Passat B3 1989г PF - Смяна на съединител и още нещо

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11895
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Passat B3 1989г PF - Смяна на съединител и още нещо

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 02 юли 2009 11:00


Вчера смених съединителя на пасата Б3 с двигател PF и понаправих някоя снимка когато ми позволяваха условията :)
Първо с хубав ключ №30 се отвива голямата гайка която държи лявата къса полуоска, докато не е вдигната колата на крик става по - лесно отвиването, вдигане на крик, осигуряване на автомобила против падане от крика, със стойка или трупче. При вдигната кола се подпира двигателя отдолу, понеже след свалянето на скоростната кутия двигателя остава на колата само върху един тампон.

Първо свалям акумулатора от колата за да не пречи и вентилатора на охладителния радиатор, с червените стрелки са болтовете за сваляне на вентилатора, с квадратчето е буксата с кабелите.
Изображение
http://lh5.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4Lf7 ... 09060%20(2).jpg

Тая снимка е обща, но на нея съм отбелязал къде са болтовете които се развиват за да се свали скоростната кутия и да се стигне до съединителя.
Изображение
http://lh4.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4Lf6 ... 09059%20(2).jpg

С червения квадрат се отвива на ръка жилото на километража.
С червените стрелки двата болта с ключ №13 отвиват планката която държи жилаат за превключване на скоростите.
С червените кръгове откачване на жилата от селектора на предавките, лявото на снимката е със щифт, дясното с ключ 13, като отдолу болта се завива в квадратна гайка.
Една планка на която нямам снимка се държи с два болта №17 за скоростната кутия отгоре точно зад помпата на съединителя и с един болт върху задния тампон.
Със зелените стрелки се отвиват също с ключ №13 двата болта на долната помпа на съединителя.
С жълтия кръг е единия от трите болта дето държат лапата за захващане към тампона на скоростите.
На тая снимка са положението на останалите 2 болта
Изображение
http://lh4.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4Lf7 ... 09061%20(2).jpg
Разкачат се захранващите кабели на стартера и се отвиват двата болта с ключ №17 които го държат към кожуха, същите болтове минават и през предния тампон, затова двигателя трябва да бъде подпрян.
За съжаление нямам снимка, но трябва да се откачат полуоските от фланците на диференциала при мен с имбус №6, а има и такива болтове с торкс ключе, лявата полуоска излиза цялата от колата, дясната не пречи и си стои на място.
Накрая вече когато всичко е разкачено се отвиват двата болта с жълтите стрелки и третият който е от долната страна точно под фланеца на дясната полуоска.
Скоростната кутия излиза като задния край дето е диференциала се завърти нагоре, тегаво е и се закачва на места, но все пак излиза.
След като е свалена се открива притискателния диск, който е хванат с шест болтчета на които глава е от вида торкс, но се отвиват с хубава звезда №9. Снимката е от сглобяването, но болтчетата се виждат с жълтите стрелки на долната снимка.
Изображение
http://lh5.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4Lf5 ... 09058%20(2).jpg
При сглобяването за да се центрова феродовия диск, аз ползвах тръбичка Ф20 полипропиленова /синята стрелка/, влиза много точно, а се центрова за да не се качва скоростната кутия няколко пъти.
С червените стрелки на тази снимка са отбелязани водачите на които ляга притискателния диск преди да му се завият болтчетата.
За смяната на аксиалния лагер след като скоростната кутия е на земята, на снимката в жълтия квадрат има една скобичка, тя като се махне вилката излиза заедно с лагера, който пък е захванат за вилката с две зъбчета странично.
Изображение
http://lh6.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4Lf1 ... 009052.jpg
След като вече е разглобено всичко, сменени са дисковете и лагера, реда на сглобяването е обратен и се помни, повярвайте ми :lol: Трудно и тясно е за работа, но пък не изисква някакъв специален инструмент. Аз се справих за около 6 часа сам, само ми помогна човек при качването на скоростите към двигателя, но пък ми е за трети път и съм му свикнал, първия път ми отне 12 часа.
Ето още няколко снимки направени по време на работата.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
След добре свършената работа с удоволствие до хубавата роза
Изображение
изпивате едно кафе в любимата си чаша
Изображение

Друго което ми се случи преди месец и решението ми беше известно, но чак сега свалих снимките от телефона.
Сигурно да доста колеги от форума се е случвало, както си карат и жилото за газта се откачи от педала, твърде неприятно е особено ако се случи да речем в момент на изпреварване. Това е един от детайлите които смятам, че Ханс не е измислил като трябва. Края на жилото на газта е извит като кука с пъпка в края и се държи за педала ко минава през гумен тампон с по - малък от пъпката отвор. Като се позакъса обаче гумата в педала и нищо не пречи жилото да се измъкне както стана при мен на два пъти, единия път на зелено в средата на кръстовището.
Изображение
Слага се шайба и фиба на детето от косата свалена директно. Сега понеже фибата не издържа дълго на опъна я замених с малка шайба която срязах със клещите от едната страна и я притиснах на мястото като щифт, нямам снимка обаче щото стана тъмно и нокията не успя да се справи.
Дано темата бъде полезна на някой :D

П.С Смених мястото на снимките, тотално разочарован от сайт в който са ми всичките над 16 хиляди снимки през последните над 6 години

Последна промяна от К.Одаджийски на Сря 17 окт 2012 9:04, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6375
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Re: Смяна на съединител и още нещо

Мнениеот MITKO_DVD » Чет 02 юли 2009 11:43


Значи Калинчо у събота да те чекъме след 17.00 часа :?:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11895
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна на съединител и още нещо

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 02 юли 2009 12:12


MITKO_DVD написа:Значи Калинчо у събота да те чекъме след 17.00 часа :?:

Задължително :drunk


Потребителски аватар
mdaw
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на съединител и още нещо

Мнениеот mdaw » Чет 02 юли 2009 13:31


Браво колега!!На мен също ми предстои същото упражнение и с този снимков материал ще ми бъде доста по лесно.Дано при мен да няма закучване , че съм голям карък.


vvk79
Мнения: 118
Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
Контакти:

Re: Смяна на съединител и още нещо

Мнениеот vvk79 » Съб 21 ное 2009 13:19


Здрасти колега ,мен ме интересува има ли от къде да се регулира този съединител.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Re: Смяна на съединител и още нещо

Мнениеот bobcho » Съб 21 ное 2009 14:42


Хидравличния съединител на Пасат не подлежи на регулировка ->саморегулиращ е.Като се износи и започне да отделя горе високо се сменя (комплект) .... друга оправия няма.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на съединител и още нещо

Мнениеот vaskoto1 » Съб 21 ное 2009 15:02


калине, маймуно ньедна!
как нема да ти се откачи жилото на газта, като си го опнал като лъка на робин худ? :dummy: :beat_butt2
жило не се опъва така! затова се откача-ханс много добре си го е измислил. махни зегерката при моното, някой отвътре да натисне газта и да я държи в пода а ти на ръка опни колкото може и там слагаш зегерката. после проверяваш дали имаш целия ход и ако трябва донастройваш.
НИКОГА НЕ СЕ СЪГЛАСУВАТ НАЧАЛНИТЕ ТОЧКИ НА ХОДА НА ДРОСЕЛА И ПЕДАЛА, А КРАЙНИТЕ! сега, като е закрепено как требе, и го напнеш пак юнашки ше покорубиш дросела вече!
марш да оправяш! :dummy:


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Смяна на съединител и още нещо

Мнениеот angel1223 » Нед 22 ное 2009 12:43


много точна забележка Васе .Изпревари ме със кастренето на Калин :D .


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11895
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна на съединител и още нещо

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 22 яну 2010 21:02


Взимам си забележка и веднагиш се отправям да отстраним грешния реглаж, иначе се вади, щото е скъсана гумата на педала. На гоуфа имах същиот проблем. За тоя реглаж в интерес на истината досега не съм имал никаква идея как се прави и че съм бил грешно регулирал :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Passat B3 1989г PF - Смяна на съединител и още нещо

Мнениеот Johnsword » Вто 29 юли 2014 21:14


:bowdown :bowdown


Потребителски аватар
deyan_petrov
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B3 1989г PF - Смяна на съединител и още нещо

Мнениеот deyan_petrov » Пон 22 юни 2015 21:19


Колега помогнал си на много хора един от който съм и аз.Страхотна тема за човек решил да смени сам съединител



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта