тампони на макферсъна побългаряване

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 552
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот Ivaile » Нед 24 апр 2011 10:57


Nuri3556, сподели - колко време караш с допълнителния тампон и какъв е ефектът от него?




Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот nuri_3556 » Нед 24 апр 2011 11:32


колега вчера съм ги сложил,тва беше от спортния ми филтър като уплътнител ли или пръстен не знам как се води и го сложих със цел да няма луфт в тампона щото бяха ми излезнали пак тия тампони макар че са на 1 месец


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот bachest » Нед 24 апр 2011 21:33


Общо взето, това с побългаряването е малко умряла работа. Поне при мен резултата на този етап е - сравнително незадоволителен. :lol: Ето една схема на тампона:

Изображение

Лявата част е на износен тампон, а дясната на нов. Червените участъци, когато се износи тампона - липсват. Отдолу го сплесква лагера, а отгоре го натиска купето. Отделно от това, се отмества (набива се) центъра нагоре. С пунктира се вижда как е отместен. От трите места на износване, отклоненията са с милиметър-два. Но като се съберат се получава достатъчно голям луфт.
Само по себе си, да се "обере" луфта, не е решение на проблема. То така могат и да се сложат, няколко ламаринени подложки. Идеята е да се възстанови тампона, така че да може да поема удари и да "омекотява". В крайна сметка като заключение, решението е компромисен вариант. Или се слага нещо меко, което се износва бързо, или се слага твърд материал, който ще държи доста време, но пък колата ще вози "твърдо".


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот vladtod® » Нед 01 май 2011 10:22


К.Одаджийски написа:От такава http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ctra_A.jpg
не им знам точните номера на вектрите
Ето го и тампона какво представлява
Изображение

По повод тези тампони, някой слагал ли е полиуретанови на Б3, ако са същите като на Голф 3 ставали !!
Попаднах на тази статия http://www.polyurethan.me/vw23info.htm
Изображение
Изображение
Изображение
По дяволите той човека го е казал
На този етап не, почти приключихме с предния носач на Голф4, сега е тестовия му период, и после ще правим останалото за Голф.....


Потребителски аватар
ФЕРАРИСТ
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот ФЕРАРИСТ » Нед 01 май 2011 14:57


Тва беше преди няколко месеца......тестовете отдавна са в миналото......
Чесно казано имаме голямо желание да почнем и тампоните на макферса, но примерно за да направим матрица за такава малко по особенна форма тампон, ще иде доста човеко - времев ресурс, през който можем да направим няколко по масови и лесни тампона.....но така или иначе на някой етап ще наппавим и тях....


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот JC » Нед 01 май 2011 16:18


На Голф 3 и пасати 3 и 4 еднакви ли са,вертикалните тампони на носача ?
Принципа е еднакъв, но никога не съм ги налагал да ги видя, а и не съм се замислял ....


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот drago_tr » Нед 01 май 2011 18:32


JC написа:На Голф 3 и пасати 3 и 4 еднакви ли са,вертикалните тампони на носача ?
Принципа е еднакъв, но никога не съм ги налагал да ги видя, а и не съм се замислял ....


Не са еднакви...имат една и съща форма, но с тая разлика че на пасатите са по яки. Ако сложиш на пасат от голф...още като пуснеш колата от крика и ги е смачкал. На пасата тампоните гумата е оребрена.

:idea: И колеги...забравете тая тема с побългаряването на тия тампони....рискувате живота си така :012:


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот vladtod® » Нед 01 май 2011 18:40


drago_tr написа:..

Той пита за тампоните на носача,не на макферсона, както и моя въпрос беше за това.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот drago_tr » Нед 01 май 2011 19:31


vladtod® написа:
drago_tr написа:..

Той пита за тампоните на носача,не на макферсона, както и моя въпрос беше за това.


опс...извинявам се :bowdown

А колкото до въпроса....за тях не знам.


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 552
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот Ivaile » Нед 01 май 2011 21:52


В руските форуми пише, че тампоните с лагерчето /преден амортисьор-горе/ на Шаран се монтират и на Пасат В3- НЯКОЙ ПРОБВАЛ ЛИ Е?


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот JC » Нед 01 май 2011 22:54


С това подлагане, лично на мен не ми допада идеята ...ама изобщо, а това за от Вектра ще го пробвам...ако ще чисто от люборитство ...

Мерси на колегата за пояснението, логиката това ми е казвала хах, но все пак да попитам .... ясно , значи не стават ...


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот Danny boy » Чет 12 май 2011 12:24


Основният проблем при тези тампони е материала/гумата/,в зависимост от марките производители комфортът рязко се влошава-когато гумата е по-мека и бързо губи еластичността и се деформира/SWAG/примерно ,и по-твърда с оребрения отстрани за да не шава много много тампона в ботуша а и до някъде да смекчава една милимунда при влизане в дупка/Лемфиордер например/.Обаче независимо от марката след 1.5 години максимум си плаче за нов-усеща се не само по лопане тропане както казвате вие,но и посреща неравностите все едно сте напомпали гумите на 2.5атм.Това се получава щото гумата която се очаква да поеме част от енергията при посрещане на автомобила с неравността или дупката.Ако някой е забелязал при монтиране на нови тампони като разклатиш предницата надолу нагоре виждаш как първо лекичко около 1-2мм се движи шапката дето стърчи от ботуша а после другото.След година това движение вече не съществува,тоест тампона вече поема удара като буфер и возията е адска,а шапката стърчи повече с около 3-4мм поне ,щото гумата е загубила еластичността си и е недостатъчна да се съпротивлява на тежестта на колата.
Решението е може би да се изработи такъв тампон от полиуретан,тогава бихме могли да говорим за смяна през 3-4години примерно.
Също голямо значение оказва и твърдостта на амортисьора.Ако са по-твърдички /като при мене след като ги смених/то тогава удра в началото се поглъща от тампона повечко и се мачка бързо,понеже амортисьора колкото и да гаси вибрации все пак противодейства в обратна посока.
Не знам Германеца дали нарочно ги е направил така ,за да се усеща водача че нещо не е наред и да търси причина, а от там и някакво регулярно минаване на реглаж,щото...ако бяха вечни колко от вас ще се запътят към стенда?
Или не е взел под внимание че пасата в сравнение с голфа е тежка кола и зависи къв мотор и екстри и сложиш може да е по-тежка или по-лека,пък тампоните еднакви?...
Та към колегата с изобретението с тампоните:
Колега,не си решил проблема а просто си го отложил,направил си от подвижен еластичен тампон буфер,който бавно и сигурно ще се мачка докато не си отвори пространство и земе пак да блъска.А комфортът ти в момента е по-лош/твърд/ при посрещане на неравности отколкото при нов тампон.
Нищо лично,според мен си ги сменяйте на 1.5г и така,докато някой не се сети да произведе такива полиуретанови поне и рязко да забогатее щото този проблем е черна дупка при старите VW


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот JC » Чет 12 май 2011 17:07


Аз не мога да разбера, освен горните тампони, защо не произвеждат и такива за носачите от полиуретан ...
Все пак Пасата е масов автомобил, а всички ревем от едно и също ... :roll:


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот Stenly » Чет 12 май 2011 19:27


Произвеждат се полиуретани за всичко по пасата ама не търсите..
Има за макферсони,носачи,втулки на носачи.. на стабилизиращата щанга.. биалети..
Задния мост решенето е набиване на лагери вместо кекавите тампони,само че с лагерите няма мърдане става за равни пътища и спортни цели иначе друг вариянт е да се намерят тампони от някаква друга кола ,които са плътни и съответно съвместими по размер с тези на пасат Б3


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот JC » Чет 12 май 2011 20:15


Аз имам предвид българската фирме дето правят тампони и тестове някакви ....иначе знам че има , но цената ме спира честно казано :roll:
Проблема с носачите явно се решава с вектровите тампони, но горе в ботуша си остава ... или мен не ме мързи да ги сменявам през две години ...не е чак такава болката, но е факт че е слабо място :!:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта