Прецака се онова дето му викате "клемореда" на 300км от къщи, та се наложи да набързо да спретна нещо (с бутон от магазина за 1 лев и три метра жица). Обаче си е временно решение, щото в бързината го вързах директно на акумулатора и на клемата на стартера. Та въпроса ми е:
От къде да вземе ток направо в купето, за да махна кабелите и да е безопасно все пак, да мине през предпазител (може би). Имам предвид някъде от около контактния ключ :lol:
Едва ли ще дам 60лв за клеморед (тая година правих доста неща по колата и това ми е в повече, пък и взе да ми харесва с бутона)
Б4 бутон за стартера вместо ключ? (снимки смяна клеморед)
- kbot
- Мнения: 389
- Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
- Контакти:
Б4 бутон за стартера вместо ключ? (снимки смяна клеморед)
Последна промяна от kbot на Сря 11 окт 2006 16:18, променено общо 2 пъти.
- kbot
- Мнения: 389
- Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
- Контакти:
Като сваля пластмасата под кормилото ще стигна ли до него? тея жици запоени ли са, клеми ли имат? (питам глупости ама искам да знам какво да приготвя като сляза да я човъркам)
P.S. Васко е тежката артилерия. Това трябва да стане и с въздушна пушка
P.S. Васко е тежката артилерия. Това трябва да стане и с въздушна пушка
Последна промяна от kbot на Сря 30 авг 2006 21:37, променено общо 1 път.
- MITKO_DVD
- Мнения: 6375
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Това нещо с бутона не е много добре и е опасно,на един комшия пасата му е 2Е 115 к.с. и си беше сложил такъв бутон щото било вечно и не му се давали постоянно пари за нови "пеперудки"това нещо на което ти му викаш клеморед(турски струва 18лв.,а оригинал 58лв.),та събужда се една сутрин и колата от гаража излязла и пред входната врата на блока,без майтап.По добре си сложи нова пеперудка ако ме питаш мен.Аз моята я смених що то се прееба точно като си го докарах от Австрия.Мисли и успех.
- MITKO_DVD
- Мнения: 6375
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
kbot написа:Турски има ли смисъл да се слага? И си мисля че се вади трудно? И ако се върже някакси през ключа, да има ток само като е на контакт - няма да стане сакатлък (си мисля аз)
Що да нема ,зависи от тебе и те карат но по малко сичко е относително.Но найстин асе вади трудно защото има една стоманена втулка на кормилния прът,която се вади със специален инструмент.Внимавай с експериментите.
- OzzY
- Мнения: 113
- Регистриран на: Чет 27 яну 2005 0:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково Passat GT 16V 136hp (KR)
Моят клеморед го сменях преди време,беше десетина лева.Смяната се оказа трудна работа - доста разглобяване се иска докато стигнеш до съществената част.Само с махането на пластмасите на кормилото нищо не става.Така и така ще го разглобяваш,вземи си сложи един нов клеморед и забрави за проблема.Патрона си остава същия,което е по-важно.Аз с новият клеморед проблеми нямам никакви.Не забелязах да е по-зле направен от стария.
Ако все пак държиш да е с бутон,няма нужда да се чудиш откъде да вземеш ток,да слагаш предпазители и т.н. Просто изкарай двата кабела които ти са за стартера (от буксата която ти влиза в клемореда) и свържи там бутона.Аз така карах около седмица,докато си сменя клемореда.
Ако все пак държиш да е с бутон,няма нужда да се чудиш откъде да вземеш ток,да слагаш предпазители и т.н. Просто изкарай двата кабела които ти са за стартера (от буксата която ти влиза в клемореда) и свържи там бутона.Аз така карах около седмица,докато си сменя клемореда.
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Аз моят клеморед го взех за 9 лева от DASKALOV CAR в Русе. За да не ми прави проблеми със стартера сложих и едно реле допълнително (не знам как да кача схема, така, че които иска мога да му я пратя на майл да я качи)от тогава вече 1 година няма проблем. На баща ми на Пасата го направих по същия начин с реле и вече 4 месеца няма оплакване. За смяната на клемореда:
1. Сваля се пластмасата под волана и се изважда буксата която влиза в клемореда (познава се защото на нея са най дебелите кабели)
2. долу под педалите има една пластмаса която трябва да се махне след това се вижда един болт които трябва да се отвие за да може да се извади пръта идващ от волана.
3. Дърпа се Волана и тои ще излезе със пръта тогава клемореда се сваля с помоща на една кръстата отвертка
С това се надявам да съм бил поне малко полезен
Успех
1. Сваля се пластмасата под волана и се изважда буксата която влиза в клемореда (познава се защото на нея са най дебелите кабели)
2. долу под педалите има една пластмаса която трябва да се махне след това се вижда един болт които трябва да се отвие за да може да се извади пръта идващ от волана.
3. Дърпа се Волана и тои ще излезе със пръта тогава клемореда се сваля с помоща на една кръстата отвертка
С това се надявам да съм бил поне малко полезен
Успех
- kbot
- Мнения: 389
- Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
- Контакти:
Днес си смених клемореда. Нов германски - 12лв. от ЕмКомплект. Дожаля ми да дупча пластмасите за бутона А си има и недостатъци - не изключва другите консуматори при палене и др.
Чудя се само защо се сменя толкова сложно, като за да подкарам колата без ключ ми трябва само да извадя куплунга с кабелите, да го бодна на един друг клеморед и да си го въртя с отверка
Та с помощта на ценните указания на Ваското1 стана това:
Без някаква скоба няма да стане. Мояте е това:
Развива се тая гайка с голямо гедоре и се вади волана:
После се развиват три винта, свалят се 5 куплунга с кабели и със скобата се вади втулката на която стои волана, и остава това:
При мене винта си беше нормален - с вътрешен шестограм и не се наложи да му бая с ножовката.
Като се свали и конзолата с ключа остава това:
(ключът да е в ключалката)
Там е зaвито винтчето на което се държи клемореда:
Чудя се само защо се сменя толкова сложно, като за да подкарам колата без ключ ми трябва само да извадя куплунга с кабелите, да го бодна на един друг клеморед и да си го въртя с отверка
Та с помощта на ценните указания на Ваското1 стана това:
Без някаква скоба няма да стане. Мояте е това:
Развива се тая гайка с голямо гедоре и се вади волана:
После се развиват три винта, свалят се 5 куплунга с кабели и със скобата се вади втулката на която стои волана, и остава това:
При мене винта си беше нормален - с вътрешен шестограм и не се наложи да му бая с ножовката.
Като се свали и конзолата с ключа остава това:
(ключът да е в ключалката)
Там е зaвито винтчето на което се държи клемореда:
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: A999 и 73 госта