Здравейте колеги.Днес си направих една диагностика и ми показа тази грешка:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 557 T
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06
Coding: 04001
Shop #: WSC 00028
1 Fault Found:
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
26-00 - Output Open
Readiness: N/A
Този клапан е отворен но не зная каква е процедурата от тук нататък.Сменя ли се ремонтира ли се,къде се намира,сваля ли се турбото и ако някой го е сменял да каже оринтировъчна цена.Благодаря ви.
П.С Това е клапана мисля.
1.8 Т клапан N75 (оправен)
- Rosenirs
- Мнения: 328
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
1.8 Т клапан N75 (оправен)
Последна промяна от Rosenirs на Съб 18 окт 2008 18:02, променено общо 1 път.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Ето какво намерих аз
вземато от тук
До колкото разбрах - или е повреден клапана или има нещо нередно по инсталацията.
Нека ако някой е имал подобен проблем да сподели как се процедира.
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Output Open
Possible Symptoms
Reduced Power Output
Boost Pressure too Low
Possible Causes
Wiring from/to Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty (Open Circuit)
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty
Possible Solutions
Check/Replace Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/index.php/01262"
вземато от тук
До колкото разбрах - или е повреден клапана или има нещо нередно по инсталацията.
Нека ако някой е имал подобен проблем да сподели как се процедира.
- Rosenirs
- Мнения: 328
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Вчера го намерих този клапан.Замерих го със уред и дава съпротивление което ме навежда на мисълта че може да не изгорял.По буксата тока много играе от 0,5 до 7-8 волта може би това зависи от оборотите на двогателя.Няма разкачен маркуч.Дали има възможност да се подаде директно ток към клапана за да се види дали работи?Проблема е че тук във нашия град няма къде да отида да го види някой.
- honivw
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 12 юни 2008 21:03
- Автомобил: VW-PASSAT KOMBI
- Двигател: BASISL4MVEG5G FC 110KW AEB 1998
- Местоположение: София
Клапан N-75 1.8 T
Извинявай те, че се включвам толкова късно в мненията. Когато си купих колата през 2007г. VW Passat 1.8Т 1998 г. Това лято имах голям проблем с същия клапан. Да знаете, че трябва да се внимава много! ЗАЩО??? ЗАЩО??? Началото на лятото колата започна да не върви както трябва, и разхода се вдигна особено градцкото каране. Турбото го усещах от към 2500 оборота нагоре. Ходих на майстор които ми каза, че уж всичко е наред, но докато бях при него чух, че ми издиша от генерацията около колектора, помислих, че е някоя гарнитура. На другия ден установих, че е заваряван колектора, където влиза към турбото и от там пърди. След като отидох на сервиза с новия колектор ( 500 лв. ) да го сменят, се оказа, че е заварван на място колкото да мине номера, а от долната страна с спукан още повече. След смяната я качих на стенда за проверка, и какво се оказа. Това клапанче беше клеясало и раздясало, а то управлява турбото колко кислород да подава на двигателя. Налягането беше не повече от 2 br. А трябва да е от 3 до 6 br. Може да не съм много точен, но това ми обясни майстора. Това води до неправилна работа на двигателя и доизгаряното на бензиновата смес става в колектора, който се нагрява до червено и когато има детонация се пука. Не го пожелавам на никого! При градско каране компютъра за да набави мощността на колата пълни повече гориво. ВНИМАВЙТЕ МНОГО с това клапанче, което струва само 130лв.!!!!!
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Клапан N75 на 1.8 Т (оправен)
Предварително се извинявам за "археологическата ми разкопка" и моля да не се заключва темата, но аз в момента се сблъсквам с (подобен) такъв проблем.
Излиза ми същата грешка за въпросния клапан N75 и съответно, налягане, по-голямо от 0.3 бара, не се получава.
Пробвахме с друг клапан N75 - същото положение.
"Шунтирахме" клапана - изтребител на 1.5 бара (не пик). Не ща да гърми турбината - нищо, че е К03 засега.
Демек - няма загуба на налягане в турбопътищата/колектора, независимо че са преработвани във FMIC.
Подозренията са в кабели/връзки от дебитомера към клапана или самия дебитомер.
Ще се мерят напрежения с мултиметър. Ако не е там - чистене на дебитомер или нов.
Бушон №34 - 15 амперов е на мястото си и напълно изправен.
Моля, ако някой има други идеи - да споделя.
P.S. За всеки случай - кодът на двигателя е AEB.
Излиза ми същата грешка за въпросния клапан N75 и съответно, налягане, по-голямо от 0.3 бара, не се получава.
Пробвахме с друг клапан N75 - същото положение.
"Шунтирахме" клапана - изтребител на 1.5 бара (не пик). Не ща да гърми турбината - нищо, че е К03 засега.
Демек - няма загуба на налягане в турбопътищата/колектора, независимо че са преработвани във FMIC.
Подозренията са в кабели/връзки от дебитомера към клапана или самия дебитомер.
Ще се мерят напрежения с мултиметър. Ако не е там - чистене на дебитомер или нов.
Бушон №34 - 15 амперов е на мястото си и напълно изправен.
Моля, ако някой има други идеи - да споделя.
P.S. За всеки случай - кодът на двигателя е AEB.
- honivw
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 12 юни 2008 21:03
- Автомобил: VW-PASSAT KOMBI
- Двигател: BASISL4MVEG5G FC 110KW AEB 1998
- Местоположение: София
Re: Клапан N75 на 1.8 Т (оправен)
Не съм мерил с мултицет какво напрежение се подава на клапана. Нещата ги оставям на сервиза където ходя. След като смених клапана N75 ми беше направена пълна диагностика (почистване и реглаж на дроселовата клапа и
всичко останало по пътя на въздуха) и нещата се оправяха. В следващия месец точно пред новата година 2009 се
случи нещо станно. Аз по принцип не съм голям състезател и си карам нормално без да ръчкам яко, но някога се
налага да натисна педала на гаста. И какво се получи след 3000 об. както карам на скорост докато давам гас, колата забива, все едно, че съм натиснал педала на спирачката, а не на гаста и после се оправя. Аиде пак на сервиза, и там се почна една борба половин ден, не ме питайте за притесненията??? Между турбото и този клапан има две селиконови маркучета с различни диаметри от 3 на 6 мм. Те са с двойна оплетка надуваха ги с компресора но не видяха нищо, но като ги смениха с други всичко се оправи слава бого. Не бяха оргинални но работеше без грешка 3-4 месеца. Купих оргинални пригответе се за цената 30лв. с ДДС единия някой може да ги намери и по евтино.
Говорим за VW 1,8 T 20V 150 кс. бензин 1998г. двигателAEB
всичко останало по пътя на въздуха) и нещата се оправяха. В следващия месец точно пред новата година 2009 се
случи нещо станно. Аз по принцип не съм голям състезател и си карам нормално без да ръчкам яко, но някога се
налага да натисна педала на гаста. И какво се получи след 3000 об. както карам на скорост докато давам гас, колата забива, все едно, че съм натиснал педала на спирачката, а не на гаста и после се оправя. Аиде пак на сервиза, и там се почна една борба половин ден, не ме питайте за притесненията??? Между турбото и този клапан има две селиконови маркучета с различни диаметри от 3 на 6 мм. Те са с двойна оплетка надуваха ги с компресора но не видяха нищо, но като ги смениха с други всичко се оправи слава бого. Не бяха оргинални но работеше без грешка 3-4 месеца. Купих оргинални пригответе се за цената 30лв. с ДДС единия някой може да ги намери и по евтино.
Говорим за VW 1,8 T 20V 150 кс. бензин 1998г. двигателAEB
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Клапан N-75 1.8 T
honivw написа:Турбото го усещах от към 2500 оборота нагоре.
Не знам дали има нещо общо с бензиновия,но на моя АФН,турбото почна да надува по яко на 2150-2200 оборота,не както преди,на около 2000 ? Това пак на това клапанче ли да го отдавам или си въобразявам.
Иначе се форсира здраво,дърпа много добре,няма проблем и над 4000 оборота (само за тест)
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Клапан N75 на 1.8 Т (оправен)
Маркучетата по налягането са планирани за смяна всичките - 2 метра ще взема.
Има GOOD YEAR, GATES, но най-добри били SEMPERIT.
Има GOOD YEAR, GATES, но най-добри били SEMPERIT.
- honivw
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 12 юни 2008 21:03
- Автомобил: VW-PASSAT KOMBI
- Двигател: BASISL4MVEG5G FC 110KW AEB 1998
- Местоположение: София
Re: Клапан N75 на 1.8 Т (оправен)
Това което казваш за турбото се вижда най-добре на стенд, но до колкото съм запознат
на бензиновия двигател то е включено постоянно и се усеща от 1250 об. нагоре, но също зависи и какво гориво си сипал /макар в България да не знаем с какво караме и колко октана е мешавица която ни продават за бензин/. Можеш да потърсиш в сайта на търсачка, има подробна информация за горивото с което караме колите. По колите има много маркучи но тези са специфични, от едната страна отвора е 3мм. а от другата 6мм. стават и други но както си решиш, всичко си оставя за твоя сметка, ако закъсаш на пътя в дъжд или на тъмно, и все пак става въпрос за работата на двигателя.
Решава всеки за себе си !!!
на бензиновия двигател то е включено постоянно и се усеща от 1250 об. нагоре, но също зависи и какво гориво си сипал /макар в България да не знаем с какво караме и колко октана е мешавица която ни продават за бензин/. Можеш да потърсиш в сайта на търсачка, има подробна информация за горивото с което караме колите. По колите има много маркучи но тези са специфични, от едната страна отвора е 3мм. а от другата 6мм. стават и други но както си решиш, всичко си оставя за твоя сметка, ако закъсаш на пътя в дъжд или на тъмно, и все пак става въпрос за работата на двигателя.
Решава всеки за себе си !!!
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Клапан N75 на 1.8 Т (оправен)
При бензиновите, турбото би трябвало да тръгва от 1750 об/мин., а не 1250. За да включва турбото на по-високи обороти, има доста причини. Пробив в турбо пътищата, клапан N75, натрупване на разни гадости на регулатора на турбото или зацапване/износване на турбината.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Клапан N75 на 1.8 Т (оправен)
Само да добавя и защитния разтоварващ клапан. От личен опит
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Клапан N75 на 1.8 Т (оправен)
Леко развитие - след един изгорен (може би - 0 ома съпротивление) N75 клапан, върнат оригиналния и един счупен при преместване/почистване MAF, грешката изчезна, колата тръгна по-добре и остана съмнителен само оригиналния MAF.
Ще се мери и налягането, след като се пробва с нов MAF.
Ще се мери и налягането, след като се пробва с нов MAF.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Нед 13 яну 2008 8:34
- Автомобил: VW CC
- Двигател: CFGC 2014
- Местоположение: София
Re: Клапан N75 на 1.8 Т (оправен)
Ами колеги и аз имам подобен проблем с VW Passat Variant 1.8T AEB. Когато си купих колата преди време вървеше винаги като натисна газта изтрелваше се без грешка, турбината свиреше съвсем ясно. И така 6-7000 км. В последно време обаче забелязвам че се включва едва когато покарам по дълго и дори тогава не всеки път. Понякога свири и се изстрелва, понякога не свири и не върви както трябва. Всички консумативи са сменени с най добрите, дори всичките и части бяха оригиналните което ме навежда на мисълта че не е на много километри. Не е изхарчила грам масло за тия км. Та въпроса ми е къде мога да отида да диагностицират проблема. Клапан или маркучи или какъвто и е проблема. Видимо колата работи като часовник, нито свисти от някъде нито нищо. Мерси предварително
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта