B4 ел. схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Техническа и сервизна информация за Passat
bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот bachest » Нед 19 юни 2011 17:05


Не, нямам проблеми с охлаждането. Просто за келешлък. Аз съм си със стандартната двускоростна перка. Спирам, че ще "оффираме" темата. :wink:




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Нед 19 юни 2011 17:27


С тази лента умирате от мерак да ви изгният радиаторите ;) Когато няма вентилация и между тях и няма от къде да си излизат набилите се мизерии,листа и т.н.,ще изгниват беузмно бързо...това е единствения проблем с климатиците на Е-класите на Мерцедес - имат много добро оплътняване между климатичния и водния и задържат безумно много мизерия,която изгнива и радиатора спира да е радиатор. Не се занимавай с глупости и не слагай тази лента отстрани на радиаторите - ще си вкараш автогол,ама ще го разбереш след време.
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Нед 19 юни 2011 18:02


Значи колега zfa159, казваш да не свързваме двата радиатора посредством някакво уплътнение между тях?
Така когато двете перки въртят зад водния радиатор, няма ли да се влоши(намали) дебита на въздуха минаващ през кондензатора на климатика? Ще се охлажда ли така добре този радиатор.
Така няма ли да засмуква въздух отстрани между двата радиатора, и да се влоши КПД-то на перките спрямо предния?
Аз в момента отпред на него имам закрепена една перка която е с обратни лопатки и надува здраво въздух в него, но сега ще се наложи да я махна.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Нед 19 юни 2011 18:20


перката отпред я махни,събира гнус и изгнива радиатора - проблем при френските,където перката/перките е отпред.Също и на Астра Г. Отпред не трябва да има нищо.
Ако трябваше,немеца щеше да сложи гуминетки отстрани.Както вече казах,на Мерцедес ги има,ама му пречат,защото от долу нагоре започва да се пълни с гнус и се напълва до горе и изгниват и двата радиатора. Същото се получава като сложиш такива нещица между двата радиатора.
Общо взето двата радиатора са достатъчно близо,за да не е проблем (на японските са на 4-5 см един от друг и пак няма проблем).Отделно перките имат сериозно значение само на място,когато колата не се движи.Засилиш ли я с 30-40км/ч тогава дали работят или не,е без значение за охлаждането на кондензатора и тогава се губи ефекта от тези гуми отстрани. Съответно ако колата седи нон стоп в задръстване,може и да има някакъв много слаб ефект,който със сигурност няма да усетиш :)
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Нед 19 юни 2011 18:25


Щом така казваш колега, така и ще направя:) :beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Сря 22 юни 2011 20:02


Момчета, сложих голямия воден радиатор със двете перки (паразитната).

Сега обаче имам чувството че почват други главоболия:
(при 27' външна температура!!)

1- На колко атмосфери(налягане на фреона) включват перките на 2-ра степен,17-20??
Редно ли е да включват често на 2-ра степен, когато колата е на място?
Когато ми е на място пасата, тънката тръбичка става много гореща, не мога да я задържа с рака повече от 3 секунди, но пък дебелата тръба си е студена и изпотена!
Когато е в движение колата, тръбичката е гореща но не пари! Не видях перките да пускат втора степен, когато колата беше на място и тръбичката пареше, за това и питам.

Преди бях с перка с обратни лопатки, която нагнетяваше директно въздух в кондензатора и тръбичката никога не е ставала толкова гореща.
Сега системата е с 800гр. фреон и от духалките излиза въздух към 11 градуса, при външна циркулация!

2- Колата ми държи температура от порядъка на 92' предимно (градско!), когато се пуснат перките температурата спада на 88' и бавно се качва отново на 92. Перките обаче много по-бавно охлаждат радиатора, въртят по дълго,, спрямо обикновената перка, която беше с малкия радиатор.


Какво ще споделите по въпроса?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Сря 22 юни 2011 22:54


за загряването - може да се получава така,за това всичките Пасат-и с климатик са с голям радиатор и 2 перки.
за фреона - между 17 и 18 бара,като ако тънката тръбичка при ТРВ-то пари,значи фреона не се охлажда добре т.е. търси проблем по охлаждането на кондензатора.Ако фреона постъпва не добре охладен към ТРВ-то,губиш сериозно от ефективност.Там темп. трябва да е около 40 градуса,което можеш да държиш с ръка повече от 3-4 секунди.
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Сря 22 юни 2011 23:33


Тънката тръбичка беше така топла, както казваш колега, преди да сложа големия воден радиатор, онзи ден.
Тогава перката отпред с обратните лопатки, нагнетяваше много въздух през кондензатора и тънката тръбичка беше горещичка, но не и пареща.

И аз така си мисля, че не се охлажда добре кондензатора. Сега съм с големия воден радиатор и кондензатора + фабричните перки от пасат като моя b4. Тези перки обаче са много мижави, с малки и плитки лопатки и въпреки че са 2 то те нямат сумарно дебита на старата перка на 1-ва степен, то си се усеща осезаемо :screwy Да не говорим, че като и двете са зад големия радиатор, то засмукването през кондензатора е още по слабо :evil: Как ме е яд че вече нямам място отпред за предишната перка, да си я закрепя пред кондензатора, да му вземе акъла от духане :(


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Сря 22 юни 2011 23:36


ами така е,ама перките отпред имат друг проблем - задържат боклуци между тях и радиаторите и кондензатора изгнива за няколко години...това е проблем и при Опел и при Пежо и при другите коли с перки отпред,така че не е много добра идея.
В какво състояние е питата на водния радиатор,да не е задръстена? Би трябвало да си тръгва 2-ра степен на перките и нещата да са наред тогава вече.
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Сря 22 юни 2011 23:58


Втората степен на перките си работи, макар че и тогава пак са по-слаби спрямо 2-рата степен на предишната водна перка.
Климатика обаче не съм го видял до сега да пуска перките на втора степен, и когато колата е на място, тънката почва да пари.
Ще се налага да проверявам с мултицета дали подава въобще сигнал пресостата, когато тръбичката става пареща.
Ще поразровя из тавана утре и ако намеря по-тънка обратна перка, ще мисля да си я закрепя пред радиатора, не ми се ще да ми се губи толкова много от КПД-то на кондензатора с тия мършави фабрични перки( 2 са, ама не струват и колкото една нормална като дебит)
Радиаторите са чисти и двата.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Чет 23 юни 2011 19:06


Снимки на климатика с малкия воден радиатор! Климатика охлаждаше много по добре от сега с двете фабрични перки :screwy
Изображение :beer
Изображение :beer
Изображение :beer
Изображение :beer

Снимки на климатика с големия воден радиатор! Кондензатора на климатика се охлажда по зле от преди и малката тръбичка преди ТРВ-то започва да пари ако колата е на място :screwy
Изображение :beer
Изображение :beer
Изображение :beer
Изображение :beer
Изображение :beer
Изображение :beer
Изображение :beer

Наложи се да одаря лек "шев и кройка" на ламарината отпред :Mr Green Fun за да си запазя дехидатора да е на радиаторите а не на куцото място под фара:)
Горното водно съединение не можах да го открия никъде по магазините и по моргите налично, навсякъде доставката беше от порядъка на 4 дни :horror:. За това за момента ще карам с тази нераждавейка, за наддаване на съединението :?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Чет 23 юни 2011 22:12


Това не е оригиналния кондензатор обаче,за това ти е кофти охлаждането на фреона.Оригиналния кондензатор е с доста по-едра пита и по-дебели тръби и е предвиден да се охлажда от перки зад него и ефекта е доста по-добър от колкото с този и перка отзад,за това се получава така.Нормално е,когато кондензатора е с по-ситна пита,да има проблем с охлаждането при перки зад него спрямо същия но с перка отпред.
Следващата стъпка е да си намериш оригиналния кондензатор за В3/В4 и да го забодеш него.Първо е по-голям и второ,има доста по-едра пита и отдава по-добре.
Също така дехидратора така е малко куцо сложен там и по друга причина - нагрява го двигателя /топлината от моторния отсег.Той допълнително охлажда фреона,понеже е алуминиев цилиндър и идеята да не е директно в моторния отсег е именно да се охлажда по-добре и да не се грее от двигателя.Това е проблем и при Голф 4 и Ауди А3,където заводски е боднат на място,като твоето.За това при по-новите модели вече си е директно на радиатора отпред вграден и си се охлажда чудесно.
Дефакто кондензатора ти охлажда фреона от 80-90 градуса до към 30-35 и после в дехидратора ти го грееш с околната температура в моторния отсег,която на място е около 70-80 градуса и го загряваш с поне 10 градуса отгоре и губиш ефективност от цялата работа.
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Чет 23 юни 2011 22:29


Дам тва за дехидратора го знам, че е така, но просто реших да преглътна това загряване за сметката на по-лесния му монтаж и демонтаж там.
Иначе кондензатора ми е от голф4, а на Пасат b4 кондензатора е наистина по рехав и има скосения в горния си край от двете му страни.
Ще се опитам да намеря някаква тънка перка от кола и да я закрепя отпред на кондензатора, както бях през изминалата една година. Перката трябва да е не по дебела от 8-9см, което доста усложнява намирането на такава.
Утре ще сваля буксата на пресостата и с едно кабелче ще опитам да пусна перките принудително на 2-ра степен, да видя наред ли е пресостата или нещо се ебават релетата в блока за управление на перките:)

Няма ли някакъв начин да направя по рехав кондензаора, да му направя някакви отвори межу тръбичките в питата. Страшен куцсузлия съм, до сега няколко b4-ки съм гледал и всичките бяха с смачкани и пробити кондензатори, егати каръка съм :Mr Green Fun
На единия питата се беше разнищила на лентички, подобни на сгънато фолио на хармоника, много лесно се изваждаха лентите от радиатора му.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Пет 24 юни 2011 7:44


питата не я закачай,понеже ще го прецакаш,ако тръгнеш да ровиш там.Питата се смята каква да е според тръбичките,дебита и не знам си още какво така,че да отдава определена топлина за единица време...не им разбирам и аз много.
а за перка - потърси си от Астра G предната...само че при удар дори с 20км/ч се чупи (докато си е на Астра-та),иначе е доста тъничка (около 5-6см по спомен) и доста яка.Има си две скорости,като нашите и можеш да си я ползваш. Отдолу е на две уши,отгоре с две болтчета,доста приятна за целта перка,днес няма да идва никой Опел,иначе щях да ти я премеря колко см е точно :)
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Съб 25 юни 2011 19:29


Върнах си обратно "халата" пред кондензатора на климатика. Сега тънката тръбичка дори и през акъла не и минава да става гореща, студена е:))) Само недай си Боже да се чукна някъде отпред, че перката е на 1см. от бронята :Mr Green Fun Намира се в здраво хубаво шаси, та ако стане някой сакатлък дано да изскочат радиаторите от гумените тампончета, да не се забие перката в тях :Mr Green Fun
Изместих и дехидратора между фара и радиаторите, та дано да има и малко полъх допълнително и за него сега.
Мрежата отпред ще си свърши работата, както винаги до сега, против мухи, клечки и тем подобни:)
Остава само да си замеря пресостата дали пуска втората степен, ама с тази перка едва ли ще му се налага, чакам само жеги отново и да видя ще доливам ли още фреон или си оставам с 800гр.
Ама и тва комби, тоя хамбар не е лесен за изстудяване:)

пс.
Като се замисля сега, колега zfa159, перката която ми беше отпред и е сега отпред на радиатора, май е от Astra, по описанието което си дал. От долната и страна има два водача (нещо подобно на щипки или клинчета), от отгоре има ушо за болт или шпилка. Перката е дебела точно 7см, с обратни лопатки но е едноскоростна, за това съм и забол онова циганско съпротивление дето се вижда на някои снимки. Марката и е GATE, доста дълбоки лопатки има и има голям дебит.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: walentin и 191 госта