тампони на макферсъна побългаряване
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: тампони на макферсъна побългаряване
Nuri3556, сподели - колко време караш с допълнителния тампон и какъв е ефектът от него?
- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: тампони на макферсъна побългаряване
колега вчера съм ги сложил,тва беше от спортния ми филтър като уплътнител ли или пръстен не знам как се води и го сложих със цел да няма луфт в тампона щото бяха ми излезнали пак тия тампони макар че са на 1 месец
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: тампони на макферсъна побългаряване
Общо взето, това с побългаряването е малко умряла работа. Поне при мен резултата на този етап е - сравнително незадоволителен. Ето една схема на тампона:
Лявата част е на износен тампон, а дясната на нов. Червените участъци, когато се износи тампона - липсват. Отдолу го сплесква лагера, а отгоре го натиска купето. Отделно от това, се отмества (набива се) центъра нагоре. С пунктира се вижда как е отместен. От трите места на износване, отклоненията са с милиметър-два. Но като се съберат се получава достатъчно голям луфт.
Само по себе си, да се "обере" луфта, не е решение на проблема. То така могат и да се сложат, няколко ламаринени подложки. Идеята е да се възстанови тампона, така че да може да поема удари и да "омекотява". В крайна сметка като заключение, решението е компромисен вариант. Или се слага нещо меко, което се износва бързо, или се слага твърд материал, който ще държи доста време, но пък колата ще вози "твърдо".
Лявата част е на износен тампон, а дясната на нов. Червените участъци, когато се износи тампона - липсват. Отдолу го сплесква лагера, а отгоре го натиска купето. Отделно от това, се отмества (набива се) центъра нагоре. С пунктира се вижда как е отместен. От трите места на износване, отклоненията са с милиметър-два. Но като се съберат се получава достатъчно голям луфт.
Само по себе си, да се "обере" луфта, не е решение на проблема. То така могат и да се сложат, няколко ламаринени подложки. Идеята е да се възстанови тампона, така че да може да поема удари и да "омекотява". В крайна сметка като заключение, решението е компромисен вариант. Или се слага нещо меко, което се износва бързо, или се слага твърд материал, който ще държи доста време, но пък колата ще вози "твърдо".
Re: тампони на макферсъна побългаряване
К.Одаджийски написа:От такава http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ctra_A.jpg
не им знам точните номера на вектрите
Ето го и тампона какво представлява
По повод тези тампони, някой слагал ли е полиуретанови на Б3, ако са същите като на Голф 3 ставали !!
Попаднах на тази статия http://www.polyurethan.me/vw23info.htm
По дяволите той човека го е казал
На този етап не, почти приключихме с предния носач на Голф4, сега е тестовия му период, и после ще правим останалото за Голф.....
- ФЕРАРИСТ
- Мнения: 37
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: тампони на макферсъна побългаряване
Тва беше преди няколко месеца......тестовете отдавна са в миналото......
Чесно казано имаме голямо желание да почнем и тампоните на макферса, но примерно за да направим матрица за такава малко по особенна форма тампон, ще иде доста човеко - времев ресурс, през който можем да направим няколко по масови и лесни тампона.....но така или иначе на някой етап ще наппавим и тях....
Чесно казано имаме голямо желание да почнем и тампоните на макферса, но примерно за да направим матрица за такава малко по особенна форма тампон, ще иде доста човеко - времев ресурс, през който можем да направим няколко по масови и лесни тампона.....но така или иначе на някой етап ще наппавим и тях....
Re: тампони на макферсъна побългаряване
На Голф 3 и пасати 3 и 4 еднакви ли са,вертикалните тампони на носача ?
Принципа е еднакъв, но никога не съм ги налагал да ги видя, а и не съм се замислял ....
Принципа е еднакъв, но никога не съм ги налагал да ги видя, а и не съм се замислял ....
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: тампони на макферсъна побългаряване
JC написа:На Голф 3 и пасати 3 и 4 еднакви ли са,вертикалните тампони на носача ?
Принципа е еднакъв, но никога не съм ги налагал да ги видя, а и не съм се замислял ....
Не са еднакви...имат една и съща форма, но с тая разлика че на пасатите са по яки. Ако сложиш на пасат от голф...още като пуснеш колата от крика и ги е смачкал. На пасата тампоните гумата е оребрена.
И колеги...забравете тая тема с побългаряването на тия тампони....рискувате живота си така
Re: тампони на макферсъна побългаряване
drago_tr написа:..
Той пита за тампоните на носача,не на макферсона, както и моя въпрос беше за това.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: тампони на макферсъна побългаряване
vladtod® написа:drago_tr написа:..
Той пита за тампоните на носача,не на макферсона, както и моя въпрос беше за това.
опс...извинявам се
А колкото до въпроса....за тях не знам.
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: тампони на макферсъна побългаряване
В руските форуми пише, че тампоните с лагерчето /преден амортисьор-горе/ на Шаран се монтират и на Пасат В3- НЯКОЙ ПРОБВАЛ ЛИ Е?
Re: тампони на макферсъна побългаряване
С това подлагане, лично на мен не ми допада идеята ...ама изобщо, а това за от Вектра ще го пробвам...ако ще чисто от люборитство ...
Мерси на колегата за пояснението, логиката това ми е казвала хах, но все пак да попитам .... ясно , значи не стават ...
Мерси на колегата за пояснението, логиката това ми е казвала хах, но все пак да попитам .... ясно , значи не стават ...
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: тампони на макферсъна побългаряване
Основният проблем при тези тампони е материала/гумата/,в зависимост от марките производители комфортът рязко се влошава-когато гумата е по-мека и бързо губи еластичността и се деформира/SWAG/примерно ,и по-твърда с оребрения отстрани за да не шава много много тампона в ботуша а и до някъде да смекчава една милимунда при влизане в дупка/Лемфиордер например/.Обаче независимо от марката след 1.5 години максимум си плаче за нов-усеща се не само по лопане тропане както казвате вие,но и посреща неравностите все едно сте напомпали гумите на 2.5атм.Това се получава щото гумата която се очаква да поеме част от енергията при посрещане на автомобила с неравността или дупката.Ако някой е забелязал при монтиране на нови тампони като разклатиш предницата надолу нагоре виждаш как първо лекичко около 1-2мм се движи шапката дето стърчи от ботуша а после другото.След година това движение вече не съществува,тоест тампона вече поема удара като буфер и возията е адска,а шапката стърчи повече с около 3-4мм поне ,щото гумата е загубила еластичността си и е недостатъчна да се съпротивлява на тежестта на колата.
Решението е може би да се изработи такъв тампон от полиуретан,тогава бихме могли да говорим за смяна през 3-4години примерно.
Също голямо значение оказва и твърдостта на амортисьора.Ако са по-твърдички /като при мене след като ги смених/то тогава удра в началото се поглъща от тампона повечко и се мачка бързо,понеже амортисьора колкото и да гаси вибрации все пак противодейства в обратна посока.
Не знам Германеца дали нарочно ги е направил така ,за да се усеща водача че нещо не е наред и да търси причина, а от там и някакво регулярно минаване на реглаж,щото...ако бяха вечни колко от вас ще се запътят към стенда?
Или не е взел под внимание че пасата в сравнение с голфа е тежка кола и зависи къв мотор и екстри и сложиш може да е по-тежка или по-лека,пък тампоните еднакви?...
Та към колегата с изобретението с тампоните:
Колега,не си решил проблема а просто си го отложил,направил си от подвижен еластичен тампон буфер,който бавно и сигурно ще се мачка докато не си отвори пространство и земе пак да блъска.А комфортът ти в момента е по-лош/твърд/ при посрещане на неравности отколкото при нов тампон.
Нищо лично,според мен си ги сменяйте на 1.5г и така,докато някой не се сети да произведе такива полиуретанови поне и рязко да забогатее щото този проблем е черна дупка при старите VW
Решението е може би да се изработи такъв тампон от полиуретан,тогава бихме могли да говорим за смяна през 3-4години примерно.
Също голямо значение оказва и твърдостта на амортисьора.Ако са по-твърдички /като при мене след като ги смених/то тогава удра в началото се поглъща от тампона повечко и се мачка бързо,понеже амортисьора колкото и да гаси вибрации все пак противодейства в обратна посока.
Не знам Германеца дали нарочно ги е направил така ,за да се усеща водача че нещо не е наред и да търси причина, а от там и някакво регулярно минаване на реглаж,щото...ако бяха вечни колко от вас ще се запътят към стенда?
Или не е взел под внимание че пасата в сравнение с голфа е тежка кола и зависи къв мотор и екстри и сложиш може да е по-тежка или по-лека,пък тампоните еднакви?...
Та към колегата с изобретението с тампоните:
Колега,не си решил проблема а просто си го отложил,направил си от подвижен еластичен тампон буфер,който бавно и сигурно ще се мачка докато не си отвори пространство и земе пак да блъска.А комфортът ти в момента е по-лош/твърд/ при посрещане на неравности отколкото при нов тампон.
Нищо лично,според мен си ги сменяйте на 1.5г и така,докато някой не се сети да произведе такива полиуретанови поне и рязко да забогатее щото този проблем е черна дупка при старите VW
Re: тампони на макферсъна побългаряване
Аз не мога да разбера, освен горните тампони, защо не произвеждат и такива за носачите от полиуретан ...
Все пак Пасата е масов автомобил, а всички ревем от едно и също ...
Все пак Пасата е масов автомобил, а всички ревем от едно и също ...
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: тампони на макферсъна побългаряване
Произвеждат се полиуретани за всичко по пасата ама не търсите..
Има за макферсони,носачи,втулки на носачи.. на стабилизиращата щанга.. биалети..
Задния мост решенето е набиване на лагери вместо кекавите тампони,само че с лагерите няма мърдане става за равни пътища и спортни цели иначе друг вариянт е да се намерят тампони от някаква друга кола ,които са плътни и съответно съвместими по размер с тези на пасат Б3
Има за макферсони,носачи,втулки на носачи.. на стабилизиращата щанга.. биалети..
Задния мост решенето е набиване на лагери вместо кекавите тампони,само че с лагерите няма мърдане става за равни пътища и спортни цели иначе друг вариянт е да се намерят тампони от някаква друга кола ,които са плътни и съответно съвместими по размер с тези на пасат Б3
Re: тампони на макферсъна побългаряване
Аз имам предвид българската фирме дето правят тампони и тестове някакви ....иначе знам че има , но цената ме спира честно казано
Проблема с носачите явно се решава с вектровите тампони, но горе в ботуша си остава ... или мен не ме мързи да ги сменявам през две години ...не е чак такава болката, но е факт че е слабо място
Проблема с носачите явно се решава с вектровите тампони, но горе в ботуша си остава ... или мен не ме мързи да ги сменявам през две години ...не е чак такава болката, но е факт че е слабо място
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта