B4 ел. схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот basata-user » Пон 11 юли 2011 23:19


здравейте колеги имам голф 3 1.8 аам 95г. с климатик заводски с двете перки :) предстои ми смяна на мотора с 2е който е нямал климатик искам малко съвети как и какво да сменим за да може климатика да си работи с новото сърце :? благодаря на всички който могат да ми помогнат предварително




Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Пон 11 юли 2011 23:48


Ами аз не мога да кажа, какво ще ти се наложи да сменяш, понеже не познавам описаните от тебе мотори.
В общи линии що се касае до механичната част е хубаво да си нащракаш много ама много снимки как е на сегашния ти мотор и после да се ориентираш при размяната на моторите, ако се наложи.
Иначе и за ел. частта е трудно да се каже, тук ще ти свърши хубава работа AUTODATA, там има схемите за всички версии мотори:)

Дано някой познаващ моторите да се включи с компетентно мнение:)


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Пон 11 юли 2011 23:58


Да допълня малко инфо, понеже се оказа че блока ми за управлението на перките на климатика, криел някои изненади и не ми се пускаше 2-ра степен при вдигане на наляганията в системата.
Извода P, който според AUTODATA е входа за сигнал от пресостата за пускане на 2-ра степен на перките не е реализиран в блока( фабрично), въпреки че е означен като вход :Mr Green Fun
Наложи се вместо на него, да си прехвърля сигнала към входа ползващ се от изхода на термодатчика на радиатора, и по конкретно входа за втората степен от него. В случая на този вход T2, подадох сигнала от пресостата, а кабела идващ от термо датчика за втората степен не съм го свързал там, понеже се опасявам от разни голями токове, който могат да минат през таблото на колата ако вържа така кабела. Проблема при мен тук идва че съм с оригиналната оплетка на кабелите за двигател с една перка и без климатик (там всичко се пуска от термо датчика на радиатора), и не ми се преплитат наново и тези кабели вече. Втората степен на перките при загрял евентуално двигател си се пуска от термо датчика, като всичкия ток минава през него,, така както е и за степен първа.
Дано който се интересува и чете да ме разбере :Mr Green Fun Ще приложа и малко снимки за по нагледно:)
:beer Ето това е разчета на изходите на пиновете на моя блок, P е празно в блока( не е реализирано) и за това кабела за него отива на Т2!!!!
Изображение
:beer
Ето това е реализацията на моята ел схема, с две ел. перки съм + паразитната, тоест 3 перки имам :Mr Green Fun
Изображение

И сега вторият проблем, който срещнах и отстраних:)
Оказа се че бобинката на релето за 2-ра степен на перките е била прекъсната и така при правилно работеща ел. схема не ми заработваха перките на 2-ра степен при повишаване на налягането на фреона. Оказа се че бобинките не горят а се къса тънката медна жичка точно под металното краченце на което е навита!!! Така се късат че не се вижда с око, трябва да се бутне с игличка и тогава става ясно къде е дефекта реално :Mr Green Fun Понеже единия проводник на бобинката идва отдоло на сърцевината на ядрото й, то не е възможно той да се издърпа малко и да се презапои! Наложи се да размотая бобината изцяло и да я намотая наново, стана перфектно, за около 20min със помоща на струга:)
Прилагам и снимки на разглобените блокове, скъсаните релета и пренавитите релета:)

:beer Това е моят блок,( Блока с номера от горната снимка!!!!!) разглобен, вижда се отляво релето за 2-ра степен, намотките му са неизпечени, явно никога не е работило, скъсал се е проводика почти веднага. Червената жица стърчаща от него е вързана към външен бушон, понеже заради слаба връзка леглата на бушоните в блока се стопиха, но с външния няма никакви ядове:)
Изображение
:beer
Изображение
:beer
Изображение
:beer
Изображение
:beer
Изображение


A този блок е подобен на моя но е с 2 пина по малко, номера му е почти същия но пиновете са с друго разположение!!! Ето как е в разглобен вид и той-
Изображение
:beer
Изображение
:beer
Изображение
:beer
Изображение
:beer
Изображение


А ето къде точно се късат намотките на бобинките и релето умира, а от там и перките:) Побутнал съм ги за да се вижда къде са скъсани,, иначе така се късат че не се личи на око, само с мултицет се хваща скъсването!!!
Скъсаните бобинки-
Изображение

Пренавитата бобинка-
Изображение
Пренавих ги на струг за около 20min на бобинка, оказа се че няма нужда от това запилване което се вижда на снимката, тази ми беше пробната, по добре навитата не съм я снимал. Пренавиха се перфектно и е лесно да се разглобят и сглобят:)

А това е интегралата която е на платката в блока с 8-те управляващи пина, не този на който съм разчел снимките по-горе, но вероятно и там е същия интеграл, не обърнах внимание преди да затворя блока с Тилукол.
Изображение

Дано съм бил полезен на някой:)

Последна промяна от brad4edat на Вто 12 юли 2011 0:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот basata-user » Вто 12 юли 2011 0:28


brad4edat написа:Ами аз не мога да кажа, какво ще ти се наложи да сменяш, понеже не познавам описаните от тебе мотори.
В общи линии що се касае до механичната част е хубаво да си нащракаш много ама много снимки как е на сегашния ти мотор и после да се ориентираш при размяната на моторите, ако се наложи.
Иначе и за ел. частта е трудно да се каже, тук ще ти свърши хубава работа AUTODATA, там има схемите за всички версии мотори:)

Дано някой познаващ моторите да се включи с компетентно мнение:)

мислим да свалим мотора да отделим инсталацията на климатика и да наредим новата но май ще трябва да сменим управлението на перките :)


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Вто 12 юли 2011 0:43


Колега сега погледнах в AUTODATA за аам мотора, и виждам че при него управлението е друго, за 2Е мотор незнам как е.
При всички положения ще се наложи някой разбиращ от електроника да хвърли едно око в AUTODATA!!!! Понеже климатика праща сигнали към ECU-то на колата а то пък клъм климатика. Компютрите на различните мотори са различни и съответно и връзките към тях.
Обезателно AUTODATA!!!!!
И ако се наложи да разхерметизирате климатика, отиваш на майстор по климатици на колите!!!! Ще изтеглите фреона, за да си ти го върне после, понеже е скъп. Той ще ти каже и как да предпазите разхерметизираната система от навляжняване и прах, а това е МНОГО ВАЖНО.
Дано колегата zfa152 да пише, той ще даде някои добри съвети за климатика:)


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот basata-user » Вто 12 юли 2011 7:36


brad4edat написа:Колега сега погледнах в AUTODATA за аам мотора, и виждам че при него управлението е друго, за 2Е мотор незнам как е.
При всички положения ще се наложи някой разбиращ от електроника да хвърли едно око в AUTODATA!!!! Понеже климатика праща сигнали към ECU-то на колата а то пък клъм климатика. Компютрите на различните мотори са различни и съответно и връзките към тях.
Обезателно AUTODATA!!!!!
И ако се наложи да разхерметизирате климатика, отиваш на майстор по климатици на колите!!!! Ще изтеглите фреона, за да си ти го върне после, понеже е скъп. Той ще ти каже и как да предпазите разхерметизираната система от навляжняване и прах, а това е МНОГО ВАЖНО.
Дано колегата zfa152 да пише, той ще даде някои добри съвети за климатика:)

мерси колега ще погледнем в аутодата дали има 2е с същото управление и ще си търся такава инсталация :|


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот Mapoka » Вто 12 юли 2011 16:44


basata-user написа:
мерси колега ще погледнем в аутодата дали има 2е с същото управление и ще си търся такава инсталация :|


Управлението на перките нищо не те бърка, то си е до година по старите са с 2 "управляващи" пина повече. Разплиташ си твоята инсталация за компа (даже може да не се наложи да я разплиташ понеже връзката комп-клима е вътре зад таблото (една двойна букса)и закачаш двете букси за моторната инсталация. Най много някоя маса да има сплетена заедно с инсталацията на мотора, нищо сложно, според мен няма да ти се наложи нищо да сменяш и да преправяш.
Моята клима е от АФТ, новия блок за управление на перките, а по аутодата, трябва да съм със стария (този на който релето в бушонното табло имаше някаква роля за перките), въпреки това съм наредил всичко по инсталацията както е за кола '96 и си функционира.


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот basata-user » Вто 12 юли 2011 17:38


Mapoka написа:
basata-user написа:
мерси колега ще погледнем в аутодата дали има 2е с същото управление и ще си търся такава инсталация :|


Управлението на перките нищо не те бърка, то си е до година по старите са с 2 "управляващи" пина повече. Разплиташ си твоята инсталация за компа (даже може да не се наложи да я разплиташ понеже връзката комп-клима е вътре зад таблото (една двойна букса)и закачаш двете букси за моторната инсталация. Най много някоя маса да има сплетена заедно с инсталацията на мотора, нищо сложно, според мен няма да ти се наложи нищо да сменяш и да преправяш.
Моята клима е от АФТ, новия блок за управление на перките, а по аутодата, трябва да съм със стария (този на който релето в бушонното табло имаше някаква роля за перките), въпреки това съм наредил всичко по инсталацията както е за кола '96 и си функционира.

мерси колега тази събота и неделя ще отделя климатичната инсталация от моторната и ше разгледам под таблото за какво става на въпрос ако не слагам мотора и идвам на Ямбол да помагаш :wink:


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Вто 12 юли 2011 19:28


Леле колега, сега гледам че си от Сандански, прави, струвай, чини, ама гледай климатика да ти работи накрая :Mr Green Fun
:beer


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот basata-user » Вто 12 юли 2011 21:28


brad4edat написа:Леле колега, сега гледам че си от Сандански, прави, струвай, чини, ама гледай климатика да ти работи накрая :Mr Green Fun
:beer

ако се занимаваш и можеш да помагаш да идвам към Разлог :wink:


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Вто 12 юли 2011 23:28


:) хаха, не не. Повече неискам и да чувам за климатици по колите:) Писна ми от запушвания, течове, всякакви сакатии по тях:)
Изглежда ще трябва да си сменя и пресостата на моя, че продължава да не пуска перките на 2-ра степен при вдигане на наляганията в системата. Давам изводи 3 и 4 накъсо с една жичка и перките тръгват на 2-ра степен, ама на пресостата май не му се иска да ги пуска :Mr Green Fun


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Чет 14 юли 2011 23:35


Към колегата с Голф-а - инсталацията на клиаматика е много сериозно сплетена в сноповете с кабелите за двигателя и на останалата електрика на колата.При Голф 3 сноповете са общи и вървят заедно,не са като при Пасат В3 и В4 - сноп за всяко нещо,отделен.
Примерно от бушниерата тръгва сноп на дясно покрай чистачките и той носи доста кабели както по двигателя,така и по климатика - там пътува ламбда сондата,пътива датчика за околна температура,глупостта за горивните пари,клаксоните,датчика за налягането на фреона,дебитомера и т.н. и т.н. и дефакто трябва снопа да се разцепи,за да се извади каквото трябва от него по климатика и да се измъкне и за двигателя.
Същото е положението и с левия сноп,ама там вървят още повече кабели към климатика и се намира и голямата букса с кабели за към двигателя (на тази букса е всичко,което седи по блока и главата - датчици,дюзи и т.н.).
Общо взето не е проблем,прави се,ама трябва внимателно да режеш.
Таблата с предпазителите са еднакви на Голф 3,Пасат В3 и В4 и общо взето всички електрики и окабелявания стават съвместими с твоята кола,с различна подредба на релетата и кабелите по буксите.
Ето тук има доста инфо по въпроса с таблата,може да се прочете - http://a2resource.com/electrical/CE2.html
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Вто 30 апр 2013 18:12


Ето как нагледно изглежда отвътре един дехидратор за климатик от passat b4-golf 4.
Изображение
http://media.snimka.bg/s1/2033/030309836-big.jpg?r=0
Изображение
http://media.snimka.bg/s1/2033/030309837-big.jpg?r=0
Изображение
http://media.snimka.bg/s1/2033/030309838-big.jpg?r=0
Изображение
http://media.snimka.bg/s1/2033/030309839-big.jpg?r=0
Изображение
http://media.snimka.bg/s1/2033/030309840-big.jpg?r=0
Изображение
http://media.snimka.bg/s1/2033/030309842-big.jpg?r=0

Чел съм постове на колегата zfa159, че имало много ментета с празни кухи цилиндри, ужас! Дано моя новия да не е такъв, че горко му на компресора.

Иначе, темата е пълна с много интересна нагледна информация за климатичната система и за това реших да сложа тези снимки тук, въпреки че темата е стара. Дано не отнеса някой бан :death

Вижда се чудесно филтъра от микрогранулките силика гел, би трябвало да са такива, за да изсмукват влагата от фреона. Вижда се и как в долната час, където са връзките, има някакъв филтър от някаква материя, явно е поставен там за да спира стружките. Когато отворих дехидратора, а то си се вижда и на снимките, че всичко е почерняло-мътно, което е нагледен пример за въпросните микро стружчици-частички, имаше все още и фреон в него, но си мисля, че по скоро е оцветено в зелено масло, понеже би трябвало фреона да се е изпарил вече. Единия конектор, който все още е останал на снимките е същински грамаден вентил (за гума на кола или колело), досущ като вентил е. Има и една голяма чудесна пружина, която обаче не знам каква роля играе тук, при положение, че на входа и на изхода на дехидратора е едно и също налягането в системата.

Надявам се, че съм полезен с нагледната информация за вътрешноста и работата на климатичната система :wink



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: spallding86 и 63 госта