B4 ел. схема на климатик, монтаж, принцип на действие и др.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Пон 13 сеп 2010 1:46


Ето как разкодирах изходите на моя блок за управлението. Изходите на този 10 пинов ( упр.пинове) не съвпадат въобще с тези на 8 пиновите доколкото се орентирах.

Утре ще гледам да ги съчетая по-точно с маркировката на корпуса.
Прикачени файлове
разшифроване на блока.jpg
Дано да съм уцелил( сравнявах през нета и аутодата, мисля че е така. То ще си проличи накрая :)) :((

Последна промяна от brad4edat на Вто 14 сеп 2010 1:06, променено общо 6 пъти.




Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот 6669 » Пон 13 сеп 2010 2:17


brad4edat написа:На един голф 4 перката за климатика беше само с два кабела, кафяв-маса и един червен-захранване, тоест не беше двускоростен, въпреки че в аутодата схемата е направена двускоростна:))

Защото е с 2 перки. Малката се включва заедно с 1ва степен на голямата. Дефакто вкллючваш климатика - тръгва голямата на 1ва степен заедно с малката, постига налягане от 15-18 атмосвери(по спомен) - тръгва втора степен на голяма заедно с малката. По-същия начин е и с водата според зависи от водния датчик.
Простата схема на климатика изглежда така.
Реле 1
краче 30 - плюс от акумулатора през бушон
краче 85 - маса
краче 86 - плюс след връките на парното, към моторчето
краче 87 - към краче 30 на Реле 2


Реле 2
краче 30 - към краче 87 на Реле 1
краче 85 - маса
краче 86 - бутон за пускане на климатика
краче 87 - към пресостат, буксата за ниско налягане другия извод на буксата на пресостата отива към компресора

Реле 3
краче 30 - плюс от акумулатора през бушон
краче 85 - маса
краче 86 - изхода от пресостата към компресора
краче 87 - степен 1 на перката

към краче 86 на реле 3 се подава и сигнала за степен 1 от температурния датчик на водния радиатор, като се поставят диоди на плюса от температурния датчик и изхода от пресостата, за да не се получи фал когато се включи климатика и водния датчик получи сигнал.
Утре ще допълня каквото има още и за 2 степен на водата, че нещо ми се приспа и не мога да го измисля как беше. Също ще намеря и къде в другите теми беше описано последователността на свързване на дачиците за налягане, че не се сещам в момента.

Италиянските допълнително слагани климатици на принципната схема която съм описал по-горе, но в момента нямам налична такава за да опиша точно и номерата на релетата.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Пон 13 сеп 2010 3:15


Колега не се мъчи да търсиш, аз се пооправих, имам само още едно две колебания но ще поразпитам утре сам по майсторите по електрониките на колите утре. Но все пак ако изкараш някаква информация все някога на някой ще е полезна да я прочете събрана тук :wink:

Последна промяна от brad4edat на Сря 22 юни 2011 20:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот zfa159 » Пон 13 сеп 2010 13:13


Втората степен и тя се реализира като пъвата - датчика з охлаждането на радиатора клати релето и то пуска перката.Когато налягането на фреона стане над 17 бара,тогава пали 2-ра степен,като датчика подава сигнал на същото реле,което се управлява от датчика на радиатора.При 2-ра степен не са необходими диоди. Диод се използва при някои по-сложни решения за 1-ва степен на вентилаторите,за да не тръгва компресора,когато температурния датчик пусне перката :)
Иначе нормалната работа на климатика е с тръгване на компресора да тръгне перка на бавна скорост (ако са две - двете на бавна скорост),при достигане на налягането на фреона стойност,по-голяма от 16 или 17 бара - тръгва 2-ра степен на перките,за да охлажда фреона по-ефективно.
Перка с две кабелчета пак може да стане 2-скоростна,като се монтира външен резистор,който се свързва последователно с пеката,когао трябва да работи на 1-ва степен.
На теб са ти необходими 2 перки,понеже само една няма да е достатъчна за добро охлаждане на кондензатора и ще имаш ядове с наляганията на фреона при по-топло време.
А за клапата - добре си го решил,понеже редовно правят проблеми.
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Пон 13 сеп 2010 22:38


Днес пробих отворите в купето за тръбите на климатичното радиаторче в купето, добре че са фабрично очертани та ми спестиха сумати измервания. Ламарината се сряза като кашкавал с лист ножовка, някаква бяла като алумин, ама магнита я лови :lol: .

Махнах вакуума за турбинката, натдадох жилото за входната клапа и го закачих за рамото и. Вместо турбинката намерих идеално твърда и еластична пружина, която да връща клапата обратно вместо вакума. Направо заспа с пружинката, движи се клапата идеално :drunk

Утре живот и здраве ще сменя ремаците, ще монтирам радиатора на климатика и ще опитам да накача и някоя тръба, пък за кабелите ще видим до къде ще стигне време.


Постоянно се чудя дали ако не монтирам термо датчика на радиатора отпред ( понеже знаете че нямам гнездо за него ?!?!?! ), дали блока за управление на климатика ще включи автоматично по подразбиране и перката заедно с пускането на климатика. Мисля да опитам без датчик, понеже не видях и на другите коли да го има. Пък ако неще то тогава ще си блъскам главата как да го закрепя за радиатора.

Всъщност този термо датчик на какви температури реагира, какви са му температурните стойности ??? Този дето е за водата от главния радиатор при мен е 90". Дори ще монтирам до него още един същия датчик който да ми пуска и перката на климатика когато загрее колата, че да не ми се влошава охлаждането на двигателя. Имам гнездо за него до сегашния датчик а и в ел. схема на релето за климатика е предвиден такъв датчик:)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот zfa159 » Вто 14 сеп 2010 7:58


Сега, обеснявам отначало :)
Климатикът няма отделен датчик,който да реагира на температура на охладителната течност.Датчика,който виждаш на картинктата ти го дават за управление на перките е точно този,който ти виждаш на своя воден радиатор в момента и за който каза,че е на 90 градуса.Нарисуван е,понеже е свързан в схемата и хората са го дали как е,за да се знае.Не е отделен датчик,който да монтираш някъде.Затова и на другите коли го няма ;)
Климатика си пуска и спира перките,независимо от температурата на двигателя ти,понеже перките са му необходими за охлаждане на горещия фреон в предния радиатор,пред водния (научно се нарича кондензатор) и ти е необходимо да остане така.Тръгне ли компресора,тръгва 1-ва степен на перките,фреона,когато вдигне над 17 бара,датчика за налягане (онзи с 4-те жички на тънката тръба за фреона) пуска втора степен на перките и охлажда фреона. Ако това не се случва така,фреона развив свръхналягане и компресора е довиждане или системата избива от някъде.
Затова недейд а си слагаш разни термо датчици и т.н. понеже не ти трябват. За охлаждането на антифриза се грижи сегашния ти датчик на водния радиатор,който си се справя добре,а за охлаждането на фреона се грижат перките на 1-ва степен при пускане на компресора,а при високо налягане - перките на 2-ра степен.
Това не пречи на охлаждането на колата,понеже тя затова има термостат,пък и когато климатика работи,пред водния ти радиатор имаш друг,който се загрява между 30 и 80 градуса (зависи от налягането на фреона в дадения момент).
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Вто 14 сеп 2010 19:37


Момчета имам един въпрос. Не успях да си намеря трискоростна перка, егати каръка съм :lol: .
И оставам на вариант една перка от Ауди, но тя е само с два кабела, маса и + , тоест не е двускоростна каквато ми е необходима. Опитах се да видя по колите с климатици как се управляват двускоростно тези перки, но блоковете им са капсуловани или въобще не се виждат и не можах да се орентирам как превключват от първа на втора степен.
Можете ли да ми драснете една елементарна схемичка как да вържа едноскоростната перка от Аудито към блока ми за управление, който е с два изхода за двускоростна перка :kissy:

Сега ми хрумна една идея. Дали ще може на двата извода за скоростите на перката да забода два по якички диода от някой грец и след двата диода да вържа и трите жици на едно. Така какъвто и ток да минава през диодите няма да има връщане назад към блока за управление, а перката ще се варти сподер максималния волтаж на тока. Предполагам че от извода за бавната скорост излиза волтаж с 2-3 волта по малко от извода за 2-ра степен на перката. Дали ще стане с диодите номера, тъкмо имам сериозни диоди от грецове за 600W усилватели.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот zfa159 » Вто 14 сеп 2010 20:27


Не.
Значи първото,което е,една перка не ти е достатъчна - ще имаш много сериозни проблеми с прегяране на охладителната система лятото,както и с налягането на фреона.Италианците така правят допълнително насажданите климатици и винаги берат ядове,понеже перката е само една и не смогва.Също така е добре да си мениш водния радиатор с най-големия,който се монтира на Пасат 1.8 моно с климатик или на 2.0 без климатик,понеже сегашния твой е малък...вероятно затова нямаш и място за две перки.
Трискоростна не ти е толкова нужна,колкото оригиналните перки от Пасат В3 или В4 с климатик.Там имаш един ел мотор,който върти една перка,а тя с ремъче върти другата.Ставаха и от Ауди В3 или В4 с малко преправки.
По повод питането ти - и на двата извода на релето си излизат яки 12V ,понеже управлението става така - перката на Пасат-ите има 3 извода - маса и два + .Според това на кой + подаваш напрежение,перката върти на различна скорост. това се постига като вътре в самия мотор има едно съпротивление и така,когато пуснеш 12V на ниската скорост,тя върти бавно,като пуснеш на високата - бързо.По принцип няма проблем да пуснеш + и на двете едновременно,понеже тогава единственото,което се променя е,че на двата края на съпротивлението имаш +,което не го бърка.Така работи и температурния датчик на радиатора.
За другия ти въпрос,как да напраивш перката - Ауди имат вънно съпротивление (седи под левия фар най-грубо казано.Като лежиш под колата се вижда.Него го имат А4,А6 старото,А8 дори .То дефакто намалява напрежението към перката.
От релето вадиш изхода за ниската перка и го забиваш на входа на съпротивлението,от изхода на съпротивлението теглиш кабела до перката. + за бързата скорост теглиш от управлението до другия край на резистора,който отива директно в перката. Няма проблем да връщаш напрежения към контролера - вътре има релета,който чисто механично съединияват и разединяват веригите за двете скорости.
:beer


jordanik
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот jordanik » Вто 14 сеп 2010 22:43


Ето как е реализирано схемно управлението на перките при Ауди с климатик-оградено е с червено схемното решение за отделните скорости:
Изображение
А ето го и нагледно на самата кола-това е външния резисторен блок,който реализира 3-те скорости на перките при кола с климатик:
Изображение

Последна промяна от jordanik на Вто 14 сеп 2010 22:56, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Вто 14 сеп 2010 22:48


И аз се поразмислих малко и найстина или в мотора е вградено съпротивлението при трискоростните или е навън или е от блока.

Но при този от аудито с едната скорост задалйително трябва съпротивление за по бавната скорост, щом казваш че на двата изхода са 12v.
За по сигурно викам да му бодна и два зверски диода, та да ми е мирна главата:) Ето и схемата която мисля да реализирам ;)
Прикачени файлове
upr. na motora.jpg


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Вто 14 сеп 2010 22:57


Ахам :) гледах, гледах по Аудито дето взех перката ама не видях къде е пустия резисторен блок, карай:)) Ама то щом е под фара и се е гледало под колата, кой да ти види там, не лягах подколата, навеждах се въртях се и за тва не съм го видял:)

Иначе аз разбира се си имам перка за основния радиатор на колата, никога до сега не ми се е включвала на 2-ра степен, то никога и колата не ми е загрявала повече от 90" де:).
А сега като сложа и климатика ще си монтирам и перката за него и ще са си две перки.
До колкото огледах схемата в Аутодата, контролера на перката ми за климатика взима информация от компютъра на колата и би трябвало когато колата включи перката за главния и радиатор компютъра да подаде сигнал към блока за перката на климатика да включи и нея, и така да работят и двете перки едновременно. Не би трябвало да имам проблем с охлаждането, понеже никога до сега не ми се е пускала 2-рата степен на основната си перка.
Ако компютъра все пак не подаде сигнал да се включи и перката на климатика при загряла кола, то ще добавя термодатчик до този който си е на колата и ще го свържа към блока за управлението на климатика. Има си входове за този датчик, който за сега няма да слагам. Имам си и гнездо за допалнителен такъв датчик до сегашния, така че немисля че ще има проблеми :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот zfa159 » Сря 15 сеп 2010 15:28


Комп-а на колата не подава информация към контролера на климатика - само взима информация оттам дали е пуснат климатика или не,за да знае дали да подига оборотите на двигателя (приндутелен празен ход) или не.При някои двигатели (1.8 моно не е сред тях) е предвидено комп-а на колата да управлява едно реле,което да гаси компресора,когато педала на газта е натиснат до дупка с цел разтоварване работата на двигателя.
За диодие - както добре знаеш колкото и да е зверски един диод,той има пад върху себе си от сорта на 0.7V ,което води до намаляване на напрежението на перката ти и съответно оборотите и,от което ти губиш.Недей слагай диоди - не ти трябват.Ако му бяха нужни,заводски щеше да ги има на колите с климатици ;) .Вържи си управлението според схемата в А-дата и няма грижи.
А за перките - добре,разбрах,че ще имаш две отделни - една за климатика и една за охлаждането - коя къде ще седи?
Понеже трябва и двете да са зад водния радиатор,което значи да са една до друга.Ако едната я боднеш отпред е кофти,понеже ти трябва перка,предвидена да седи отпред (имат различни витла,когато перката седи пред радиатора и зад него).Такава е например от френска кола с климатик или Астра Г,например.
Имай в предвид тези неща,понеже иначе КПД-то на перката спада жестоко.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Сря 15 сеп 2010 22:20


Дам перката за климатика ще е най-отпред, между бронята и редиатора за климатика. Тя е от тънките мотори но перката пък е с голями и дълбоки лопатки. Веее като хала :lol: , само остава да намеря да смъкна пустото съпротивление за бавния ход и да го закрепя.
Значи утре ще взема и датчик за температурата на водата на мотора и ще го добавя до празното гнездо на сегашния, вързвам го към управлението, та да ми включва перката на климатика, като ми загрее радиатора за да не ми се влошава охлаждането на двигателя.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот zfa159 » Чет 16 сеп 2010 8:47


Съпротивление можеш да търсиш по авто-електро сервизите.Няма да е точно оригиналното,но ще ти върши работа.Търси го да е около 1 до 1.5 ома ,понеже те ги продават по стойности.
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Ел схема на климатик и упр. модул с релетата ???

Мнениеот brad4edat » Чет 16 сеп 2010 23:26


Днес обиколих сумати автоморги за такива съпротивления и не открих, накрая на излизане от едни отпадаци ритнах нещо пред вратата им и гледам съпротивлението дето е за моторчето за парното :lol: :bowdown
Ще ползвам него, то е якичко, керамично е и има няколко изхода с различни стойности. Подбрах си и изходи с добра скорост и го закрепих за кожуха на перката за климатика. Само дето малко му става топличко като поварти перката, ама мисля че ще издаржи, понеже е доста солидно навид с керамиката а и е въртяло мотора на парното, който дърпа 12-13А а перката тегли 8.3А

Странно но и по авто сервиз-магазините като питах за такова съпротивление ме гледаха като теле в работилница :lol: :lol: :screwy



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта