В3 1.8 1990 г. сваляне и ремонт на глава

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

В3 1.8 1990 г. сваляне и ремонт на глава

Мнениеот ludmil » Сря 15 фев 2017 15:54


Здравейте!
Става дума за пасат В3 1.8, 1990 г. моно инжекция, на газ. Вървеше перфектно, на 266 хиляди, много пазена кола, само с марков полу-синтетик карана и присадка Ресурс на последните 20 хиляди км.

Колицата вървеше наистина перфектно с много нисък разход. Но посред зима се наложи да я закарам на сервиз да й сменят термостата. 100 пъти след това съжалявах, че аз не го направих, но нямам гараж за ремонти през зимата. И те хубаво го сменили, но не обезвъздушили после системата, както трябва. Тръгвам на другия ден, карам на градско в един момент колата започна да се дави, когато погледнах градусите 110С :eek Спрях веднага, но белята може би е станала :banghead После долях половин лейка антифриз...

Както и да е, сега върви, но не е както преди, ходът на двигателя е неравномерен, не съм мерил още компресията. Вода не съм забелязал да гълта, маркучите са корави, но не мога да преценя от какво е, защото системата е под налягане.

Решил съм като се стопли да сваля главата и да видя какво е положението. Правил съм го вече на Опел Кадет-а, дори клапаните разхвърлях и ги шлайфах сам. Има ли някой от вас, който го е правил? Има ли някакви особености при сваляне на главта и смяна на гарнитура на този пасат?

Също, има ли някой от вас да е сменял сегменти, ако евентуално се наложи? Това не съм го правил.




Потребителски аватар
Voluminer
Мнения: 342
Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
Автомобил: Vw Passat B3
Двигател: 2e
Местоположение: Ловеч

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот Voluminer » Сря 15 фев 2017 16:17


Лошо...Аман от ,,майстори,, :banghead Главата пада сравнително лесно,задължително трябва да иде на шлаиф защото при тази температура почти сигурно е мръднала.За сегменти трябва да се отвори и картера,колянов вал...Играчка си е но ако колата има още живот си заслужава да се направи.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот ludmil » Сря 15 фев 2017 16:21


Voluminer написа:Лошо...Аман от ,,майстори,, :banghead Главата пада сравнително лесно,задължително трябва да иде на шлаиф защото при тази температура почти сигурно е мръднала.За сегменти трябва да се отвори и картера,колянов вал...Играчка си е но ако колата има още живот си заслужава да се направи.

Колата е в перфектно състояние, няма петънце ръжда и определено си заслужава. Един въпрос - компресията на студен или топъл двигател се замерва? Имам манометър у дома.
След като така и така се отваря главата какво е добре да се смени, освен гумички на клапаните?


Потребителски аватар
Voluminer
Мнения: 342
Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
Автомобил: Vw Passat B3
Двигател: 2e
Местоположение: Ловеч

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот Voluminer » Сря 15 фев 2017 16:29


Компресия се мери на топъл мотор.Отвориш ли главата носиш я на читав майстор за шлаиф,смяна гумички и ,,припасване,, на клапаните.Нова гарнитура (viktor reinz или elring) и ако не си сменял ролка и ремък е добър момент да го направиш.Може да огледаш и за течове от семерингите на разпределителен и колянов вал.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот ludmil » Сря 15 фев 2017 16:31




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 15 фев 2017 20:06


Като цяло, свалянето и ремонта на главата не е кой знае колко трудоемко и сложно за точно този мотор, но се прави. Трябва обаче динамометричен ключ за стягане на главата при монтажа


pa4o_ivanov61
Мнения: 442
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Сря 15 фев 2017 20:39


И дано се развият 4те гайки на генерацията.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот инжектопляктор » Сря 15 фев 2017 20:57


Смукателният колектор ще се свали най-вероятно без проблеми, но шпилките на изпускателния има голяма вероятност да се скъсат.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 15 фев 2017 22:40


pa4o_ivanov61 написа:И дано се развият 4те гайки на генерацията.

Те са 6 гайките, ако е с този вид фланец и двойната мека връзка, но на моното мисля че е закачена в повечето случаи с двете метални скоби. Които не се слагат много лесно между другото.

инжектопляктор написа:Смукателният колектор ще се свали най-вероятно без проблеми, но шпилките на изпускателния има голяма вероятност да се скъсат.

И двата колектора се вадят с главата, после се разглобяват на масата и няма проблеми, ако се напръскат с ВД преди да се пристъпи към отвиване.
Друг е въпросът, че ако шлайфиста е твой човек и има време да се занимава заради тебе, може да удари челен шлайф на главата и с двата колектора на място. Просто трябва да си поиграе за да закрепи главата права при наличието на колекторите. Понеже тоя случай е рядкост, главата се разоборудва и се носи само с клапаните на място.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 16 фев 2017 6:57


Компресия се мери на студен мотор.


pa4o_ivanov61
Мнения: 442
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Чет 16 фев 2017 8:59


Аз не съм виждал пасат с пружинни скоби. При мен и 7те пасата са с по 4 гайки.Говорим за връзката между чугунената отливка към останалите тръби.


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот Megasquirt » Чет 16 фев 2017 9:31


RP са със скоби, ABS - с 4гайки, които ако ги почукаш, и ги хванеш правилно няма проблеми. PF, 2E и другите по-мощни двигатели, с колектори 4-2-1 са с 6 гайки. Ако нещо се преебе не се плаши. Продават се сравнително скъпи екстрактори - 20-30лв. и се вади съвсем спокойно. Точно пича от видеото мисля беше снимал и как се вадят лесно скобите.


Потребителски аватар
Voluminer
Мнения: 342
Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
Автомобил: Vw Passat B3
Двигател: 2e
Местоположение: Ловеч

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот Voluminer » Чет 16 фев 2017 10:25


Zdravko Zankov написа:Компресия се мери на студен мотор.


vaskoto1 написа:
компресия се мери на топъл мотор с напълно отворен дросел.
:rolleyes А ся де... Всичките коли дето съм мерил е било при топъл...


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 16 фев 2017 11:36


Няма да споря с Васил.
Но хората, до които съм допирал по този въпрос мереха на студен.


Потребителски аватар
pushkata11
Мнения: 354
Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
Местоположение: Пловдив

Re: Сваляне и ремонт на глава на В3 1.8 1990 г.

Мнениеот pushkata11 » Чет 16 фев 2017 13:00


Във Bentley-то пише, че комресията се мери при температура на маслото минимум 30*C :c020



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tyl и 138 госта