B4 ел. схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот zfa159 » Пет 17 сеп 2010 9:11


Махни му термозащитата пнеже редовно правят проблеми и може да ти спре перката заради нея.Иначе по принцип може да се ползва,да.
:beer




Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Пет 17 сеп 2010 23:17


Кое му е термозащитата на този резистор, отвън над керамиката между двете му страни има споено нещо като малко кондензаторче, не е кондензатор но има неговата форма. Това ли играе роля на термозащита??
Като гледам каква гъчканица стана с двата радиатора зад бронята, и съответо двете им перки, едната между бронята и радиатора на климатика и другата дето е между двигателя и радиатора на двигателя направо ми е чудно как ще се охлажда този главния радиатор :Mr Green Fun :Mr Green Fun, ужас.
Добре че перките духат в една посока, ако вземе да загрява колата ще слагам и допалнителние термодатчик :)

Сега при монтажа ми се наложи да изнеса с 65mm назад към двигателя основния радиатор. Просто всичко е максимално тънко обаче не достига местенце, добре че има много свободно място в двигателния отсек. Направих планки с който закрепих радиаторите стабилно към старите гнезда за закрепването им.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот bachest » Съб 18 сеп 2010 20:30


brad4edat написа: Направих планки с който закрепих радиаторите стабилно към старите гнезда за закрепването им.


Колега, чакаме снимки, да те видим, какво правиш ти под капака? :Mr Green Fun


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Нед 19 сеп 2010 22:32


Еххх ще снимам ама трябва да взема от някой апаратче или да си сменя тъчскрина на телефона че го спуках преди 2 седмици и сега чакам доставка от Хонконг, ама ще се забави тая. Когато цъкна снимките ще ги бодна.
Накачих днес кабелите и блоковете, дано сам ги свътзал правилно, че ако не са така ще паде голямо разплитане на изолациите, размотаване и отплитана на жиците :Mr Green Fun . Утре ако е късмет ще събера обратно таблото и ще дам "включи на контакт, дай малко назад, тър тактак тър так" :Mr Green Fun И ще остане да заредя с фреон тези дни та да стартирам компресора да видя направил ли съм нещо, дано поне колата да запали :lol:


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Сря 22 сеп 2010 22:20


Колеги реших да рарна всичката информация която събрах относно темата за монтажа на климатика, :да:
Тук са теми из нета, снимки, описания, схеми, абе всичко освен AUTODATA :) за да не става прекалено обемист архива. Дано съм полезен с този архив, архива е отключен, няма пароли, rar архив е.

http://www.2shared.com/file/FOC-QbGA/Klimatik.html


А ето какво казва колегата zfa159, за това как да си направим елементарен тест за работата на климатика:
Той климатика може да тръгне и след малко да спре....понеже ако не се включват перките фреона не се охлажда (в частта си високо налягане) и налягането става много голямо....сработва защитата и компресора спира....съответно ако в началото компресора тръгва а перките не е върде възможно всичко да си е наред а просто да има проблем в охлаждането т.е. проблем с пускането на перките.
Разбира се това може да се провери лесно по следния начин :
-пуска се климатика да работи и се слуща дали цъква компресора - ако цъква значи има поне някакво количество фреон.
-пипа се тънката тръба на изхода от компресора - трябва да се сгрява много бързо и да започне да пари
-после ако перката не се е пуснала се пуска ръчно (окъсява се от датчика за радиатора)
-пипа се тънката тръба преди да влезе в ТРВ (клапана преди изпарителя в купето...намира се отвън в една черна кутия).
-пипа се дебелата тръба при компресора - трябва да е студена.
Ако всичко това е така и компресора не спре да работи след като е пусната перката остава да се намери къде е проблема с перката.
Ако тънката тръба се стопля много бавно има няколко вероятности - скапан клапан в компресора или липса на фреон.
Ако тънката тръба при компресора е вряла а при ТРВ-то е хладна и се охлажда все повече - запушен дехидратор
Ако тънката тръба е вряла при ТРВ-то а дебелата не е студена и не се охлажда - проблем с ТРВ-то.
Общо взето това са възможностите.


А ето и управлението ми на перките което реализирах понеже моите и двете перки са електрически.
Прикачени файлове
upravlenie na perkite na kolata.jpg
управлението ми на перките


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот brad4edat » Пон 04 окт 2010 22:58


Момчета да ви попитам дали термостата който ми е на водния радиатор и пуска перката когато загрее колата ще издържи ли сега двете перки да се включват през него когато е загряла колата. Както е в горния пост по схемата. Фабрично термостата пуска само една ел. перка, но сега с климатика станаха две перки и реших да направя и перката на климатика да се включва при загряла кола, и обратното при пуснат климатик да работи и перката на двигателя. Та през него ще минава тока на двете перкипри загряла кола, ще ги издържи ли??? Жиците към и от него са си доста сериозни фабрично.


Потребителски аватар
mitrax
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот mitrax » Пет 08 апр 2011 10:40


хубава тема , ще я повдигна с едно въПростче. Може ли някой да ми каже каде се намира температурния датчик за външна температура , който не позволява компресора да включва под еди каква си температура на околната среда (тоя дето е опционален и е последователен на пресостата ) ? Ако може и снимка ще е чудесно. Монтирам климатик сега и това ми липсва , не знам каде да го търся на колата донор и как изглежда.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Съб 09 апр 2011 0:35


а каква е колата донор? :)
При Голф 4 го дават на мечката у печката,някъде по средата на таблото,отвън...като го гледам по картинките,би трябвало да е някъде зад чистачките.Трябва да е датчик,малък с 2 кабела.
Ако говорим за Голф 3,тогава седи точно до компютъра на колата отвън,откъдето колата взима въздух навътре за към вентилатора (под кората от дясно).Там прилича безумно много на температурен датчик за двигател (кръгъл с метална кръгла повърхност и след това отзад си е пластмасов).
Дай инфо каква е колата и ще видим с какво мога да ти помогна :)
При климатроника няма такъв датчик,защото там той си преценява,според сумарната температура на околната среда,която той смята по общо 2,3 или 4 датчика (зависи от колата).При Пасат В3 и Голф 3,са два датчика - един отпред на бронята,който мери температурата там и един,който е точно преди вентилатора и мери темп. на въздуха,който влиза навътре.Коефициента е така предвиден,че по-важна във формирането на температурата е стойността на този на бронята. При следващата верси (Голф 4 и Пасат В4 след 95-та и т.н.) вече има и 3-ти датчик,който и той учавства в това и е заврян при изпарителя под таблото.
Успех и ако има нещо,питай :)
:beer


Потребителски аватар
mitrax
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот mitrax » Нед 10 апр 2011 22:18


хм :) колата донор е сеат VARIO 98 г. монтирам на VW Polo , до тук с хардуера съм свършил

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Нед 10 апр 2011 22:56


Леле леле,позната картинка :)
Ако този мотор е АЕЕ (1.6 75 катъра пълна инжекция),ще береш ядове с този климатик.Принципно при тях е препоръчително да се слага по-малкия компресор (SD6V16) понеже работят на 650 оборота празен ход и въпреки принудителния празен ход, с пускането на компресора,падат рязко оборотите и гаснат.Имай го в предвид.
Иначе за датчика - дай година на Руло-то,за да ти кажа къде трябва да седи,а за Сеат-а нямам информация къде е,понеже ЕТКА-та ми има инфо само за VW и Audi.
:beer


Потребителски аватар
mitrax
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот mitrax » Пон 11 апр 2011 7:22


:( прав си , компресора е по - голям от колкото е на Поло оригиналния , даже тръбите застават зад масления филтър , минават близо до генерацията - ужасен ужас.
Датчика все още не знам как изглежда и горе долу каде е седял да ходя да го търся в чакровете от сеата , на полото ще го завра някаде без значение , важно е зимата да не може да тръгва климатика.
днес ще си чепкам кабелшетата ...
Прикачени файлове
DSC01993.JPG


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот zfa159 » Пон 11 апр 2011 7:58


Той този датчик е само ел. контакт,който под някаква температура спира да дава връзка на двете си крачета.Става без никакви грижи да го вземеш от Голф 3 с климатик.Седи точно до ЕКУ-то горе на една стойчица при решетчицата за въздух към вентилатора навътре.Нов сигурно е 10-15-20лв и ако не знаеш къде е по сеат-а, смъкни един голф-ов или поръчай направо нов за Голф.Мога да му измъкна номера,ако се спреш на такъв вариант.
:beer


Потребителски аватар
mitrax
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот mitrax » Пон 11 апр 2011 11:26


при сеата има и голфове , ще потърся
благодаря за инфото.
:beer


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот bachest » Пон 11 апр 2011 23:57


Колега, като гледам как е нарязана ел. инсталацията, този датчик ми се струва последна грижа.
По дедуктивния метод, без да съм го виждал, датчика изглежда така:

Изображение

За сеат и фолксваген е с един и същ каталожен номер. Това означава, че е един и същ. Използва се още за пасат(1994-2005г), поло, голф, бора, венто, толедо, ибиза, кордоба и много други. Със сигурност го има и за аудито, ако даже не и в шкодата. Това му е номерацията по фолксваген - 1H0 959 625. Тънкия момент е, че го има само във версия "климатик". Ако е климатроник няма такъв датчик, а се използва друг (май онзи, който е за външната температура на MFA-то).
Успех в монтажа и гледай да не забравиш да изкараш тръбичката/маруча за изтичане на конденза, защото аз когато монтирвах моя, бях забравил и климатика "пикаеше" в купето ...поливах с маркуча и лисках с кофите, една седмица да търся откъде тече. :lol:


Потребителски аватар
mitrax
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: Ел схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Мнениеот mitrax » Вто 12 апр 2011 6:58


бе верно конденза съм го пропуснал :shock лесно ли се добавя на сложено табло ? дай някой жокер
благодарско и за снимката .. :bowdown

инсталацията я подредих леко .. смених жичката към компресора , че беше почерняла - явно тъничка за тока който минава през нея .. Дано да нямам ядове с инсталацията , въпреки че с тоя модул колкото схеми отворих всички имат по малко разлика и сега схемата ми е някакъв хибрид между поло и сеат :mrgreen:
Прикачени файлове
DSC01994.JPG



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], malcho_m и 69 госта