тампони на макферсъна побългаряване

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
shaquile
Мнения: 136
Регистриран на: Пет 22 май 2009 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: yambol

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот shaquile » Чет 23 юни 2011 19:32


Mapoka написа:От няколко дни вече съм с опелски тампони на носачите, мога да кажа, че опелския тампон е дълъг 59мм (нашия е 41), от късата страна съм го скъсил 3мм, от дългата 15.
Започнах да го режа на струга, но тръгна много да се нагрява и ме достраша да не го отлепя, минах на варианта с флекса и постоянно изтудяване.
Вътрешният отвор на нашия е 17мм, на опелския 16мм.
Начина на монтаж няма как да се обърка, той тампона може да влезе само по един начин в носача. При мен нз защо но на левия носач периферията на тампона е отгоре, на десния отдолу.
Ползвах си фв втулката като с флекса я стесних малко, при мен и без това не искаше да влиза в магарето :?
Не знам за другите колеги с такива тампони, но ми се струва че сега има една идея повече вибрации в купето, спрямо старите тампони.

От какъв опел колега?




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 23 юни 2011 19:33


Вектра, пише по - напред в темата, има и снимки на тампоните, само прочети малко преди да питаш с цитат 8)


Потребителски аватар
shaquile
Мнения: 136
Регистриран на: Пет 22 май 2009 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: yambol

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот shaquile » Чет 23 юни 2011 20:24


К.Одаджийски написа:Вектра, пише по - напред в темата, има и снимки на тампоните, само прочети малко преди да питаш с цитат 8)

Ейй добре де,чел съм си темата няколко пъти,но съм я позабравил.Сигурно е от бирата heavy metal zork
Поздрави!!!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 24 юни 2011 11:16


Муахахах, аз пък не съм видял че темата е твойта :talk: :063: mhihi :drunk :beer :kissy:


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот JC » Чет 10 ное 2011 1:14


Колеги, днес сложих тампони от Вектра на носачите.
Пробвах колата само по павета и наистина като че ли има маалко повече вибрации в купето, но за мен не е проблем в никакъв случай ...
Може и да си внушавам, но е малко по пъргава на команда от волана, което също ми харесва !
Мислех си за полиуретанови тампони, там може би ще стане каруца колата, защото материала е по-твърд :roll:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6147
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот ktamen » Вто 14 фев 2012 22:10


Преди три години смених тампоните на голфа, след няколко месеца го паркирах за постоянно и сега го продавам на части. Като ме питаха за тампоните казах, че са екстра, ама като ги проверих се оказа, че са за боклука защото са се отлепили.
Преди няколко дни намерих старите оригинални тампони (тях ги смених не защото са отлепени, а защото средната част беше доста изхвръкнала нагоре) :shock оказа се, че за 3 години почивка са си върнали оригиналната форма и изглеждат перфектно. Нямам представа колко ще изкарат, ако пак се сложат на кола, но съм сигурен, че ще е повече от ментетата по магазините.
Не си изхвърляите старите тампони :!: складирайте ги някъде да си почиват и може пак да ги сложите на колата :Mr Green Fun


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот brad4edat » Сря 15 фев 2012 0:02


Нищо няма да се получи с такива "самовъзстановили" се тампони. Те тампоните не само се сплескват но се и протриват!!! А това което гумата е получила като структурна деформация веднъж, дори и да се е възвърнала първоначалната и форма, то структурата и вече е много по уязвима на повторно смачкване. Ще ги сложите и ако не се смачкат моментално, то за месец-два може би ще се смачкат отново.
Като сложите чертата и от разходите по смяната на тампоните, понеже си иска сервиз и необходимите скоби и инструменти, и се получава една ситуация при която се поема доста хубав финансов риск да се набуташ напразно с такъв съмнителен опит.
Е може и да греша разбира се, но трябва някой да рискува първи да изгърми с този метод и ако след 30 000км. пробег тези стари но оригинални тампони продължават да държат, да докладва тук та да знаят и другите братя по коли :mrgreen: :beer


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот bachest » Съб 12 май 2012 21:31


brad4edat: Колега, ти я докладвай с твоите оригинални тампони, какво е положението сега? :beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот brad4edat » Съб 12 май 2012 22:35


Ами колеги за момента моите тампони закупени си от VW София се държат идеално. Няма никакви тропания, хлопания, шумове или каквито и да е проблеми, и изменения с поведението на колата.
НО тампоните са още на около половин година и 10 000км. пробег, което е малко за да се даде реална и коректна оценка на качеството им!

За момента всичко е ок с тях, доволен съм :да:


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот lubo007 » Пон 15 сеп 2014 15:04


от VR6 стават ли на по малиите двигатели? Би трябвало да са по усилени!???


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот Mapoka » Вто 16 сеп 2014 14:53


Така и така темата пак се е повдигнала, да допълня с малко снимков материал.
Изображение
Изображение
Изображение
Този комплект тампони ги рязах с ножовката, умишлено за да не ги нагрявам.
Доуточняването на размера с ъглошлайфа, като постоянно изтудявам, то не се нагрява кой знае колко, но все пак.
И при всичкото пазене да изглеждат като заводско, им взех здравето при монтажа.
Оказа се че външния диаметър е с 0.5мм по голям от отвора в носача.
Преди време като сменях тампоните на задния мост, пак така се прецаках с едни Феби-та, които по същия начин бяха с 0,5 по големи.
Проблема е в тампона, с предишните които бяха още по куча марка, нямаше никакви проблеми.
Този път вътрешния диаметър не съм го закачал, то и втулки не съм слагал, но...
Поне при мен не виждам чисто технически какво вършат втулките, отвора през който трябва да ги прекарам е 14, подобно е и от горе, като стегна болта единсвеното което се получава е да се сплеска втулката, ако знаете защо е предвидена светнете ме.

ПП естествено шанса да се запресоват беше нищожен и им свалих размера до необходимия.
Старите тампони, които като си гледам мненията са били на има няма 3 години, почти нямат следи от износване, леки напуквания по гумата, там където попринцип на фолксвагенския е прорязано, но нищо фрапантно.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtony, nikolay_ss и 75 госта