Здравейте колеги.
Интересуваме може ли по показанията на данните за ъгъла на изпреварване на запалване, които се извеждат от софтуера на VAG-COM да направя свястна центровка? Т.е. без да използвам стробоскоп.
И втория ми въпрос е към тези които са запознати с функциите на VAG-COM софтуера: Каква е разликата между "T.B. Angle" и "BTDC Angle"?
Става дума за LIVE информацията от Measuring Blocks/Basic Setings прозореца.
Центровка на запалването
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Еми скоро, скоро - преди половин година сменях ремъка.
Абе малко сам се прецаках. Колата си беше наред, но във VAG-COM ми показва 25 градуса ъгъл на изпреварване. Викам си ще го коригирам. Нагласих го на шест градуса и двигателя умираше на тази стойност. Почна едно експериментиране и сега съм я нагласил на слух. Пак е там някъде между 20-25 градуса, но вървежа (ускорението) не е същото както беше Абе мисълта ми е каква правилната процедура за настройка на центровката? Ааа, нямам ГАЗ, само на бензинец се движа.
Какъв е извода: Драскайте си делкото с едно перманентно маркерче, преди да го въртите
Абе малко сам се прецаках. Колата си беше наред, но във VAG-COM ми показва 25 градуса ъгъл на изпреварване. Викам си ще го коригирам. Нагласих го на шест градуса и двигателя умираше на тази стойност. Почна едно експериментиране и сега съм я нагласил на слух. Пак е там някъде между 20-25 градуса, но вървежа (ускорението) не е същото както беше Абе мисълта ми е каква правилната процедура за настройка на центровката? Ааа, нямам ГАЗ, само на бензинец се движа.
Какъв е извода: Драскайте си делкото с едно перманентно маркерче, преди да го въртите
- Jako_ludiq
- Мнения: 279
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
То се заформи голям монолог. Проблема беше в стъпковото моторче и замърсена дроселова клапа. Доколкото схванах при моно-мотроника компютъра постоянно дърпа ъгъла на изпреварване на искрата докато му хареса. След като степ мотора и дросела са били неадекватни, екуто явно е измествало центровката за да се опита да коригира нещо си и т.н. и т.н.
Сега друго ми е интересно. По книга пише 6 градуса +/- 1. Как да стане това след като на празен ход ъгъла сам си се движи постоянно межу 4 и 8 градуса. Т.е. +/- 2 градуса. Нещо не се връзва? Явно компютъра трябва да се вкара в някакъв сервизен/авариен режим за да спре да бута центровката? Някакви идеи?
Сега друго ми е интересно. По книга пише 6 градуса +/- 1. Как да стане това след като на празен ход ъгъла сам си се движи постоянно межу 4 и 8 градуса. Т.е. +/- 2 градуса. Нещо не се връзва? Явно компютъра трябва да се вкара в някакъв сервизен/авариен режим за да спре да бута центровката? Някакви идеи?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Идеално точно си си отговорил сам!bachest написа: Явно компютъра трябва да се вкара в някакъв сервизен/авариен режим за да спре да бута центровката? Някакви идеи?
При Digifant вкарването в 'авариен' режим става с откачане на температурния датчик.
При ABS и при доста други двигатели вкарването в авариен режим става чрез VAG-COM
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Колега имам сходен проблем,колата не ще да върви а професори са наслагали релета за рестартиране на компа и дюзата.ДА неби от постоянното рестартиране да влиза в некакъв сервизен режим и затова да не ще да хване Пасат б4 1.8 абс.Дори този от който я купих казваше че компютъра не работи когато колата е на газ.Та дайте акъл че ще я изкарам на пазара нещо ми писва.Ако може и едно мнение на Васко.Благодаря предварително.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Абе аз си оправих проблема отдавна. Колата е като пушка. На стъпковото моторче на буталцето има една пъпка (контактен датчик). Когато е натиснат - затваря веригата, когато не е натиснат - отваря. Не е сработвал винаги. Затова ЕКУ-то е дърпало центровката, за да се опитва да коригира нещо бабината си. Мернах някои теми в които, капацитети от форума дискутираха именно този момент с "играещите" градуси на центровката на запалване, които се успокоявали като се дадат накъсо масата и "L-линията" от диагностичната букса. Малко ялова ми изглежда тази работа, но ще пробвам тия дни.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
И аз имам проблем с предварението. Преди малко над месец си махнах катализатора като на негово място сложих резонаторно гърне и смених следващите две. Като резултат колата стана доста шумна, но май почна да върви малко повече. След това си смених и ангренажния ремък - оказа се че 4 год съм карал с неправилно зацепен ремък Майстора обаче реши че след като не е бил зацепен правилно ремъка, след правилното зацепване центровката е неточна и трябва да ми завърти делкото.
След като махнах катализатора, оправиха ми ремъка, разбутаха ми центровката и смених въздушния филтър , колата взе да върви осезаемо по добре на газ. И за 420км от които 40 чисто градско ми даде разход около 7.8 - 8, като си карах нормално без да гоня икономии. Това до преди не можеше да се случи въобще и разхода е с около литър по малко от преди.
Само че се появиха и странични ефекти
-На газ се получават детонацие в гърнетата
-при спускане на скорост през определено време се получава нещо като придърпване
- и това което най много ме дразни - на бензин до към 2000 оборота се чува аванса на клапаните.
Сга въпроса ми е - мога ли с данните от ваг ком да си настроя предварението както трябва да е?
Как се вкарва компа в авариен режим?
Четох че нещо се дава на маса, но това може ли да се направи като едновременно си включа кабела?
След като махнах катализатора, оправиха ми ремъка, разбутаха ми центровката и смених въздушния филтър , колата взе да върви осезаемо по добре на газ. И за 420км от които 40 чисто градско ми даде разход около 7.8 - 8, като си карах нормално без да гоня икономии. Това до преди не можеше да се случи въобще и разхода е с около литър по малко от преди.
Само че се появиха и странични ефекти
-На газ се получават детонацие в гърнетата
-при спускане на скорост през определено време се получава нещо като придърпване
- и това което най много ме дразни - на бензин до към 2000 оборота се чува аванса на клапаните.
Сга въпроса ми е - мога ли с данните от ваг ком да си настроя предварението както трябва да е?
Как се вкарва компа в авариен режим?
Четох че нещо се дава на маса, но това може ли да се направи като едновременно си включа кабела?
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Можеш да си наместиш заводското предварение по следния начин:
Махаш капака на ангренажа и с бутане на 5-та наместваш в горна мъртва точка (белезите да съвпаднат). После сваляш дистрибуторната капачка и въртиш делкото докато средата на палеца съвпадне с белега (може да се наложи да махнеш пласмасовото капаче ако имаш). Това би трябвало да ти даде заводските стойности на предвареието. В последствие може да си дадеш още малко заради газта, ако се налага разбира се.
Моля ако греша някой да ме поправи.
Поздрави.
Махаш капака на ангренажа и с бутане на 5-та наместваш в горна мъртва точка (белезите да съвпаднат). После сваляш дистрибуторната капачка и въртиш делкото докато средата на палеца съвпадне с белега (може да се наложи да махнеш пласмасовото капаче ако имаш). Това би трябвало да ти даде заводските стойности на предвареието. В последствие може да си дадеш още малко заради газта, ако се налага разбира се.
Моля ако греша някой да ме поправи.
Поздрави.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: genata_74 и 89 госта