пасат B3 бензинова помпа --- почистване

Техническа и сервизна информация за Passat
ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот ARusev » Вто 31 юли 2012 22:34


krasi748 написа:Прекъсването на бензин при ускоряване си остава - 2секунди подава бензин, 1 секунда прекъсва

Това прекъсване е доста странно и дано да не е причинено от компютъра. Разбира се, най-лесно е да се смени помпата и защо да не е втора употреба. Намери си автоморга, където ще ти маркират помпата и дадат пробен период - например последната вдясно по пътя от "вятърната мелница" към Каменар. Не съм много сигурен дали не се казваше "Пито Карс". Но е добре да извадиш твоята, за да си сигурен какво купуваш. Там помпите ги закачат към акумулатор за 1-2 секунди, за проба. Ако бучи по-силно, поискай да ти дадат друга.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот Iezekil » Вто 31 юли 2012 23:28


Принципно най-евтиния вариант е като си извадиш помпата така и така,да си я почистиш.Ако толова не можеш,помоли приятел...


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот genov1 » Сря 01 авг 2012 8:55


Колега аз ще те посъветвам да търсиш помпа втора употреба. Тези които ги продават сега са много зле, китайски и тем подобни, изгарят за отрицателно време. Търси в някоя морга и тук във форума също има доста помпи, има голям шанс да попаднеш на някоя оригинална ВДО и да те кара мноооого време ..


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11923
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 01 авг 2012 8:57


Китайски се намират и за по 70-75 лева, слагаш и монтираш едно реленце да я гаси като минаваш на газ и ще изкараш и десет години с нея. Поне аз вече пета година карам с такава по същия начин. Дори от 3-4 месеца нямам бензин никакъв в резервоара, още не е изгоряла.


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот predat0r » Сря 01 авг 2012 11:31


genov1 написа:тук във форума също има доста помпи, има голям шанс да попаднеш на някоя оригинална ВДО и да те кара мноооого време ..


Аз взимах една от форума за 40лв VDO.... Toчно между 7 и 8 месеца ме искара... Но можеби вината е моя много рядко карах на бензин... Но бензин винаги си имаше в резервоара поне към 10литра... Сега се чудя пак ли 2-ра употреба да купя или някаква китайска за 70-80лв


krasi748
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
Автомобил:
Двигател: CAYB ++130кс
Местоположение: varna

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот krasi748 » Сря 01 авг 2012 21:16


колеги благодаря за бързите отговори :applause:

Днес купих нов бензинов филтър на BOSCH- 17лв. Бензиновата помпа(втора употреба) утре майстора който ще я слага ще я купи тъй като се познава с доста от автоморгите. Навсякъде където питах по автосервизите предложиха варианта с втора употреба бензинова помпа, като по надежден от колкото нова турска или китайска бензинова помпа.
Ще помоля майстора ми да вземе моята помпа за да сравни поне по шума с тази която ще вземе от моргата, по съвета на колегата по-горе.
Още веднъж благодаря за мненията на всички включили се. Благодарение на форума човек по-лесно се ориентира в изобилието от варианти, както за ремонти, така и за кое излиза по ефикасно, по-евтино и т.н. :обичам ви


Потребителски аватар
goderzi
Мнения: 306
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
Контакти:

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот goderzi » Сря 12 сеп 2012 10:20


Добра тема е това!
И аз ще се впусна в това приключение!
Полото не пали на бензин от 3 дена, а помпата прави някакво налягане...
вадих маркуча от нея да видя, но до двигателя не иде гориво :banghead:
Това от екстемно каране един час :beat_butt2


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот genov1 » Сря 12 сеп 2012 14:52


Виж може да ти се е запушил горивният филтър. При мен веднъж така след юнашко каране почна трудно да пали на бензин, незнам точно какво става, аз си мисля че филтъра се запушва. За сега така си карам, но за зимата май ще трябва да го погледна че иска доста въртене

П.П преди два месеца и аз сменях помпа. Новата (втора употреба естествено :mrgreen: ) мъркаше като коте, но онзи ден си налях стария бензин който източих от резервоара като сменях старата, и на другия ден помпата почна да вие scare . Не ми се хрърляше 10 литра бензин на тия скъпи времена, ама май яко се прецаках. Незнам дали бензина е бил кофти или е съвпадение, ама почне ли да вие веднъж май няма връщане назад ..


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот pe6kata » Сря 12 сеп 2012 14:57


цялата тая работа се получава от карането на газ И некарането на бензин

бензина изветрява, особено когато помпата върти нонстоп. Даже си има маркуч, съд в двигателния кош,калпан и т.н. да се изгарят тия изпарения, а не да се изпускат в атмсоферата.
това което остава от бензнина мирише на нещо като кореселин, колата НЕ върви, разботи много зле, чукат аванси, озтад мирише меко казано странно...
Силно активно е към пластмаси и маркучи, много брутално ги разяжда. Отвън е нов, вътре е грозна гледка.
Разложения маркуч запушва дюзи, филтри, цедки.

Много хора правят грешката да заредят половин резервоар и по половин-една година "да имат" и да не се занимават с бензиностанции. Бензина трябва да се зарежда по малко и често, като се изгаря почти изцяло всеки път.

Помпата има два параметъра- дебит и налягане. Не винаги спира отведнъж без проблеми до този момент.
Обикновено почва да губи дебит при РАБОТНО налягане, т.е. налягането което се регулира от бензиновия регулатор в горивната рейка.

Понеже много хора съм забелязал че не им е ясно това, ще поясня.
Компонентите на системата са разположени така:
помпа- филтър- дюза/и- горивен регулатор. От регулатора излишното гориво се връща обратно в резервоара. Регулатора примерно работи на 3 бара, това означава че независимо от натоварването (консумацията на гориво) дюзите, които стоят м/у помпата и регулатора имат постоянни 3 бара налягане на горивото .... Винаги работи по налягане, пропускайки през себе си различно количество гориво.

Ако регулатора се прецака, няма налягане в системата, а свободна циркулация- помпата просто върти горивото през цялата система без налягане.

ПОмпата в зависимост от налягането на което е принудена да работи, (разбирай налягането на горивния регулатор)
има различен дебит. Всяка помпа си има графика- дебит спрямо налягане.

Има помпи за ниско налягане, каквито са системите на моноинжекционите- 0.8-1.5 бара. Ако я подкараш на високо налягане, не и става особено добре, дебита и рязко пада и живота и се скъсява драстично

Тези за високо налягане са от 5 бара нагоре. Дебита им много по-слабо намалява с покачване на налягането и тия налягания не ги съсипват

Много лесно се диагностицира с подръчни средства състоянието на помпата като се отмери обратното гориво.
Може помпата да се включи принудително, може и докато работи колата. Маркуче от изхода на регулатора и се събора в съд и се засича времето и обема гориво. Така знаеш под РАБОТНО налягане дали имаш достатъчно дебит.
Пак казвам под налягане, щото ако е без налягане, помпата дори и да е прецакана, може да има нормален дебит.

Ако няма обратно гориво, или дебита му е силно занижен, се търсят причините- регулатор, помпа, филтър.

Регулатора се хваща лесно. Имаш много бензин през обртното. Просто пречупваш маркуча за обратно гориво, като по този начин го спираш. Все едно слагаш последователен бензинов регулатор с много високо налягане. Ако колата е работила зле заради регулатор, след тази процедура би трябвало да заработи добре.

Най- най- културния начин за измерване на налягането е чрез манометър, и то в купето. Така виждаш дали има падове при максимално натоварване на мотора.За мен това е задължително за турбобегачка, но е една друга тема..

Филтър- при съмннения. Все пак във резервоара има много фина цедка и още там се спират боклуците.
Този обира много фините такива, понеже дюзите са много фини. Голяма глупост е да го разкараш този филтър, дори и за проба.

Кошницата позволява колата да се кара нормално с много малко гориво. При резки ускорения независимо дали спиране, ускоряване (който го може :lol: ) или завои, бензина си ходи из резервоара и помпата ако не е в кошница, остава на сухо. Не толкова се съсипва, колкото колата забива. Кошницата се пълни както от засмукването на помпата, така и от обратното гориво и по този начин се компенсират такива моменти на оставане без гориво към мотора, когато количеството му в резервоара е малко.

Има ли 1/3 резервоар , няма ядове.

Подбираш помпа долу-горе; ако колата е моно, слагаш каква да е. Ако е пълна инжекция, желателно е да не е от моно, но не задължително. Гледаш и колата от която вземаш помпата да има горе-долу твоята мощност поне. И да е много по- голяма не е проблем.

Надявам се на някой да му е светнало малко от малко за какво става въпрос, инак само дето съм си чесал пръстите :lol:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот pas1.8mi » Сря 12 сеп 2012 18:07


При моно-то има и вариант да блокира регулатора в затворено положение(няма обратно гориво).Двигателя започва да се дави,пуши яко черно,помпата силно бучи...


Denisreaper
Мнения: 29
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 11:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот Denisreaper » Чет 13 сеп 2012 15:33


При мен е много страннен случая (не съм майстор, да поясня) преди няколко месеца около 6 спря да работи помпата на пасата б3 но понеже нямах налични пари трябваше да изкарам на газ около месец след това събрах пари и си купих втора употреба помпа сложиха ми я работеше на следващия ден пробвам пак помпата амме на равното няма проблем но дойде ли баир край шуми извадих я почистих я както беше обяснил колегата по горе и имаше някакво подобрение но баира си е...о мамата та моля ви колеги дайте акъл как да се справя благодаря ви предварително :))


Потребителски аватар
goderzi
Мнения: 306
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
Контакти:

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот goderzi » Чет 13 сеп 2012 17:17


Denisreaper написа:При мен е много страннен случая (не съм майстор, да поясня) преди няколко месеца около 6 спря да работи помпата на пасата б3 но понеже нямах налични пари трябваше да изкарам на газ около месец след това събрах пари и си купих втора употреба помпа сложиха ми я работеше на следващия ден пробвам пак помпата амме на равното няма проблем но дойде ли баир край шуми извадих я почистих я както беше обяснил колегата по горе и имаше някакво подобрение но баира си е...о мамата та моля ви колеги дайте акъл как да се справя благодаря ви предварително :))

някъде по темите четох случай,където надолу по сондата имало цепка и смучело въздух...
това когато е малко горивото мисля в резервоара.
и аз се боря в момента с нещо подобно и утре разглабям.


Denisreaper
Мнения: 29
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 11:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот Denisreaper » Чет 13 сеп 2012 20:21


ами има цепнатина но не е по сондата . дали може да е от това ?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот Iezekil » Чет 13 сеп 2012 21:31


Възможно е да не са наместени уплътненията по кошницата,количеството в резервоара не играе ако всичко е 6.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Бензинова помпа пасат B3 --- почистване

Мнениеот genov1 » Пет 14 сеп 2012 8:59


Браво на pe6kata много добре описано. Демек аз го разбирам така, като върти помпата напразно или стои бензина дълго време в резервоара, от него се изпаряват летливите неща, и от бензина остава нещо като ацетон който е...а майката на всички гумени истории по системата. На мен сигурно за това ми се бяха скапали гумените тампончета в кошницата. Ама за да караш на бензин трябва да даваш всеки месец колкото е една помпа втора ръка, абе газови истории, все си прецакан ..



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, hvp800, pe6o__, ssssl и 52 госта