Здравейте. Имам следното питане. Омазнена е ремъчната шайба на компресора на климатика. Дали няма някой семеринг който да е изтървал? Климатика още си духа доста студено.Вие какво мислите? На втората снимка се виждат малките капчици които са полепнали по капака на ангренажният ремък, корпуса на въздушният филтър и трабара от въздушният филтър към моното.
Масло по шайбата на климатика
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Масло по шайбата на климатика
Ами може да е от климатика ,а може и да не е.Щом духа студено не го закачай.
При мен смяна на семеринга и зареждане преди 2 години стружаше 160 лв.Ама моя не духаше студ.Така, че помисли??????
При мен смяна на семеринга и зареждане преди 2 години стружаше 160 лв.Ама моя не духаше студ.Така, че помисли??????
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Масло по шайбата на климатика
Пак леко си минал с тези 160лв
Принципно масовата практика на колегите,които ремонтират компресори е,да се сменя всичко що е оплътнение наред по компресора и това за този компресор е грубо около 200лв.Оттам нататък си е вече демонтаж/монтаж,зареждане с фреон и т.н.
Иначе отпред под тази шайба е така наречения осев оплътнител на компресора,който е нещо като семеринг на оста на компресора.Когато той се прецака започва да избива масло и фреон и постепенно климатика умира,без значение дали се пуска или не (системата така или иначе си е под налягане). Съответно колегата е прав - докато не отслабне климатика не го пипай,като започне да духа не много студено,не го мъчи,а я ремонтирай ако възнамеряваш да позлваш климатик. Проблема е в това,че когато започне да духа по-слабо,значи фреона е намалял значително а с него и маслото,което смазва компресора (това,което виждаш навсякъде при теб) и компресора хем не се смазва,понеже няма масло в него,хем не се и охлажда,понеже няма студен фреон,който да постъпва в него и се износва значително по-бързо.
Принципно масовата практика на колегите,които ремонтират компресори е,да се сменя всичко що е оплътнение наред по компресора и това за този компресор е грубо около 200лв.Оттам нататък си е вече демонтаж/монтаж,зареждане с фреон и т.н.
Иначе отпред под тази шайба е така наречения осев оплътнител на компресора,който е нещо като семеринг на оста на компресора.Когато той се прецака започва да избива масло и фреон и постепенно климатика умира,без значение дали се пуска или не (системата така или иначе си е под налягане). Съответно колегата е прав - докато не отслабне климатика не го пипай,като започне да духа не много студено,не го мъчи,а я ремонтирай ако възнамеряваш да позлваш климатик. Проблема е в това,че когато започне да духа по-слабо,значи фреона е намалял значително а с него и маслото,което смазва компресора (това,което виждаш навсякъде при теб) и компресора хем не се смазва,понеже няма масло в него,хем не се и охлажда,понеже няма студен фреон,който да постъпва в него и се износва значително по-бързо.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 79 госта