Радо това е осцилограмата за knock sensor за мотор 2Е в autodata:
Условието на осцилоскопа е 50mV/diV и 1mS/diV.Според теорията всичко като "звънтеж" с честота над 4kHz се приема за детонация-нищо не ти помогнах,а и в датата не са дадени условията на измерване .Да кажем че е на празния ход....
VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
точно това е осцилограмата, закачал съм такъв датчик на осцилоскоп, при почукване върху датчика излиза точно това
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
Добре, а ще може ли някой да каже все пак в коя група и в кое 'квадратче' да го търся все пак за 2Е-то на Пассат, че е доста тегаво да разглеждам всички едно по едно
Иначе днес на обяд закачих един нов (стар) датчик - ще видим тия дни дали ще сбъгяса отново
Иначе днес на обяд закачих един нов (стар) датчик - ще видим тия дни дали ще сбъгяса отново
- van4ooo
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
Ако нямаш Label за твоя мотор напиши номера на ECU които излиза по VAG-COMa,някаде из руските форуми имаше за 2е мотора там трябва да е указано в коя група е датчика.Поробваи като чукнеш с някое дърво и чук до датчика дали ще се изменят показанията на предверението(нали това ну е работата па и кво ше постигнеш стова само проба).
Не помня(не съм сигурен) но и намен като го изклуча не отчита грешка,при стъпковия мото и клапана за бенз. пари също( на АБФ това).
Не помня(не съм сигурен) но и намен като го изклуча не отчита грешка,при стъпковия мото и клапана за бенз. пари също( на АБФ това).
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
Значи ще се рови из руските форуми...
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
Радо, припомни си как работи софта управляващ двиг.!за какво служи този датчик?щом не е заложен като постоянно контролируем елемент(не затваря верига , като изолатор ) ,ЕБУ не го търси и нее заложен в самодиагностиката му!
при получаване на сигнал ,в зависимост от големината му и кога се подава спрямо ГМТ ,ЕБУ променя подаването на искра!днес разпъвах триизмерната диаграма и никъде не го видях като параметър?!изглежда действа диференцирано !на промяна ъгъла на запалването! аванс коректор. май няма да излезе в "прозорчетата"като параметър!поне така мисля аз.да чуем и други .може и да греша.
при получаване на сигнал ,в зависимост от големината му и кога се подава спрямо ГМТ ,ЕБУ променя подаването на искра!днес разпъвах триизмерната диаграма и никъде не го видях като параметър?!изглежда действа диференцирано !на промяна ъгъла на запалването! аванс коректор. май няма да излезе в "прозорчетата"като параметър!поне така мисля аз.да чуем и други .може и да греша.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
А вот и нашол що-нибудь:
http://www.vwts.org/forum/index.php?sho ... 179&st=100
http://www.vwts.org/forum/index.php?sho ... 179&st=100
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
Тъй като така и не намерих точно това, което ми трябва - взех, че си направих сам *.LBL файл
Това е за Пассат 2Е, '96г., с комтролер номер 037 906 022GD
И е за VAG-COM v.409.1
Копирате, пействате в NotePad-а и сейввате като 037-906-022.lbl в C:\ross-tech\VAG-COM-409.1\Labels
;
; VAG-COM Measuring Block Labels for
; All OBD-I 2E PG Digifant I, ECU p/n 037-906-022-GD
;
; Prepared by Chris Gaskell 15/3/2001 England - UK
; (Ref.Bentley - Corrado)
;
; Unvierfied/Untested!
;
0,0,General Engine Data
0,1,Intake Air,Temperature
0,2,CO Fuel Trim,Potentiometer
0,3,Coolant,Temperature
0,4,O2S Sensor,Active
;
1,0,General Engine Data
1,1,RPM,Engine Speed
1,2,Engine,Temperature
1,3,Lambda Factor
1,4,Bin Data
;
2,0,General Engine Data
2,1,RPM,Eng Speed
2,2,Injection,Time
2,3,Ucc, V
2,4,Intake,Air Temp, *C
;
3,0,General Engine Data
3,1,RPM,Engine Speed
3,2,Engine,Load (%)
3,3,Throttle,<є
3,4,Ignition,Time
;
4,0,General Engine Data
4,1,RPM,Engine Speed
4,2,Engine,Load (%)
4,3,Engine,Temperature *C
4,4,Bin,Data
;
5,0,Idle Control
5,1,RPM,Engine Speed
5,2,Engine,Temperature *C
5,3,Intake,Air Temp, *C
5,4,CLOSE
;
6,0,Lambda/Throttle
6,1,RPM,Engine Speed
6,2,Lambda,Factor
6,3,Fuel,Consumption
6,4,Ignition,Time
;
7,0,Lambda/Throttle
7,1,RPM,Engine Speed
7,2,Engine,Temperature *C
7,3,Lambda,V
7,4,Bin,Data
;
ENJOY
ЕДИТ:
Ъ! Забравих!
Група 0.х не е вярна!
Там все още нищо не моа да кажа, освен, че в позиция 8 се изписват данни, свързани с положението на ТПС-а.
Това е за Пассат 2Е, '96г., с комтролер номер 037 906 022GD
И е за VAG-COM v.409.1
Копирате, пействате в NotePad-а и сейввате като 037-906-022.lbl в C:\ross-tech\VAG-COM-409.1\Labels
;
; VAG-COM Measuring Block Labels for
; All OBD-I 2E PG Digifant I, ECU p/n 037-906-022-GD
;
; Prepared by Chris Gaskell 15/3/2001 England - UK
; (Ref.Bentley - Corrado)
;
; Unvierfied/Untested!
;
0,0,General Engine Data
0,1,Intake Air,Temperature
0,2,CO Fuel Trim,Potentiometer
0,3,Coolant,Temperature
0,4,O2S Sensor,Active
;
1,0,General Engine Data
1,1,RPM,Engine Speed
1,2,Engine,Temperature
1,3,Lambda Factor
1,4,Bin Data
;
2,0,General Engine Data
2,1,RPM,Eng Speed
2,2,Injection,Time
2,3,Ucc, V
2,4,Intake,Air Temp, *C
;
3,0,General Engine Data
3,1,RPM,Engine Speed
3,2,Engine,Load (%)
3,3,Throttle,<є
3,4,Ignition,Time
;
4,0,General Engine Data
4,1,RPM,Engine Speed
4,2,Engine,Load (%)
4,3,Engine,Temperature *C
4,4,Bin,Data
;
5,0,Idle Control
5,1,RPM,Engine Speed
5,2,Engine,Temperature *C
5,3,Intake,Air Temp, *C
5,4,CLOSE
;
6,0,Lambda/Throttle
6,1,RPM,Engine Speed
6,2,Lambda,Factor
6,3,Fuel,Consumption
6,4,Ignition,Time
;
7,0,Lambda/Throttle
7,1,RPM,Engine Speed
7,2,Engine,Temperature *C
7,3,Lambda,V
7,4,Bin,Data
;
ENJOY
ЕДИТ:
Ъ! Забравих!
Група 0.х не е вярна!
Там все още нищо не моа да кажа, освен, че в позиция 8 се изписват данни, свързани с положението на ТПС-а.
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
малко стара тема, но за да не пускам нова
Радо, бли ли ми казал кви са симптомите на този датчик!
При мен пороблема е на 4 скорост, след 1500 оборота има придърпване и губене на мощност, при 2 скорост като, че ли го усещам по слабо, а при 1, 3, 5 няма никви проблеми!
Насочиха ме към този датчик и за това пиша тук!
На газ и безин е едно и също!
Радо, бли ли ми казал кви са симптомите на този датчик!
При мен пороблема е на 4 скорост, след 1500 оборота има придърпване и губене на мощност, при 2 скорост като, че ли го усещам по слабо, а при 1, 3, 5 няма никви проблеми!
Насочиха ме към този датчик и за това пиша тук!
На газ и безин е едно и също!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
Проблемите бяха по-мудно ускорение, както и проблемно първо палене.
Всъщност - поредноста беше обратна.
По принцип колата пали страхотно - държа ключа на стартер за под секунда.
Случеше ли се, обаче, да не запали от първия път - сигурен бях, че при закачане на VAG-а ще изпише грешка в кнок-сензора.
Чистя, паля - няма грижи!
До следващото неуспешно първо запалване.
Тогава се усещаше и мудното ускорение. Предполагам - отчитайки, че детонационния не работи, контролера връща момента на запалването с цел избягване вероятноста от детонации.
Закачал ли си колата на диагностика?
Всъщност - поредноста беше обратна.
По принцип колата пали страхотно - държа ключа на стартер за под секунда.
Случеше ли се, обаче, да не запали от първия път - сигурен бях, че при закачане на VAG-а ще изпише грешка в кнок-сензора.
Чистя, паля - няма грижи!
До следващото неуспешно първо запалване.
Тогава се усещаше и мудното ускорение. Предполагам - отчитайки, че детонационния не работи, контролера връща момента на запалването с цел избягване вероятноста от детонации.
Закачал ли си колата на диагностика?
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
сега не!
преди месец бях при клубните и всичко беше наред!
Явно първата стъпка трябва да е това, а днес свалях въпросния датчик и нямаше окиси и подобни, стегнах си го както сте написали по-нагоре!
преди месец бях при клубните и всичко беше наред!
Явно първата стъпка трябва да е това, а днес свалях въпросния датчик и нямаше окиси и подобни, стегнах си го както сте написали по-нагоре!
Re: VAG-COM и детонационен датчик на 2Е
radotom написа:Проблемите бяха по-мудно ускорение, както и проблемно първо палене.
Всъщност - поредноста беше обратна.
По принцип колата пали страхотно - държа ключа на стартер за под секунда.
Случеше ли се, обаче, да не запали от първия път - сигурен бях, че при закачане на VAG-а ще изпише грешка в кнок-сензора.
Чистя, паля - няма грижи!
До следващото неуспешно първо запалване.
Тогава се усещаше и мудното ускорение. Предполагам - отчитайки, че детонационния не работи, контролера връща момента на запалването с цел избягване вероятноста от детонации.
Закачал ли си колата на диагностика?
Стара тема ама и аз да се включа. При мен има проблем с менене на оборотите при консуматори, като включа фарове, климатик и почва да тресе яко, 500-1200, понякога премигва лампата на акумулатора дори, ето клип за какво иде реч:
Сменил съм О-пръстени на всмукателния колектор, проверени са вакуумните маркучи, не дърпа въздух, почистен е MAP сензора, сменени са свещи, кабели, капачка, палец, чистен е дросела, пробвах с два други дросела, адаптирах, същата работа. Дава ми като грешка, това:
Може ли проблема да е от въпросния Knock sensor?
Също така имаше един период, паля колата, работи 20-30сек, гасне.. ей така преди да мигна, и после паля и няма грижи, работи. Вече изчезна този проблем, но оборотите продължават да се менят... И не винаги, кротват понякога и примерно подам малко газ и пак почват да играят..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта