Ами имах го като проблем преди 2 седмици на буса и сега се очертава да трябва да се прави и на пасата. Става въпрос за следното (не съм механик и може някои неща да са ми убегнали):
Когато помпата 5 е най-ниска точка в системата (която е активна само в студената фаза на двигателя) и клапана 7 остарее и се прецака, почвайки да пропуска не само към двигателя, а и пари обратно към помпата, от разликата в температурите се получава приятен конденз, който се събира в помпата. Като загрее двигателя конденза намира път обратно към двигателя, с последствия като бял дим при студена кола и жълта тиня при капачката на маслото.
В зависимост от модела, разпределението на компонентите и дължината на връзките между тях в системата може да се съберат към 1,5 литра конденз, както беше при моя бус.
Помпата ми изглеждаше по-зле от тази:
Весело става при палене на минусови температури, когато кондензът частично е смесен с масло и е замръзнал, както и остатъка от конденза по тръбите.
Няма нужда да споменавам, че помпата и клапана са със стабилни цени (нещо от рода 280 и 170 евро за буса, а при пасата клапаните са 2 ). И това за система, работеща не повече от 5 -10 мин, докато загрее двигателя.
Симптомите са трудно палене въпреки читав акумулатор, бял дим в студената фаза през ауспуха и жълта тиня на капачката, както и характерно зацапан въздушен филтър:
Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Това на V6 моторите ли е само ? При 1,8Т има ли подобна щуротия ?
Не разбрах- тази система бензинови пари ли транспортира или какво ? Демек бензинов абсорбер ?
Не разбрах- тази система бензинови пари ли транспортира или какво ? Демек бензинов абсорбер ?
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
това е помпа за вторичен въздух. Аз я имам 2000сс бензин. Някои й викат прахосмукачка. Вкарва допълнителен въздух за обедняване и повишаване температурата на изгорели газове, когато ДВГ работи на богати смеси. Работи само на студен двигател, спомага бързото затопляне на двигателя и достигане на работна температура на катализатора. Някои я наричат и Eco помпа заради намалените емисии.
Последна промяна от DoH_KuXoT на Сря 13 апр 2016 9:27, променено общо 1 път.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Има я и на 4цилиндровите и задачата и е в студената фаза да вкара допълнителен въздух, за да може да се нивелира съотношението гориво-въздух (оптимално изгаряне, стохиоматична смес, оптимална ламбда - все едно и също нещо). Води до по-бързо загряване на двигателя и изключва след това.
Детайлът с номер 10 при буса го няма, клапанът седи директно на блока
Това с изгорелите газове е друго - черната тръбичка, дето на v6 минава отпред и нагоре по двигателя.
Детайлът с номер 10 при буса го няма, клапанът седи директно на блока
Това с изгорелите газове е друго - черната тръбичка, дето на v6 минава отпред и нагоре по двигателя.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Я тези Колеги с 1,8Т веднага да кажат имат ли такова и къде е, че да го знам !
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
На 1.8Т(AWT) се намира малко под въздушният филтър.Действително се събира много конденз,водещ до механично блокиране на вентилатора.Двигателя си работи и без него ,де...
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
- Автомобил: VW BORA 2.0 115
- Двигател: AQY 1999
- Местоположение: Montana
Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
DoH_KuXoT написа:това е помпа за вторичен въздух. Аз я имам 2000сс бензин. Нещо като Вашия EGR, някои й викат прахосмукачка. Връща изгорели газове съдържащи бензинови и маслени пари от изпускателния колектор за доизгаряне. Работи само на студен двигател, спомага бързото затопляне на двигателя зимно време. Някои я наричат и Eco помпа заради намалените емисии.
Колега,мисля,че грешиш относно работата на така наречената "прахосмукачка".Колегата Чудомир също греши.
Тази помпа вкарва свеж въздух в изгорелите газове в изпускателния колектор,това спомага за две неща-първо, доизгаряне на вредни вещества в отработените газове и,второ,по-бързо достигане на работна температура на катализатора.Това е!
Последна промяна от petar_a на Сря 13 апр 2016 8:27, променено общо 1 път.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Да, извинявам се за неточността. Колегата petar_a го е обобщил най-точно.
Ето и един цитат от обяснението на Пиербург:
Ето и един цитат от обяснението на Пиербург:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
petar_a написа:DoH_KuXoT написа:това е помпа за вторичен въздух. Аз я имам 2000сс бензин. Нещо като Вашия EGR, някои й викат прахосмукачка. Връща изгорели газове съдържащи бензинови и маслени пари от изпускателния колектор за доизгаряне. Работи само на студен двигател, спомага бързото затопляне на двигателя зимно време. Някои я наричат и Eco помпа заради намалените емисии.
Колега,мисля,че грешиш относно работата на така наречената "прахосмукачка".Колегата Чудомир също греши.
Тази помпа вкарва свеж въздух в изгорелите газове в изпускателния колектор,това спомага за две неща-първо, доизгаряне на вредни вещества в отработените газове и,второ,по-бързо достигане на работна температура на катализатора.Това е!
абсолютно прав си! коригирах мнението да не подвежда.
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
- Автомобил: VW BORA 2.0 115
- Двигател: AQY 1999
- Местоположение: Montana
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Колега DoH_KuXoT темата ти е страхотна!
Била ми е от полза.
Била ми е от полза.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
pas1.8mi написа:На 1.8Т(AWT) се намира малко под въздушният филтър.Действително се събира много конденз,водещ до механично блокиране на вентилатора.Двигателя си работи и без него ,де...
Затапва ли се и как става номера, щом казваш че може и без него ???
До клокото схващам системата е от два компонента- помпа за въздух и клапан.
Също ми е интересно преди да стане на ръждоч, може ли да се отвори и почисти този клапан.
Що не са го направили от неръждавейка да ги ева и тия Фашисти !
Обясни, че до сега не правил проблем при Брато, но сигурно ще почне. А така и така му сменям аз филтъра и чистя дебитомера с Мотип контактен.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Вентилатора не е непосредствено под кутията на филтъра,а на около 35-40см.Свързан е с две пластмасови тръби(около 30мм) на бързи връзки.Освен да го свалиш и да видиш дали ще изтече вода .Иначе затапваш тръбите ...
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Взех нови предни дискове Ferodo и накладки TRW, като разглобих се оказа, че дисковете ми са почти без ръб, оригинални, прецених, че няма проблем да изкарат още едни накладки. Смених само накладките, скоро ще имам отзиви дали са читави, по прочетеното ги водят от хубавите накладки и само хубави отзиви чувам. Предните накладки , бяха на финала, не ми беше светнала лампата, но жичките бяха изтъркани до средата, тия дни са щели да се прекъснат и да светне :) тъкмо на време. Не стана ясно какви са , защото всички символи бяха заминали с времето. Но пък изкараха 76 хил км и не са съсипали дисковете. Дано и тези да са толкова добри, спирачките ми бяха трепач.
стари vs нови
протритите проводници наполовина
стари vs нови
протритите проводници наполовина
Последна промяна от DoH_KuXoT на Чет 14 апр 2016 15:47, променено общо 1 път.
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Аз тези дни ще сменям задните, че са финала и започнаха да свирят като парен влак. Вчера след 3-4 часа работа успяхме да монтираме темпомата на возилото и вече се радвам на още една допълнителна екстра :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта