Здравейте!
Става дума за пасат В3 1.8, 1990 г. моно инжекция, на газ. Вървеше перфектно, на 266 хиляди, много пазена кола, само с марков полу-синтетик карана и присадка Ресурс на последните 20 хиляди км.
Колицата вървеше наистина перфектно с много нисък разход. Но посред зима се наложи да я закарам на сервиз да й сменят термостата. 100 пъти след това съжалявах, че аз не го направих, но нямам гараж за ремонти през зимата. И те хубаво го сменили, но не обезвъздушили после системата, както трябва. Тръгвам на другия ден, карам на градско в един момент колата започна да се дави, когато погледнах градусите 110С Спрях веднага, но белята може би е станала После долях половин лейка антифриз...
Както и да е, сега върви, но не е както преди, ходът на двигателя е неравномерен, не съм мерил още компресията. Вода не съм забелязал да гълта, маркучите са корави, но не мога да преценя от какво е, защото системата е под налягане.
Решил съм като се стопли да сваля главата и да видя какво е положението. Правил съм го вече на Опел Кадет-а, дори клапаните разхвърлях и ги шлайфах сам. Има ли някой от вас, който го е правил? Има ли някакви особености при сваляне на главта и смяна на гарнитура на този пасат?
Също, има ли някой от вас да е сменял сегменти, ако евентуално се наложи? Това не съм го правил.
В3 1.8 1990 г. сваляне и ремонт на глава
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.
Лошо...Аман от ,,майстори,, Главата пада сравнително лесно,задължително трябва да иде на шлаиф защото при тази температура почти сигурно е мръднала.За сегменти трябва да се отвори и картера,колянов вал...Играчка си е но ако колата има още живот си заслужава да се направи.
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.
Voluminer написа:Лошо...Аман от ,,майстори,, Главата пада сравнително лесно,задължително трябва да иде на шлаиф защото при тази температура почти сигурно е мръднала.За сегменти трябва да се отвори и картера,колянов вал...Играчка си е но ако колата има още живот си заслужава да се направи.
Колата е в перфектно състояние, няма петънце ръжда и определено си заслужава. Един въпрос - компресията на студен или топъл двигател се замерва? Имам манометър у дома.
След като така и така се отваря главата какво е добре да се смени, освен гумички на клапаните?
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.
Компресия се мери на топъл мотор.Отвориш ли главата носиш я на читав майстор за шлаиф,смяна гумички и ,,припасване,, на клапаните.Нова гарнитура (viktor reinz или elring) и ако не си сменял ролка и ремък е добър момент да го направиш.Може да огледаш и за течове от семерингите на разпределителен и колянов вал.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11919
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.
Като цяло, свалянето и ремонта на главата не е кой знае колко трудоемко и сложно за точно този мотор, но се прави. Трябва обаче динамометричен ключ за стягане на главата при монтажа
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.
И дано се развият 4те гайки на генерацията.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.
Смукателният колектор ще се свали най-вероятно без проблеми, но шпилките на изпускателния има голяма вероятност да се скъсат.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11919
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.
pa4o_ivanov61 написа:И дано се развият 4те гайки на генерацията.
Те са 6 гайките, ако е с този вид фланец и двойната мека връзка, но на моното мисля че е закачена в повечето случаи с двете метални скоби. Които не се слагат много лесно между другото.
инжектопляктор написа:Смукателният колектор ще се свали най-вероятно без проблеми, но шпилките на изпускателния има голяма вероятност да се скъсат.
И двата колектора се вадят с главата, после се разглобяват на масата и няма проблеми, ако се напръскат с ВД преди да се пристъпи към отвиване.
Друг е въпросът, че ако шлайфиста е твой човек и има време да се занимава заради тебе, може да удари челен шлайф на главата и с двата колектора на място. Просто трябва да си поиграе за да закрепи главата права при наличието на колекторите. Понеже тоя случай е рядкост, главата се разоборудва и се носи само с клапаните на място.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.
Компресия се мери на студен мотор.
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.
Аз не съм виждал пасат с пружинни скоби. При мен и 7те пасата са с по 4 гайки.Говорим за връзката между чугунената отливка към останалите тръби.
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.
RP са със скоби, ABS - с 4гайки, които ако ги почукаш, и ги хванеш правилно няма проблеми. PF, 2E и другите по-мощни двигатели, с колектори 4-2-1 са с 6 гайки. Ако нещо се преебе не се плаши. Продават се сравнително скъпи екстрактори - 20-30лв. и се вади съвсем спокойно. Точно пича от видеото мисля беше снимал и как се вадят лесно скобите.
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.
Zdravko Zankov написа:Компресия се мери на студен мотор.
vaskoto1 написа:
компресия се мери на топъл мотор с напълно отворен дросел.
А ся де... Всичките коли дето съм мерил е било при топъл...
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.
Няма да споря с Васил.
Но хората, до които съм допирал по този въпрос мереха на студен.
Но хората, до които съм допирал по този въпрос мереха на студен.
- pushkata11
- Мнения: 354
- Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
- Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
- Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
- Местоположение: Пловдив
Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.
Във Bentley-то пише, че комресията се мери при температура на маслото минимум 30*C
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tyl и 138 госта