пасат б5,5 помощ за климатроник

Техническа и сервизна информация за Passat
krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот krasi angelov » Пон 01 мар 2010 13:02


Привет на колегите.Проблема ми е с климатроника-не духа студено.Напрвих ми самодиагностика и ми показа 318. 00.проверих темите и се оказа че това е air condithion pressure switch.по рових из темите за климатроника но нищто не можах да открия за този детаил.ако някой може да ми помогне с линк или по вече инфо за този ключ моля нека да пише.иначе системата сам я чистил в сервиз и е доля фреон.Иначе си работеше добре но по едно време само на дълаг пат духаше стдено а в града топло.оказа се перката.оправих я но пак не искаше този пат въобще да духа нито в града нито изван него.Та сега ми показва този преключвател.ако някой може да ме осветли по проблема мерси предварително




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Помощ за климатроник на пасат б5,5

Мнениеот zfa159 » Вто 02 мар 2010 0:05


Здрасти колега.
Датичка се намира отпред в много голяма близост до кондензатора (предния климатичен радиатор,който е пред водния).В него според годината на производство на колата и типа климатроник влизат 3 или 4 проводника.
Той служи да дава информация на конотролера за налягането на фреона.Ако налягането е ниско - не тръгва компресора - няма студено.ако налягането е високо (между 17 и 30 бара) - работи втора скорост на охлаждащите перки.Ако налягането е свръх високо (над 30 бара) сработва авариен режим на системата и гаси компресора за да предпази системата от пробив и щети.
съответно за да го даде кат грешка има следните опции :
- колата има ниско налягане на фреона (празна система).При налягане под 2 бара изключва системата и компресора.Това се проверява най-напред на машина.
-не работи самия датчик (става ясно ако има налягане,но няма коректна информация от датчика към контролера).За целта се мерят едни пинове,но зависи дали е с 3 или 4 кабела.Масово са с 4,но все пак.
-има проблем с окабеляването от конотролера до датчика.
Мога да ти дам схема и кой кабел за какво е и какво ли не още,обаче трябва да ми кажеш дали е с 3 или с 4 кабела и да видиш дали колата ти има фреон.
За да видиш с колко кабела е трябва да свалиш отпред от дясно частта от решетката на бронята,която е за куката за теглене и гледаш нагоре.Ще го видиш на тръбата за климатика.
Ето го тук - това е :
Изображение


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: Помощ за климатроник на пасат б5,5

Мнениеот krasi angelov » Вто 02 мар 2010 9:47


Благодаря колега за полезното инфо.Посчи сам сигурен че фреона ми е добре защото го сменех из тсяло а не само да долея и ми чистиха преди това тсялата системата и маи и слягаха някакво масло преди да напалнят фреона та почти сам сигурен че налягането е добре.довечера ще погледна как са кабелите и пак ще пиша.Все ми се струва че е претцакан този клапан защото като го включа перката заварта а ми казаха че ако няма налягане в системата тази перката на радиатора не включва.Мерси още веднаж.Колега да попитам тази схема от ЕТКА ли сия извадил???аз свалих тука една обаче не мога да я подкарам.......ок пак ще пиша


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Помощ за климатроник на пасат б5,5

Мнениеот zfa159 » Сря 03 мар 2010 0:34


Да,от Етка е.
Не си прав за перката.
Ако контролера реши,че е нужен компресора подава сигнал към компресора и към перката.Перката си тръгва без значение от датчика за налягането.Ако обаче датчика не дава сигнал,че има налягане,компресора няма да тръгне,но перката ще си работи.
Принципно ако се стигне до смяна на датчика - може да се развие и завие другия без да се точи фреона (има си игличка под него и изпуска минимално количество фреон).
Това,че си го напълнил по никакъв начин не значи,че не може пак да е изтекъл ;)


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: Помощ за климатроник на пасат б5,5

Мнениеот krasi angelov » Сря 03 мар 2010 9:23


Мерси колега може би си прав,много са ми чужди тези климатици.вчера не ми остана никакво времо да го погледна датчика с колко кабела е но довечера на всяка цена ще проверя.интересното е че вчера беше 11 градуса и го пробвах да го завартя но изобщо не заде признаци да работи а перката изобщо не включва абе голяма мистерия ми е.мерси за мнението ти колега


bobidi
Мнения: 525
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Помощ за климатроник на пасат б5,5

Мнениеот bobidi » Чет 04 мар 2010 13:31


zfa159 написа:Ако контролера реши,че е нужен компресора подава сигнал към компресора и към перката.Перката си тръгва без значение от датчика за налягането.Ако обаче датчика не дава сигнал,че има налягане,компресора няма да тръгне,но перката ще си работи.


Колега при липса на фреон(предполагам данните за налягането се получават от въпросният датчик) перката не работи. Лично съм го видял на моята кола, грешката която изписваше беше точно 318.


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: Помощ за климатроник на пасат б5,5

Мнениеот krasi angelov » Чет 04 мар 2010 13:40


Мерси колега.Значи най-добре е да отида да замеря налягането колко е преди да почна да разпилявам каквото и да е.мерси още веднаж


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Помощ за климатроник на пасат б5,5

Мнениеот zfa159 » Чет 04 мар 2010 21:13


bobidi написа:
zfa159 написа:Ако контролера реши,че е нужен компресора подава сигнал към компресора и към перката.Перката си тръгва без значение от датчика за налягането.Ако обаче датчика не дава сигнал,че има налягане,компресора няма да тръгне,но перката ще си работи.


Колега при липса на фреон(предполагам данните за налягането се получават от въпросният датчик) перката не работи. Лично съм го видял на моята кола, грешката която изписваше беше точно 318.

Зависи от версията на софтуера на контролера ;) Което никой не може да ти каже дори по рамата на автомобила.Виждал съм и двата варианта на коли,произведени в рамките на една и съща година.Оказа се,че версията на софтуера е различна и оттам идва разликата.Имаше разлика и в схемното решение,което се оказа,че не е въобще вярно спрямо даденото в Аутодата.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Помощ за климатроник на пасат б5,5

Мнениеот kossis » Чет 25 апр 2013 16:20


Имам въпрос - моя климатик работи, но духа около 7 градуса сега по обед- в колата 30 градуса на слънце.

Колата я взех миналото лято, Пасат 5.5-2001. Ел.вентилатора бачка на 2 скорости. Тръбата на ниското- по дебелата е ледена но не се изпоти- за 19 минути работа на място. На високото(тънката) е топла, но не пари. А вчера привечер се изпоти при издухване 6 градуса.

Предполагам че тия в автокъщата са я наливали на око с бутилка.
На брато аудито б4 от както го кара ми е еталон- от 7-8 години не е пипан и бачка ок. Привечер издухваше 4 градуса.

Неговата система е с Акумулатор и капилярка. Тоя термос винаги се поти здраво.

Питането ми е каква е схемата на моя-дехидратор/ акумулатор-ТРВ/Капилярка ?
Има ли защитни датчици за налягане и пазене на компресора ?

Дали да го проверя- ходя при едни дето работят с тия машините- всичко вънка и после на ново се налива + масло и допълнително фреон. Абе както се прави по книга.
Тоя пасат имал як климатик, съм чул, така ли е ?
Може ли да достигна температура от 1 градус, при 30 в колата на ниски обороти ?

Колко грама фреон събира системата-R134 ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот zfa159 » Съб 27 апр 2013 2:09


Така, В5 и 5.5 са с капилярна тръбичка и акумулатор (не са с ТРВ и дехидратор). Съответно при теб има налични няколко неща :
1. не е нормално при почти 30 градуса,перката постоянно да работи на 2-ра скорост.Това говори за лошо охлаждане на фреона в кондензатора.Което от своя страна води до две неща - или радиатора е мръсен или виско перката не работи както трябва. Необходимо е да провериш дали виското бачка както трябва и също така никак не е зле да разглобиш колата отпред и да почистиш и измиеш външно двата радиатора (за целта се сваля бронята,сваля се гредата под нея,сваля се климатичния радиатор от водния и се мие всичко както трябва).
2. никак не е зле да провериш състоянието на системата - колко фреон има,има ли масло,няма ли,какво е положението с капилярната тръбичка.Най-напред е важно да се знае, че има фреони менте,които съдържат много примеси и при тях така се получава - хем държи високо налягане,хем няма прилично студено.Също така ако наливат с бутилка,обикновено не сипват масло и скоро след това компресора загива. Капилярната тръбичка има цедки преди и след себе си и ако са задръстени, няма да има добро студено, а в същото време ще държи високо налягане. Капилярната тръбичка се сменя с такъв цвят, какъвто има монтирана сега. За В5.5 са два вида - или жълта или бяла (цвета определя размера на дюзата на капилярната тръбичка и е от значение за работата на системата).
:beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот kossis » Съб 27 апр 2013 19:51


:beer Вчера смених капилярката, наточиха 650 грама фреон, моя бил 420-по показанията на машината.
Капилярката стой жълта -потъмняла е и трудно се дефинира. Взех си я-10 лева. Надявам се тия да знаят каква е. Цедките ми бяха чисти и маслото е прозрачно по капилярката и смърди гадно. Не ми смениха уплатнението на местото дето е капилярката - това дали е предпоставка за загуби ??? Понеже от там фреона е нагнетен и е високо и пари, а след капилярката е ниско.

Що там се изпарява фреона- няма ли да губи студ, докато влезе в купето ?
Вече два пъти е разглобявана предницата - за ремъци- всичката прах одлетя и за гарнитурка - радиаторите бяха чисти. Перката е въртяла на 1 скоруст е сега като се прибрах от Метро и на сянка на место при 28 градуса по датчик външна -включи 2 и яко се чу после намалих зададената от лоу на 22 и перката пак мина на 1 и после пак 2 като сложих на лоу. Виското е добре според майстора ми - повече от 90 не вдига.

Но като вкараха фреона по тяхния лазерен градусомер 5 градуса, по моя 8 градуса - термодвойка/мултицет.

Незнам тая капилярка дали са я сменили с правилната и за това уплатнение на гайката ме притеснява ???
Тоя акумулатора майче компенсира разликата от фреона ???

Тоест студа пак е подобен, но днеска имаше яко конденз и под колата и беше приятно при зададено 22 градуса.

Нищо не каза за тия глупавите датчици за налягането дето скапват компресора ако перката умре ???


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот krasi angelov » Съб 06 юли 2013 13:55


колеги моля ако някои знае на пасат б5.5 1.9тди каде се намира тази капилярна тръбичка на климатроника да каже .благодаря


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот kossis » Чет 11 юли 2013 10:03


Махаш кората под чистачките, и гледаш от ляво на Акумулатора, двете тръби дето влизат в купето, тая по тънката дето е с горещият фреон от компресора - тя има една гайка и след нея фреона става леден-именно там е капилярката дето намаля налягането на фреона и го кара да се изпарява после !
Но не бъркай гаиката на тръбата с ревизионната игла която я има и на другата тръба !


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот krasi angelov » Чет 11 юли 2013 17:49


аз с тях се баркам.а друга гаика невиждам ама пак ще гледам.мерси колега :beer


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот krasi angelov » Пет 12 юли 2013 3:56


Колега а нормално ли е да се образува много конденз по тръбата,не заледена ама направо си е мокра а и също и по дехидратора отгоре се образува също много конденз та направо си капи на земята.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта