От известно време ми се появява грешка 'Липса сигнал от детонационен датчик'
Изтривам я, карам няколко дни и пак се появява
То ясно, че ще се сменя датчика, но днес се мъчих да проверя къде точно му излиза сигнала във VAG-COM-а...
Стигнах до GROUP 81 иии... не успях да се ориентирам
Проверката я правих по следния начин: Преглеждам показанията на данните в съответната група, откачам детонационния датчик от куплунга и гледам пак. Ееее... нищо!
Странното е друго!
Датчика го откачах поне едно 80 пъти. За по около 1-1.5мин.
А защо за това време ВАГ-а не показа да е записало грешка?
Таааа... ако някой знае в коя група и в кой показател мога да видя стойностите от детонационния датчик на 2Е - много ще му мерси да ми каже, да знаете!
VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
И аз съм го разкачал много пътя контролера не го търсеше и при мен , при стягането е важно да стегнеш с точните килограми 1,2 мисля че беше но не съм сигорен сто процента.
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
защото не виждам как на празен ход когато мериш да ти отчете детонация?в хода на експлоатацията се променят параметрите макар и за малко при което е възможно да се появи детонация(възможно да се появи при каране на висока предавка с малка скорост и т.н.)и тогава да се отчете като спорадична (не трайна).в кой лог файл е .......след като проверя в гаража!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
rudoni написа:защото не виждам как на празен ход когато мериш да ти отчете детонация?
Опитвах се и да форсирам мотора (вярно - на място), за да видя какво се променя...
rudoni написа:....възможно да се появи при каране на висока предавка с малка скорост...
Много възможно! Рядко се случва да карам над 3 000 оборота. Но детонационно 'чукане на аванса' съм чувал най-често при ускорение (когато най се натоварва мотора ) - това не съм го правил, признавам!
rudoni написа:в кой лог файл е .......след като проверя в гаража!
И все пак - любознателно ми е защо не отчиташе липсата на датчика.
Самия датчик 'чете' вибрациите на мотора постоянно. След това ги сравнява с предварително зададена в компа графика на сигнала за определените обороти и решава дали има или не детонационно горене...
Същото се случва и с температурния датчик, примерно. Търси си го постоянно, а колко е пада на напрежение в/у него е друга бира.
... И като откача температурния - грешката я набива веднага (или почти - не съм проверявал), защото сигнала, независимо какъв е, изчезва.
Защо, тогава, това не се случи с детонационния, при положение, че принципа на следене е подобен?!
Странно!
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
доколкото успях да си преведа, датчика генерира импулс и за това не се отчита че го няма при откачване от веригата!проверява се с осцилоскоп при изкл положение и с лек ударпо него се наблюдава диаграмата му.(справка от Tolerance data и от Vivid work ...)
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
radotom написа:.....
Защо, тогава, това не се случи с детонационния, при положение, че принципа на следене е подобен?!
Странно!
Възможно ли е да го съпоставя с друга информация ( обороти , натоварване , ... дизелджия съм , да не стана за смях ) и само в определени случаи да го взема предвид , иначе да го игнорира , просто да не го сканира ?
Както например датчика за налягане на маслото - зумера се включва ако налягането на маслото е под ... (да речем 2 бара) , но само при обороти над 2000 .
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
това е пиезо електрически датчик и през него не протича ток който да се контролира от ЕБУ! той генерира ел импулс който се отчита по големина на напрежението в мВ.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
rudoni, напълно си прав, но тогава възниква въпроса по какъв начин контролера разбира, че "Knock sensor - No signal"
Иначе казано: Контролера няма друг начин да разбере, че е настъпило детонационно горене, от което да си каже 'А що го няма кнок-а? Аааа... набивам грешка!'
Единственото, което ми идва на ум е индуцирани напрежения по оставения висящ кабел. Сравнително наблизо са ВВ кабели за I и II цилиндър.
Ще пробвам какво ще се случи ако го закъся
Иначе казано: Контролера няма друг начин да разбере, че е настъпило детонационно горене, от което да си каже 'А що го няма кнок-а? Аааа... набивам грешка!'
Единственото, което ми идва на ум е индуцирани напрежения по оставения висящ кабел. Сравнително наблизо са ВВ кабели за I и II цилиндър.
Ще пробвам какво ще се случи ако го закъся
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
radotom написа:....
Ще пробвам какво ще се случи ако го закъся
Ако датчика е пиезо - той по принцип си е изолация .
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
понякога " совите не са това което са" ! не съм имал такъв случай да отчете ,че няма сигнал от кнок сензора.имало е ,че е дълъг т.е. продължителен и силен сигнал.и именно Рош не е могъл да го напише по точно и го е приел така.пробвай диагностика с виза сканер и виж написаното - по друг начин се изписва проблема! нали се опитах да го обясня - на входа на ебу няма сигнал и той не отчита верига ! има го ,няма го е все едно и също ,но получи ли сигнал веднага го определя!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
щом се разкачи буксата на детонационния датчик, веднага ваг-кома го регистрира. Така беше на абф-ми и съм имал леееки проблеми там . Та точно за това буксата му е с 3 кабела, не с един- затваря веригата по маса и един информационен. Наистина е един микрофон, който генерира много малко напрежение, то така и се проверява- закачаш на осцилоскоп единствено информационния кабел и го чукваш-трябва да генерира напрежение...
Не съм сигурен, но мисля че когато компа отчете липсата му, задава по-малко от нормалното предварение, за да се презастрахова и това се изразява в чувствителна загуба на мощност.
Провери си кабеляците, виж там дето лежи дали не е корозирал блока, и разбира се самия датчик. Стяга се на 20 нютона.
Не съм сигурен, но мисля че когато компа отчете липсата му, задава по-малко от нормалното предварение, за да се презастрахова и това се изразява в чувствителна загуба на мощност.
Провери си кабеляците, виж там дето лежи дали не е корозирал блока, и разбира се самия датчик. Стяга се на 20 нютона.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
Единствено мога да пътвърдя, че стягането с точно 20 нютона е много важно. На колега постоянно му набиваше грешки, след стягането с точната сила проблема вече не съществува
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
rudoni написа:...не съм имал такъв случай да отчете ,че няма сигнал от кнок сензора.имало е ,че е дълъг т.е. продължителен и силен сигнал.
Именно за това ми се ще да видя точното цифрово изражение
pe6kata написа:...Наистина е един микрофон, който генерира много малко напрежение, то така и се проверява- закачаш на осцилоскоп единствено информационния кабел и го чукваш-трябва да генерира напрежение...
Това е другия вариант да го търся - закачам скопа, гледам какво излиза като графика и после почвам да търся подобна и във ВАГ-а
Ама много по-лесно е, ако съм ориентиран къде горе-долу да го търся
Иначе - да, за загубата на мощност си е така. От 1 600 до към 2 000 оборота е мъртвец!
След това си тръгва като за световно
Не е от неправилно стягане - с динамометричен ключ, точно на 20N.m. съм го стягал
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
датчика има 3 кабела- информационния е ясен, другия е най-обикновена маса и третия влиза пак в ЕКУ-то като при работещ мотор замасява... Ако датчика го няма, на този пин(17 пин ако не се лъжа) ще има напрежение, ако обаче е там и работи, ще замаси. Демек датчика го играе като мостче за маса...По този начин компа разбира дали има или няма датчик. При положение че вак-кома ти казва че го няма, неразбирам какво искаш да ти покаже.
Виж в аутодатата как изглежда диаграмата на работа на детонационния датчик- права линия 0 волта и като удариш датчика, има остър пик(стойност от порядъка на миливолтове)
Виж в аутодатата как изглежда диаграмата на работа на детонационния датчик- права линия 0 волта и като удариш датчика, има остър пик(стойност от порядъка на миливолтове)
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
pe6kata написа: Виж в аутодатата как изглежда диаграмата на работа на детонационния датчик-
На предната АутоДата си ги имаше графиките и всичко останало... На сегашната ми инсталирана (3.18) полвината информация липсва или поне аз не мога да я намеря
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 224 госта