ. Там нямаше какво друго да правя освен да гресирам добре и да поударя някой друг секач по скобата за да убера хлабината в леглото на лагера, която след интервенцията изчезна-засега.
Резултата е че горе във волана вече нямам хлабина при разклащане на кормилото настрани и нагоре надолу. Но хлабината в долния лагер си остана и се чува като почукване при въртене на волана на място- наляво,надясто. Но за сметка на това го нямам чукането при преминаване през прелези трамвайни линии и път се неравности по време на движение.
Дано на някой му бъде полезна тази информация.
Последна промяна от silent на Нед 20 авг 2006 19:07, променено общо 1 път.
И при мен на Голфа има нещо подобно но е по-слабо. При движение не се усеща въобще /засега/, а само при изтегляне на волана се хваща едно движение с около милиметър два може би, както и при бутането нагоре надолу, даже отначало си мислех че е нещо от застопоряването на чупещия волан. При мен обаче имам усещането, че хлабината е само в горната част. И понеже за сега не ми пречи и нямам намерение да се занимавам с това, искам да питам колегите които са разглобявали и са се сблъскали с проблема дали е опасно това положение или по-скоро само дразнещо и можем да си караме така.
-
- Мнения: 1594
- Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
този лагер който е набит в супорта с контактния ключ го купих от СКФ на раковска ама сега магазина е преместен някъде в преките на козлодуй, мисля че беше около 5лв- но при ваденето му се разбива и супорта-новия го сложих подложих му фолио от кутия от бира и га залепих с прома, разби го за 2год - яко дупки, а понеже съм вадил целия кормилен прът от долната страна кадете е карето лагер не видях има някаква пластмасова втулка - говоря за Г2
Аз нищо не съм разбивал,лагера е капсолован ,но с едно заострено ножче се отнемат няколко стружки от супорта и лагера се избива.Ето я процедурата в снимки.
снимка и на долния лагер,там обаче трябва да е свалено всичко до тук за да може да се изтегли кормилния прът за да излязат шлиците от карето и да смените лагера.
снимка и на долния лагер,там обаче трябва да е свалено всичко до тук за да може да се изтегли кормилния прът за да излязат шлиците от карето и да смените лагера.
Последна промяна от vladtod® на Сря 08 ное 2006 23:25, променено общо 3 пъти.
- Rabbit
- Зайцевъд
- Мнения: 965
- Регистриран на: Сря 15 дек 2004 8:50
- Автомобил: Audi
- Двигател: BAT 2005
- Местоположение: София
аз мисля, че разпробиването на болтове се налага като се сменя долния лагер/втулка. и моя волан гадно "дрънчи".
Последна промяна от Rabbit на Пет 10 ное 2006 16:59, променено общо 1 път.
- Съмнителният
- Мнения: 1092
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:45
- Автомобил: Bora 4 motion
- Двигател: BDE 2002
- Местоположение: София
- Съмнителният
- Мнения: 1092
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:45
- Автомобил: Bora 4 motion
- Двигател: BDE 2002
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 35 госта