Центровка на запалването

Техническа и сервизна информация за Passat
bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Центровка на запалването

Мнениеот bachest » Вто 01 апр 2008 17:14


Здравейте колеги.

Интересуваме може ли по показанията на данните за ъгъла на изпреварване на запалване, които се извеждат от софтуера на VAG-COM да направя свястна центровка? Т.е. без да използвам стробоскоп.

И втория ми въпрос е към тези които са запознати с функциите на VAG-COM софтуера: Каква е разликата между "T.B. Angle" и "BTDC Angle"?
Става дума за LIVE информацията от Measuring Blocks/Basic Setings прозореца.




bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Чет 03 апр 2008 22:40


:arrow:
От софтуера на ваг-ком показва 25 градуса е ъгъла на изпреварване. Мерено е и със стробоскоп и също показва 25 градуса. Като се настрои по книга на 6 градуса, двигателя е мъртвец. Някой има ли някакви идеи?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пет 04 апр 2008 6:51


Скоро да си сменял ангренажен ремък?


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Пет 04 апр 2008 15:36


Еми скоро, скоро - преди половин година сменях ремъка.
Абе малко сам се прецаках. Колата си беше наред, но във VAG-COM ми показва 25 градуса ъгъл на изпреварване. Викам си ще го коригирам. Нагласих го на шест градуса и двигателя умираше на тази стойност. Почна едно експериментиране и сега съм я нагласил на слух. Пак е там някъде между 20-25 градуса, но вървежа (ускорението) не е същото както беше :roll: Абе мисълта ми е каква правилната процедура за настройка на центровката? Ааа, нямам ГАЗ, само на бензинец се движа.

Какъв е извода: Драскайте си делкото с едно перманентно маркерче, преди да го въртите :idea:


Потребителски аватар
Jako_ludiq
Мнения: 279
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот Jako_ludiq » Съб 05 апр 2008 19:07


25 градуса :shock Ти направо изби рибата.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Чет 17 апр 2008 15:40


То се заформи голям монолог. Проблема беше в стъпковото моторче и замърсена дроселова клапа. Доколкото схванах при моно-мотроника компютъра постоянно дърпа ъгъла на изпреварване на искрата докато му хареса. След като степ мотора и дросела са били неадекватни, екуто явно е измествало центровката за да се опита да коригира нещо си и т.н. и т.н.
Сега друго ми е интересно. По книга пише 6 градуса +/- 1. Как да стане това след като на празен ход ъгъла сам си се движи постоянно межу 4 и 8 градуса. Т.е. +/- 2 градуса. Нещо не се връзва? :roll: Явно компютъра трябва да се вкара в някакъв сервизен/авариен режим за да спре да бута центровката? Някакви идеи? :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 17 апр 2008 15:44


bachest написа: Явно компютъра трябва да се вкара в някакъв сервизен/авариен режим за да спре да бута центровката? Някакви идеи? :wink:
:да: Идеално точно си си отговорил сам!
При Digifant вкарването в 'авариен' режим става с откачане на температурния датчик.
При ABS и при доста други двигатели вкарването в авариен режим става чрез VAG-COM


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Чет 17 апр 2008 16:05


Хм? Как по точно с VAG-COM? Ако си наясно сподели. Ползвам VAG-COM и даже и с него виждам как ми играе центровката между 4 и 8 градуса. Никъде не виждам опция в софтуера, чрез която да зададеш този режим?


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Мнениеот fena_vd » Пон 21 апр 2008 14:39


Колега имам сходен проблем,колата не ще да върви а професори са наслагали релета за рестартиране на компа и дюзата.ДА неби от постоянното рестартиране да влиза в некакъв сервизен режим и затова да не ще да хване Пасат б4 1.8 абс.Дори този от който я купих казваше че компютъра не работи когато колата е на газ.Та дайте акъл че ще я изкарам на пазара нещо ми писва.Ако може и едно мнение на Васко.Благодаря предварително.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Вто 22 апр 2008 16:56


Абе аз си оправих проблема отдавна. Колата е като пушка. На стъпковото моторче на буталцето има една пъпка (контактен датчик). Когато е натиснат - затваря веригата, когато не е натиснат - отваря. Не е сработвал винаги. Затова ЕКУ-то е дърпало центровката, за да се опитва да коригира нещо бабината си. Мернах някои теми в които, капацитети от форума дискутираха именно този момент с "играещите" градуси на центровката на запалване, които се успокоявали като се дадат накъсо масата и "L-линията" от диагностичната букса. Малко ялова ми изглежда тази работа, но ще пробвам тия дни.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пет 30 май 2008 11:48


Просто изпълняваш функция #4 - default settings във ВагКом, накрая като приключиш изпълняваш #6 да затвориш контролера, това е. А иначе с нашия бензинец 7-8, че и 9 градуса предварение си иска, на 6 няма душица...


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Сря 13 авг 2008 1:14


И аз имам проблем с предварението. Преди малко над месец си махнах катализатора като на негово място сложих резонаторно гърне и смених следващите две. Като резултат колата стана доста шумна, но май почна да върви малко повече. След това си смених и ангренажния ремък - оказа се че 4 год съм карал с неправилно зацепен ремък :horror: Майстора обаче реши че след като не е бил зацепен правилно ремъка, след правилното зацепване центровката е неточна и трябва да ми завърти делкото.
След като махнах катализатора, оправиха ми ремъка, разбутаха ми центровката и смених въздушния филтър , колата взе да върви осезаемо по добре на газ. И за 420км от които 40 чисто градско ми даде разход около 7.8 - 8, като си карах нормално без да гоня икономии. Това до преди не можеше да се случи въобще и разхода е с около литър по малко от преди.
Само че се появиха и странични ефекти
-На газ се получават детонацие в гърнетата
-при спускане на скорост през определено време се получава нещо като придърпване
- и това което най много ме дразни - на бензин до към 2000 оборота се чува аванса на клапаните.

Сга въпроса ми е - мога ли с данните от ваг ком да си настроя предварението както трябва да е?
Как се вкарва компа в авариен режим?
Четох че нещо се дава на маса, но това може ли да се направи като едновременно си включа кабела?


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 13 авг 2008 11:05


Можеш да си наместиш заводското предварение по следния начин:

Махаш капака на ангренажа и с бутане на 5-та наместваш в горна мъртва точка (белезите да съвпаднат). После сваляш дистрибуторната капачка и въртиш делкото докато средата на палеца съвпадне с белега (може да се наложи да махнеш пласмасовото капаче ако имаш). Това би трябвало да ти даде заводските стойности на предвареието. В последствие може да си дадеш още малко заради газта, ако се налага разбира се.

Моля ако греша някой да ме поправи.

Поздрави.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 13 авг 2008 12:39


Средата на палеца колега е 0 градуса. За да е 6 преди ГМТ по-скоро би трябвало палеца да е подминал малко чертата на средата и края на палеца да сочи четричката - но това е ориентировъчно. За по-сигурно стробоскопа върши идеална работа.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Сря 13 авг 2008 15:14


Стробоскопа, но преди това сервизния режим (basic settings) от ВАГКОМ-а rtfm :D



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: malcho_m и 66 госта