цялата тая работа се получава от карането на газ И некарането на бензин
бензина изветрява, особено когато помпата върти нонстоп. Даже си има маркуч, съд в двигателния кош,калпан и т.н. да се изгарят тия изпарения, а не да се изпускат в атмсоферата.
това което остава от бензнина мирише на нещо като кореселин, колата НЕ върви, разботи много зле, чукат аванси, озтад мирише меко казано странно...
Силно активно е към пластмаси и маркучи, много брутално ги разяжда. Отвън е нов, вътре е грозна гледка.
Разложения маркуч запушва дюзи, филтри, цедки.
Много хора правят грешката да заредят половин резервоар и по половин-една година "да имат" и да не се занимават с бензиностанции. Бензина трябва да се зарежда по малко и често, като се изгаря почти изцяло всеки път.
Помпата има два параметъра- дебит и налягане. Не винаги спира отведнъж без проблеми до този момент.
Обикновено почва да губи дебит при РАБОТНО налягане, т.е. налягането което се регулира от бензиновия регулатор в горивната рейка.
Понеже много хора съм забелязал че не им е ясно това, ще поясня.
Компонентите на системата са разположени така:
помпа- филтър- дюза/и- горивен регулатор. От регулатора излишното гориво се връща обратно в резервоара. Регулатора примерно работи на 3 бара, това означава че независимо от натоварването (консумацията на гориво) дюзите, които стоят м/у помпата и регулатора имат постоянни 3 бара налягане на горивото .... Винаги работи по налягане, пропускайки през себе си различно количество гориво.
Ако регулатора се прецака, няма налягане в системата, а свободна циркулация- помпата просто върти горивото през цялата система без налягане.
ПОмпата в зависимост от налягането на което е принудена да работи, (разбирай налягането на горивния регулатор)
има различен дебит. Всяка помпа си има графика- дебит спрямо налягане.
Има помпи за ниско налягане, каквито са системите на моноинжекционите- 0.8-1.5 бара. Ако я подкараш на високо налягане, не и става особено добре, дебита и рязко пада и живота и се скъсява драстично
Тези за високо налягане са от 5 бара нагоре. Дебита им много по-слабо намалява с покачване на налягането и тия налягания не ги съсипват
Много лесно се диагностицира с подръчни средства състоянието на помпата като се отмери обратното гориво.
Може помпата да се включи принудително, може и докато работи колата. Маркуче от изхода на регулатора и се събора в съд и се засича времето и обема гориво. Така знаеш под РАБОТНО налягане дали имаш достатъчно дебит.
Пак казвам под налягане, щото ако е без налягане, помпата дори и да е прецакана, може да има нормален дебит.
Ако няма обратно гориво, или дебита му е силно занижен, се търсят причините- регулатор, помпа, филтър.
Регулатора се хваща лесно. Имаш много бензин през обртното. Просто пречупваш маркуча за обратно гориво, като по този начин го спираш. Все едно слагаш последователен бензинов регулатор с много високо налягане. Ако колата е работила зле заради регулатор, след тази процедура би трябвало да заработи добре.
Най- най- културния начин за измерване на налягането е чрез манометър, и то в купето. Така виждаш дали има падове при максимално натоварване на мотора.За мен това е задължително за турбобегачка, но е една друга тема..
Филтър- при съмннения. Все пак във резервоара има много фина цедка и още там се спират боклуците.
Този обира много фините такива, понеже дюзите са много фини. Голяма глупост е да го разкараш този филтър, дори и за проба.
Кошницата позволява колата да се кара нормално с много малко гориво. При резки ускорения независимо дали спиране, ускоряване (който го може
) или завои, бензина си ходи из резервоара и помпата ако не е в кошница, остава на сухо. Не толкова се съсипва, колкото колата забива. Кошницата се пълни както от засмукването на помпата, така и от обратното гориво и по този начин се компенсират такива моменти на оставане без гориво към мотора, когато количеството му в резервоара е малко.
Има ли 1/3 резервоар , няма ядове.
Подбираш помпа долу-горе; ако колата е моно, слагаш каква да е. Ако е пълна инжекция, желателно е да не е от моно, но не задължително. Гледаш и колата от която вземаш помпата да има горе-долу твоята мощност поне. И да е много по- голяма не е проблем.
Надявам се на някой да му е светнало малко от малко за какво става въпрос, инак само дето съм си чесал пръстите