Здравейте колеги ,
Скоро сбъднах своя мечта и си купих VW . Както се сещате си има проблеми, най - много ме притеснява един това, че докато карам и изведнъж мотора сякаш заглъхва и губи мощност и в следващия момент се оправя.Случва се рядко, и например ако ми се случи и в следващ момент трябва да спра на светофар понякога колата изгасва. Моля за мнения и съвет как да постъпя !!!
Passat 5 1999g. 1.6 пълна инжекция губи мощност и заглъхва
Passat 5 1999g. 1.6 пълна инжекция губи мощност и заглъхва
Последна промяна от dobrin на Чет 01 апр 2010 10:49, променено общо 1 път.
Причина: Премествам в правилния раздел. Пасатът е 5!
Причина: Премествам в правилния раздел. Пасатът е 5!
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Passat 5 1999g. 1.6 пълна инжекция губи мощност и заглъхва
Закачи я на компютърната диагностика.
Иначе, гледайки сега умно в тавана... Датчици на Хол?
Иначе, гледайки сега умно в тавана... Датчици на Хол?
Re: Passat 5 1999g. 1.6 пълна инжекция губи мощност и заглъхва
Да те питам проблема кога се проявява? Като караш на ниска скорост, примерно в завой от втора на първа или от първа на втора или при натиснат съединител на ниска скорост? Оборотите падат преди компютъра да е подал необходимата газ и колата гасне? При нашето пасатче, пак 1.6, само че 98-ма, проблема беше дроселовата клапа. Почиства се - услугата е 30-35лв. и проблема изчезва.
- S_anto_s
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 15 ное 2008 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat 5 1999g. 1.6 пълна инжекция губи мощност и заглъхва
A също и датчик G28(датчик за оборотите на коляновия вал), грешка 00513 - Некоректен сигнал. Може да е следствие от зацапан зъбен гребен на датчика или кородирали клеми. Ако кажеш и с какъв двигател си....
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Passat 5 1999g. 1.6 пълна инжекция губи мощност и заглъхва
То си пише - най-вероятно с AHL...
- S_anto_s
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 15 ное 2008 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat 5 1999g. 1.6 пълна инжекция губи мощност и заглъхва
А ето това ми попадна ровейки из англоезичните форуми:
VEHICLE JERKS AND BACKFIRES
AFFECTED MODELS: Engine code AHL, 1.6 L Simos
FAULT: From cold to operating temperature the vehicle jerks and backfires into the induction
manifold when driving off.
CAUSE: Acceleration enrichment adjustment in the ECU too lean.
SOLUTION: Fit the control unit with Part No. 3B0 907 557 D - data version D02 available.
ENGINE DOESN'T START
AFFECTED MODELS: Engine code AHL 1.6 l Simos
FAULT: Engine doesn't start, stalls when accelerating - fault code 00516, 00625, 00282, 00537
or 00635 in the fault memory.
CAUSE: Analog-digital converter in the ECU stops, causing all sensor values to freeze (e.g.
throttle valve potentiometer voltage remains the same at closed and open throttle valve).
SOLUTION:
Note: Modified control units have only been designed to cover the damage caused. The latest
data version includes, of course, all the previous service solutions. For a failure of the analogdigital
converter the control unit - Part No. 3B0 907 557 D - with data version D01 or with the
latest data version D02 can be fitted.
VEHICLE JERKS AND BACKFIRES
AFFECTED MODELS: Engine code AHL, 1.6 L Simos
FAULT: From cold to operating temperature the vehicle jerks and backfires into the induction
manifold when driving off.
CAUSE: Acceleration enrichment adjustment in the ECU too lean.
SOLUTION: Fit the control unit with Part No. 3B0 907 557 D - data version D02 available.
ENGINE DOESN'T START
AFFECTED MODELS: Engine code AHL 1.6 l Simos
FAULT: Engine doesn't start, stalls when accelerating - fault code 00516, 00625, 00282, 00537
or 00635 in the fault memory.
CAUSE: Analog-digital converter in the ECU stops, causing all sensor values to freeze (e.g.
throttle valve potentiometer voltage remains the same at closed and open throttle valve).
SOLUTION:
Note: Modified control units have only been designed to cover the damage caused. The latest
data version includes, of course, all the previous service solutions. For a failure of the analogdigital
converter the control unit - Part No. 3B0 907 557 D - with data version D01 or with the
latest data version D02 can be fitted.
- S_anto_s
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 15 ное 2008 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat 5 1999g. 1.6 пълна инжекция губи мощност и заглъхва
Ей това най-много ме дразни. Пусне някой тема с болката си без да си направи труда да прочете написаното преди него. Събере една кофа мозък, реши си проблема и после никакъв го няма до следващия път когато му се наложи пак някой да му върже гащите.
- sonaris
- Мнения: 85
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 19:56
- Автомобил: VW Passat B4 Syncro
- Двигател: ADY
- Местоположение: Пловдив / България
- Контакти:
Re: Passat 5 1999g. 1.6 пълна инжекция губи мощност и заглъхва
Здравейте, аз имам подобен на проблема описан по горе. Виждам че темата е доста стара но да си кажа и аз. Случи се преди празниците. Всички ЕЛКОНи не работят в града а трябва да пътувам. Започна се преди няколко дена. По някаква причина колата започна да губи мощност на моменти. Отдадох го на влажното време, мъглата и студа. Първи и втори цилиндър не работят нормално. Дърпам кабелите на запален двигател гледам искра има и пльока. Колата е на газ и на бензин и на двете горива положението е еднакво. Смених свещи, палец на делкото че беше напукан, Капачката на делкото също че имаше язвички от искрите. Имаше съвсем лека промяна на работата. Имах съмнения в Бобината миналия път направо ме предаде като изгоря на място. Смених и нея и пак така. НА VAG COM-a ми излиза следното:
http://www.talktomycar.co.uk/downloads/Trouble%20Code.TXT
Преди да се появи проблема съм забелязал че колата ми върви в определени моменти много по добре. Някак си има повече мощност. По пъргава беше. Карам я на газ и и сипвам 100 октаново. Върви си почти еднакво и на двете. Но като и прещрака на моменти направо откача да върви с малко газ много мощност. Така и не разбрах на какво се дължи тази перманентна загуба на мощността.
Имам някакви съмнения в датчика на ХОЛ за описания най горе проблем. Но ще изчакам ЕЛКОНите да отворят за да ме закачат за диагностика.
Пътуването ми се провали.
Код: Избери всички
VCDS Version: 12.10.1 Data version: 20121121
Friday,22,December,2012,14:30:37:46881
Chassis Type: 3A - VW Passat B4
Scan: 01 02 03 08 15 25 41
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 037-906-025-ADY.lbl
Part No: 037 906 025
Component: SIMOS 4S 1824
Coding: 00002
Shop #: WSC 00187
VCID: D0A3734313E3B383533
4 Faults Found:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 18-10 - Upper Limit - Intermittent
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-10 - Lower Limit - Intermittent
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39) 03-10 - No Signal - Intermittent
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1H0-907-379.lbl
Part No: 1H0 907 379 D
Component: ABS TEVES 04
VCID: 306393C3F3235383B33
3 Faults Found:
00267 - ABS Outlet Valve; Front Right (N100)35-00 - -
00273 - ABS Inlet Valve; Rear Right (N133) 35-00 - -
00275 - ABS Outlet Valve; Rear Right (N135) 35-00 - -
http://www.talktomycar.co.uk/downloads/Trouble%20Code.TXT
Преди да се появи проблема съм забелязал че колата ми върви в определени моменти много по добре. Някак си има повече мощност. По пъргава беше. Карам я на газ и и сипвам 100 октаново. Върви си почти еднакво и на двете. Но като и прещрака на моменти направо откача да върви с малко газ много мощност. Така и не разбрах на какво се дължи тази перманентна загуба на мощността.
Имам някакви съмнения в датчика на ХОЛ за описания най горе проблем. Но ще изчакам ЕЛКОНите да отворят за да ме закачат за диагностика.
Пътуването ми се провали.
Re: Passat 5 1999g. 1.6 пълна инжекция губи мощност и заглъхва
sonaris написа:НА VAG COM-a ми излиза следното:
Не ги ли приведе резултатите? Intermittent се превежда "прекъснат, прекъсващ се или пулсиращ". Очевидно нещо с Ламбда датчика не е наред. Дали не е разкачена буксата?
- sonaris
- Мнения: 85
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 19:56
- Автомобил: VW Passat B4 Syncro
- Двигател: ADY
- Местоположение: Пловдив / България
- Контакти:
Re: Passat 5 1999g. 1.6 пълна инжекция губи мощност и заглъхва
На две места правих днес диагностика. И на двете казаха че дроселовата ми клапа нещо е умряла и за това така се държи колата.
Обаче в Бош сервиза имаха такава дроселова клапа работеща и я закачиха макар от 1.6 и човека каза че пак няма комуникация. Предположи че е проблем с кабелите или компютъра. Странното е че на 22-ри VAG-COM показа само горепосочените неща. Днес излязоха нови.
Много взе да се разваля тая моята красавица. След нова година ще я оставя да я поразгледат да видим какво ще излезе кабел, компютър или дроселова клапа.
Ламбдата като е изключена май работи най добре колата.
Обаче в Бош сервиза имаха такава дроселова клапа работеща и я закачиха макар от 1.6 и човека каза че пак няма комуникация. Предположи че е проблем с кабелите или компютъра. Странното е че на 22-ри VAG-COM показа само горепосочените неща. Днес излязоха нови.
Код: Избери всички
VCDS Version: 12.10.1
Data version: 20121121
Thursday,27,December,2012,22:12:06:46881
Chassis Type: 3A - VW Passat B4
Scan: 01 02 03 08 15 25 41
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 037-906-025-ADY.lbl
Part No: 037 906 025
Component: SIMOS 4S 1824
Coding: 00002
Shop #: WSC 00187
VCID: D0A3734313E3B383533
4 Faults Found:
00518 - Throttle Position Sensor (G69) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00530 - Throttle Position Sensor (G88) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39) 03-10 - No Signal - Intermittent
00282 - Throttle Position Actuator (V60) 36-10 - Open Circuit - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1H0-907-379.lbl
Part No: 1H0 907 379 D
Component: ABS TEVES 04
VCID: 306393C3F3235383B33
4 Faults Found:
00267 - ABS Outlet Valve; Front Right (N100) 35-00 - -
00273 - ABS Inlet Valve; Rear Right (N133) 35-00 - -
00275 - ABS Outlet Valve; Rear Right (N135) 35-00 - -
00532 - Supply Voltage B+ 35-00 - -
End ---------------------------------------------------------------------
Много взе да се разваля тая моята красавица. След нова година ще я оставя да я поразгледат да видим какво ще излезе кабел, компютър или дроселова клапа.
Ламбдата като е изключена май работи най добре колата.
- sonaris
- Мнения: 85
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 19:56
- Автомобил: VW Passat B4 Syncro
- Двигател: ADY
- Местоположение: Пловдив / България
- Контакти:
Re: Passat 5 1999g. 1.6 пълна инжекция губи мощност и заглъхва
Здравейте, гледам че никой не е писал все пак бяха празници. Но реших си проблема. Оказа се липса на връзка с електродвигателя на дроселовата клапа. Една бяла жичка която ходи от дроселовата клапа до компютъра на колата нямаше връзка. Тази на снимката оцветената в чевено Намерих схемата в AutoData Има я в Zamunda мисля.
Белия кабел от дроселовата клапа минава през тази букса.
Оказа се че в същност леко се е развила и за това не прави контакт.
Странно защо само един кабел. Почистих я с контактен спрей и четка и воала. Проблема ми изчезна.
Като цяло проблема не беше само това.
Имах проблем и с буксата на ламбда сондата. Най странното е че ходих в два сервиза между празниците. И нито единия нито в другия сервиз го забелязаха това.
Просто ми съобщиха какво пише като грешки в компютъра. А това и аз мога да си го прочета. Да взеха си 20-те лева за диагностика но майната му. Дето се вика даже с Контактен спрей не ми напръскаха буксите.
От една морга на Пазарджишко шосе си купих и двете букси. тази на дроселовата клапа и тази на ламбдата. Която явно беше останала без уплътнение. Напръсках я с контактен спрей и я почистих с четка за зъби. Сега има контакт. След това колата подобри работата си.
Вече не ми прекъсва на ниски обороти и го няма това тресене. Нито на ГАЗ нито на Бензин.
Сега на ред е да оправям ABS-а.
Белия кабел от дроселовата клапа минава през тази букса.
Оказа се че в същност леко се е развила и за това не прави контакт.
Странно защо само един кабел. Почистих я с контактен спрей и четка и воала. Проблема ми изчезна.
Като цяло проблема не беше само това.
Имах проблем и с буксата на ламбда сондата. Най странното е че ходих в два сервиза между празниците. И нито единия нито в другия сервиз го забелязаха това.
Просто ми съобщиха какво пише като грешки в компютъра. А това и аз мога да си го прочета. Да взеха си 20-те лева за диагностика но майната му. Дето се вика даже с Контактен спрей не ми напръскаха буксите.
От една морга на Пазарджишко шосе си купих и двете букси. тази на дроселовата клапа и тази на ламбдата. Която явно беше останала без уплътнение. Напръсках я с контактен спрей и я почистих с четка за зъби. Сега има контакт. След това колата подобри работата си.
Вече не ми прекъсва на ниски обороти и го няма това тресене. Нито на ГАЗ нито на Бензин.
Сега на ред е да оправям ABS-а.
- oska
- Мнения: 177
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 17:20
- Автомобил: passat
- Двигател: AHL
- Местоположение: варна
Re: Passat 5 1999g. 1.6 пълна инжекция губи мощност и заглъх
Колеги и аз съм за смяна на датчика на коляновия вал,все още съм в търсене на марка,обаче и друго ме притеснява-дали ще мога да го сменя сам,че всеки ден съм на работа :(
колата е пасат Б5 99г 1.6 AHL
колата е пасат Б5 99г 1.6 AHL
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта