Колеги, някой знае ли какъв размер са 4 те болта които държат ремъчната шайба към коляновия вал?
Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19572
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
М8х14 би трябвало да е и при теб:
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
И по-добре да се заменят с болтове с класическа глава, външен шестостен, обикновено с размер 13 мм. Продават се в много железарии. Оригиналните с тия вътрешни шестостени много лесно се заоблят...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19572
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
До някъде си прав, но не съм убеден, че остава място да вкараш по-дебел камък от 'гедория'
Отделно - задължително трябва да се помисли за якостните характеристики на болтовете (поне 10.9 или повече), та не във всяка железария става
Отделно - задължително трябва да се помисли за якостните характеристики на болтовете (поне 10.9 или повече), та не във всяка железария става
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
Проблема е, че ръждясват аз го реших с неръждаеми клас 8.8 , и затягане по учебник.
- boar
- Мнения: 315
- Регистриран на: Чет 08 яну 2009 9:25
- Автомобил: Golf III
- Двигател: ADZ 1995
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
Благодаря колеги.Ще се сменят задължително!
П.с Да точно М8×14 са
П.с Да точно М8×14 са
Последна промяна от boar на Съб 28 сеп 2019 18:42, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11924
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
batVenci написа:И по-добре да се заменят с болтове с класическа глава, външен шестостен, обикновено с размер 13 мм. Продават се в много железарии. Оригиналните с тия вътрешни шестостени много лесно се заоблят...
Няма достатъчно място в шайбата за по широка глава. Може да се използват болтове с торкс или XZN viewtopic.php?f=57&t=408862 като на ауди на каретата примерно
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
А какъв точно е проблема? Моите се саморазвиваха два пъти.
- boar
- Мнения: 315
- Регистриран на: Чет 08 яну 2009 9:25
- Автомобил: Golf III
- Двигател: ADZ 1995
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
Сменях ангренажа и знам ,че ще се замажат, като ги гледам са на 20+ години, както и стана! Замазаха се! Затова исках да взема предварително, че там където го сменях нямам под ръка!
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
Да не бъркам, ама тези болтове не се капват с малко лепило за резби?
- boar
- Мнения: 315
- Регистриран на: Чет 08 яну 2009 9:25
- Автомобил: Golf III
- Двигател: ADZ 1995
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
Нямаха колега! И четирите ги отвих със набиване на накрайник звезда
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11924
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
Няма нужда от осигурител, просто трябва да няма и песъчинка между колелото и шайбата
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
Няма нужда от лепене, просто не трябва да се презатягат за да могат да се развият нормално.
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
К.Одаджийски написа:batVenci написа:И по-добре да се заменят с болтове с класическа глава, външен шестостен, обикновено с размер 13 мм. Продават се в много железарии. Оригиналните с тия вътрешни шестостени много лесно се заоблят...
Няма достатъчно място в шайбата за по широка глава. Може да се използват болтове с торкс или XZN viewtopic.php?f=57&t=408862 като на ауди на каретата примерно
Да, за Пасата може и да няма достатъчно място, но Голфа си го преправих така преди 19 години. Даже и 3-те болта на шайбата на водната помпа, ги преправих така. Досега за късмет, нямам проблем с тази интервенция...
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B3 1991г. RP 1.8 90cc- проблем с шайба колянов вал
Не се лепи осигурител....стягат се добре за да не се саморазвиват...принципно са с повишена якост и с добър инструмент трудно се скапва шестограма....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], dtony и 46 госта