Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 305
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот beboyan » Чет 06 дек 2012 20:17


Благодаря за изчерпателния отговор.

Сега да попитам какво масло трябва да се слага на новия Пасат. Не заради друго, но искам да знам като ходя да ми го сменят, да не направят грешка, къде умишлена или не.

http://www.amazon.co.uk/Castrol-EDGE-5W ... E0EHRA13DI - примерно това ли е модификацията?

Поздрави,

Боян




Потребителски аватар
borri
Мнения: 437
Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
Автомобил: VW PASSAT CC
Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
Местоположение: Червен бряг

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот borri » Пет 07 дек 2012 13:19


колега това масло по принцип е за дизеловите автомобили с ДПФ филтри,а твоята е бензинова,виж си в книжката там пише кой стандарти трябва да покрива маслото за теб,а ако ходиш в Порше там знаят какво да ти сипят :да:


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 305
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот beboyan » Пет 07 дек 2012 22:18


иначе в описанието пише следното: ... Castrol EDGE 5W-30 is equally suitable for petrol and diesel vehicles where performance specifications VW504 00 and VW507 00 are demanded..... тоест за бензин и дизел по спецификации VW504 00 и Vw507 00. В книжката на колата пише VW 504 00. Те от Порше уж знаят, но на един приятел с B6 2.0 FSI му го бяха объркали.

А на сайта на Кастрол е следното: http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7073092

Дали ако си го купя и им го занеса на следващия сервизен интервал ще го сложат и да си важи гаранцията, непременно от тях ли трябва за гаранцията да си го купя?


Потребителски аватар
borri
Мнения: 437
Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
Автомобил: VW PASSAT CC
Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
Местоположение: Червен бряг

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот borri » Съб 08 дек 2012 12:36


колега за да ти е валидна гаранцията,маслото трябва да е от тях и сменено при тях,иначе оставаш без гаранция,щом пише 504 значи става и няма да има проблем,но по принцип е хубаво да сипваш оригинално масло щото с тия Кастроли има много издънки,това след като ти изтече гаранцията,до тогава в Порше :да:


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот bnick » Съб 08 дек 2012 21:44


beboyan написа:Дали ако си го купя и им го занеса на следващия сервизен интервал ще го сложат и да си важи гаранцията, непременно от тях ли трябва за гаранцията да си го купя?


Не трябва, но трябва да мине колата на преглед, за да ти важи гаранцията. Ще платиш за прегледа, който е колкото смяната. По добре отиди и го смени при тях...иначе са доста либерални. Може всичко да си сменяваш по време на гаранцията другаде, но трябва всяка година да минава на преглед при тях

П.С. Така беше, когато аз си взех колата от тях. Ако те интересува питай ги все пак :beer


Потребителски аватар
Лукавия
Мнения: 34
Регистриран на: Нед 11 фев 2007 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот Лукавия » Съб 22 дек 2012 20:25


beboyan написа:иначе в описанието пише следното: ... Castrol EDGE 5W-30 is equally suitable for petrol and diesel vehicles where performance specifications VW504 00 and VW507 00 are demanded..... тоест за бензин и дизел по спецификации VW504 00 и Vw507 00. В книжката на колата пише VW 504 00. Те от Порше уж знаят, но на един приятел с B6 2.0 FSI му го бяха объркали.

А на сайта на Кастрол е следното: http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7073092

Дали ако си го купя и им го занеса на следващия сервизен интервал ще го сложат и да си важи гаранцията, непременно от тях ли трябва за гаранцията да си го купя?

Става и за бензинови двигатели защото стандарт vw504.00/507.00 е за удължен пробег както за бензинови така и за дизелови двигатели. Пък вече вие като си го сипете дали ще го ползвате на удължен или ще си го сменяте на 15к км си е ваша работа така, че да става и няма да ти откажат в Порше да ти сипят масло с този стандарт на бензинов двигател, та било то и за всеки 15000 км или по малко.

Можеш да си носиш и ти масло, НО задължително на опаковката трябва да пише стандарта на маслото по ФВ и дали то е подходящо за твоя двигател. Сега друг е въпроса дали това, което ще купиш е наистина това, което пише на опаковката и ако не е дали няма да навреди на двигателя ти.
pavel_andreev написа:Аз пък мисля, че хич не ми е приятно темата да "виси" с последен пишещ по нея с прозвище "лукавия". Всички, които пишем се стараем да бъдем честни и почтени към околните и заобикалящите ни факти, а не лукави.



Иначе не разбрах на никове ли ще се обиждаме нещо и кое от това, което съм написъл не е истина.


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Пон 24 дек 2012 13:53


Бях по чужбините в командировка и не съм отговарял на писма и теми. Весели празници на всички. :) :beer


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 305
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот beboyan » Съб 05 яну 2013 12:08


Здравейте, да ни е честита Новата Година.

От известно време като чакам на светофар, по седалката усещам леки неравномерни вибрации, които не се отразяват на оборотомера, тоест стрелката на оборотомера стои като закована на 700-800 оборота, а има вибрации. Сигурен съм, че ако отида в сервиз ще ми кажат, че си въобразявам, но аз си карам колата и си я познавам.

Какво е вашето мнение за тези вибрации, пасата ми 1.8 бензин, вече мина 15 000 км, освен сменения резервоар по гаранция и тези вибрации други оплаквания нямам.

Поздрави


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11926
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 05 яну 2013 13:23


По принцип при такива вибрации първи заподозрени са някой тампон на двигателя, може би някое гумено окачване на генерацията и нещо от тоя род, разбалансирана перка на радиатора също може да се усети по такъв начин.


al_lukanov
Мнения: 137
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот al_lukanov » Съб 05 яну 2013 23:54


на 15к км? Не ми се вярва. Ама в днешно време ...


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Нед 06 яну 2013 23:10


На B6 подобни вибрации има от проблеми с маховик на съединителя и това е масов проблем. За съжаление и аз забелязвам подобни наченки, ами мислех, че си въобразявам. При мен вибрациите са най-вече при недозагряла кола. Като включа на неутрална позиция (колата е автоматик) вибрациите изчезват.


al_lukanov
Мнения: 137
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот al_lukanov » Пон 07 яну 2013 2:04


Бензиновите с двумасов съединител ли са?


PaTr1o7a
Мнения: 49
Регистриран на: Чет 26 окт 2006 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот PaTr1o7a » Вто 08 яну 2013 0:15


beboyan написа:Здравейте, да ни е честита Новата Година.

От известно време като чакам на светофар, по седалката усещам леки неравномерни вибрации, които не се отразяват на оборотомера, тоест стрелката на оборотомера стои като закована на 700-800 оборота, а има вибрации. Сигурен съм, че ако отида в сервиз ще ми кажат, че си въобразявам, но аз си карам колата и си я познавам.

Какво е вашето мнение за тези вибрации, пасата ми 1.8 бензин, вече мина 15 000 км, освен сменения резервоар по гаранция и тези вибрации други оплаквания нямам.

Поздрави


Абсолютно същите вибрации имам и аз. Следващия път като ги усетиш включи подгрева на задното стъкло и ще усетиш как намаляват. Иначе нямам идея от какво са.


Потребителски аватар
janso
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 08 май 2006 22:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот janso » Сря 09 яну 2013 16:26


Здравейте колеги,

Благодарение на прекрасните обяснения в темата и по-специално на създателя й, карам VW PASSAT 2.0TDi-140 hp,DSG 2012 Highline - 17 000 км. Колегата е със същия - 32 000 км.
Оборотите при притрепване не се променят, но явно там има някаква заводска намеса, защото не се променят и в режим на регенерация на филтъра, а би трябвало.
При Oпел 2008 г. се променят и оборотите, и звука на двигателя+специфичния мирис.Или при товар като климатроника. При VW оборотите на уреда не мръдват при загрял автомобил.
Не съм обърнал специално внимание, усещал съм непериодично притрепване/леко притрисане/ при спрял автомобил, напр. ~1 притр./1 мин неравномерно. Ако не се лъжа-на режим P. Но след като зачетох темата ще обърна специално внимание.
При колегата има проблем с фаровете-биксенон. При преминаване през фуги леко притрепват.От Порше София Изток смениха и двата фара за тест, карахме я и пак притрепват. Оттам вдигнаха ръце и казаха, че от VW централа отговора бил, че всичко е наред-било нормално.Аз пък зачетох за някаква управляваща платка, в която се програмира време за реакция на фаровете при промяна наклона, респ. преминаване през неравност.Един вид, ако се настрои времето за реакция, притрепването изчезва. АКо някой има информация, моля за насока за решение на проблема.
И още един въпрос: Има ли вариант пръскалките на фаровете да не се задействат на всяко 5-то пръскане към предното стъкло? Например да се настроят на всяко 10-то или 20-то пръскане, или да се изключат. Защото 4-литровото казанче свършва за 0-време.


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Чет 10 яну 2013 23:25


Моето мнение въпрос по въпрос 8)

1. Оборотите на двигателя: Този забелязан от колегата janso "детайл" онагледява разликата между "немското качество" и "американската ширпотреба". Немските конструктори са направили всичко необходимо за да компенсират въздействието на всякакви консуматори и натоварвания (механични или електрически) колебанията в оборотите на двигателя. Постига се с детайлно анализиране на възможните причини за въздействие върху двигателя и щателно компенсиране със прецизно съгласувани действия на всички управляващи блокове. Не само уредите не мърдат - и оборотите не мърдат. Иначе е написано просто "система за стабилизиране на оборотите".

2. За вибрациите: Както повечето от вас знаят - VW/Audi слагат на дизелите си специален блок с валове, които обират на 97% вибрациите на класическия дизел. При Б6 имаше вибрации на място, при единя от двата вида съединители които монтираха - сменяше се маховик за целта. При новия Б7 при автоматика очевидно има някаква разлика в скоростната кутия (ужким е същата като на Б6), но при превключване напред или назад има характерни и по някога не малки талсъци. Освен това на няколко пъти долових леки вибрации и шумове при чакане на сфетофар при не-дозагряла кола. Въпроса с шумовете при второто поколение common rail на VW за сега е доста мъгляв - ТОЗИ АВТОМОБИЛ НЯМА СРЕДНО ГЪРНЕ (или е някъде във двигателя) ?!

3. Притреперването на би-ксеноните. Мисля, че така е проектирано. При силни вибрации на предницата по този начин "трепереха" и въртящите се фарове на Б6. В книжката пише, че това е нормално. Въобще не е свързано с механизма, който регулира наклона в зависимост от натоварването -той е много по-инертен (реагира в рамките на няколко секунди) - датчика е закачен между купето и задния мост. Освен това, нещото което се върти (оптичната група пред фара) е доста "ефирана" и лека за да може да се управлява с малък въртящ момент - за да е по-дълъг живота на механиката и по-малка консумацията на ток.

4. Пръскалките на фаровете - управляват се от блок J519. На моят пасат е сложен 3AA 937 087 E, но има и с друг модул, който се кодира по съвсем друг начин (като на Б6). За съжаление не мога да си намеря сламките за модула. Той е все оше нов за VAGCOM - не се знаят всички битове в него и има грешно интерпретирани от VAGCOM. Без да включа компютър на колата не мога да кажа дали може да се променя пръскането на всеки пет пъти. Обаче със сигурност може да се променя времето за което са активни пръскалките. Това може да се прави чрез кодиране на битове, но е по-лесно чрез адаптация - ако имате VAGCOM идете в блок 09 Central Electronics и вижте Адаптация. Друго за което се сещам е, че на някой от контролерите имаше бъг и умивателите на фаровете се включваха само ако при първото пръскане на челното стъкло са запалени фаровете. Пробвайте тази "хипотеза".



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта