При проверка на климатроника се показаха следните грешки:
Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl
Part No: 3B1 907 044 K
Component: CLIMATRONIC B5GP 0010
Coding: 17000
Shop #: WSC 05311
4 Faults Found:
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
35-10 - - - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
35-10 - - - Intermittent
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
35-10 - - - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
35-10 - - - Intermittent
след като ги нулирахме се появиха само тези:
2 Faults Found:
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
35-00 - -
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
35-00 - -
някой който е имал проблеми от този род- може ли да сподели-точно къде са тези сервомоторчета и има ли достъп до тях, без да се сваля цялото табло?
B5.5 ClimatronicB5GP грешки V68, V70, V71, V85-подмяна-как?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
B5.5 ClimatronicB5GP грешки V68, V70, V71, V85-подмяна-как?
Последна промяна от krraynov на Съб 09 апр 2011 21:16, променено общо 3 пъти.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: B5.5 ClimatronicB5GP грешки в V70, V85 - ремонтират ли се?
Сваля се таблото и се сменят моторчетата.За съжаление няма друг вариант.Самото моторче може да е ОК и да се мести,но вътре има една графитна писта,по която контролера следи къде точно се намира в даден момент клапата...износва се графита и моторчето откача. По принцип ако се движат,не ги сменяй засега,понеже ремонта е доста сложен и скъп.
Иначе цената на чисто ново моторче е около 300-350лв на поръчка от немско (1 седмица доставка) а на втора ръка от морга - 50-60лв .Моторчетата НЕ СА ЕДНАКВИ с тези на Пасат В5 и на Ауди А4.Стават само от Пасат В5.5 след 2000-та година!
Ако тези моторчета не работят би трябвало да имаш проблеми с насочването на въздушния поток към стъклото и краката,както и с духането от централните духалки. Може на ВАГ-Ком да се види дали моторчето се мести и датчика за местоположението (въпросното графитено) е сдал багажа или самото моторче вече не се движи. Този филм го играх в сервиза с един В5.5 преди седмица...
Иначе цената на чисто ново моторче е около 300-350лв на поръчка от немско (1 седмица доставка) а на втора ръка от морга - 50-60лв .Моторчетата НЕ СА ЕДНАКВИ с тези на Пасат В5 и на Ауди А4.Стават само от Пасат В5.5 след 2000-та година!
Ако тези моторчета не работят би трябвало да имаш проблеми с насочването на въздушния поток към стъклото и краката,както и с духането от централните духалки. Може на ВАГ-Ком да се види дали моторчето се мести и датчика за местоположението (въпросното графитено) е сдал багажа или самото моторче вече не се движи. Този филм го играх в сервиза с един В5.5 преди седмица...
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: B5.5 ClimatronicB5GP грешки в V70, V85 - ремонтират ли се?
Благодаря за съветите и уточненията!
Понеже съм малко начинаеш с тоя VAG-COM, ама намерих откъде да ги гледам движението на тия моторчета..
Полу го шашнах тоя климатроник да му сменям местата на въздужшния поток и по едно време -спряха да се показват грешки - може би да се размърдали (окарали) датчиците, но предполагам че това ще е временно. А иначе климатроника- на неговия си дисплей не даваше никакви произнаци за повреда...
Понеже съм малко начинаеш с тоя VAG-COM, ама намерих откъде да ги гледам движението на тия моторчета..
Полу го шашнах тоя климатроник да му сменям местата на въздужшния поток и по едно време -спряха да се показват грешки - може би да се размърдали (окарали) датчиците, но предполагам че това ще е временно. А иначе климатроника- на неговия си дисплей не даваше никакви произнаци за повреда...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: B5.5 ClimatronicB5GP грешки в V70, V85 - самооправиха се
Понеже клапите все още се местят или поне той си мисли,че се местят,както им казва - не записва сериозна грешка (отказ на клапата) и съответно не мигат всички символи.Ако клапата спре съвсемд а се мести,тогава вече минава в сервизен режим и при подаване на контакт му мигат всички символи.
Това,че сега не се показват вероятно ще е временно и по принцип в даден момент от време,когато спрат да работят,ще трябва да се ремонтират.
Това,че сега не се показват вероятно ще е временно и по принцип в даден момент от време,когато спрат да работят,ще трябва да се ремонтират.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: B5.5 ClimatronicB5GP грешки в V70, V85 - самооправиха се
Амиии то вечни работи няма, нали,
викам си: дано издържат по-дълго, че по това което попрочетох- доста са скъпи новите.
А иначе клапите- се чува да се движат и да спират, гледах ги с Ваг ком- как им подава задание - колко го изпълняват и т.н... Засега ужким се кротнаха.
Мисля си-да не би да сгреших - тука преди месец и нещо - пръсках на вход на вентилатора с тия почистващите спрейове- японските - за климатиците - и след това почна да се чува тая клапа (ми се струва) която определя движението: свеж въздух или рециркулация - взе да поскърциква в крайните си положения. После тоя звук като че ли намаляваше и сега изчезна.
Мерси за отговорите zfa159!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: B5.5 ClimatronicB5GP грешки в V70, V85 - самооправиха се
Не е от спрея,аз редовно ползвам спрейове.Самия спрей е малко като пяна и той спира ощше в питата на изпарителя,през която минава целия въздух.Тя е дебела 5-6см и трудно голяма топка пяна от спрея може да мине през нея,да не кажа,че е невъзможно.Съответно не може да достигне до клапата,за да блокира движението и да създаде проблема,който си изчел с диагностиката.
ВАГ-Ком-а чете показанията на потенциометъра,който казва на контролера къде се намира клапата.Това става като следи съпротивлението на потенциометъра и си знае къде е според стойността.Проблема е,че когато се износи пистичката на потенциометъра,клпата да кажем остава в някакво средно положение,а потенциометъра казва,че е в крайно.Тогава вече контролера се сеща,че видиш ли тази клапа не може да се измест от край до край за по-малко от секунда и записва грешка за моторчето на клапата. Редовно се получава така,че потенциометъра се износва неравномерно и клапата тръгва примерно от горе да се мести надолу,по средата спира да ходи надолу и тръгва пак нагоре,малко преди края на пътя си нагоре,тръгва пак надолу и така до безкрай....това се получава,понеже контролера не знае къде точно му е клапата и се мъчи да я мести така,че съпротивлението на потенциометъра да се изменя плавно т.е. все едно клапата се мести плавно,а тя дефакто се побърква от местене...това разбира се отразява пагобно на наочването на въздушния поток понеже клапата постоянно си мени положението,без значение какво точно цъкаш ти от панела
ВАГ-Ком-а чете показанията на потенциометъра,който казва на контролера къде се намира клапата.Това става като следи съпротивлението на потенциометъра и си знае къде е според стойността.Проблема е,че когато се износи пистичката на потенциометъра,клпата да кажем остава в някакво средно положение,а потенциометъра казва,че е в крайно.Тогава вече контролера се сеща,че видиш ли тази клапа не може да се измест от край до край за по-малко от секунда и записва грешка за моторчето на клапата. Редовно се получава така,че потенциометъра се износва неравномерно и клапата тръгва примерно от горе да се мести надолу,по средата спира да ходи надолу и тръгва пак нагоре,малко преди края на пътя си нагоре,тръгва пак надолу и така до безкрай....това се получава,понеже контролера не знае къде точно му е клапата и се мъчи да я мести така,че съпротивлението на потенциометъра да се изменя плавно т.е. все едно клапата се мести плавно,а тя дефакто се побърква от местене...това разбира се отразява пагобно на наочването на въздушния поток понеже клапата постоянно си мени положението,без значение какво точно цъкаш ти от панела
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: B5.5 ClimatronicB5GP грешки в V70, V85 - подмяна-как?
Ами за това при жабката,има сложен много гаден начин,поне при В5,за В5.5 не съм пробвал.За другото няма как...то седи най-отдолу на кожуха и е на 1-2см от доните детайли.Първо няма как да навреш каквото и да е,за да му развиеш винответе и 2 няма как да го извадиш,защото няма достатъчно място...трябва да се свали цялото тяло и да се развие тогава.
Пробвал съм как ли не,няма подходящ достъп.
Пробвал съм как ли не,няма подходящ достъп.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: B5.5 ClimatronicB5GP грешки в V70, V85 - подмяна-как?
zfa159 написа:Ами за това при жабката,има сложен много гаден начин,поне при В5,за В5.5 не съм пробвал.За другото няма как...то седи най-отдолу на кожуха и е на 1-2см от доните детайли.Първо няма как да навреш каквото и да е,за да му развиеш винответе и 2 няма как да го извадиш,защото няма достатъчно място...трябва да се свали цялото тяло и да се развие тогава.
Пробвал съм как ли не,няма подходящ достъп.
Свалих таблото - няма как... направо е лудница.
Намерих втора употреба моторчета и смених V70 и V85. И май засега спряха да показват грешки.
Единствено това V68 като го гледах как работи- търси си позицията- ходи наляво надясно и явно има проблем с плъзгача - съпротивление вътре. Този плъзгач (съпротивление) има ли чалъм да се ремонтира нещо или хич да не се надявам?
Утре ще го сваля това V68 че дава следната грешка:
01271 - Positioning Motor for Temperature flap (V68)
35-00
това 35-00 какво значи?
И някой запознат може л ида ми каже- как да ги адаптирам тия нови клапи?
Имам кабел VCDS 912, виждам ги как мърдат числата- но за да отида на адаптиране трябва да се логна:
какъв LOGIN (число ХХХХХ) трябва да използвам за да влезна и да адаптирам клапите?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: B5.5 ClimatronicB5GP грешки V68, V70, V71, V85-подмяна-как?
Адаптация не им трябва.Климатроника си ги разцъква от крайно отворено до крайно затворено положение и си запомня коя до къде може да се мести и си ги адаптира сам при всяко разкачане и закачане на акумулатора.
Иначе за смяната - знам,че няма друг начин.
Иначе за смяната - знам,че няма друг начин.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: B5.5 ClimatronicB5GP грешки V68, V70, V71, V85-подмяна-как?
zfa159 написа:Адаптация не им трябва.Климатроника си ги разцъква от крайно отворено до крайно затворено положение и си запомня коя до къде може да се мести и си ги адаптира сам при всяко разкачане и закачане на акумулатора.
Иначе за смяната - знам,че няма друг начин.
А това беше много важно, мерси за съвета. Ще разкача акумулатора отново, че първо като включих климатроника и свързах акумулатора, бях забравил едната клапа която сменях да и включа буксата..и я включих без да свалям акумулатора де, а пък я разбрах чак... доста по-късно- като я видях че не се движи...
glavunder написа:Леле колега ебати филма!!!Успех
АА мерси мерси, ще ми е нужен при сборката, след малко отивам да свалям това V68 (червено кодирано по рамената на лостчетата) и после четох че нещо може със спирт да се попочисти графирната пътечка по която се движи плъзгача на потенциометъра.
Ето какво намерих че представлява схемата на един серводвигател:
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: B5.5 ClimatronicB5GP грешки V68, V70, V71, V85-подмяна-как?
Ами да,схемата му е това.Потенциометъра вътре казва на климатоника къде точно е клапата,а моторчето е обикновено.За да спират има няколко причини.Едната е,че се износва графита на потенциометъра и също като TPS и старите дебитомери,спира да дава адекватна информация и климатроника я отсвирва.Това технологично не се оправя,понеже дорид а го минеш с химически молив и т.н. и т.н. това е временно решение и след месец-два ще сваляш пак таблото за смяна отново.
Другата им драма е самото ел. моторче - то е с четки,като на детска играчка и с времето ротора му се задръства с графит от четките и ламаринките на колектора окъсчват една в друга и спира да се върти.Причината е,че е много нискооборотно и често се движи на много малки стъпки и за това не може да развие достатъчно обороти,за да изхвърли графита и да не се натрупва.Така спасих 3 моторчета на едно Ауди А4,отваряш и почистваш графита между пластинките на колектора и може и да заработи.
Третия проблем е механичен - чупи се зъбно колелце и всичко приключва за това моторче.
Другата им драма е самото ел. моторче - то е с четки,като на детска играчка и с времето ротора му се задръства с графит от четките и ламаринките на колектора окъсчват една в друга и спира да се върти.Причината е,че е много нискооборотно и често се движи на много малки стъпки и за това не може да развие достатъчно обороти,за да изхвърли графита и да не се натрупва.Така спасих 3 моторчета на едно Ауди А4,отваряш и почистваш графита между пластинките на колектора и може и да заработи.
Третия проблем е механичен - чупи се зъбно колелце и всичко приключва за това моторче.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: B5.5 ClimatronicB5GP грешки V68, V70, V71, V85-подмяна-как?
Операцията.. приключи с УСПЕЕХ
Сега тоя сервомотор V68 отработва заданието (за темература) и се кротва - докато преди - шаваше наляво-надясно поне 5-6 пъти че и повече понякога докато спре... а понякога и не спираше...
Няма никакви грешки и положението направо е ... за
Отне ми 5-6 часа разглобяване (сам)
и 6 часа за сглобяване с включено време за проби и включване 4-5 пъти на VAG-COM да проверя и изчистя грешките..
Сега ще пътувам, след ден два ще кача снимки.. за да видите 'сватбата'
Сега тоя сервомотор V68 отработва заданието (за темература) и се кротва - докато преди - шаваше наляво-надясно поне 5-6 пъти че и повече понякога докато спре... а понякога и не спираше...
Няма никакви грешки и положението направо е ... за
Отне ми 5-6 часа разглобяване (сам)
и 6 часа за сглобяване с включено време за проби и включване 4-5 пъти на VAG-COM да проверя и изчистя грешките..
Сега ще пътувам, след ден два ще кача снимки.. за да видите 'сватбата'
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: B5.5 ClimatronicB5GP грешки V68, V70, V71, V85-подмяна-как?
О,аз знам за какво говориш.А ако трябва да смъкнеш цялото тяло,което ти едва ли си правил,отнема още бая време,понеже се точи фреона,разглобява се какво ли не още и е мазало.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: B5.5 ClimatronicB5GP грешки V68, V70, V71, V85-подмяна-как?
Неее, не свалях цялото тяло а също така и кормилото - както са препоръките в това ръководство което използвах за ремонт (май американско), че там пишеше че ако се сваля кормилото, трябва да се подмени централната гайка-а пък аз нямах такава...
След като се свали таблото свалих лявата ламаринена конзола която огражда тялото на климатроника, че иначе няма достъп за да се свали пластмасовия разпределител стоящ най-отдолу, за да има достъп до сервомоторите. Единствено не можах да разбера къде е V71 , но понеже той си работеше така и не се впуснах да го търся.
Ето така изглеждаше....
Когато правих пробите, се оказа че без да включа таблото (километража) не мога да запаля и после видях че е записал-грешка в имобилайзера когато четох съобщенията в компютъра, така че който прави проби за климатроника, без да е сглобил всичко обратно-да знае.
Аааа и датчика за слънчевото греене-който се намира отгоре в средата на духалката за предното стъкло на кората(таблото) да се внимава- че трябва да се извади - с малка отвертка откъм шьофьорското място се побутва навън(нагоре), после се изважда буксата му за да се освободи таблото за изваждане!
След като се свали таблото свалих лявата ламаринена конзола която огражда тялото на климатроника, че иначе няма достъп за да се свали пластмасовия разпределител стоящ най-отдолу, за да има достъп до сервомоторите. Единствено не можах да разбера къде е V71 , но понеже той си работеше така и не се впуснах да го търся.
Ето така изглеждаше....
Когато правих пробите, се оказа че без да включа таблото (километража) не мога да запаля и после видях че е записал-грешка в имобилайзера когато четох съобщенията в компютъра, така че който прави проби за климатроника, без да е сглобил всичко обратно-да знае.
Аааа и датчика за слънчевото греене-който се намира отгоре в средата на духалката за предното стъкло на кората(таблото) да се внимава- че трябва да се извади - с малка отвертка откъм шьофьорското място се побутва навън(нагоре), после се изважда буксата му за да се освободи таблото за изваждане!
Последна промяна от krraynov на Пон 11 апр 2011 10:21, променено общо 2 пъти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта