Масло по шайбата на климатика

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Масло по шайбата на климатика

Мнениеот stereofonix » Вто 27 юли 2010 17:33


Здравейте. Имам следното питане. Омазнена е ремъчната шайба на компресора на климатика. Дали няма някой семеринг който да е изтървал? Климатика още си духа доста студено.Вие какво мислите? На втората снимка се виждат малките капчици които са полепнали по капака на ангренажният ремък, корпуса на въздушният филтър и трабара от въздушният филтър към моното.
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
ВидиМС
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 27 май 2008 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Масло по шайбата на климатика

Мнениеот ВидиМС » Вто 27 юли 2010 20:34


Ами може да е от климатика ,а може и да не е.Щом духа студено не го закачай.
При мен смяна на семеринга и зареждане преди 2 години стружаше 160 лв.Ама моя не духаше студ.Така, че помисли??????


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Масло по шайбата на климатика

Мнениеот zfa159 » Вто 27 юли 2010 21:22


Пак леко си минал с тези 160лв :)
Принципно масовата практика на колегите,които ремонтират компресори е,да се сменя всичко що е оплътнение наред по компресора и това за този компресор е грубо около 200лв.Оттам нататък си е вече демонтаж/монтаж,зареждане с фреон и т.н.
Иначе отпред под тази шайба е така наречения осев оплътнител на компресора,който е нещо като семеринг на оста на компресора.Когато той се прецака започва да избива масло и фреон и постепенно климатика умира,без значение дали се пуска или не (системата така или иначе си е под налягане). Съответно колегата е прав - докато не отслабне климатика не го пипай,като започне да духа не много студено,не го мъчи,а я ремонтирай ако възнамеряваш да позлваш климатик. Проблема е в това,че когато започне да духа по-слабо,значи фреона е намалял значително а с него и маслото,което смазва компресора (това,което виждаш навсякъде при теб) и компресора хем не се смазва,понеже няма масло в него,хем не се и охлажда,понеже няма студен фреон,който да постъпва в него и се износва значително по-бързо.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта