Това майстора поне го зная надявам се. Аз не знам за съжаление.
Ако видя как го прави ще ти напиша.
Passat B5 тампони на двигателя
Re: Passat B5 тампони на двигателя
Моя Passat B 5.5 2002г. 1,9TDI AVF мотор ми прави впечатление при гаснене цялата кола се тресе. Нормално ли е и доколкото съм чел тук има някакъв клапан за плавно гаснене или тампони?
Re: Passat B5 тампони на двигателя
Да има клапан- до ЕГР-а е. Моят беше със спукан вакум и не работеше. Взех само вакума на втора употреба от Симеон. Притриса малко от него, но не е чак толкова много.
Тампоните не правят това при скапването си.
Те думкат при смяна от висока към ниска и при каране с ниска скорост на висока предавка и внезапно подаване на газта.
Това което ти обясняваш, ако има и метални звуци- маховика !
=========
ti6ogb
Реглажа на тампона се състои в това да се охлабят 2 или 4 болта от към мотора и да се измести планката му към която е хванат той. Това ми каза майстора и ми ги показа отдолу като махнахме кората. А как точно го е направил не го видях.
Моят беше с повърхностно уронен полиуретан. Но цялата предница заради това ........... Та го регулира малко майстора и това е.
След смяната на двата маслени изчезна тупването между скоростите ! Но като пускам съединитлят при ръчка има едно туп от него -много демпфери, пружини и тнт има и там. И притрисането при потегляне в завой пак се усеща- явно маховика ми не е първа младост.
Единият тампон беше слегнал, а другият напукан. Новите имаха два масло-предпазителя всеки.
За капак ако се прави като хората всичко е необходим реглаж на преден мост- понеже се развива стабилизиращата щанга отдолу. Поради което за да не правя реглаж я подкарах малко преди да монтираме кората към Волуяк и в бързината съм развъртял 150-ма нали да пробвам трябвало.
Тампоните не правят това при скапването си.
Те думкат при смяна от висока към ниска и при каране с ниска скорост на висока предавка и внезапно подаване на газта.
Това което ти обясняваш, ако има и метални звуци- маховика !
=========
ti6ogb
Реглажа на тампона се състои в това да се охлабят 2 или 4 болта от към мотора и да се измести планката му към която е хванат той. Това ми каза майстора и ми ги показа отдолу като махнахме кората. А как точно го е направил не го видях.
Моят беше с повърхностно уронен полиуретан. Но цялата предница заради това ........... Та го регулира малко майстора и това е.
След смяната на двата маслени изчезна тупването между скоростите ! Но като пускам съединитлят при ръчка има едно туп от него -много демпфери, пружини и тнт има и там. И притрисането при потегляне в завой пак се усеща- явно маховика ми не е първа младост.
Единият тампон беше слегнал, а другият напукан. Новите имаха два масло-предпазителя всеки.
За капак ако се прави като хората всичко е необходим реглаж на преден мост- понеже се развива стабилизиращата щанга отдолу. Поради което за да не правя реглаж я подкарах малко преди да монтираме кората към Волуяк и в бързината съм развъртял 150-ма нали да пробвам трябвало.
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Passat B5 тампони на двигателя
Може ли някой да обясни как точно се сменят тези тампони.
1. Има ли нужда от охлабване на болтовтете на предния или дори махането му?
2. При трябва ли да се размонтират държачите на тампоните или стига само самите гайки на тампоните отгоре и отдоли и после с повдигане на мотора и си излизат така или това не е стига за да се извадят и за тва се размонтират самите метални държачи отдолу?
3. При повдигане на мотора може ли да се скъса някой друг тампон примерно на скоростите ? или нещо друго да отиде
Това се оказва най-тайната процедура няма я в интернет. Или е много проста или много сложна и за тва я няма
1. Има ли нужда от охлабване на болтовтете на предния или дори махането му?
2. При трябва ли да се размонтират държачите на тампоните или стига само самите гайки на тампоните отгоре и отдоли и после с повдигане на мотора и си излизат така или това не е стига за да се извадят и за тва се размонтират самите метални държачи отдолу?
3. При повдигане на мотора може ли да се скъса някой друг тампон примерно на скоростите ? или нещо друго да отиде
Това се оказва най-тайната процедура няма я в интернет. Или е много проста или много сложна и за тва я няма
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 тампони на двигателя
За 4 цил. дизел : откача се тръбата на ауспуха откъм турбината ( задължително! ), лоста на скоростите на свободна.
От страната, на която ще се сменя тампона, се охлабват тотално тампона на скоростната и на мотора, вдига се внимателно с крик страната, до момента в който се прецени, че ще може да се извади тампона, да не се прекалява с дигането! Не се налага конзолата на тампона, на мотора да се разбутват, също и на предния ( поне при мен не се е налагало )
С повдигане на тампона ( на двигателя) и изместване леко встрани се измъква стария и се слага новия, наместваш и завиваш отдолу леко гайката ( тампона да се върти, за да може да се намести на лапата горе , има едни зъбчета там ) . После по обратния ред се спуска мотора, като се внимава да се намести правилно мотора и скоростната на тампоните си. Стягаш всичко .
П.п. Другите тампони не е наложително да се развиват.
Да се работи само от едната страна, ако се налага другата-след като се приключи едната, тогава другата!
От страната, на която ще се сменя тампона, се охлабват тотално тампона на скоростната и на мотора, вдига се внимателно с крик страната, до момента в който се прецени, че ще може да се извади тампона, да не се прекалява с дигането! Не се налага конзолата на тампона, на мотора да се разбутват, също и на предния ( поне при мен не се е налагало )
С повдигане на тампона ( на двигателя) и изместване леко встрани се измъква стария и се слага новия, наместваш и завиваш отдолу леко гайката ( тампона да се върти, за да може да се намести на лапата горе , има едни зъбчета там ) . После по обратния ред се спуска мотора, като се внимава да се намести правилно мотора и скоростната на тампоните си. Стягаш всичко .
П.п. Другите тампони не е наложително да се развиват.
Да се работи само от едната страна, ако се налага другата-след като се приключи едната, тогава другата!
- MiroKirev
- Мнения: 93
- Регистриран на: Пет 27 авг 2021 7:07
- Автомобил: Passat B5 variant 4motion
- Двигател:
- Местоположение: Перник-София
Re: Passat B5 тампони на двигателя
Хубава тема, добре че я намерих ... *^_^*
Сега, да я поизтупам малко и да се включа в темата - тези тампони различни ли са за бензин/дизел и предно/4х4?
Че мисля да сменя и тях (и двата тампона) и случайно попаднах на тази обява
но според това
последната буква е друга...
Сега, да я поизтупам малко и да се включа в темата - тези тампони различни ли са за бензин/дизел и предно/4х4?
Че мисля да сменя и тях (и двата тампона) и случайно попаднах на тази обява
но според това
последната буква е друга...
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 тампони на двигателя
Те са еднакви, единия просто има една гумена капачка . Тая капачка може да се прехвърли , ако е здрава разбира се на новия тампон. Имат разлика в цената м/у двата . Не съм сигурен на 100% дали за бензин или дизел имат разлика, мисля, че реално нямат , но както казах не съм сигурен на 100%. А дали е 4х4 или преднячка, еднакви са за дадена моторизация. Проблемът е, че тия тампони са с едно масло червено ( хидравлични ) . Има ментета, чиста гума. Има автърмаркет, докарани са откъм фасон, хидравлични са, но за жалост колата почти винаги ( почва кофти да тресе. Оригиналните ги дават най-добре. Не се сещам в момента кой им беше произодителят, но не е лемфьордер . И са скъпи ( оригинал, както и производителят на оригиналните ) .
- MiroKirev
- Мнения: 93
- Регистриран на: Пет 27 авг 2021 7:07
- Автомобил: Passat B5 variant 4motion
- Двигател:
- Местоположение: Перник-София
Re: Passat B5 тампони на двигателя
Благодарско за отговора!
Доколкото търсих, разбрах, че оригиналните са AVON, които не ги намерих в БГ, но пък цената на ЕДИН такъв тампон е в порядъка на 360-380лв....
- та ако както казвате за автърмаркета, е ЧИСТА гума, ясно защо аналозите са по 50-60 лева.
Ще потърся значи някой от аналозите по пазара,като ще гледам да пише, че е 'хидравличен' поне, пък ако стане по-зле, ще заложа на оригинални.
Закачих се за обявата, понеже нали УЖ тази марка (лемфьордер) се тачеше за окачването, та затова
Доколкото търсих, разбрах, че оригиналните са AVON, които не ги намерих в БГ, но пък цената на ЕДИН такъв тампон е в порядъка на 360-380лв....
- та ако както казвате за автърмаркета, е ЧИСТА гума, ясно защо аналозите са по 50-60 лева.
Ще потърся значи някой от аналозите по пазара,като ще гледам да пише, че е 'хидравличен' поне, пък ако стане по-зле, ще заложа на оригинални.
Закачих се за обявата, понеже нали УЖ тази марка (лемфьордер) се тачеше за окачването, та затова
- MiroKirev
- Мнения: 93
- Регистриран на: Пет 27 авг 2021 7:07
- Автомобил: Passat B5 variant 4motion
- Двигател:
- Местоположение: Перник-София
Re: Passat B5 тампони на двигателя
Към днешна дата успях да намеря едни запазени AVON-чета от един 1.6-литров пасат (няма да се впускам в подробности за него) и се оказа, че номерата за бензин и дизел съвпаднаха и ХОП на моята кола
Наистина като разклатиш такъв тампон и се чува едно "журкане" на някаква течност вътре... та оправих си проблема на 95% (ми пак остана някаква слаба вибрация, но освен че при едно рязко спиране ми се разтрепери волана, навеждащ ме на проблем с дисковете, ще видя и след тях как ще е) и да кажа, дори и ми се струва, че дизелака лекичко утихна
Та на този етап съм доволен и се води, че съм си решил проблема!
Наистина като разклатиш такъв тампон и се чува едно "журкане" на някаква течност вътре... та оправих си проблема на 95% (ми пак остана някаква слаба вибрация, но освен че при едно рязко спиране ми се разтрепери волана, навеждащ ме на проблем с дисковете, ще видя и след тях как ще е) и да кажа, дори и ми се струва, че дизелака лекичко утихна
Та на този етап съм доволен и се води, че съм си решил проблема!
Re: Passat B5 тампони на двигателя
Здрасти, тъй-като поизтупахте темата от прахта искам да си задам въпроса и аз. Въпреки че по-горе е упоменато някъде, че при лоши тампони на мотор се появяват вибрации в купето и тупане, ще споделя моите симптоми за ми потвърдите (който може и от опит) че проблема ми е именно в тампоните, защото буквално САМО тях не съм сменил а проблема си седи.
Та..., става въпрос за 1,8Т с код на мотора APU. при работа на място, мотра е тих и вибрации в купето почти не са уловими. При палене и гасене, не се осеща никакви притриване на мотора или вибрации, НО, когато потеглям на 1-ва предавка с обороти около 1500 и падащи към 1300 заради зацепването на съединителя, корите на вратите ми ще искат да се откачат сами, вибрациите са силно осезаеми. когато превключвам предавки от 1-ва на 2-ра много често лоста не влиза много като у дома си (кутията е сменена с немска на оригинални 180 000км, старата безе със развалена 2-ра скорост) и вече при преминаването на другите предавки, понякога всичко е супер, понякога и те не искат много да влизат като у дома си. Всичко е на моменти. Ако карам на 5-та предавка с 90 - 100 км/ч и пусна рязко газта и после я подам рязко, че усеща тупване на мотора, ако си сложа ръката на скоростният лост докато е на 5-та предавка и леко окажа натиск в посока таблото на автомобила и повторя теста с рязкото пускане и подаване на газта (докато карам на 5-та с 90-100 км/ч) мога да усетя как лоста се премества леко с почукване.
По колата са сменени:
- Скоростна кутия (втора употреба в много добро състояние)
- вътрешни и външни карета с нови (луфтове няма)
- Съединител с твърд маховик VALEO (нови!) (Проблема който съм описал го имаше и при стария комплект с демпфера. съединител смених поради други причини)
- Преден удърен тампон е нов
Когато запаля мотора на отворен капак и го наблювадам не мърда, когато съм на ръчна спирачка и оспускам съединителя на 1-ва или задна предавка ми се струва, че хода на мотора е допустим.
Дано да съм опитам проблема си адекватно и силно се надявам някой да успее да изрази мнение!
Благодаря
Та..., става въпрос за 1,8Т с код на мотора APU. при работа на място, мотра е тих и вибрации в купето почти не са уловими. При палене и гасене, не се осеща никакви притриване на мотора или вибрации, НО, когато потеглям на 1-ва предавка с обороти около 1500 и падащи към 1300 заради зацепването на съединителя, корите на вратите ми ще искат да се откачат сами, вибрациите са силно осезаеми. когато превключвам предавки от 1-ва на 2-ра много често лоста не влиза много като у дома си (кутията е сменена с немска на оригинални 180 000км, старата безе със развалена 2-ра скорост) и вече при преминаването на другите предавки, понякога всичко е супер, понякога и те не искат много да влизат като у дома си. Всичко е на моменти. Ако карам на 5-та предавка с 90 - 100 км/ч и пусна рязко газта и после я подам рязко, че усеща тупване на мотора, ако си сложа ръката на скоростният лост докато е на 5-та предавка и леко окажа натиск в посока таблото на автомобила и повторя теста с рязкото пускане и подаване на газта (докато карам на 5-та с 90-100 км/ч) мога да усетя как лоста се премества леко с почукване.
По колата са сменени:
- Скоростна кутия (втора употреба в много добро състояние)
- вътрешни и външни карета с нови (луфтове няма)
- Съединител с твърд маховик VALEO (нови!) (Проблема който съм описал го имаше и при стария комплект с демпфера. съединител смених поради други причини)
- Преден удърен тампон е нов
Когато запаля мотора на отворен капак и го наблювадам не мърда, когато съм на ръчна спирачка и оспускам съединителя на 1-ва или задна предавка ми се струва, че хода на мотора е допустим.
Дано да съм опитам проблема си адекватно и силно се надявам някой да успее да изрази мнение!
Благодаря
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B5 тампони на двигателя
Тампоните на скоростната кутия са отговорни за тия тупания
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 тампони на двигателя
А има ли вариант да удря в ударния тампон и затова да издрусва купето? Планката му може да се намества
Принципно такива издрусвания се дължат на увредени тампони на скоростите, както и скъсани по мотор.
Ппри увреден феродов диск ( пружини почупени ) , пак кофти излашква мотора.
И да попитам: куатро ли е? Че ако е, има и там едни други моменти.
П,п. не знам как е при бензин, но имах едни драми при дизел 1.9тди , едно друсане на ниски и излезе ауспуха виновен , подскачаше много дразнещо до определени обороти и в колата трудно се стоеше на светофара.
Принципно такива издрусвания се дължат на увредени тампони на скоростите, както и скъсани по мотор.
Ппри увреден феродов диск ( пружини почупени ) , пак кофти излашква мотора.
И да попитам: куатро ли е? Че ако е, има и там едни други моменти.
П,п. не знам как е при бензин, но имах едни драми при дизел 1.9тди , едно друсане на ниски и излезе ауспуха виновен , подскачаше много дразнещо до определени обороти и в колата трудно се стоеше на светофара.
Re: Passat B5 тампони на двигателя
samo_pechka написа:А има ли вариант да удря в ударния тампон и затова да издрусва купето? Планката му може да се намества
Принципно такива издрусвания се дължат на увредени тампони на скоростите, както и скъсани по мотор.
Ппри увреден феродов диск ( пружини почупени ) , пак кофти излашква мотора.
И да попитам: куатро ли е? Че ако е, има и там едни други моменти.
П,п. не знам как е при бензин, но имах едни драми при дизел 1.9тди , едно друсане на ниски и излезе ауспуха виновен , подскачаше много дразнещо до определени обороти и в колата трудно се стоеше на светофара.
Здрасти, ударния тампон изглежда да е наместен като хората, но можете ли да споделите как би следвало да бъде монтирана планката? - знам че положението и е различно при ръчка и автомат.
Колата е с предно предаване. На място работи тихо и няма вибрации, и когато я форсирам на място на свободна няма проблеми, но се усеща как се излашква купето от въртящия момент на мотора, мисля, че е нормално.
Благодаря
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 тампони на двигателя
Да ти кажа, правя го на "око" . Идеята е да се огледа тампона дали не е изронен и планката да застане симетрично спрямо тампона. Да не стои изместена спрямо тампона.
В твоя случай има ли вариант нещо да не е свършена работата добре, нещо забравено да се достегне ( за тампоните въобще говоря ) и т.н. ?
В твоя случай има ли вариант нещо да не е свършена работата добре, нещо забравено да се достегне ( за тампоните въобще говоря ) и т.н. ?