Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Чет 24 Юли 2014 19:01

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Шаблон за заглавията на теми, публикувани в този раздел!

Изображение



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
POST Заглавие: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Сря 18 Авг 2010 20:04 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17.08.2010
Мнения: 505
Местожителство: София
Skype: rado_shopa
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Здравейте,колеги,и аз от няколко дена съм горд собственик на Пассат Б5.5 (2003)HighLine!Колата е наистина чудо на техниката,както се казва,но това е друга тема....!Пробвах с търсачката да видя проблема по моя въпрос,но не открих,а може и да не съм ровил толкова,за което се извинявам :oops: И така-купих колата,веднага се организира обслужването и днес всичко стана с изключение на пропищяването на пистовия ремък при маневри с волана!Това го имаше и преди разглобяването,но си казах след обновяването проблема ще изчезне,защото така или иначе намерихме обтегача счупен (едното ухо)!Уви,след всичко пищенето си остана.....!Новия обтегач струва 142 лв.,предлагаха ми на няколко места и цялата система (обтегач и ролка с рамо за 240лв) но наистина нямаше нужда от това!Само на едно място ми предложиха само обтегача за 260 уж истински,но не го взех-все пак и 142 не са малко за това пишленце :lol: Както и да е-друг сблъсквал ли се е с подобен проблем?Значи като поогледахме,открихме,че може да се натегнат като цяло нещата от болтовете на хидравличната помпа-имаше ефект,но като поразкарах колата насам натам из града и пищенето се появи при маневри при пълен,а и не само пълен завит волан.Въпроса е-дали да се бръкна в джоба и да взема от 260,а със стария от 142 да си бия главата или има някакво друго решение?!?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Чет 19 Авг 2010 9:26 
Offline

Регистриран на: 01.02.2005
Мнения: 986
колега, по принцип при завит докрай волан натоварването на помпата става най-голямо, съответно почва се върти по-трудно шайбата й, дори понякога блокира- виждал съм го на голф 3- като блокира и ремъка почва да се хлъзга. Мисълта ми е- преди да купиш обтегач, се увери, че проблема е в него и ремъка не е опънат и затова свири, а не че ти затяга хидравличната помпа, за да не даваш излишно пари за обтегач, а да е помпа


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Пон 23 Авг 2010 20:55 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17.08.2010
Мнения: 505
Местожителство: София
Skype: rado_shopa
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
pakumba написа:
колега, по принцип при завит докрай волан натоварването на помпата става най-голямо, съответно почва се върти по-трудно шайбата й, дори понякога блокира- виждал съм го на голф 3- като блокира и ремъка почва да се хлъзга. Мисълта ми е- преди да купиш обтегач, се увери, че проблема е в него и ремъка не е опънат и затова свири, а не че ти затяга хидравличната помпа, за да не даваш излишно пари за обтегач, а да е помпа

га?
Aбе и на мен ми се върти нещо из главата за тая помпа...все пак всичко ново сложихме,следователно трябва да е стегнато,нали и аз гледах и помагах!Та какво може да кара помпата да затяга?Масло има,освен да не е качествено?А има ли лагери нещо на оста на помпата,предполага се,че е нещо подобно :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Пон 23 Авг 2010 21:52 
Offline
Аватар

Регистриран на: 30.09.2004
Мнения: 447
Местожителство: Димитровград
Skype: krraynov
Автомобил: VW Passat B5.5
Двигател: AVF 2003
Първо честито с новата кола :welcomee - със здраве да я караш и да нямаш големи проблеми :beer , малки се ще се намират, но не са болка :talk:

Пробвай да намокриш с една гъбичка по външната (не пистовата) част ремъка- когато в същото време някой от вътре прави онова при което се чуват звуци...
Ако скърцукането спира, когато намокряш - е възможно ремъка да приплъзва по огледалната шайба на вентилатора :roll: , но защо пък ще го прави само в крайни положения на кормилото :screwy

виж и това http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=48727

Интересното е, че скърцикането се увеличаваше при по-силно обтягане на ремъка (механично притискане чрез обтяжната ролка)...
При мен (случая от линка по-горе) завърши с разцепването на участък от пистовия ремък на две несиметрични ленти - все едно някой го е рязал с остър нож. Явно ремъка е има лдефект- макар че го покарах почти 8-9 месеца.
След 2-3 дни като го открих сменихме и двата ремъка - пистовия и този за компресора за климатика - че той (втория) се срязва (без да се разглобява предницата), щото не може да се свали че пречи...
От тогава пак се чуваше да поскърцва ремъка, но май се окара и след около седмица спря :bowdown


Последна промяна от krraynov на Пон 23 Авг 2010 22:31, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Пон 23 Авг 2010 21:59 
Offline
Аватар

Регистриран на: 25.06.2006
Мнения: 4923
Местожителство: Париж
огледаи си динамото :idea: пък после ще по4ерпиш като смениш вариаторната му шаиба


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Сря 25 Авг 2010 22:47 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17.08.2010
Мнения: 505
Местожителство: София
Skype: rado_shopa
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Благодаря за пожеланията :beer Така,ще пробвам номера с "влагата" по ремъка,а иначе варианта с динамото го пробвахме-махнахме му буксата да няма товар и звука си остана същия без промяна :roll: Чудя се дали с карането и улягането на ремъка няма да се оправят нещата или ще станат по-зле,все пак има някакво разпъване,а обтегача обира.... :!: Има и един друг момент-както споменах в началото намерихме стария обтегач счупен (прясно) и част от счупеното ухо се е трило в пистовата шайба,прикачена към обтегача-беше прорязано на каналчета и след огледа на шайбата видимо нямаше проблем!Лошото е,че веднага след обслужването колата остана в гаража,а аз забих по бачкане и нямам възможността да разсъждавам и действам на самото място-под и над предния капак :wink: След няколко дена пак ще има оглед и дано намеря кое затяга или евентуално кое не затяга (обтегача)Вие ако се сетите нещо-помагайте,благодаря предварително :да:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Чет 26 Авг 2010 8:22 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15.03.2010
Мнения: 212
Местожителство: Шумен
Skype: stasco
Честита придобивка! Много и безаварийни километри!
Сега по темата. Аз лично аварирах в града именно заради скъсан пистов ремък. И се наложи да ме вдигат с пътна помощ (камион), тъй като ремъкът не може да се смени на улицата. В крайна сметка се оказа, че ролката на обтегача се е разбила и ремъкът е приплъзвал постоянно, поради което се е скъсал. Нов обтегач, нов ремък и пак си на пътя. Трябва да се внимава с обтегача, защото обтегач се сменя на пътя, но пистов ремък - не.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Пет 17 Сеп 2010 20:54 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17.08.2010
Мнения: 505
Местожителство: София
Skype: rado_shopa
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Въпрос?!?Като сте правили обслужването,при смяна на обтегача заедно с ролката пишело ли е и на двата елемента INA или само на ролката?На оригинално сваленания обтегач си имаше сериен номер и името мисля,а тук няма......?Да не би пак да са ми пробутали ментак? death Този,който го сменихме за 142 лв. вече е протекъл и държи Уя ми :banghead: Днес взех за 225лв. ролка с обтегач INA,но като го огледах на вид обтегача си е като стария (уж новия-изпусналият) :bishop


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Пет 17 Сеп 2010 22:44 
Offline
Аватар

Регистриран на: 09.03.2005
Мнения: 1777
Местожителство: Пловдив, Враца
Автомобил: Passat B5 Golf 3
Двигател: AFN 1Z
chakarov написа:
Честита придобивка! Много и безаварийни километри!
Сега по темата. Аз лично аварирах в града именно заради скъсан пистов ремък. И се наложи да ме вдигат с пътна помощ (камион), тъй като ремъкът не може да се смени на улицата. В крайна сметка се оказа, че ролката на обтегача се е разбила и ремъкът е приплъзвал постоянно, поради което се е скъсал. Нов обтегач, нов ремък и пак си на пътя. Трябва да се внимава с обтегача, защото обтегач се сменя на пътя, но пистов ремък - не.


Абе и на пътя става ама с подходящ инструмент :012: но ако си носиш в колата само крик,ключ за гими и една отверка няма как да стане.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Нед 19 Сеп 2010 15:45 
Offline
Аватар

Регистриран на: 04.04.2008
Мнения: 4811
Местожителство: София, Младост 4
Skype: hooligan_sk
Автомобил: VW Typ 5K
Двигател: CAXA
RadoShopa написа:
Въпрос?!?Като сте правили обслужването,при смяна на обтегача заедно с ролката пишело ли е и на двата елемента INA или само на ролката?На оригинално сваленания обтегач си имаше сериен номер и името мисля,а тук няма......?Да не би пак да са ми пробутали ментак? death Този,който го сменихме за 142 лв. вече е протекъл и държи Уя ми :banghead: Днес взех за 225лв. ролка с обтегач INA,но като го огледах на вид обтегача си е като стария (уж новия-изпусналият) :bishop


Колега, смени тресчотната шайба на алтернатора. Вероятно е блокирала! Аз имах същите симптоми и знаех отпреди че шайбата е блокирала, но си карах... и в един момент изхърча изпод колата на няколко парчета. Скъпичка е шайбата, но ше е много неприятно на дълъг път да останеш без хидравлика и зареждане на акумулатора :beer


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Вто 21 Сеп 2010 13:54 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17.08.2010
Мнения: 505
Местожителство: София
Skype: rado_shopa
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Момчета,реших си проблема :) Оказа се наистина блокирала тресчотна шайба на алтернатора!Мамицата им,последно нея смених туко-що и разликата е голяма!Та значи-видите ли ролката на обтегача да се "размазва" пред очите ви от вибрации,пистовият ремък да подскача и той,евентуално и пищенето му при маневри-това са симптомите на блокирала шайба!Сменяйте,дори и да ви кажат,че е здрава :D


Последна промяна от RadoShopa на Вто 21 Сеп 2010 20:55, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Вто 21 Сеп 2010 16:19 
Offline
Аватар

Регистриран на: 30.01.2007
Мнения: 18
Местожителство: Добрич
Колега а твойте симптони сами с това прескърцване ли бяха или имаше и нещо друго като вибрации в купето, защото на моя ПАСАТ съм я гледал тая ролка си подскача но не ми свири нищо и ако не е тайна колко пари струва тази шайба на динамото.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Вто 21 Сеп 2010 16:42 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17.08.2010
Мнения: 505
Местожителство: София
Skype: rado_shopa
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Grozdev написа:
Колега а твойте симптони сами с това прескърцване ли бяха или имаше и нещо друго като вибрации в купето, защото на моя ПАСАТ съм я гледал тая ролка си подскача но не ми свири нищо и ако не е тайна колко пари струва тази шайба на динамото.



Значи при мен беше само пропищяването на ремъка при къси маневри,съответно по трудно въртене на волана за кратки моменти,щото приплъзва в хидравличната помпа!Относно вибрациите.....ми сякаш и сега си ги има,такива ситни,когато съм на обороти!Ти виж пак поогледай обтегача-трябва ясно да се вижда как движи (почти не движи),а да не е като шевна машина например :) и после от другата страна,където ремъка върви в права линия дали подскача или не.....ако подскача много би трябвало да се чува и звук,съответно да се появят вибрации!Ролката е "INA" и учудващо за мен я взех за 85 лв.,а мислех,че е над 110-20 лв.!Ако се кара така,следва прецакване и на демпферния обтегач и става мамата си трака :cry: Поне моите наблюдения са такива :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Вто 21 Сеп 2010 23:08 
Offline
Аватар

Регистриран на: 30.09.2004
Мнения: 447
Местожителство: Димитровград
Skype: krraynov
Автомобил: VW Passat B5.5
Двигател: AVF 2003
Grozdev написа:
Колега а твойте симптони сами с това прескърцване ли бяха или имаше и нещо друго като вибрации в купето, защото на моя ПАСАТ съм я гледал тая ролка си подскача но не ми свири нищо и ако не е тайна колко пари струва тази шайба на динамото.

Вибрации в купето си има..-на празен ход

И при мен си подскача тая ролка на обтегача- но не е от сега :shock . Тва така си карам вече 45000км, и не ми се струва да има проблеми - освен отначало (когато смених ремъците) поскърцикването.
Не съм си мислил че и генератора и той има вариаторна шайба...
Колега RadoShopa лесно ли се сменя тая шайба, или трябва в сервиз?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Обтегач за пистовият ремък на Б5.5 Публикувано на: Сря 22 Сеп 2010 8:58 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17.08.2010
Мнения: 505
Местожителство: София
Skype: rado_shopa
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Доста си покарал така (45000) интересно 8) Значи аз наистина съм взел обтегач менте,щото ми се разби на няма и 1000 км от обслужването заради тази шайба!Има голяма тема по въпроса,предполагам си я чел,автора е обяснил добре за какво иде реч :D viewtopic.php?f=24&t=149629
Смяната на шайбата не е толкова сложно,стига един път да го видиш,а и разбира се да имаш този шлицов кух ключ и хубави дълги шестограми!Моя майстор ми е личен приятел и всички действия,които се случват стават под мое наблюдение,но предполагам на повечето места няма да е така!Ще обясня накратко,пък вече ти си прецени:откача се ремъка,трябва да се свали алтернатора,а за да стане това,трябва да се махне перката!Това става със ключ 46 (за контра),който е припилен да стане доста по тънък,понеже разтоянието е твърде малко!Та този ключ се слага непосредствено на оста м/у перката и шайбата,която върти перката и оттам дълаг шестограм се вкарва в технологичен отвор в самият корпус от другата страна и се развива спокойно!Вече алтернатора като е в ръцете ти е лесно-законтря се със шлицовия ключ и отделно със шестограм,вкаран в отвора се развива,може да е малко зор,ама става де :) Абе питай първо колко ще ти вземат в сервиз,ако ли не :deal тук или в другата тема и почваш :да:


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ahmet, dondobri, gogovet, kireto73, MAXXYY, Paida и 27 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
RedLemon marketing
mobile.bg
ODIGY WEB Design