PASSAT B5 вода в купето

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Вто 24 яну 2006 9:43


Много благодаря за линковете. Все още очаквам температурите да се покачат над нулата за да се заема с проблема.

П.С. Нищо не разбирам от немски. Да не би да се опитваш да ми кажеш че трябва да сменя и пласмасовата лайсна (оная дългата под стъклото)? . Трябва ли да има луфт между лайсната и стъклото, защото аз там си имам 3~4 мм.?




Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 24 яну 2006 11:00


ArturDent написа:... Да не би да се опитваш да ми кажеш че трябва да сменя и пласмасовата лайсна (оная дългата под стъклото)? . Трябва ли да има луфт между лайсната и стъклото, защото аз там си имам 3~4 мм.?

Да, трябва да се смени (колкото и тъжно да е това). Това е дългата пластмасова лайсна с отвори за въздух в основата на челното стъкло. Аз първоначално също си мислих, че ще мина без нея обаче ... тц! На upgrade-натия вариянт известен като Passat B5.5 (или този след Май 2000) тази лайсна има отдолу един носещ зъб който задържа кората от едната страна (от другата страна кората ляга на разделителя в двигателния отсек и се "защипва" с уплътнителната гума). Няма начин обаче да се мине без смяна на пласмасовата лайсна. Монтирането и между другото е най-трудоемката част от изпълнението. Проблема е това, че в основата на стъклото има един пласмасов улей/канал по цялата дъжина, а на пласмасовата лайсна има ивица-зъб, която трябва да попадне в улея и да щракне (принципа на самозаключваща се щипка). Ей това упражнение си е мамата е*а*о, особенно ако канала се е откачил от стъклото (както беше при мен) Аз лично ходих на стъклар да ми го наместят защото се поуплаших да не си счупя/пукна стъклото. Ако пласмасовата лайсна не е щракнала в канала за който говоря се получава точно този ефект - лайсната стои леко повдигната от стъклото на 2-3mm и понякога хлопа гадно. Ако си е легнала в канала обаче няма нито милиметър луфт и стои стегнато и стабилно. Някой "майстори" се пробват да свалят ласната в основата на челното стъкло когато вадят акумулатора, което е груба грешка. Наистина лайсната пречи при свалянето и слагането на акумулатора, но с 2-3 тренировки технологията се "хваща" и акумулатора може да се сваля и поставя без съществени затруднения.


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Вто 24 яну 2006 12:41


Lisho написа:...Защото малко по-нагоре в CITRIEN при Минчев този номер май не минава."...


...А дали малко поне разбират, Минчев ми е личен познат и но не съм ходил при него...

Lisho написа: Лошо, много лошо положение никак не розово с качествените сервизи.Навсякъде тепърва ще започнат да "изучават" колата ти още повече, че модела все още не масово разпространен (като В3 напр.).А там където вече са се научили ще те одерат като за олимписко (защото вече са станали "професионалисти"). Щом "сумичката" няма голямо значение може би е редно да се довериш както се казва в една реклама "сервиз с опит и традиция".


Преди имах Passat B3 и ето как процедирах с сервизите.
1. Когато отида в севиз първо гледам дали е чист. Ако помещението в което работиш е мизерно то задължително и работещите вътре са мизерници. Обратното не е вярно - ако е чисто то "майсторите" да са добри.
2. Ако в един сервиз е имало проблем - никога повече не ходя там.

НИКОГА НЕ ХОДЕТЕ В "Дунавтрейд" - уж сервиз на VAG
1. Смяна на ангренажен ремък - Прехвърлен зъб или променен ъгъл на запалване - Резултат максимална скорост 115км/ч и разход 12л/100
2. Смяна на спирачки - След смяната на спирачки шефът на сервиза ми изважда колата и се забива под бариерата на входа на сервиза. Оправданието му е че СПИРАЧКИТЕ НЕ ДЪРЖЕЛИ!!!!- Резултат - Надран преден капак и предно стъкло.
3. Шкода фабия (нова+пълно автокаско) - Не могат да оправят осветлението в купето - "Не ви трябва" !!!! Резултат - Без осветление в купето.

Сега смятам с този теч да процедирам така:
Отивам в сервиз и казвам:
"Имам теч на вода в купето на B5"
Ако ми получа адекватно предположение оставям колата там, ако не то към слеващият сервиз.

П.С. Мога да препоръчам един "гаражен" майстор, който е добър в механичната част - двигатели, окачване и т.н. на VAG. До сега не съм чул оплакване от него, дори съм чувал само похвали.

Местоположение: След кръстовището на Дружба 3 и Чародейка, има едни гаражи в дясно(Между бл.7 и бл.5), Вальо. Работи и в събота и неделя,а ако колата ти трябва спешно и до късно вечер. Взема много евтино и работи с желание.


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Вто 24 яну 2006 12:54


Имам няколко въпроса още, които сигурно са следствие на проблема с теча:

1. От както имам проблема с теча - не ми работи осветлението в купето - мисля че се дължи на овлажняване на komfort - модула, защото от време на време проработва?

2. Същият е и проблема и с километража - случи се два пъти - когато е влажно не работи или играе надолу-нагоре като на Москвич. Като стегнаха студовете, изглежда водата(конденза) замръзна някъде и киломеража си работи.

3. Нямам звукова сигнализация, че някоя от вратите или прозорец е отворен, нормално ли е това?

4. Нещо което ме дразни в този комфорт модул - когато изляза от колата осветлението вътре работи(когато е в изправност) още около 20 сек. Мисля че това е нормално. Но когато включа алармата тя пищи все едно че имам отворена врата. Ако изчакам въпросните 20сек. алармата се задейства нормално. Някакви идеи?

Дано се стопли по-скоро за да мога да си оправя колата!


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 24 яну 2006 14:16


Приятелю, от това, което си написал, имам неприятното усещане, че водата вече е стигнала до comfort модула.
Модула трябва да свали и "подуши" - най-добре това става със дамски шушоар, но не на най-високата температура. Също така добре трябва да се обдухат с топъл въздух и контакторите - буксите за включване (един път намокрени или събрали конденз, съхнат ужасно трудно). И преди всичко - намери начин да спреш проникването на вода.


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Вто 24 яну 2006 14:33


И аз имам неприятното усещане за водата и конденза :cry:. Ама да му го начукам на студеното време (-15С) . Хич не ми се иска да си набутам колата в някой сервиз и да ми дърпат разните пласмаси и гумени уплатнения при отрицателни температури. Освен това, ако се наложи да се сложи силиконче някъде много трудно ще се хване и ще изсъхне. Това за сешоара и аз си го имам като едно на ум.

Да имаш някой линк за да си изтегля цялата документация за Пасатора - В5 и особенно ел.инсталацията.

П.С. Сешоара е много добър и за разпалване на барбекю. :lol: :lol: :D


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 24 яну 2006 14:36


ArturDent написа:1. От както имам проблема с теча - не ми работи осветлението в купето - мисля че се дължи на овлажняване на komfort - модула, защото от време на време проработва?
От там е. хубавата новина е че "... отвреме на време проработва".
Между другото какво ти е мнението за тези, които са ти поставяли незаводскта аларма ?

ArturDent написа:2. Същият е и проблема и с километража - случи се два пъти - когато е влажно не работи или играе надолу-нагоре като на Москвич. Като стегнаха студовете, изглежда водата(конденза) замръзна някъде и киломеража си работи.
Ахам, очаквано. Ако пропуска, водата се излива почти върху кабеите, които водят към него.
Между друото има ли кой да ти направи читава диагностика в Русе (имам в предвид ако не V.A.G. Toll 1551/2, то поне VAG-COM) ? Може да се окаже още нещо ... Това по километража (води се Instrument Cluster) ми се струва доста притеснително.

ArturDent написа:3. Нямам звукова сигнализация, че някоя от вратите или прозорец е отворен, нормално ли е това?
Когато включвам заводската аларма аз имам индикация (и звукова и светлинна) ако някоя врата не е затворена. Виж за отворен прозорец ... никога не съм пробвал, ама май няма (говорим само за заводската аларма).

ArturDent написа:4. Нещо което ме дразни в този комфорт модул - когато изляза от колата осветлението вътре работи(когато е в изправност) още около 20 сек. Мисля че това е нормално. Но когато включа алармата тя пищи все едно че имам отворена врата. Ако изчакам въпросните 20сек. алармата се задейства нормално. Някакви идеи?
Определено има нещо, което не е наред. Правилната работа е - когато излезеш от колата светлините в купети трябва да продължат да светят около 15-20sek. и след това постепенно да загаснат. Ако обаче излезеш от колата и я заключиш независимо с ключа или с дистанционното светлините трябва да угаснат веднага в мига на заключване. "Някакви идеи?" -- Има някакъв проблем с comfort модула, приятелю, или ... с тези които са ти слагали алармата (не заводската)

Успех и дано го оправиш по-скоро! До тогава - не се притеснявай да питаш -- ще помагаме с каквото можем.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 24 яну 2006 15:02


ArturDent написа:... Хич не ми се иска да си набутам колата в някой сервиз и да ми дърпат разните пласмаси и гумени уплатнения при отрицателни температури.

Да, гадно е! Бих те посъветвал да се запасиш с пласмасови щипки, щото мно'о се чупят, особенно тези по корите. И ако ти повдигат мокетчето в краката на водача да внимават с пласмасовата облицовка на прага отвътре - и там са едни щипкиии ....
Наистина е по-добре в по-толо време защото знаеш каква е пласмасата на студ.

ArturDent написа:Да имаш някой линк за да си изтегля цялата документация за Пасатора - В5 и особенно ел.инсталацията.
http://volkswagen.msk.ru/ Особенно в раздела Электрооборудование. Има чудесно описание на Comfort System with Alarm System Само да има кой да чете !

ArturDent написа:...Сешоара е много добър и за разпалване на барбекю. :lol: :lol: :D
Ще видим ... като дойдем в Русе Beer Drunk


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Вто 24 яну 2006 15:20


Rumen написа:Между другото какво ти е мнението за тези, които са ти поставяли незаводскта аларма ?

Идва ми на ума само нешо за роднините им от женски пол.

Rumen написа:Ахам, очаквано. Ако пропуска, водата се излива почти върху кабеите, които водят към него. Между друото има ли кой да ти направи читава диагностика в Русе (имам в предвид ако не V.A.G. Toll 1551/2, то поне VAG-COM) ? Може да се окаже още нещо ... Това по километража (води се Instrument Cluster) ми се струва доста притеснително.

Винаги е притеснително ако нещо по таблото не ти работи, особенно ако цялата ти кола се оправлява от компютър. За сега мисля че проблема е лесно разрешим и се дължи на някакво намокряне. През есента направих промивка (клизма) и продухване на цялата охладителна система. Та когато промивахме/продухвахме тръбите на парното се изля малко антифризче - Входящите тръби на парното са малко над акумолатора и при продухването излезе антифриз. "Майстора" на "клизмата" ми каза че километража няма да работи за малко и така стана- но след около 5-10 мин. след като изсъхна всичко се оправи. Кабелите за километража били някъде там.

Rumen написа:Когато включвам заводската аларма аз имам индикация (и звукова и светлинна) ако някоя врата не е затворена....
...правилната работа е - когато излезеш от колата светлините в купети трябва да продължат да светят около 15-20sek. и след това постепенно да загаснат.


И при мен също когато си влюча алармата осветлението изгасва веднага. Проблемът е следния при влючването на алармата:
1. Ако съм затворил вратите и осветлението е изгаснало то алармата ми писка 1 път (Всичко е ОК!).
2. Ако НЕ Е затворена някоя врата и осветлението е изгаснало то алармата ми писка 3 пъти ("Хюстън" Имаме проблем).
3. Ако съм затворил вратите и осветлението все още НЕ Е изгаснало то алармата ми писка 3 пъти ("Хюстън" Имаме проблем).
т.е. в 99% от случаите аз чувам ""Хюстън" Имаме проблем". Проблемът е че не рабирам дали осветлението е било пуснато или наистина имам отворена врата. След като се заключи колата всичко е ОК.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 24 яну 2006 16:27


ArturDent написа:Проблемът е следния при влючването на алармата:
1. Ако съм затворил вратите и осветлението е изгаснало то алармата ми писка 1 път (Всичко е ОК!).
2. Ако НЕ Е затворена някоя врата и осветлението е изгаснало то алармата ми писка 3 пъти ("Хюстън" Имаме проблем).
3. Ако съм затворил вратите и осветлението все още НЕ Е изгаснало то алармата ми писка 3 пъти ("Хюстън" Имаме проблем).
т.е. в 99% от случаите аз чувам ""Хюстън" Имаме проблем". Проблемът е че не рабирам дали осветлението е било пуснато или наистина имам отворена врата. След като се заключи колата всичко е ОК.
А опитвал ли си да изгасиш/изключиш механично лампите (чрез ключовете) и тогава, но преди да се изтекли 20-те sec., да включиш алармата? Какво се случва? Всичко при затворени врати, разбира се. Защото всичко изглежда наред с изключение на точка 3 ...


Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Вто 24 яну 2006 20:17


Относно комфорт пакета. Във Варна има един електричар, който се справя с повечето поражения, нанесени от вода върху електроника. Аз съм виждал В5 с намокрен комфорт, който си правише каквото иска и когато иска. Просто докато е време го свали, подсуши и напръска с контактен спрей. Като в приказките всичко проработи!
Късмет :o


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

До "Rumen"

Мнениеот ArturDent » Сря 25 яну 2006 9:34


До "Rumen"
Rumen написа:Аз между другото това лято реализирах този проект:
http://www.passatplus.de/umbauten/wasse ... kasten.htm


Можеш ли да ми преведеш този линк , че хич ме няма с немския.


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Сря 25 яну 2006 9:38


versace написа:Относно комфорт пакета. Във Варна има един електричар, който се справя с повечето поражения, нанесени от вода върху електроника. Аз съм виждал В5 с намокрен комфорт, който си правише каквото иска и когато иска. Просто докато е време го свали, подсуши и напръска с контактен спрей. Като в приказките всичко проработи!
Късмет :o


А би ли ми дал координати на този майстор, все пак Русе-Варна е 2часа път само. Drive Ще ти бъда много благодарен. Drunk Drunk Guin Beer Beer.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: До "Rumen"

Мнениеот Rumen » Сря 25 яну 2006 16:52


ArturDent написа:Можеш ли да ми преведеш този линк , че хич ме няма с немския.
Съжалявам приятелю, но моя немски не е по-добър от твоя и това, което ще направя няма да е нещо повече от преразказ на картаинки. Ако си по-добре с Руския - мисля, че съм ти дал и линк в който е преведено на руски. Можеш да ползваш и транслатор-а на Google от немски към английски (но лично аз не съм втрещен от лингвистичните му способности).
В общи линии идеята е - сваляш чистачките (приготви си WD), сваляш старата кора в основата на челното стъкло (ако ти е щипната в улея е почти сигурно, че ще я потрошиш; ако пък някой "мастор" ти я вадил за да му е по-лесно при свалянето на акумулатора почти сигурно е, че не е сложил както трябва - установява се с ясно забеленим луфт от по 2-3mm между кората и стъклото, за което ти струва ми се беше писал). Препоръчва се при тази процедура да си смениш въздушния филтър на купето. И после всичко по обратен ред - новата кора (почти сигурно е, че няма да успееш да я вкараш в защипващия улей и моята гореща препоръка е - обърни се към услугите на стъклар за да не си счупш челното стъкло), чистачките и ... новата кора над акумулатора. Точните части с партидните им номера ги има тук.
Ето ти и цените от Unitrade:
(1.) 3B1 819 415 E B41 - 40.39лв.
(2.) 3B1 819 447 B41 - 51.07лв.
(3.) 3B1 819 422 A 01C - 15.42лв.
Цените са без ДДС!
Не се подвеждай по това, което пише на сайта - онова там е Германия, това тук е България - евтино е само киселото мляко! А търговеца е Юнитрейд! Да си призная аз се подведох и си викам "... е, няма да е кой знае колко по-скъпо ...", някои неща както сам виждаш са почти х3. За мен обаче упражнението си струваше, защото това ти дава възможност да доизолираш отворите над comp-a и още повече да минимизираш вероятноста от там да попадне вода.
Желая успех !


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: До "Rumen"

Мнениеот ArturDent » Сря 25 яну 2006 17:06


Rumen написа:Съжалявам приятелю, но моя немски не е по-добър от твоя и това, което ще направя няма да е нещо повече от преразказ на картаинки. Ако си по-добре с Руския - мисля, че съм ти дал и линк в който е преведено на руски...............


Благодаря за инфото и ми пожелай късмет....
Чакам температурите да станат положителни и започвам...
Остава да почерпя Drunk Drunk Guin Guin Beer Beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rumentz и 180 госта