Passat B4 тресе се предницата,при отпускане на съединителя

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 12 яну 2006 14:23


doktora написа:Ето какво намерих в форума - " Пробвай при дръпната ръчна да включиш на 4-та и пусни съединителя бавно...ако изгасне колата всичко е ОК"
Може ли според вас да се разчита на този тест и по този начин да разбера в какво състояние ми е съединителя?

С този тест се проверява дали е изтъркано феродото по диска, но не можеш да разбереш колко са разбити демпферните пружини.




Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 12 яну 2006 16:52


Още няколко въпроса:
1. Пак ще попитам за някаква примерна схема на съединител дали няма някой да я пейстне в форума, може и да не е точно за Пасат?
2. Къде точно се намират тези 2 хидравлични помпи за съединителя - неведнъж съм оглеждал двигателния отсег, но не съм оприличавал някой чаркалаци на тях?
3. Може ли да има нещо общо с изтрито феродо, или пружините му, факта че съединителя отлепя/зацепва ниско долу?И още нещо - сега съм забелязал, че колкото и плавно да отпускам съединителя, винаги го има момента когато като че ли изведнъж зацепва, като че ли нещо вътре изведнъж си намира мястото (пружините влизат в гнездата)?


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Чет 12 яну 2006 16:58


Може и някоя от помпите да е - губиш ли спирачна течност (хидравлична течност на съединителя)?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 12 яну 2006 16:59


Значи за т.2.Отваряш капака и гледаш от резервоарчето за спирачна течност(предполагам че знаеш къде се намира) от горната дясна част тръгва един маркуч (при мен е син) последяваш го и ще те отведе при горната помпа на съединитела.От тази помпа излиза тръбичка и после става на мъркуч(като за спирачки) та той ще те отведе при долната помпа която е хваната за скоростната кутия.

За т.3 - Аз знам че за хидравличен съединител, когато педала отделя горе високо това значи че съединитела е свършил, а когато е долу или по среда - значи е добре.
за т.1 нямам схеми


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 12 яну 2006 17:44


ето и снимка:

Изображение


Ето снимка и на помпите:

Изображение


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пет 13 яну 2006 18:15


Значи спирачна течност не губя, но ще прегледам обстойно хидравличните помпи.
Благодаря за схемата - веднага си я копвам и архивирам!Сега като гледам помпите на схемата и почвам да се сещам че май съм виждал нещо подобно около двигателя.
Та на схемата различавам притискателния диск с кожуха, феродовия диск , по-средата на който се виждат пружините (евентуалната причина за тресенето) , но нещо не мога да различа кое е аксиалния лагер - може би номер 4 ?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пет 13 яну 2006 18:41


doktora написа:...но нещо не мога да различа кое е аксиалния лагер - може би номер 4 ?

Точно 4-ката е лагера.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пет 13 яну 2006 20:31


°niksi° написа:
doktora написа:Ето какво намерих в форума - " Пробвай при дръпната ръчна да включиш на 4-та и пусни съединителя бавно...ако изгасне колата всичко е ОК"
Може ли според вас да се разчита на този тест и по този начин да разбера в какво състояние ми е съединителя?

С този тест се проверява дали е изтъркано феродото по диска, но не можеш да разбереш колко са разбити демпферните пружини.


Днес направих теста - колата си угасна, но това никак не ме успокои.
Аз не правя разлика между феродо и демпферни пружини, т.е. мисля си че служат за едно и също нещо, нали са на един диск?!Но явно не е така.До сега си мислех, че тези пружини всъщност правят зацепването, че един вид се "вгнездват" в маховика ( може би огледалния диск ) и не позволяват феродовия диск да преплъзне, да превърти.А явно тази функция изпълнява феродото ( това около тях ), а те си имат някаква друга роля ?!


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пет 13 яну 2006 20:52


Докторе, какъв доктор си по-точно. Мале ако всеки пациент го разучаваш толкова не ми се мисли. :wink: :wink: :wink:

Значи с 2 думи. При натискане на педала на съед. се разделя връзката двигател --> скорости. При отпускане на съединителя феродовия диск който е неподвижен /при натиснат съединител/ има задачата да установи възката м-у ДВГ и скоростите. Ролята на пружините е да "убият" точно това тресене за което ти говориш и да стане потеглянето плавно и леко. Това е 2 думи.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

живот

Мнениеот K22 » Вто 22 авг 2006 14:50


Какъв е обичайният живот на един съединител/феродов диск?(Заводския и ако е сменен)


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Вто 22 авг 2006 15:27


ми то много си зависи от шофьора, един съединител спокойно може да изкара 200 000 км, ама като гледам някой девойки как карат ме боли сърцето ... за съединителя .. :lol:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 24 авг 2006 2:47


Колеги, и аз имам същия проблем като при Доктора! 1:1! Само, че при мен го имам от около година. Дори, като теглих едно приятелче със заминала бензинова помпа на Кадет, взех, че му скъсах и скобата за теглене отпред на Кадетчето! А определено знам как се тръгва в такива случаи и много се старах...
Преди около полвин година се наложи цепене на мотора и челосване на блока. Съединителя ми е Луук, съвсем си е в нормите като дебелина на феродото (не помня колко беше, но тогава го проверявах) и демпферните пружини бяха здрави.(за въпроса колко искарва.. по километраж съм на 199 000км) Карах преди едно Г2 със счупени пружинки (след това го смених диска, де) и определено усещането не е същото.
В резултат на наблюденията ми предполагам, че поне едната от двете помпи е тръгнала да си ходи и все повече се засилва към "вратата". Не мисля, че е от демпферните пружинки нито при мен, нито при Доктора (независимо по какво е доктор)Най-малкото, защото те биха се счупили и толкова! Няма да има постепенно влошаване, както при мен, а и както е споменал клегата
А иначе, спирачната течност е сменяна цялата сравнително скоро, включително и тази част, която е към съединителя и не я губи нито грам.
Май ще трябва да се ориентираме към помпи, Докторе! Не знам ще минем ли само с гумичките вътре, но... то проба му е майката!
Не знам защо, но си мисля, че при мен поне е долната... сигурно защото когато мотора беше долу, съединителя беше напълно разтоварен, а това значи и долна помпа разтоварена, а след събирането положението видимо се влоши :roll:


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Чет 24 авг 2006 10:29


radotom написа:...


Ако има прецакана помпа най-много да остава педала долу при зацепен съединител,но това едва ли би довело до тресене при потегляне.(доста време карах с такава помпа и нямаше такъв ефект) Обаче друго е положението ако има теч от долната помпа защото се омаслява съединителя - това води до буксуване и рязко зацепване.Омасляването лесно се вижда през отвора за центровката.

Според мен проблемите ви не са в помпите.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 24 авг 2006 10:59


jerrry написа:Ако има прецакана помпа най-много да остава педала долу при зацепен съединител,но това едва ли би довело до тресене при потегляне.(доста време карах с такава помпа и нямаше такъв ефект) Обаче друго е положението ако има теч от долната помпа защото се омаслява съединителя - това води до буксуване и рязко зацепване.Омасляването лесно се вижда през отвора за центровката.

Според мен проблемите ви не са в помпите.

Ъъъ... Ти сега пък нищо не каза.. То ако омаслява, пак само помпа ще се сваля, де, ама... Довечера ще погледна... Но не ми губи течност... а и пружинките пък са (бяха) здрави... за това и не съм я смъкнал кутията още... Иначе почва да ме дразни, защото и возещите се при мен усещат предърпването и изглежда като че ли не мога да карам! :(


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Чет 24 авг 2006 12:19


И при мен придърпва от време на време, когато загрее, но нямам мангизи ся за смяна и си го карам така... между другото - когато сменям или вкарвам скоростите бавно и спокойно, това нещо го няма - да не би синхронизаторите да са тръгнали?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: DanZki и 51 госта