B4 ел. схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Техническа и сервизна информация за Passat
bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот bachest » Вто 12 апр 2011 20:15


mitrax написа:бе верно конденза съм го пропуснал :shock лесно ли се добавя на сложено табло ? дай някой жокер


Еми то по принцип е една тръбичка, която има и капаче (за да не влиза прахоляк и мръсотия сигурно). Е аз тази тръбичка я намах и затова сложих обикновено маркуче. Маркучето го вкарах в термосвиваем шлаух, за да не се напука след време. Долния край на маркучето го вържи така, че да сочи към задните гуми и гледай да не опира в колектор/ауспух, ако има нещо горещо. Относно дупката, помня, че се гъзурчих отвътре и пробивах с дрелката. Понеже нямаше как да изправя дрелката, дупката излезе малко, така да се каже на "кестерме" :lol: Идеята е, дупката да е по-ниско, спрямо щуцера на изпарителя, за да може да изтича водата от гравитацията.

mitrax написа:инсталацията я подредих леко .. смених жичката към компресора , че беше почерняла - явно тъничка за тока който минава през нея .. Дано да нямам ядове с инсталацията , въпреки че с тоя модул колкото схеми отворих всички имат по малко разлика и сега схемата ми е някакъв хибрид между поло и сеат :mrgreen:


Какво правиш, какво мажиш, като свършиш гледай:
1. При изключен вентилатор за парното, компресора и той да спира
2. С тръгването на компресора, да тръгва първа степен на перките
3. При вдигане на налягането, да сработи втора степен
4. Отделно от климатика, перките си сработват и от температурата на двигателя, за да охлаждат




Потребителски аватар
mitrax
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот mitrax » Съб 16 апр 2011 18:42


днес се занимавах - тръгна работата .. системата е пълна с фреон , макар и не колкото трябва но достатъчно да щракне пресостата за да работи компресора.
всичко което си написал е така без това че първа степен работи винаги при пуснат климатик . Иначе 2те степени работят от температурия датчик на водата , пресостата включва втора степен , и така на татък. мисля да не се занимавам повече с тея жици .. ако пече или вдигне налягане ще се пускат перките .
При ВСИЧКИ ли първа степен работи винаги когато е включен климатика ?
междо другото - никакъв проблем с включването на компресора и оборотите на двигателя .. поне за сега с по-малко фреон в системата .
Изображение


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Съб 16 апр 2011 22:46


При всички заводски монтирани,трябва да тръгва.При незаводските е както е сега при теб.
Така ще имаш проблем,защото колкото по-високо е налягането на фреона,толкова повече се товари компресора,респективно и двигателя,също така перката тръгва направо на 2-ра степен и пусковия и ток е по-голям,от колкото ако се е въртяла на 1-ва степен до тогава и натоварваш по-рязко двигателя.
Ако си играл инсталацията 1:1 със заводската,трябваше да тръгва.Като гледам колата като години и т.н.,вътре на бушонното табло трябва да боднеш реле,най-горе в ляво,като седиш срещу таблото.То е едно голямо реле с две реленца вътре.Едното реленце пуска първа степен на перката,като тръгне компресора (важи и за климатик и за клиамтроник),второто при климатроник е за пускане и спиране на напрежението към вентилатора,тук според схемите е за съединителя на компресора.Като номер,релето ти трябва да бъде 13 по смътен спомен :roll:
Иначе винаги можеш да боднеш едно външно реле,което да е в паралел на датчика на радиатора и да пуска перката,заедно с компресора,като така перката ще си остане на оригиналния си предпазител и няма да преправяш електрото сериозно.
Проблемите ако не тръгва 1 степен са доста - при не много горещо време - 25-6 градуса,постоянно ще тръгва и спира 2-ра,защото с пускането на компресора,той вдига налягане,катери до 17 бара и тогава пуска направо 2-ра,за норматив сваля до 14 и тя спира,след няма 10 секунди пак е на 17 и пак тръгва и след 3-4 секунди спира...сещаш се и сам какво износване на контактите и на датчика е това постоянно цъкане и променяне на налягането
Другия проблем е,че когато фреона не се охлажда добре,системата не е ефективна т.е. докато не тръгне 2-ра степен на перката,за да обдухва кондензатора (предния климатичен радиатор) дефакто губиш ефективност...да, ще вее студено,ама може доста по-добре.
Отделно от всичко това,системата ти постоянно ще работи на налягания в диапазона 14-17 бара,което не е особено полезно в предвид,че при работеща 1 степен,рядко надминава 10-11 при темп. до около 25 градуса на вън. Като я натрескаш с колкото трябва фреон и т.н. и ще имаш проблем с тази перка...не видим за теб,като краен ефект,но значително тормозещ системата.
Успех!
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Чет 02 юни 2011 17:45


Колеги нормално ли е когато колата е на място ( 23" външна температура) при пускане на компресора, изходната му тръба да е доста топличка, входа на дехидратора и той де е топличък и изхода му също така, както и тънката тръба да е топла, но след като подкарам колата 5-10 минути, тънката тръба става хладна?!
Дебелата си е студена и изпотена, но не скрежасала. Но защо ми изстива тънката тръба при движението на колата, толквао ли силно се охлажда фреона от радиатора или нещо не е вред? Компресора си е студен и не се загрява въпреки че изходната му тръба е топла.
Сложих 800гр. фреон преди седмица понеже ми течеше и една добавка за запушване на течове. сондата отчете между 2-3 теч някъде отпред при радиаторите, при положение че е с 6 скали. Нито слаб нито средно силен теч, дали ще запечата теча не е ясно, но дано:) С тези 800 грама ми се виждат малко,но понеже беше хладно онзи ден не можахме да го дозираме точно и сега чакам по топъл ден и да видим дали ще са си 800гр. или ще има загуби:( Духа нещо от сорта на между студено и хладно, при всмуквана температура 26".
Миналата есен му сложих 850 и вееше студ яко, но теча го изпусна всичкия за 6-7 месеца.


Та нормално ли е тънката тръба да става хладна при шофиране, или трябва да си пари както и когато колата не се движи, и има ли шанс тази добавка да запуши теч ако се е получил по радиатора или само по гумите действа?:)

Последна промяна от brad4edat на Вто 07 юни 2011 23:11, променено общо 1 път.


peter70
Мнения: 101
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот peter70 » Вто 07 юни 2011 20:12


Здравей, можеш ли да се оправяш с принципни схеми? Не искам да те обиждам със въпроса си а да ти помогна. Имам подробна схема за Б3, която в частта си за климатика е идентична за Б4. Мога да ти я пусна стига да кажеш че ще ти е от полза.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Вто 07 юни 2011 23:08


Аз принципната схема на климатика я знам перфектно как работи, не само електрическата нo и механичната, нали все пак сам го монтирах и навързах климатика (благодаря и на колегите помогнали с мненията си в темата :beer )
Просто съм попитал дали и при други хора се получава това охлаждане, и явно при движение на колата е нормално да се получава при температури на въздуха навън под 23 градуса. Лично при мен перката на климатика не е фабричната а е друга, мисля че я взех от някакво АУДИ ама не си спомням, перката е доста голямка и с дълбоки лопатки и загребва въздух като хала:)
Така че колега мерси за вниманието :да: , но няма нужда, имам схемите а и знам как работи;)

Тези дни климатика се държи прилично, а и мисля че препарата за течовете си е свършил работата:)

п.с. Всъщност колега, ако имаш схемата и можеш да я качиш тук в темата, да знаеш доста хора ще ти са благодарни след време;)

Последна промяна от brad4edat на Пон 13 юни 2011 23:12, променено общо 1 път.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот bachest » Чет 09 юни 2011 23:27


Колега, трудно е да се каже, нормално ли е. Трябва да се закачат манометрите, да се определи количеството на фреона, тестдрайф, следене на параметрите (налягане, температура и т.н.).

Една първична и проста диагностика, но в същото време доста ефективна. Проверка с ръка на температурата на отделните компоненти:
1. Горещ компресор
2. Гореща тръба за високото налягане (ВН) от компресора до кондензатора
3. Горещ кондензатор в горния край
4. Топъл кондензатор в долния край
5. Топла тръба за ВН от кондензатора към изпарителя (преди ТРВ-то)
6. Студена тръба за ниското налягане от изпарителя до компресора

Въпреки, че горещо/топло е субективно, теста е показателен.

Ето още един тест(ис): :lol:

1. Околна температура 20-30 градуса
2. Включен климатик със струя насочена да духа през духалките за към лицето
3. Изключена рециркулация на въздуха
4. Вентилатора на втора степен
5. Форсирате на 1500 оборота и температурата на въздуха в централната духалка трябва да е под 10 градуса. Пасата даже прави под +6 градуса. Аз меря с готварски термометър за месо. Представлява един шиш + една разграфена шайба с цифрите. Много е точен. Става също и с онези термометърчета с двете сонди. Има ги във всеки магазин за автоаксесоари.


Къде се покри колегата от Дупница с полото? Дали си вее косите на студен въздух или с мексиканския климатик ги вее? :lol:


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Съб 11 юни 2011 17:44


При мене никога до сега компресора не е ставал нито топъл нито горещ и въпреки това тези дни климатика духа студено, явно теча се е запушил от препарата за течове :D .
Иначе тръбите и всичко друго си е както е при тези елементарни тестове за проверка, но компресора е винаги студен, имам чувството че колкото повече работи,толкова по студен става :lol:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Нед 12 юни 2011 9:26


когато фреона в системата е точно,той охлажда компресора и компресора не загрява.Когато има теч и фреона намалява,намалява маслото,което смазва компресора (понеже е заедно с фреона),както и намалява охлаждането на компресора.Тогава ефекта е,че компресора хем не се охлжада,хем не се смазва като хората и започва да загрява и да се стопля и дори може да започне да пари.
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Нед 12 юни 2011 15:11


Напълно съм съгласен с колегата:)
Тези дни само чакам да се стопли до 30' и ще отида да ми дозират фреона точно, че то и време като време ли е през последния месец и нещо :banghead:


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот Mapoka » Нед 12 юни 2011 20:12


По тази логика излиза че май ми е множко фреона :mrgreen: .
Ако я оставя на 2-ра степен на вентилатора, дето става хладен компресора става ами чак започва да кондензира по него, а най интересното е че до сега кондензат от изпарителя не съм видял да потече.
Нормално ли е също така да няма противо обледенителен датчик на изпарителя, кутията която сложих фабрично не личи да е имала (набор '96 е), на вторични разглобих таблото на едно поло '97 и на неговата кутия нямаше, нормално ли е или са били изкормени?

Извинявам се на колегата че ползвам неговата тема да питам за такива неща, но преди съм нямал кола с клима и нямам наблюдение върху баш "оргиналдъ" система.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Пон 13 юни 2011 7:59


Не се очудвай, има изпарители без да има датчик за обледяване в кутиите им.
И ако навън е горещо то би трябвало да тече конденз под колата ти, при мен тече като река.
То ако конденза не се оттича, водата ще си остава вътре и ще почне да мирише от духалките а и може да ти навлажнява килимчето от страната на пасажера.


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот Mapoka » Пон 13 юни 2011 9:06


За оригиналния "чучур" ме предупредиха, още преди да сложа вътрешното тяло, наистина и при мен се оказа наравно с ламарината и 99% беше сигурно че ще вкарва вътре, затова му нанизах ~5см шлаух, така че сега ако нещо протече ще отиде дирекно върху изп колектор.
Освен това ми се струва че не духа толкова хладно колкото трябва, а майстора който го зарежда се опитва да ме убеди че обледявал изпарителя и затова така се получавало. Според моето уредче обаче на 2ра степен питата на кондензатора е 5-6*, а на 3-та държи около 9*. А налягане вдига доста бързо, ако е вървяла колата и я оставя извесно време, после като запаля и пусна климата макс за 2 мин е включила втора степен и не я изключва, чак като мина 1-2 км извънградско тогава.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Пон 13 юни 2011 19:23


Ето малко снимки с доста закъснение, от моя собственоръчно монтиран климатик на Пасатора:)
Изображение
Ето при мен как се получи таблото на колата. Двете копчета. Три позиционния пуска принудително 1ва и 3та степен на вентилатора на парното. А 2-позиционния пуска и спира компресора.
Тук климатика е настроен на вътрешна циркулация в купето!!!!Клапата се отваря и затваря с кочето за 1/2/3/4 степен на парното.

Изображение

И се вижда как си изрязах и оставих малко от джоба под жабката, малко :) ама върши работа:)
Изображение
Вижда се как съм сложил и дехидратора между компресора и зад радиатора на колата, че иначе е на на такъв кучи гъз място фабрично, че не е за думане.
Изображение
:beer
Изображение
:beer
Изображение

Тръбите не са скрежасали а просто така са излезнали прекалено светли на снимките.
Изображение
Тук се вижда и как съм закрепил кондензатора за радиатора на колата посредством две планки.
Изображение
:beer
Изображение

Тук пък се вижда изхода от кондензатора на климатика, към дехидратора, и сирената на колата се вижда:)
Изображение

Още снимки:
Изображение
:beer
Изображение
:beer
Изображение
Изходите на компресора и градинския маркуч обвиващ и предпазващ от евентуално протриване на входния маркуч.
Изображение
:beer
Изображение

Ето и каква мърша влиза през долната решетка и отива в радиаторите ако нямате мрежа като мен, решетката е свалена временно.
Изображение
Мършите и вентилатора на климатика.
Изображение


Ако има нещо питайте;)


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Пон 13 юни 2011 20:09


Колега темата е за това, за климатици и за питане, така че питай и не се извинявай, няма за какво, тук сме да си помагаме един на друг :beer

По принцип не е нормално хич да ти пуска толкова бързо втора степен на вентилатора на кондензатора, освен ако навън не гони 40' ама и тогава сигурно не е нормално пак.
Има по-компетентни колеги тук, те ще пишат, надявам се ;)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта