От около 2 седмици насам имам проблеми с моята автоматична ск. кутия:
1) На позиция D на светофар оборотите ми играят и колата почва да се дави. Превключване на N премахва проблема
2) При ускорение от 3та на 4та и от 4та на 5та от ниски обороти (1200-1400) колата почва да тресе, защото в кутията явно нещо не зацепва или почва да прескача. В този случай ръчно минавам на по-ниската предавка, ускорение към по-високи обороти, и тогава превключвам на по-висока, което води до прескачане на диапазона до 1400 оборота
Както и да е, след няколкодневни търсения в нета се оказва, че дори съм щастливец, защото живота на кутията е докъм 140к-160к км, а аз вече доволно съм ги минал. Но всичко отива натам, че ще се прави сервизиране на кутията. Опциите са следните
А. Колата с кутията отиват при производителя на някой от кутиите за VW, БМВ и т.н. - фирма ZF. Разходи: от 1500 до 3700 евро
Б. Само кутията се праща, като сваляне/ качване на кутията си е мое дело - разходите падат с около 1000 евро, което е калкулацията са сваляне/качване
В. Всичко си го правя в къщи на ТНТМ. Разходите са ми към 1200 евро за всичко, но в кутията всичко е сменено от-до.
Та в този ред на мисли вариант А отпада. Особено ме блазни вариант В, и оттам идват и въпросите ми към технически ориентираните тук:
- Да приемем, че са налични подемник, държач за ск. кутии и доволоно снимков материал от нета. Реалистично ли е да се мисли, че кутията може да бъде свалена от 2 души, които не са механици?
- Реалистично ли е да се мисли, че кутията може да бъде пренаредена с нови на приниципа на пъзел, с помоща на инфото от нета?
- до колко е проблемно качването на кутията обратно? Четох, че имало някъв проблем при качването, при което ако не била "зацепена" кутията правилно, се чупела маслената помпа, която е в началото на кутията?
Това е засега, по натаък може да допълня инфото, което намерих в нета
Б5.5 ремонт на типтроник в домашни условия? Друго е ...!
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Б5.5 ремонт на типтроник в домашни условия? Друго е ...!
Последна промяна от gr_kanev на Вто 21 апр 2015 18:02, променено общо 3 пъти.
Причина: Преместена в Технически раздел за Пасат
Причина: Преместена в Технически раздел за Пасат
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия - мисия (не)възможна?
симптомите са като за ниско ниво на маслото
напиши ми на ли4ни телефона си,да не да си пишем до утре и пак да има нещо неразбрано
напиши ми на ли4ни телефона си,да не да си пишем до утре и пак да има нещо неразбрано
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия - мисия (не)възможна?
Забравих да кажа - нивото на маслото действително се оказа ниско, и бях вече в VW за диагноза и доливане. Казаха, че са доляли 1 л. Проблемът не изчезна.
В този ред на мисли се сещам, че се съмнявах дали не тече отнякъде. На паркомястото (подземен гараж) ми обаче няма следи от масло.
В този ред на мисли се сещам, че се съмнявах дали не тече отнякъде. На паркомястото (подземен гараж) ми обаче няма следи от масло.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия - мисия (не)възможна?
Такааа... По моя случай има щастлив край, които не искам да ви спестя...Та по хронологичен ред:
Бях при представителството на VW, където ми казаха, че са ми доляли 1 л масло в скоростната кутия, но проблема видиш ли бил останал и те можели да ми поръчат нова кутия на цена от хххх евро. Телефонирах няколко ни по-късно с niks76, за което искам предварително да благодаря от сърце за отделеното внимание. Той ми препоръча още веднъж да си проверя нивото на маслото, което щях да направя, но първо трябваше да ми дойде поръчаното по Интернет масло...
До там обаче не се стигна, защото изведнъж при опити да възпроизведа въпросното друсане ми светна контролната лампа на двигателя, което от своя страна ме наведе към съмнения по адрес на газовата...10 мин след това вече бях в подземния ни гараж и направих 2-3 "дръпки" с кикдаун. Резултата беше налице" на газ при придърпването се чуваха характерните детонации на газ...На бензин всичко си беше наред.
На другия ден звъннах на газаджията ми и той директно ме стрелна с "Свещи кога за последно си сменял" Кога погледнах в книгите, които си водя - преди 65 000 км (имам спомен, че NGK им даваше 100к, ама как да е)
Поръчах нови свещи, вчера смених и работата заспа. Доста се изпотих, че не само е малко мястото (V6), ами на мен и инжекторите са ми отгоре...) Мояt съвет като начинаещ в смяната на свещи сам:
1. Хубавия инструмент му е майката
2. Ако имате армирани кабели за свещи, то по-добре преди смяната осигурете от някъде сгъстен въздух за почистване на шлюпките на старата армировка, която от топлината се беше опекла и се люпеше като семки...И нова армировка ви трябва...
Ето и малко снимки:
Бях при представителството на VW, където ми казаха, че са ми доляли 1 л масло в скоростната кутия, но проблема видиш ли бил останал и те можели да ми поръчат нова кутия на цена от хххх евро. Телефонирах няколко ни по-късно с niks76, за което искам предварително да благодаря от сърце за отделеното внимание. Той ми препоръча още веднъж да си проверя нивото на маслото, което щях да направя, но първо трябваше да ми дойде поръчаното по Интернет масло...
До там обаче не се стигна, защото изведнъж при опити да възпроизведа въпросното друсане ми светна контролната лампа на двигателя, което от своя страна ме наведе към съмнения по адрес на газовата...10 мин след това вече бях в подземния ни гараж и направих 2-3 "дръпки" с кикдаун. Резултата беше налице" на газ при придърпването се чуваха характерните детонации на газ...На бензин всичко си беше наред.
На другия ден звъннах на газаджията ми и той директно ме стрелна с "Свещи кога за последно си сменял" Кога погледнах в книгите, които си водя - преди 65 000 км (имам спомен, че NGK им даваше 100к, ама как да е)
Поръчах нови свещи, вчера смених и работата заспа. Доста се изпотих, че не само е малко мястото (V6), ами на мен и инжекторите са ми отгоре...) Мояt съвет като начинаещ в смяната на свещи сам:
1. Хубавия инструмент му е майката
2. Ако имате армирани кабели за свещи, то по-добре преди смяната осигурете от някъде сгъстен въздух за почистване на шлюпките на старата армировка, която от топлината се беше опекла и се люпеше като семки...И нова армировка ви трябва...
Ето и малко снимки:
Последна промяна от Чудомир на Пон 10 яну 2011 0:00, променено общо 3 пъти.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия - мисия (не)възможна?
...продължение
П.С. Ей, голяма работа сте - още си редактирам правописните грешки, и мода забърса заглавието
П.С. Ей, голяма работа сте - още си редактирам правописните грешки, и мода забърса заглавието
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия? Друго е - решено!
радвай се че не е нищо сериозно
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия? Друго е - решено!
Много се радвам
Каква ти беше грешката, когато ти светна чек енджин лампата?
Капят ли ти скоростите? Защо е загубила този 1л.? Спомням си, че сменя маслото.
Пусни ми на ЛС номера на свещите моля
Каква ти беше грешката, когато ти светна чек енджин лампата?
Капят ли ти скоростите? Защо е загубила този 1л.? Спомням си, че сменя маслото.
Пусни ми на ЛС номера на свещите моля
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия? Друго е - решено!
Грешка не съм чел, защото нямам Вагком, пък и лампата изгасна след 5 сек.
Скоростите не капят.
Номера на свещите е просто NGK LaserLine Nr1
http://www.ngk.de/fileadmin/templates/D ... ere_de.pdf
Скоростите не капят.
Номера на свещите е просто NGK LaserLine Nr1
http://www.ngk.de/fileadmin/templates/D ... ere_de.pdf
- k_garchev
- Мнения: 2714
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия? Друго е - решено!
В крайна сметка изчезна ли проблема с претрисането?
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия? Друго е - решено!
проблемът не е отстранен напълно, но е много по-добре. При мен не се дължеше на кутия, а на изхабени свещи. В рамките на 5-7 дни колата стана от ОК до напълно неизползваема.
Свещите при мен са важни, защото аз карам на газ - при теб с дизела не знам как е...
Пиши лично на niks76, и опиши кога се получава проблема.
По въпроса за смяна на маслото съм писал тук viewtopic.php?p=2226747#p2226747
Накратко: Смяната на маслото става с машина под налягане. Хватката с доливането според мен е само ако ти липсва масло, за да не работи кутията на сухо.
Но да източиш маслото и да долееш ново - няма смисъл, защото голяма част от старото масло остава в кутията, и по точно в торк конвертора
viewtopic.php?p=2725262#p2725262
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия - мисия (не)възможна?
Чудомир написа:
Бях при представителството на VW, където ми казаха, че са ми доляли 1 л масло в скоростната кутия, но проблема видиш ли бил останал и те можели да ми поръчат нова кутия на цена от хххх евро.
Тия "представителства" започват да ме дразнят. За най-малкия проблем те хвърлят в некви размисли и страсти за хиляди левове. Очаквам скоро да препоръчват смяна на колата и закупуване на чисто нова от тях, щото видиш ли не мой са оправи
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия? Друго е - решено!
Сега няма да ми повярваш - чичкото при VW ми каза, че му трябвало малко време да погледне колко струва нова кутия. Като му казах, че "аз през това време ще огледам новия пасат ей там", той допълни "....а след това ще звънна на колегата, който се занимава с buy back, да го питам колко може да ви приспаднем, ако новия модел ви хареса"
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия? Друго е - решено!
Преди всичко искам да благодаря на Никс за всичко
Младене извинявай, че ти ползвам темата, но е по темата горе долу
Моята я оставих току що в сервиза на Коко (четох за него в оффроуд форума).
Надявам се да е с покритие
При мен проблема е засилващ се теч на масло от скоростите.
Както Никс ми обясни - маслена помпа + торк конвертор (турбина).
Това ново + масло и филтър + гумички и семеринги + труд = 1800, 2000лв
Тази цена я обявиха на всичките 4-5 места, които прозваних.
Дано да са читави хората наистина, че това е най-важното
Не е малка сума, но сравнено с цитираните от Младен ... Помисли си да я отремонтираш тук - знам ли
офф: Удоволствието от автомата - безценно
Младене извинявай, че ти ползвам темата, но е по темата горе долу
Моята я оставих току що в сервиза на Коко (четох за него в оффроуд форума).
Надявам се да е с покритие
При мен проблема е засилващ се теч на масло от скоростите.
Както Никс ми обясни - маслена помпа + торк конвертор (турбина).
Това ново + масло и филтър + гумички и семеринги + труд = 1800, 2000лв
Тази цена я обявиха на всичките 4-5 места, които прозваних.
Дано да са читави хората наистина, че това е най-важното
Не е малка сума, но сравнено с цитираните от Младен ... Помисли си да я отремонтираш тук - знам ли
офф: Удоволствието от автомата - безценно
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия? Друго е - решено!
Чудомир написа:Сега няма да ми повярваш - чичкото при VW ми каза, че му трябвало малко време да погледне колко струва нова кутия. Като му казах, че "аз през това време ще огледам новия пасат ей там", той допълни "....а след това ще звънна на колегата, който се занимава с buy back, да го питам колко може да ви приспаднем, ако новия модел ви хареса"
Нещо за рециклирана не споменаха ли?
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Ремонт на типтроник в домашни условия? Друго е - решено!
"Рецикле" в представителството на VW - няма такъв филм.
Рециклирането на скоростите може да се направи директно при ZF (където е правена кутията)
Понеже моя проблем още не решен - махнете тва "решено!" от заглавието, плийз
За да локализирам проблема си поръчах интерфейс за газовата и сега чакам да ми дойде - последните съмнения са, че изпарителя дава фира. Да видим...
Рециклирането на скоростите може да се направи директно при ZF (където е правена кутията)
Понеже моя проблем още не решен - махнете тва "решено!" от заглавието, плийз
За да локализирам проблема си поръчах интерфейс за газовата и сега чакам да ми дойде - последните съмнения са, че изпарителя дава фира. Да видим...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта