Здравейте колеги,
имам проблем с двигателя на Passat 1,8 20V без турбо. Като запаля и се чува тракане като на стара дизелова маршрутка на пълни обороти Казаха ми че са ми пропаднали клапаните... "а дали е така кой ще ми каже" И ако е от пропаднали клапани колко живот му остава на мотора защото ми казаха че мога да го карам така още поне година-две.
Благодаря Ви предварително!
тракащи клапани или нещо друго
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пет 13 фев 2009 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: тракащи клапани или нещо друго
може и верига дае или обтегачът и
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пет 13 фев 2009 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: тракащи клапани или нещо друго
трябва да се отвори
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: тракащи клапани или нещо друго
Колега, по скоро ти тракат хидроповдигачите на клапаните. За това може да е виновно и маслото с което работи моторът.
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: тракащи клапани или нещо друго
само на стъден двигател ли го прави?ако е да няма признак за безпокойство.обаче ако не е....
мойта колица като я оставя 3-4 дена да не я паля и като я запаля зя 1-2 секунди потрякват клапанчетата докато маслото достигне оптимално налягане.споко
мойта колица като я оставя 3-4 дена да не я паля и като я запаля зя 1-2 секунди потрякват клапанчетата докато маслото достигне оптимално налягане.споко
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 07 окт 2008 17:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: тракащи клапани или нещо друго
Днес като я карах беше си загряла и на един светофар започна да трака. Като я форсирах ту спре ту пак започне
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19564
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: тракащи клапани или нещо друго
Губи ли масло?
Непремено премери налягането му
Непремено премери налягането му
- feersum
- Мнения: 260
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 17:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: тракащи клапани или нещо друго
DimitarBT написа:само на стъден двигател ли го прави?ако е да няма признак за безпокойство.обаче ако не е....
мойта колица като я оставя 3-4 дена да не я паля и като я запаля зя 1-2 секунди потрякват клапанчетата докато маслото достигне оптимално налягане.споко
При мен се чува същото, трака на студено. Но тракането продължава понякога повече - преди седмица оставих колата да поработи десетина минути пред гаража - не съм я движил, тракаше през цялото време.
Вчера претрака за 3-4 секунди, като я задвижих, спря. Но пък двигателят е различен от този на колегата - 1.8 моно.
Няма загуби на масло. Ще я закарам да я проверят за всеки случай..
- jigsaw
- Мнения: 83
- Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: тракащи клапани или нещо друго
Колега аз имах същия проблем с повдигачите и тракаше като дизел ама с малко по металическо звучене от характерното Клоптене на дизела.Повдигача е от две части най-общо казано има вътрешна част което е самото клапанче и външна част което е корпуса му върху които гърбиците на разпределителния вал оказват натиск.Когато клапанчето се прецака не може да задържи влязлото масло и го връща обратно под натиска на гърбицата на разпределителния вал.Резултата е, че клапанчето(което е вътрешната част) започва да чука в корпуса(които е външната част) на повдигача.Между клапанчето и корпуса не се получава нужната маслена възглавница.Като вторичен резултат от това клапана не се отваря достатъчно което пък води до нарушено пълнене/изпразване на горивната смес/отработените газове към и от цилиндъра.В този ред на мисли клапаните НЕ са ти увиснали(посока буталото) както са ти казали а по-скоро са полуотворени към момента в които трябва да се отворят напълно.Смяната на повдигачи решава проблема.Има опция да нямаш достатъчно налягане на маслото което вече е обект на друга тема и съответни мерки.При това положение смяната на повдигачи е безсмислена и няма да реши проблема.
- feersum
- Мнения: 260
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 17:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: тракащи клапани или нещо друго
Този проблем с повдигачите/клапаните има ли някакви други външни признаци, освен тракане? По-тъмен дим от ауспуха, например?
- jigsaw
- Мнения: 83
- Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: тракащи клапани или нещо друго
feersum написа:Този проблем с повдигачите/клапаните има ли някакви други външни признаци, освен тракане? По-тъмен дим от ауспуха, например?
Тъмния дим ако е черен е признак на богата смес.Ако тъмния дим синее е признак на консумация(горене) на масло.Просто не знам какво точно за теб значи "по-тъмен" дим, за това съм описал две възможности които аз смятам за най-вероятни.Черния дим като връзка със споменатия по-горе проблем с клапаните до някъде е възможно да има връзка до толкова до колкото не достатъчното отваряне на всмукателния клапан води до по-малко постъпващ въздух в горивната камера което автоматично значи по-богата смес.Разбира се богатата смес далеч не е единствено проблем свързан с некоректно работещ газоразпределителен механизъм.Синия дим обаче няма връзка с това дали клапаните се отварят както трябва или не.Той е обект на други проблеми.