Пасат В5 1998 - комби - антена

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kolev123
Мнения: 57
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 17:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, VW PASSAT B5 `99, 1.9TDI, AFN
Контакти:

Re: Антена за Пасат В5 1998 - комби

Мнениеот kolev123 » Чет 20 яну 2011 9:57


Колега, ти явно не си ме разбрал! Подава се плюс на централното жило на антенния кабел! Този, който ти влиза с отделна букса в радиото и е доста дебел! Като подаването на плюс не е толкова елементарно, а се прави по схема. Ето я:
Изображение
Отделно се продават и готови преходници с т.нар. фантомно захранване. Ето:
http://bgcarshop.com/product_info.php?m ... s_id=45933




Потребителски аватар
bigmiro
Мнения: 115
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Свищов

Re: Антена за Пасат В5 1998 - комби

Мнениеот bigmiro » Чет 20 яну 2011 14:16


:beer Ето нещо което незнаех! Благодаря за инфото!


Потребителски аватар
Recar0
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Антена за Пасат В5 1998 - комби

Мнениеот Recar0 » Чет 20 яну 2011 18:04


Намерих си антена, но сега имам въпрос за свързването и. От нея излизат 3 кабела. 1 -входа на самата антена, 2-ри който предполагам се вързва към + и 3-ти който всъщност е 5см дълга метална нишка, която си нямам идея какво прави.Та къде се връзва плюса? Става ли към захранването на CD-то? И за какво служи нишката? Ето прилагам и снимка :beer (B5 99')


Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Антена за Пасат В5 1998 - комби

Мнениеот kirhadj » Пет 21 яну 2011 9:24


Металната нишка е масата. Плюса го вземи от управлението за антена на CD-то, за да прекъсва консумацията при изключването му.


Потребителски аватар
Recar0
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Антена за Пасат В5 1998 - комби

Мнениеот Recar0 » Пет 21 яну 2011 10:11


Това управление за антена въпросният "Auto antenna" изход ли е или е друг?


Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Антена за Пасат В5 1998 - комби

Мнениеот kirhadj » Съб 22 яну 2011 9:20


Изход 12V.


Потребителски аватар
пинко
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
Автомобил: passat b4
Двигател: 1.8 abs 1994
Местоположение: софия

Re: Антена за Пасат В5 1998 - комби

Мнениеот пинко » Пон 24 яну 2011 19:20


kirhadj написа:Металната нишка е масата. Плюса го вземи от управлението за антена на CD-то, за да прекъсва консумацията при изключването му.

:да:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Антена за Пасат В5 1998 - комби

Мнениеот kossis » Вто 18 ное 2014 12:16


Вече една година ми свиреше добре радиото, но сега започна от време на време да пращи и припуква когато му падне-произволно.

Колата е Пасат 5,5-2001-комби. Въпросът е дали има тоя усилвател в конуса на покрива тоя Пасат ? И как до тук нямаше проблеми ?

Музиката е Сони с ЮСБ-съвременнна. Верно че навъртя годинки, но си свири екстра. Ползвах я и на старият Пасат с обикновен коаксиал пратен до централното огледало ловеше супер радиото. И се чудя дали да не го направя пак така.

Намерих в един магазин на Поп Богомил -този преход дето е с 12+ -фантомен. Обаче от едната страна е някаква странна букса-към антената.

Как да го префасонирам ? Може ли или да търся с нормална букса.

В нас намерих 100 пикофарада кондензатор и в магазина имат и индуктивност.

Сега се чудя - имам ли усилвател в антената, тунера ли ми се базика или да слагам тия кондензатори към антената и това е ???

На колко волта да е конденазатора 63 В ???




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Антена за Пасат В5 1998 - комби

Мнениеот kossis » Вто 18 ное 2014 19:15


Гледах ги всичките. Купих за 7 кинта разделителя на фантома + и това е !


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат В5 1998 - комби - антена

Мнениеот kossis » Чет 20 ное 2014 12:04


Сложих тая приставка- за сега свири добре.

Докато я слагах се чудех дали да хвана + от този на СД-то- има един които е специално за антена. Като си превеждах от Английски разбрах че той бил или за телескопична антена, но с реле се монтирало или точно за антенен буст. Другият + беше за палене на усилвателя, които аз вече не полвам. И двата вадят 11.50 волта средно.
После видях че имам и + от контактният ключ -за палене на ЦД-то. И понеже съм разделил двата + на СД-то -този за паметта е постоянене и е отделен, та другият ми е останало едно свободно гнездо. В него си излиза 12.50 влота средно. Предпочетох него.
А дали е правилно ?

Също докато пробвах- като разкачих таванната антена и пак ловеше радио добре-сепаратора действа като вътрешна антена установих.
Направи ми впечатление че когато извадих на сепататора +а и пуснах пак директно антената към СД-то -радиото се влоши -с много шум. После изгасих от контактният ключ и пак пуснах и се оправи отново но без приставката.
То и преди да я сложа си свиреше доста чисто.

В карйна сметка сложих сепаратора- +а излиза както следва само към антената (измерено). За сега радиото свири Ок.

Та какво трябва да е захранващото напрежение към тоя усилвател на антената ? 11.5 или 12.5 е по добре ?

Защо в нета има Антени с отделен кабел за + захранване на тоя Буст/усилвател ? Нали минава директно по коаксиала тоя + ?

Имах една букса-подобна на двете евро букси за захранване на СД-то и за говорителите. Но съм я набутал някъде отдолу под СД-то и не можах да я открия. А не ми се разглобяваше.
Тя за какво е ? По спомени имаше оше 4 кабела в нея -като на говорителите-2х2.


Spider
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 19 апр 2010 17:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат В5 1998 - комби - антена

Мнениеот Spider » Вто 09 дек 2014 23:54


Здравейте колеги,

Гледам, че темата е стара, но тъй като сте я "изтупали от прахта", ще се включа да направя едно разяснение. Имах същият проблем с радиото като повечето тук - в града (Пловдив) хваща радиостанции, а като изляза на 5-10 км извън, всичко се губеше. Изчетох всичко, което успях да намеря тук за антената и вградения усилвател в нея и навсякъде уж по-запознати колеги твърдяха, че усилвателя се захранва по коаксиалния кабел. Моя случай, който ще опиша в следващите редове показа обаче, че това твърдение НЕ ВАЖИ ЗА ВСИЧКИ ФОЛКСВАГЕНИ :a045 .

Колата ми е Passat B5 AFN комби 1999-та. Отидох при майстор, който се занимава с car audio, обясних му прооблема и както бях чел тук във форума, сложихме адаптер с фантомно захраване - нищо не се промени. Пробвахме и с друго радио от него - пак нищо :no . За да бъде сигурен, че проблема не е във фабричната букса на коаксиалния кабел, я отряза и запои нова, но също нямаше файда. Отидох си. След това реших, че трябва да отворя тавана отзад, където е антената, да видя дали всичко е наред с коаксиалния кабел. Премахнах двата странични "капака" на най-задните греди, след това и горния "капак" и така се може да се дръпне тавана надолу и се открива достъпа до антената. Какво да видя - до антената стигат 3 (три!) кабела - два коаксиални и един ЗАХРАНВАЩ icon_idea.
Ето снимка, на която вече бях свалил и антената и я бях оставил да виси на кабелите:
Изображение
С мултимер премерих, че по захранващия (с бялата правоъгълна букса), по който трябва да има +12V, не идва нищо. Помислих, че това ще е проблема, взех няколко метра кабелче (оранжевото, което се мярка на снимката) и му пуснах захранване дирекно от радиото - взима се от бяло/синьо кабелче, което е маркирано като "ANT CONT". Да ама пак нищо не стана :banghead . Помислих си, че антената не работи. Реших да "прозвъня" коаксиалните кабели, да видя кой от двата е този, който идва до радиото и се оказа, че нито единия няма връзка отпред :scare3
Тръгнах да проследявам кой на къде води. Този, който е отдясно на снимката е заедно със захранващото кабелче и вървят по тавана напред и слизат по предната греда, зад жабката. Свалих жабката и ги намерих къде свършват - белия (захранващия) беше изолиран и не свързан никъде :rolleyes . А коаксиалния беше хванат на снопче, фабрично. Той завършва на някаква специална букса. Разбрах, че е за телефон, какъвто обаче аз нямам фабрично в колата, затова този кабел стои неизползван.
Значи остана левия коаксиален кабел да стига до радиото. Проследих и него - върви през задния калник, минава под мокета пред задната седалка и се качва покрай скоростния лост към таблото. Именно като разкарах всичките пластмаси около скоростния лост намерих "разковничето" на проблема. Кабелът не е цял до радиото ами е на букса :icon_razz :
Изображение
Тази букса явно нещо не беше съединена както трбява. Разкачих я и пак я закачих, и прозвъних пак кабела - сигнал вече имаше :11 . Свързах и белия захранващ кабел към бяло/синия на радиото (вижда се на снимката) и....О ЧУДО... радиото започна да хваща станции, и то доста, и то на 35 км от Пловдив :drunk :11 .
А в Пловдив пък хвана два пъти повече станции от преди. Оказа се, че антената работи, а аз досега съм хващал само на кабелче :biggrin

Та съветът ми към всички, които имат такъв проблем с антената, преди да правят разни схеми и да слагат адаптери, да проверят каква им е антената и дали всичко е свързано както трябва.
Мисля, че захранването върви по коаксиалния кабел, само ако той е единствен до антената и няма отделен захранващ като при моя случай.

Поздрави от мен :beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат В5 1998 - комби - антена

Мнениеот kossis » Сря 10 дек 2014 14:58


Аз слагах филтър на фантомен + и след няколко дена пак ми се разпращя радиото. Отидох отзад и отвих антената за да сложа друга-в този момент радиото излезе чисто, после завих обратно антената и пак започна пращенето. Работата стана ясна или усилвателят е довиждане или някаде има лош контакт по буксите.
Мисля че проблемат е първият.

И понеже пазя коаксиалното кабелче с буксата в края от старият В3, реших че ще реша проблема генерално.
На другият ден - отвих кората под волана и коласиала се озова над тази кора- отиде в страничната колонка и накрая се озова между челното стъкло и тавана- залепих му края на централното жило с правоъгълно алуминиево фолио близо до централното огледало. Сенника ми е посотоянно отворен и даже не го и виждам, а затъмнението на горната част на стъклото не позволява да се вижда и от вън.
Та сега кеф ми радио, кеф ми СД. За половин час прекарах нова антена и хич не ме интересува къде какви усилватели и букси има фабричната, еле па да разглобя половината кола за да ги търся.

Тия Шваби един кабел не могат да пуснат като хората, а пък тръгнали коли да ми правят :Mr Green Fun


csx
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат В5 1998 - комби - антена

Мнениеот csx » Сря 13 юли 2016 18:01


Здравейте, момчета !Пасат B5 седан. Искам да ви попитам за мнение, защото хващам бнр,христо ботев и още едно радио. Cd-то не ми е оригинално и го ползвам от много време и нямам проблеми с радиата, но преди няколко дни изчезнаха.Ползвам преход от оригиналната антена, защото жака е по-голям на cd-то, но всичко си работеше много години. Пробвах с друга малка антена, директно в cd-то и хваща много добре, но с антената на тавана само 2,3 радиа?! Като сложа по-дълга антена на тавана хваща по-добре, но има смущения и пак се губят радиа. Усилвател ли се е прецакал в антената на тавана? Пробвах да подам и ток 12 волта с преход-адаптер, но ефекта е нулев. И след замерване на всичко установих, че има проблем с кабела и между скоростният лост и под пепелника има букса фабрична, която се разкопчала поради някаква причина. Кабела минава в лявата задна колона, в страни до задната седалка и през задната седалка минава в средата под барчето.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 177 госта